 |
|
Jaka pompa hamulcowa do Peugeot J5 2.5TD? |
Autor |
Wiadomość |
FilipDucato
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 z 88r.
Dołączył: 20 Maj 2021 Piwa: 2/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2024-03-15, 21:09 Jaka pompa hamulcowa do Peugeot J5 2.5TD?
|
|
|
Witam wszystkich!
Więc tak, do sedna. Już od dwóch lat odkąd mam kamper, jak trzymam pedał hamulca wciśnięty (np. na światłach), to pedał potrafił wpaść i traciłem hamulce. Rozpompowywanie go przywracało siłę hamowania.
Wymieniłem płyn hamulcowy. Szlam, to prawda, ale bez bąbelek.
Efekt został, ale hamulce lepsze, nowy płyn w końcu.
Więc, stwierdziłem, skoro nie ma wycieków, nie ma nieszczelności, płyn nowy, to musi być
POMPA HAMULCOWA.
No i teraz mam problem, w książce serwisowej jest jasno napisane:
"WCZEŚNIEJSZE MODELE MAJĄ INNĄ POMPĘ HAMULCOWĄ JAK TYLNE TŁOCZKI CYLINDERKÓW MAJĄ ŚR. 22,2MM. JEŚLI MAJĄ 25,4MM TO TRZEBA ZASTOSOWAĆ INNĄ POMPĘ.
TE POMPY NIE MOŻNA STOSOWAĆ NAPRZEMIENNIE".
A ja własnie zmierzyłem i mam śr. tłoczków 25.4mm... ale jakby pompę od 22mm...
To i teraz klops, bo pompa hamulcowa np. LPR 6762 ma w opisie 22,2 ALE wszystkie otwory na przewody hamulcowe są po "jednej stronie" tj. po prawej.
Tak jak jest u mnie w kamperze...
A pompa hamulcowa 25.4 mm np. LPR 6769 (czyli, teoretycznie, zgodnie z książka, ta właściwa) ma po obu stronach korpusu wyjścia na przewody hamulcowe...
czyli nie jak u mnie...
Błagam, niech mi ktoś doradzi, nie chcę złą pompę zamontować...
Oczywiście po numerach na starej pompie niczego nie można wywnioskować...
Widać, że u mnie były kiedyś wymieniane przewody hamulcowe. Jakoś nie widzę, żeby mi się udało jedną powyginać na drugą stronę, żeby pasowała do pompy 25.4mm... ale może ktoś zastosował inną pompę myśląc, że tak może być (i powstał problem z hamulcami?)
Dzięki! |
|
|
|
 |
FilipDucato
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 z 88r.
Dołączył: 20 Maj 2021 Piwa: 2/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2024-03-15, 21:20
|
|
|
Chociaż... nie, LPR 6769 czyli o śr. 25,4 ma kompletnie inny rozstaw śrub mocujących do serwa...
no to ja już nie wiem.
Pozostaje chyba jedynie ten o śr. 22,2, czyli jakoby zgodnie z książką serwisową nie do tego samochodu...
A co jeśli... może ktoś podmienił wersję 25,4 z serwem na 22.2 z serwem do tego modelu?
A jak jest u was? Kto ma 2.5 TD z wersją pompy hamulcowej montowaną na cztery śruby do serwa??? |
|
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 85/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-03-16, 12:13
|
|
|
A nie lepiej oddać pompę do regeneracji? Rozbiorą, dobiorą uszczelnienia i będzie śmigać dalej. |
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
|
|
|
 |
FilipDucato
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 z 88r.
Dołączył: 20 Maj 2021 Piwa: 2/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2024-03-16, 21:13
|
|
|
Hmmm, może macie rację? Zregenerować tą, ale sam nie jestem pewny.
Oj, właśnie jestem ciekaw co jest w innych 2.5TD. Gdyby ktoś mógł do swojego zerknąć to byłbym wdzięczny. |
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2024-03-16, 21:29
|
|
|
Muszą mieć inną pompę bo mają felgi 15 lub 16 cali już nie pamiętam, a 2,5D mają 14 cali. |
|
|
|
 |
eMGie
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 425 2,5TD '91
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2023 Piwa: 10/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2024-03-18, 08:23
|
|
|
FilipDucato napisał/a: | Hmmm, może macie rację? Zregenerować tą, ale sam nie jestem pewny.
Oj, właśnie jestem ciekaw co jest w innych 2.5TD. Gdyby ktoś mógł do swojego zerknąć to byłbym wdzięczny. |
Wieczorem zrobię fotki i wstawię. |
|
|
|
 |
FilipDucato
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 z 88r.
Dołączył: 20 Maj 2021 Piwa: 2/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2024-07-24, 09:35
|
|
|
Słuchajcie, może mi ktoś doradzi, bo zaraz wystawie ten kamper na sprzedaż, bo już mnie ten kamper wypruwa wnętrzności.
Pomijając kwestię średnicy tłoczka, bo to jest silnik z dodaną turbiną, a zatem wszystko pozostale jest jak do zwykłego silnika
To już nowe pompy zamienniki, nie ważne, czy to Lucas, Delphi, bo zamawiałem i sprawdzałem, są na tyle źle odlane (wszystkie), że zbiorniczek płynu hamulcowego znajduje się zbyt blisko wtedy serwa i sie o niego wygina.
Już mam po prostu dosyć.
A boję się, że wibracje silnika w końcu spowodują, że zbiorniczek pęknie (już od tego wyginania plastik wokół tych stópek wchodzących do pompy zrobił się biały)
Czy ma ktoś używaną oryginalną pompę ewentualnie zbiorniczek do sprzedania?
Mówię wam, ostatni sezon i sprzedaje to dziadostwo. A szkoda, bo kamper w cudnym stanie, wielki, ale już mam dosyć tych ciągłych napraw i ciągłych problemów z częściami. Sprzedam go w cho i nigdy więcej.
A tak już po odejściu od telefonu i ochłonięciu, jakby ktoś miał namiar na używkę to będę wdzięczny. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|