 |
|
VW California - zamiana kwasa na LiFePO4 |
Autor |
Wiadomość |
marcincin
zaawansowany

Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 50/36 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-08-27, 11:47 VW California - zamiana kwasa na LiFePO4
|
|
|
Koledzy, z którymi ostatnio wybrałem się na rowerowe enduro, zakupili Californie (zjechały się trzy sztuki w jedno miejsce) - ebików było kilka, więc pojawił się problem ładowania (koledzy jeszcze nie mają instalacji PV) - aku szybko zastrajkowały. Przyjrzałem się ich instalacjom - nowe Californie mają biedne 75Ah w kwasie. Doradziłem wymianę kwasa na LiFePO4 (a najlepiej dwa, pod dwa siedzenia) i oczywiście instalację PV. Poczytałem trochę i mam wątpliwość czy wymiana plug&play zadziała. Doczytałem, że nowe Californie w czasie jazdy ładują akumulator do 80% - reszta tylko przy hamowaniu. Jest też specjalna funkcja dostępna na panelu - fast charge - obawiam się, że energoblok Californi ocena poziom naładowania aku na podstawie napięcia "kwasa" i nie będzie to działało dla LiFePO4 ze względu na wyższy napięcie i inną charakterystykę rozładowania. Koledzy mieszkają daleko i nie mam gdzie pooglądać bliżej tej instalacji - gdzie znajduje się przekaźnik/cytrix czy inne ustrojstwo spinające instalację samochodową z zabudową i czy da się bez utraty gwarancji dołożyć przetwornicę DC-DC. W serwisie VW oczywiście nic nie kumają, VW ciągle siedzi w technologiach kwasowych. Czy ktoś dotykał tego tematu? |
_________________ Marcincin
 |
|
|
|
 |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 121/14 Skąd: WGM
|
|
|
|
 |
przemmko
początkujący forumowicz
Nazwa załogi: Miśki
Dołączył: 26 Mar 2012 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Jaroszówka/Piaseczno
|
Wysłany: 2024-08-27, 17:18
|
|
|
Tu nie ma co zgadywać , w GC integracja elektryki zabudowy z samochodem jest znacznie większa niż typowym kamperze, ponadto aku zabudowy jest pod maską, co powoduje trudność w modernizacji. Prosta podmiana istniejącego aku na LFP4 to proszenie się o kłopoty i utrata gwarancji. Jest też opcja, że modernizację zrobi certyfikowany partner (nie wiem czy jest taki w PL, w DE na pewno są) to gwarancja będzie, tylko to szalony koszt.
Innym rozwiązaniem jest dołożenie dodatkowego aku i instalacji obok istniejącej, jest wiele rozwiązań, najprostsze (najtańsze ) to bezpośrednie spięcie i odpowiednie sparametryzowanie BMSa, przetwornice DC-DC, do przeprogramowania modułów i podmiany gratów na te do LFP4, wszystko zależy od tego jak koszernie i mocno miałoby być zintegrowane z GC.
Proponuje podesłać koledze linki do forum m.in GC, gdzie LFP4 - to chyba najczęściej podejmowany temat, np:
LFP1
LFP2 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|