 |
|
Citroen 2019/2020 silniki 2.0 i 2.2 |
Autor |
Wiadomość |
Nitrolukas
trochę już popisał
Twój sprzęt: Rimor trimarano 9
Dołączył: 04 Cze 2022 Piwa: 2/4 Skąd: UE
|
Wysłany: 2025-02-16, 19:54 Citroen 2019/2020 silniki 2.0 i 2.2
|
|
|
Mam prośbę o pomoc/wyjaśnienie
Jak kupowałem poprzedniego kampera (prod 2012) to prym wiodl silnik 2.3
Teraz szukam czegoś nowszego i do wyboru są fordy 2.0 (tu kojarzę problemy, i wydaje mi się że już są generalnie rozwiązane i bezpiecznie można kupić ale może się mylę) dalej są fiaty /citroeny 2.0 i 2.2 i tu nie mam pojęcia. Kiedyś silniki Fiata 2.2 (chyba jtd) nie miały dobrej opinii, ale teraz to chyba inne silniki (mówię o rocznikach 2019/2020) tyle że znów chyba citroen 2.2 to hdi a Fiat 2.2 to multi jet 3... Tyle wyczytałem ale nie mam pojęcia ani co to znaczy ani czy któryś jest lepszy lub gorszy. Czy silnik 2.0w facie/citroenie to ten sam motor?
Wiem, temat zapewne rzeka i wiele razy poruszany, ale nie mogę znaleźć wątku w którym byłoby to jakoś sensownie opisane wady/zalety poszczególnych jednostek. Może ktoś byłby miły i napisał parę słów o poszczególnych silnikach żeby było takie mini kompendium na przyszłość
Ja generalnie zastanawiam się nad zakupem adrii na citroenie jedna z 2019 roku 2.0 160hp, druga z 2020 roku 2.2 165hp. Obie przebieg ok 100000 Która lepsza jeśli chodzi o wybór silnika? |
|
|
|
 |
DC
zaawansowany

Twój sprzęt: Mc Louis Nevis 822
Nazwa załogi: Pingwiny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Lip 2015 Piwa: 15/18 Skąd: Lniska
|
Wysłany: 2025-02-17, 06:39
|
|
|
Cześć. Jak szukasz najmniej problematycznego i niezawodnego to 2.3 . Wszystkie nowsze konstrukcje mimo zapewnień producentów już nie robią takich przebiegów bezawaryjnie jak poczciwe Fiat/iveco 2,3 czy 2,8 .
Wyjątki się zdarzają ale ja Ci polecam rozmowę z mechanikami na warsztacie gdzie serwisują auta dostawcze .
Dostaniesz rzetelne informacje z pierwszej ręki |
_________________ Living a Boys Adventure Tale |
|
|
|
 |
adaml61
weteran

Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 167/132 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2025-02-17, 07:58
|
|
|
Wejdź sobie na fora,, busiarskire" tom się dowiesz wszystkiego , .tu są przebiegi 20-30 tyś rocznie , tam 200 tyś |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 64/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2025-02-17, 14:50
|
|
|
Tak się zastanawiam czy w naszym przypadku silnik ma aż takie znaczenie. Sam mam Forda który miał problem z wtryskiwaczami ale silnik ok. Jest moc i fajnie pracuje. W ciągu 7 lat zrobiłem prawie 70 tys. Po wymianie zero problemów z wtryskiwaczami.
Czy kupowałem Forda dla tego silnika? Nie kupowałem bo mi odpowiadał układ wnętrza, Ford był tańszy a Chausson -miał fajny design i nowe rozwiązania i był w moim budżecie.
Nie wiem czy jest aż duży wybór na rynku że przy zadanej marce Adria i układzie wnętrza mamy do wyboru różne silniki.
Dla mnie ważniejsze byłby stan techniczny ogólnie a nie konkretny silnik przy przebiegu 10-15 tys rocznie. |
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2025-02-17, 16:09
|
|
|
Im większy motor tym lepszy, bardziej niezawodny. Może mieć mniejszą moc, ale będzie trwalszy, bo mniej wysilony.
Z dwóch litrów dziś wypierdzą 200KM...ale kamper to pojazd zawsze obciążony w 100% więc ma co ciągnąć taka popierdółka.
Nastały głupie czasy...wszędzie się oszczędza, niedługo to 1,2 będzie w busie. |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2025-02-17, 18:25
|
|
|
majsterus napisał/a: | m większy motor tym lepszy, bardziej niezawodny. Może mieć mniejszą moc, ale będzie trwalszy, bo mniej wysilony. |
prawda i dlatego kupiłem 3.0 |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/127 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2025-02-17, 19:33
|
|
|
Tak tak koniec świata...w zeszłym tygodniu brałem z wypozyczalni Craftera kontener z windą, motorownia 2.0 na blacie miał 390kkm dziś drugiego 320kkm pytałem właściciela bo to mój znajomy czy pierwsze motory. Odpowiedź: oczywiście, że tak. Nie wspomnę o sprinterach z 2.0 co po 500kkm ma, że 4 sztukasy
Mój Vitek 2.0 z 20 r ma obecnie 300kkm, od nowości mam: 1 świeca żarowa, 2 x pasek PK i same oleje co 15kkm I co 50 automat ale te 2.0 to słabe motory teraz robią
Na wypozyczalni warunki wiadomo o jakie ... auta 4 letnie na blacie 400kkm, królują Merce, Iveco z 3.0, Renówki z 2.3, Craftery z 2.0,wszystko Kontenery z windą, sam ładuje po 3 tony i w porównaniu z kamperkiem to nikt nogi nie odpuszcza.....
A te wszystkie kamperki na otomoto na fordach i innych co mają 2.0 i po 200 i więcej kkm to pewnie w/g Was już 3 motor z kolei.... Ja także miałem 3.0 140KM wcześniej, i jedyne czego dziś żałuję, z perspektywy czasu to : że tak dlugo czekałem ze zmianą auta Jak bym Was słuchał to do dziś bym klamotem się męczył .
To 2.0/170km miażdży te stare klamoty pod każdym względem i w każdej sytuacji mniej pali i jedzie dużo lepiej, ciche, bez wibracji.
Ps.
Do autora tematu, jak mają oba po 100kkm to już co się miało rozlecieć to się rozleciało..... teraz to dbać oliwę wymieniać co 15kkm, rozrządu pilnować i jeździć, bez różnicy który.
Klaskajcie, że są jeszcze 2.0 bo zaraz 1.6 tylko będą |
|
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2025-02-17, 20:56
|
|
|
bo najlepszy to ford 2.0 idąc twoim tropem.
Bzdury piszesz i tyle. Jechałeś w ogóle fiatem 3.0 180KM??
I proszę nie porównuj wypierdka 2.0 do 3 litrów.
Z przyczepką twój fordzik zdechnie, skrzynia zrzuci do 2 biegu pod górkę, a 3.0 nawet nie poczuje. |
|
|
|
 |
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/127 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2025-02-17, 21:27
|
|
|
Obawiam się, że przejechałem z takim motorem więcej km niż Ty - niestety. .
Stary nieprodukowany już dziś klamot- historia.
To dobry motor był: ale się skończył i nie wróci...
Wiele razy jechałem Daily z przebiegiem 500kkm i jakoś się to turlało, wiadomo inne przełożenia i żadnego szału nie ma w takim Deily . Taki Crafterek 2.0 na podwójnej turbince sprawia ze 2x lepsze wrażenie U kierownika, i pali prawie połowę tej 3.0
Styropianu to ja nie wożę tylko ołów
Pisałem już wiele razy, że Fiata 2.0 czy 2.2 oraz Forda nie ma na wypozyczalni:) w kontenerach z windami , pytałem ale powody są inne niż by się wydawało .. nie można mieć za młodych samochodów i za bardzo popularnych bo ludzie są nieuczciwi i przydają im się niektóre podzespoły z popularnych nowych aut właściciele mają na takich już sposoby ale to inny temat
I co z tego, że takie 3.0 zrobi z 500kkm bez jakiegokolwiek remontu w kamperku który robi 10kkm rocznie..
Ja myślę, że to Ty powinieneś przejechać się nowoczesnym 2.0
Porównanie / nie pojemnością dziś auta jeżdżą /:
Fiat 3.0 180KM 400 Nm przy 17000 obr/min
do Forda chciałeś
Ford 2.0 -
Moc silnika
170 KM (125 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
390 Nm przy 1750-2500 obr/min
Jak widać o tym czy coś pojedzie nie decyduje wiara tylko technologia, parametry /matematyka/ |
Ostatnio zmieniony przez przemo.d 2025-02-18, 00:04, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2025-02-17, 21:50
|
|
|
majsterus napisał/a: | bo najlepszy to ford 2.0 |
nie 2,0 , najlepszy to Ford Mondeo kombi z silnikiem 1.0 - 149KM |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2025-02-17, 21:53
|
|
|
przemo.d napisał/a: | I co z tego, że takie 3.0 zrobi z 500kkm bez jakiegokolwiek remontu w kamperku który robi 10kkm rocznie. |
satysfakcja właściciela jest bezcenna |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/127 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2025-02-17, 22:23
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | przemo.d napisał/a: | I co z tego, że takie 3.0 zrobi z 500kkm bez jakiegokolwiek remontu w kamperku który robi 10kkm rocznie. |
satysfakcja właściciela jest bezcenna |
Wiadomo, że w kamperku latka wykończą prędzej taki motor jak przebieg. W starym kapciu zawieźć może 100 rzeczy których nie sposób przewidzieć.. uszczeleczki, oringi, wężyki i coś czego jak zawsze sie czlowiek nie spodziewa.
Co by nie było Wam za miło to w tej 3.0 padały manualne skrzynię bardzo często o ile nie zawsze a normalnego automata w tamtych latach to nie było w ogóle.. |
|
|
|
|
 |
Nitrolukas
trochę już popisał
Twój sprzęt: Rimor trimarano 9
Dołączył: 04 Cze 2022 Piwa: 2/4 Skąd: UE
|
Wysłany: 2025-02-17, 22:49
|
|
|
Co by zaraz ktoś nie napisał że "wy się tu sprzeczacie, a autora dawno tu niema" to jestem, czytam uważnie i biorę pod rozwagę wszystkie argumenty
Dziękuję za Wasz udział w dyskusji |
|
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2025-02-18, 09:59
|
|
|
przemo.d napisał/a: | Co by nie było Wam za miło to w tej 3.0 padały manualne skrzynię bardzo często o ile nie zawsze a normalnego |
a normalnego kierowcę takie skrzynie nie zawodzą, za to "szofera " który rusza z "dwójki" bo moc i moment 400 Nm pozwala już tak
Ps. jakbyś kiedyś trafił taką "perełeszkę" to pamiętaj 1l oleju do skrzyni więcej niż podaje instrukcja |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2025-02-18, 10:07
|
|
|
Ano właśnie....te super nowe konstrukcje są przekombinowane technologicznie.
entuzjasta tych motorków chyba nie przyglądał się im za bardzo....nie zdaje sobie sprawy ile jest osprzętu tam zainstalowanego, w większości plastikowego. To wszystko ma swój czas życia, i kończy się z reguły po 7 góra 10 latach, i trzeba wymienić na nowe. Tworzywo nie jest wieczne.
Auto łapie błąd i koniec jazdy...a to nie osobówka, że każda pomoc drogowa po to przyjedzie.
Tak się składa, że użytkuję nowy pojazd z vag 2.0 170km w osobówce, tam jest więcej plastiku niż metalu.
Jakie spalanie? na pusto pali 6 litrów, a z przyczepką palndeką 750kg spala 8,5l....i to czuć na haku..
Moj stary VW T5 2,5 170KM tej przyczepki nie czuje....spalanie bardzo zbliżone....ale tam jest pięć cylindrów i moment który ciągnie od dołu....
Nie wspomnę o spalaniu oleju, mały motor poddany jest większym obciążeniom a co za tym idzie, szybciej się zaczyna zużywać i zażywać olej...taka prawda.
Więc proszę panie kolego nie wypisuj wspaniałości o konstrukcji 2.0 bo to jest silniczek , który skończy się dużo szybciej niż taki 2,3 czy 3.0.
Do osobówki to jest "na styk". Ale nie do busa a tym bardziej kampera. A, że się to montuje?? Takie głupie czasy, ma się produkt zużyć, a by klient po 6 latach wrócił i kupił nowy - słowa pracownika VW ( nie robotnika z taśmy, ale doktora który siedzi i tęgo myśli za biurkiem |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|