 |
|
Chausson awaria elektrobloku, solarów |
Autor |
Wiadomość |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-09-11, 20:37 Chausson awaria elektrobloku, solarów
|
|
|
Dobry wieczór, po dziwnych przygodach z ładowarką CBE kamper poleciał na coroczny serwis. Przy okazji zgłosiłem parę usterek związanych z elektryką.
1. Będąc w Czarnogórze zauważyłem, że solary raz ładują a innym razem nie ładują akumulatora. Po powrocie w PL to samo.
2. Ładowarki 230/12 zarówno CBE oraz Victron Smart nie ładują akumulatora pokładowego - podłączone przez elektroblok.
3. Brak sygnału odpalenia samochodu na panelu sterowania, przez co nie działa m.in lodówka na 12v a antena satelitarna nie widzi zapłonu, z kolei ładowarka 12/12 redarc działa poprawnie.
Diagnoza od serwisu - solary uszkodzone od temperatury, uszkodzony elektroblok. To zrobią na gwarancji.
Solary były przyklejone do dachu. Przy odbiorze campera pytałem o temperaturę, czy się nie przegrzeją? "Nie ma strachu".
Dalsza diagnoza brzmiała - uszkodzony akumulator lifepo4, który kupiłem i zamontowałem poza serwisem. "Sprzęt jest niefirmowy no name", bo to koyosonic (polecony przez forumowiczów). Podobno akumulator uszkodziła ładowarka CBE ponieważ nie ma programu do lifepo4.
Podczas rozmowy telefonicznej przekazano mi, że serwis ładował akumulator dedykowaną ładowarką do lifepo4, ale nie trzyma on prądu. Tłumaczyłem sprzedawcy, że po wymianie akumulatora nie korzystałem z ładowarki CBE do ładowania akumulatora lifepo4, ma ona wyłącznik na przedniej ścianie, a przed wyjazdem do serwisu naładowałem również lifepo4 victronem bezpośrednio, czyli z pominięciem elektrobloku i zostawiłem odpalone wszystko na 12v na dwa dni, a aku nadal miał ponad 55% energii - stojąc pod wiatą. Pod drodze doładował się do 100%.
To tak w skrócie, teraz kilka pytań...
Czy możliwe jest, aby niededykowana ładowarka uszkodziła akumulator lifepo4? Akumulator przed wyjazdem działał dobrze, a teraz nie. Zaproponowano mi wymianę na żelowy 90ah, taki jak miałem fabrycznie. Jak teraz sprawdzić akumulator? Czy do ładowania akumulatora pokładowego przez elektroblok niezbędne jest podpięcie kabla sygnałowego (kable z ładowarki idą do elektrobloku, + - oraz sygnał ładowania), który w ładowarce CBE ma swój pin? Czy można podpiąć ładowarkę bezpośrednio z akumulatorem, aby pominąć sterowanie przez elektroblok?
Teraz tak się zastanawiam, że w sumie to nie mam pojęcia czy kiedykolwiek CBE ładowała poprawnie akumulator żelowy. Kamper praktycznie zawsze był odłączony od 230 - wystarczały solary. |
|
|
|
 |
rjas
stary wyga

Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 23/13 Skąd: Przybysławice/Kraków
|
Wysłany: 2024-09-12, 18:32
|
|
|
Niestety za dużo nie pomogę, ale piszesz że na gwarancji, więc rozumiem, że kamperek w miarę nowy. Mój 4-o latek, czyli podobnie. Ładowanie ze słupka ładowarką CBE - wiem, że nie ma dedykowanego programu do LiFePO4 ale ja nią ładuję swój 300A "składak" i nie widzę jakichś problemów. Jedyne co zauważyłem, to nominalnie jest 15A, ale BMS akumulatora pokazuje przeważnie nie więcej jak 10A.
Ciekawe jak to wygląda u Orkaa, bo u niego powinny być albo takie same albo podobne rozwiązania.
Panele elastyczne u mnie padły po dwóch latach.
Odnośnie pkt. 3 - pomiędzy fotelami kabiny, na podłodze jest taka duża plastikowa pokrywa na dwóch wkrętach. Pod nią jest bezpiecznik, taki duży, chyba 50A. To może być przyczyna braku wskazań na panelu.
Ładowarka Redarc - zakładam, że wiesz że ma dedykowany program do ładowania LiFePO4.
Powodzenia |
_________________ Nasz pierwszy którym cieszy się ktoś inny i już wiem kto
 |
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-09-12, 21:24
|
|
|
rjas napisał/a: | Niestety za dużo nie pomogę, ale piszesz że na gwarancji, więc rozumiem, że kamperek w miarę nowy. Mój 4-o latek, czyli podobnie. Ładowanie ze słupka ładowarką CBE - wiem, że nie ma dedykowanego programu do LiFePO4 ale ja nią ładuję swój 300A "składak" i nie widzę jakichś problemów. Jedyne co zauważyłem, to nominalnie jest 15A, ale BMS akumulatora pokazuje przeważnie nie więcej jak 10A.
Ciekawe jak to wygląda u Orkaa, bo u niego powinny być albo takie same albo podobne rozwiązania.
Panele elastyczne u mnie padły po dwóch latach.
Odnośnie pkt. 3 - pomiędzy fotelami kabiny, na podłodze jest taka duża plastikowa pokrywa na dwóch wkrętach. Pod nią jest bezpiecznik, taki duży, chyba 50A. To może być przyczyna braku wskazań na panelu.
Ładowarka Redarc - zakładam, że wiesz że ma dedykowany program do ładowania LiFePO4.
Powodzenia |
Mógłbyś podrzucić zdjęcia tego składaka?
Odebrałem kampera z serwisu. Podsumowując, wymienione panele solarne na sztywne montowane na stelażu, wymieniony elektroblok. Walnięty akumulator lifepo4. Podobno był ładowany 24 h i nie przyjął prądu.
Obecnie włączenie choćby światła wyłączą cały układ, napięcie na akumulatorze spada do ok 10v. Oddając kampera, miałem nockę na dziko - wtedy akumulator działał. Gdy wróciłem do siebie, wyciągnąłem akumulator i podłączyłem do ładowania przez ładowarkę victron. Napięcie na aku skacze do 14,4-14,5 v, jednak akumulator skutecznie odmawia przyjęcia prądu - na aplikacji wskazania ładowania wynoszą 0 amper... Co może być walnięte w aku? Czy da radę go "wzbudzić"? Ktoś naprawia takie aku? Czy można w jakiś sposób zepsuć ten rodzaj akumulatora? Producent to Koyosonic - z polecenia z forum |
|
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 64/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-09-12, 22:11
|
|
|
Energoblok 230 /12 normalnie ładuje każdy akumulator. U mnie jest ładowarka 10 A i na akumulatorze jest 10 A. Nie ma dedykowanej do lifepo4 tylko kwas i gel. Działa i na kwasie i na gel tylko na gel napięcie wyjściowe jest minimalnie wyższe.
Ponieważ ja nie mialem dedykowanej ładowarki z inteligentnego alternatora to kupiłem victrona smart dc dc 30 A . Na akumulatorze jest 30 A. Podczas jazdy lodówka bierze 10 A to na akumulator wchodzi 20 A . Wszystko mam opomiarowane oprócz bms i aplikacji mam TK 15 który dokładnie pokazuje jakie prądy wchodzą i wychodzą .
Akumulator : zdecydowanie polecam składanie. Bms jest do zabezpieczenia ogniw i sprawny bms nie puści prądu 24 v - jakieś bzdury opowiadają. Bms jest dedykowany na ilość ogniw, natężenie i napięcie prądu. Przy akumulatorze 12 v to napięcie jest na 12 v. I wszystkie zabezpieczenia suma i każdego ogniwa są na 12 v !!!!! Jak jest wyższe bms nie puszcza prądu tak jak w przypadku przeładowania. Poza tym skąd nagle w instalacji 12 v wzięło się 24 v ?????
Czy da się naprawić akumulator ? Tak . Wszystko zależy co się stało. Jeżeli nie ładuje a ogniwa są ok to coś jest z bms. Ale bez otwarcia nic nie wiemy jaki tam jest bms. Ja bym to rozłożył i wsadził inny nawet najprostszy bms o podobnych parametrach. Jak nie będzie ładować , to trzeba spróbować każde ogniwo osobno - ładowarką laboratoryjną gdzie ustawiasz np 3.50 v na ogniwo. Trzeba się dowiedzieć czy winny jest bms czy ogniwa. Jak bms to wstawiamy nowy. Jak ogniwa to …. Już nic nie da się zrobić ….można wykorzystać obudowę .
Solar. Sprawdź jaką masz instalację ? Jak i jakie idą kable i jaki jest regulator ? Chodzi o kable od regulatora do akumulatora . Jakiej mocy panele . Jeżeli coś jest zwalone w instalacji to będą kolejne problemy. To bardzo ważne !!! Sama zmiana paneli może jeszcze bardziej skomplikować sytuację .
Nie rozbierałem jeszcze oryginalnej instalacji ale w moim Chausonn z energobloku kable idą przez / tzw dwa separatory i bezpieczniki 50 A / do akumulatora . Jakiś przekaźnik jest także na panelu sterowania / tym w kamperze / Ten przekaźnik decyduje czy jest ładowanie np z alternatora lub z energobloku.
Gdzie byłeś na serwisie ???? To ważne pytanie bo ….. mam bardzo ciekawe doświadczenia. |
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-09-13, 08:03
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Energoblok 230 /12 normalnie ładuje każdy akumulator. U mnie jest ładowarka 10 A i na akumulatorze jest 10 A. Nie ma dedykowanej do lifepo4 tylko kwas i gel. Działa i na kwasie i na gel tylko na gel napięcie wyjściowe jest minimalnie wyższe.
Ponieważ ja nie mialem dedykowanej ładowarki z inteligentnego alternatora to kupiłem victrona smart dc dc 30 A . Na akumulatorze jest 30 A. Podczas jazdy lodówka bierze 10 A to na akumulator wchodzi 20 A . Wszystko mam opomiarowane oprócz bms i aplikacji mam TK 15 który dokładnie pokazuje jakie prądy wchodzą i wychodzą .
Akumulator : zdecydowanie polecam składanie. Bms jest do zabezpieczenia ogniw i sprawny bms nie puści prądu 24 v - jakieś bzdury opowiadają. Bms jest dedykowany na ilość ogniw, natężenie i napięcie prądu. Przy akumulatorze 12 v to napięcie jest na 12 v. I wszystkie zabezpieczenia suma i każdego ogniwa są na 12 v !!!!! Jak jest wyższe bms nie puszcza prądu tak jak w przypadku przeładowania. Poza tym skąd nagle w instalacji 12 v wzięło się 24 v ?????
Czy da się naprawić akumulator ? Tak . Wszystko zależy co się stało. Jeżeli nie ładuje a ogniwa są ok to coś jest z bms. Ale bez otwarcia nic nie wiemy jaki tam jest bms. Ja bym to rozłożył i wsadził inny nawet najprostszy bms o podobnych parametrach. Jak nie będzie ładować , to trzeba spróbować każde ogniwo osobno - ładowarką laboratoryjną gdzie ustawiasz np 3.50 v na ogniwo. Trzeba się dowiedzieć czy winny jest bms czy ogniwa. Jak bms to wstawiamy nowy. Jak ogniwa to …. Już nic nie da się zrobić ….można wykorzystać obudowę .
Solar. Sprawdź jaką masz instalację ? Jak i jakie idą kable i jaki jest regulator ? Chodzi o kable od regulatora do akumulatora . Jakiej mocy panele . Jeżeli coś jest zwalone w instalacji to będą kolejne problemy. To bardzo ważne !!! Sama zmiana paneli może jeszcze bardziej skomplikować sytuację .
Nie rozbierałem jeszcze oryginalnej instalacji ale w moim Chausonn z energobloku kable idą przez / tzw dwa separatory i bezpieczniki 50 A / do akumulatora . Jakiś przekaźnik jest także na panelu sterowania / tym w kamperze / Ten przekaźnik decyduje czy jest ładowanie np z alternatora lub z energobloku.
Gdzie byłeś na serwisie ???? To ważne pytanie bo ….. mam bardzo ciekawe doświadczenia. |
Akumulator nie ładowali 24v tylko 24 godziny, w sensie dobę. Wszystkie ładowarki działają i dają napięcie na akumulator. Chodzi o to, że akumulator nie przyjmuje prądu - tak wynika z aplikacji victron gdy podłączyłem ładowarkę victrona 230/12 bezpośrednio po wyciągnięty z auta lifepo4. W serwisie ogromnie się do niego przyczepili, że to nieoryginalny. Wymiany dokonałem sam, tak samo jak sam zmieniłem program w redarcu oraz lumiax. Ta wymiana powinna się, ich zdaniem, zakończyć utratą gwarancji - jednak z uwagi na dobro klienta wymienili uszkodzony elektroblok oraz solary. Wszystko nawaliło, jak byłem na południu europy - akumulator był już zamontowany co najmniej 6 msc.
Pytanie moje zasadnicze, czy można specjalnie przeładować, rozładować czy w inny sposób zniszczyć ten rodzaj akumulatora? Mam dziwne wrażenie, że został specjalnie uszkodzony. W aż takie zbiegi okoliczności, to nie wierzę. Tym bardziej, że nockę wcześniej stałem na stacji paliw nockę i wszystko było ok. Aku działał, trzymał prąd jak zwykle. Przy odbiorze kampera już nie chce się naładować.... |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 64/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-09-13, 08:37
|
|
|
Gdzie byłeś w serwisie ? Czy reszta instalacji przy nowym akumulatorze działa ??
Akumulator teoretycznie można zepsuć. Bms chroni akumulator i tam są specjalne zabezpieczenia przeciwko przeładowaniu.
Może zawiesił się bms . Miałem tak w jednym przypadku. Tylko aby to zdiagnozować to po pierwsze potrzeba danych tego akumulatora . Jaki bms ? Jaki system opomiarowania . Jakaś aplikacja czy TK 15. Co pojazuje ? Jak wygląda napięcie na poszczególnych ogniwach.
Jeśli nie ma aplikacji to trochę dupa bo dokąd nie otworzymy nic nie wiemy. |
|
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2024-09-13, 10:14
|
|
|
PLopaPL napisał/a: |
Obecnie włączenie choćby światła wyłączą cały układ, napięcie na akumulatorze spada do ok 10v. Oddając kampera, miałem nockę na dziko - wtedy akumulator działał. Gdy wróciłem do siebie, wyciągnąłem akumulator i podłączyłem do ładowania przez ładowarkę victron. Napięcie na aku skacze do 14,4-14,5 v, jednak akumulator skutecznie odmawia przyjęcia prądu - na aplikacji wskazania ładowania wynoszą 0 amper... Co może być walnięte w aku? Czy da radę go "wzbudzić"? Ktoś naprawia takie aku? Czy można w jakiś sposób zepsuć ten rodzaj akumulatora? Producent to Koyosonic - z polecenia z forum
.........
Sprawdziłem rano napięcie na tym lifepo4. Jest 13,7, akumulator odpięty nieładowany przez noc. Przy podłączeniu obciążenia napięcie spada do 10-11v |
BMS'y z funkcją sterowania przez aplikację mają możliwość osobnego załączenia i wyłączenia funkcji CHARGE i DISCHARGE i można je ustawić w taki tryb jaki występuje teraz u Ciebie , czyli że msz napięcie na klemach i możesz akumulator rozładowywać a nie da się go naładować (CHARGE-OFF, DISCHARGE-ON)
Nie znam tego konkretnie akumulatora i nie wiem czy da się go sterować przez aplikację , ale może być tak, że z jakiegoś powodu wszedł w tryb w którym funkcja ładowania została zablokowana.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, to co napisałeś w ostatnim zacytowanym zdaniu, a mianowicie to, że na nieobciążonym aku masz 13,7V, a po podłączeniu obciążenia spada do 10V (Pytanie jak duże obciążenie ?)
To jest zachowanie pasujące bardziej do zasiarczonego kwasiaka niż do LiFePO4.
Napięcie 13,7V wskazuje na ponad 90% naładowania LiFePO4, a 10V to totalnie rozładowane ogniwa i w normalnym układzie nie ma możliwości aby napięcie spadało tak bardzo nawet przy 200A obciążenia.
Gdyby z kolei uszkodzone były ogniwa (spadła by im np. drastycznie pojemnosć) to po odłączeniu obciążenia napięcie "nie wstało" by ponownie .
Te objawy wskazują w/g mnie na jakieś uszkodzenie lub przestawienie się jakichś ustawień BMS'a.
Jest tam tego naprawdę dużo (napięcia i prądy progowe dla ładowania , rozładowania i wiele , wiele innych) i każde z tych parametrów przestawione na jakąś złą wartość może spowodować błędne działanie.
To jest właśnie najlepszy przykład tego o czym pisalem wielokrotnie przy dyskusjach o tym czy LiFePO4 lepiej robić samemu czy kupić gotowe.
Budując samemu z wykorzystaniem BMS'a z pełnym dostępem do parametrów już dawno wiedział byś co się stało i zapewne byłbyś w stanie problem usunąć przez zmianę błędnych ustawień, a tak to nie wiadomo co się dzieje.
Jeśli Twój BMS' nie ma dostępu to aku może skończyć na śmietniku pomimo, że może nie być uszkodzony, a jedynie źle ustawiony. |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2024-09-13, 10:21
|
|
|
orkaaa napisał/a: |
Akumulator teoretycznie można zepsuć. Bms chroni akumulator i tam są specjalne zabezpieczenia przeciwko przeładowaniu.
Może zawiesił się bms . |
Dokładnie tak. Akumulator (czyt. jego BMS) mógł się albo zepsuć , albo zawiesić , albo tak jak wspomniałem powyżej przestawiły się jakieś nastawy w jego sofcie , pod wpływem np. jakichś skoków napięć, zwarć itp. |
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-09-13, 10:41
|
|
|
joko napisał/a: | orkaaa napisał/a: |
Akumulator teoretycznie można zepsuć. Bms chroni akumulator i tam są specjalne zabezpieczenia przeciwko przeładowaniu.
Może zawiesił się bms . |
Dokładnie tak. Akumulator (czyt. jego BMS) mógł się albo zepsuć , albo zawiesić , albo tak jak wspomniałem powyżej przestawiły się jakieś nastawy w jego sofcie , pod wpływem np. jakichś skoków napięć, zwarć itp. |
Po południu sprawdzę dokładnie te napięcia i dam znać. Czy bms można "przestawić" po otworzeniu akumulatora?
Czy mógł sam z siebie się przestawić? W noc przed oddaniem campera aku działał poprawnie, na serwisie stwierdzili że zepsuty.... |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 64/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-09-13, 11:26
|
|
|
Czy ten akumulator jest na gwarancji ? Jeśli tak to lepiej odesłać do serwisu bo oni umieją i muszą coś z nim zrobić.
Aby naprawić samemu trzeba wiedzieć jak pracuje bsm. Jeśli jest aplikacja na telefon to tak jak pisze Joko trzeba sprawdzić czy ładowanie nie jest zablokowane. Wystarczy odblokować i powinno działać ale potrzebna jest wiedza.
Jeśli nie ma aplikacji to mamy problem bo jedyną możliwością sprawdzenia czy bms jest ok jest wsadzenie nowego i sprawdzenie czy akumulator działa.
Ale to jeżeli nie masz doświadczenia oznacza w praktyce budowę akumulatora od zera i wiedzy co, gdzie i w jakiej kolejności połączyć. |
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-09-13, 11:57
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Czy ten akumulator jest na gwarancji ? Jeśli tak to lepiej odesłać do serwisu bo oni umieją i muszą coś z nim zrobić.
Aby naprawić samemu trzeba wiedzieć jak pracuje bsm. Jeśli jest aplikacja na telefon to tak jak pisze Joko trzeba sprawdzić czy ładowanie nie jest zablokowane. Wystarczy odblokować i powinno działać ale potrzebna jest wiedza.
Jeśli nie ma aplikacji to mamy problem bo jedyną możliwością sprawdzenia czy bms jest ok jest wsadzenie nowego i sprawdzenie czy akumulator działa.
Ale to jeżeli nie masz doświadczenia oznacza w praktyce budowę akumulatora od zera i wiedzy co, gdzie i w jakiej kolejności połączyć. |
Wolałbym uniknąć robienia tego samemu . Gwarancja na akumulator jest. Problem w tym, że musiałem akumulator trochę "skrócić" o poszerzenia dla uchwytów. Inaczej aku nie chciał się zmieścić. Czyli mam ingerencję w zewnętrzną część obudowy, czy to jednocześnie utrata gwarancji? |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 519/31 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2024-09-13, 12:30
|
|
|
PLopaPL napisał/a: |
Wolałbym uniknąć robienia tego samemu . Gwarancja na akumulator jest. Problem w tym, że musiałem akumulator trochę "skrócić" o poszerzenia dla uchwytów. Inaczej aku nie chciał się zmieścić. Czyli mam ingerencję w zewnętrzną część obudowy, czy to jednocześnie utrata gwarancji? |
Jeśli jest gwarancja to trzeba spróbować.
To czy ingerencja w obudowę oznacza utratę gwarancji to zależy od tego co tę gwarancję ma uznać.
Jeśli będzie miał wolę gwarancję uznać to uzna, a jeśli nie to nic nie zrobisz bo prawo stoi za nim. |
|
|
|
 |
PLopaPL
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Chausson 720 TP
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-09-13, 18:15
|
|
|
Zmierzyłem te napięcia.
Po cały dniu postoju akumulator miał 13,8 v. Podłączyłem przetwornicę którą załączyłem, napięcie spadło do 10,2 v. Później podłączyłem całą instalację i włączyłem oświetlenie plus wentylację od Webasto, napięcie spadło do 10,1 a nawet 9,99 v.
Teraz podłączyłem aku do ładowania bezpośrednio pod victrona. Napięcie na wyjściu ładowarki 14,2 v prąd 0,1A. Jak ustawiłem wysoki tryb regeneracji w ładowarce, napięcie na wyjściu 14,6 v a prąd ładowania wzrósł do 5A.
Co dalej? |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 64/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-09-13, 22:50
|
|
|
Czekaj do rana zobaczymy . |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|