Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
CHAUSSON 720 ETAPE LINE - czy warto ?
Autor Wiadomość
zojka 
początkujący forumowicz

Dołączył: 26 Mar 2019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-01-05, 08:53   CHAUSSON 720 ETAPE LINE - czy warto ?

Cześć,

Zastanawiamy się nad zakupem kampera dla 2+2.
Najbardziej podoba nam się układ w CHAUSSON 720 ETAPE LINE, oglądalismy go w dniu wczorajszym u dealera i mam mieszane uczucia co do jakości wykonania.
Niektóre elementy na pierwszy rzut oka wyglądały na niedopasowane lub wprost, niedokręcone.

Oprócz mankamentów, które zauważyłem, jest jeszcze problem z układem samej kuchni i zlewem, który jest za blisko siedzeń , przez co podczas zmywania zalewamy kanapę.
Dodatkowo, uchyt pod rozkładany stolik nalęzy lepiej dokręcić ponieważ zastosowali krótkie śruby.
Słyszałem również o elektryce, tu chcemy wprowadzić zmianę i dać wieksze solary + drugi akumulator w części hotelowej (2 x 95ah)

Wczeniej jeździliśmy Pilot G740 wiec mam porównanie do niego.

Czy moge prosić o opinie osoby które jezdzą modelem 2021 lub 2024 ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 60/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2025-01-05, 10:04   

Nie da się porównać ! Każdy ma inne preferencje i wybiera układ i model który z jakiś względów mu odpowiada. Jeżeli wcześniej jeździłeś innym i był dobry lub masz jakieś uwagi to szukaj modelu który Ci odpowiada.
Jakość wykonania hm …. Chausson to nie jest górna półka. Sam jeżdże kamperem tej marki i … sporo poprawek sam robiłem. Niektóre rozwiązania są super inne bez sensu. Jakość wykonania dla mnie jest akceptowalna ale i mój budżet był dostosowany do takich wydatków. Chcesz lepszą jakość kupuj premium ale będzie dużo …drożej.
Co do ustawienia zlewu. Każdy wie że przy myciu wodą bryzga. Można myć tak ostrożnie aby nie brykała albo nie myć w ogóle. Jak jeździłeś kamperem to o tym wiesz i albo akceptujesz to rozwiązanie i coś dostosowujesz / jakąś roleta osłaniającą / albo nie kupujesz .
Dziś nikt nie kupuje akumulatorów kwasów !!!! To że dealerzy tego nie chcą zaakceptować / nowych technologii / to inna sprawa. Jeżeli chcesz ingerować w elektrykę to albo sam to robisz / ewentualnie zlecasz dealerowi / Ale to ogromny wątek wielokrotnie opisywany na forum … czyli ile prądu i jakiej mocy potrzebujesz, czym chcesz go przetwarzać i czym produkować . Tak czy inaczej jeżeli mówimy o bazie / akumulatorach / to zapomnij o kwasie !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 65/66
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2025-01-05, 10:45   

Jeżeli chodzi o markę Chausson to ja mam dobre doświadczenia. Porównując jakość wykonania do moich późniejszych kamperów (CI Elliot i Weinsberg) uważam, że była na przyzwoitym poziomie jak na ten segment. Co prawda mój Chausson był z 2011 roku i może ówczesne były solidniejsze🤪. W wielu kamperach "trzon kuchenny" (tak miałem w CI Elliot) jest ulokowany w bezpośrednim sąsiedztwie kanapy i z tym trzeba sobie jakoś radzić. Istotny jest układ wnętrza który spełni oczekiwania a układ w przedmiotowym jest dla 2+2 chyba najbardziej optymalny.
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 274/76
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2025-01-05, 16:17   

Chausson , to była i jest marka nowatorska. Zawsze coś nowego wprowadzają , co przeważnie inni kopiują i trwałe wchodzi w układ zabudowy wielu marek. Przejeżdżałem kamperem tej firmy pięć lat i złego słowa na nich nie powiem. Faktem jest że to produkcja 2001 rok była. Jednak patrząc na obecną jakość i design to dalej idą ta drogą co pierwotnie. Wiadomo marką premium nie jest , ale w tym budżecie ciężko coś lepszego znaleźć. :spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
fan 
zaawansowany

Twój sprzęt: Fleurette Discover 73 LM
Nazwa załogi: ola i benek
Dołączył: 19 Gru 2012
Piwa: 9/48
Skąd: slubice
Wysłany: 2025-01-05, 20:24   

zgadzam się z kolegą w całej rozciągłości też 4 lata tym jeździłem trzeba zwrócić uwagę na jakość zabudowy, dla mnie bez porównania z niemieckimi kamperami w tym przedziale cenowym- całość GFK izolacja styrodur XPS od 30 lat kupuje tylko francuskie zabudowy o oknach juz nie wspomnę SEITZ
_________________
Je ne cherche pas, je trouve
Pablo Picasso
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rjas 
stary wyga


Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Piwa: 23/13
Skąd: Przybysławice/Kraków
Wysłany: 2025-01-08, 18:05   

Od prawie 5-u lat jeździmy 720 i tak jak już inni wspomnieli premium to nie jest, więc cudów się nie ma co spodziewać, ale w tym budżecie był jeszcze tylko Benimar z akceptowalnych opcji. Jeśli pasuje Wam układ to brać i się cieszyć.
Nie wiem u którego dealera chcesz kupić, bo to też istotny szczegół, jeśli chodzi o obsługę i pomoc w sytuacjach różnych. My kupiliśmy w Pszczynie i mogę ich polecić, nie zdarzyło się jeszcze żeby zostawili człowieka samego z problemem, nawet w weekend.
Problemem może niezbyt dużym jest górne łóżko z tyłu - latem jest tam bardzo ciepło i nasza córka nie bardzo chciała tam spać, a nie mamy klimy. Musiałem się jeszcze "nauczyć" współpracy ze stosunkowo małym garażem, ale da się żyć. Niezaprzeczalnym atutem jest ogromny salon i nie wiem czy jest inna marka z takim gabarytem (będzie problem co wybrać jak już go będziecie sprzedawać :wyszczerzony: :wyszczerzony: :wyszczerzony: ). Jeśli chodzi o zachlapania, to zamontowałem szybkę z plexi i już nic nie chlapie.
Aku - nie idź w AGM, bo przy niskich temperaturach zacznie brakować prądu. Olejowy Eberspacher zużywa znacznie więcej prądu niż gazowa Truma - 280-300Ah LiFePO4 załatwia ten problem, a myślę że dalej montują ładowarkę dedykowaną do LiFePO4 która szybciutko naładuje rozładowany aku i nie musisz kupować dodatkowej ładowarki.
Jak będziesz miał jakieś konkretne pytania to wal śmiało :spoko
_________________
Nasz pierwszy którym cieszy się ktoś inny i już wiem kto :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 60/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2025-01-09, 13:35   

Nie ten wątek ale chłopaków z Pszczyny też polecam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zojka 
początkujący forumowicz

Dołączył: 26 Mar 2019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-01-12, 09:59   

Bardzo dziękuje wszystkim, który podzielili się swoimi opiniami :)

Dealer od którego planujemy zakup jest z Pszczyny, swój wybór również oparłem o opinie i pierwsze kontakty z oboma dealerami.

Mam pytanie do rjas o akumulatory:
Pod fotelem pasażera mieści się Centra 95ah + druga 95ah za fotelem pasażera w części salonowej. Gdzie udało ci się umieścić 300Ah LiFePO4?
Jak rozmawiałem o akumulatorze o większej pojemności, to dostałem informację, ze się nie mieści.
Na tym etapie mam jeszcze możliwość zmiany jego lokalizacji w kamperze.

Posiadamy też Ecoflow Delte2 ,który bardzo dobrze się sprawdzała w poprzedniej podróży.
Rozważam dołożenie do niego: ECOFLOW Charger.

Z klimatyzacji postojowej nie korzystamy, mieliśmy ją w G740 ale użyłem jej może ze 2 razy i tylko dlatego, ze była zamontowana.
Jednak temperatury nie były jakieś ekstremalne.
Zaproponowano mi zamiast klimatyzacji postojowej - turbowentylator: Okno dachowe z wentylatorem 12 V MAXXFAN + roleta z LED

Co do małego garażu, na 10 miesięcy jazdy G740, garaż był zawalony dość dużą
ilością niepotrzebnych rzeczy i skończyło się na przewalaniu ich raz w jedną, raz w drugą stronę.
Również biorę pod uwagę, że do 720 trzeba będzie się przyzwyczaić i jakoś z sensem to wszystko poukładać.
Ogólnie , staramy się mocno ograniczać bagaże podczas podróży, ale to ciągły proces :)

Przy okazji zapytam jeszcze o alarm, domyślam się , ze jest dużo informacji na forum, które zaraz będę przeglądał , ale może w skrócie:
czy warto instalować: Alarm THITRONIK Wipro III + Moduł PROFINDER alarmu Wipro III , taki mi polecono u dealera ?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rigg 
stary wyga


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 468 NK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lis 2014
Piwa: 26/14
Skąd: Kaszubowo
Wysłany: 2025-01-12, 18:26   

zojka napisał/a:
Mam pytanie do rjas o akumulatory:
Pod fotelem pasażera mieści się Centra 95ah + druga 95ah za fotelem pasażera w części salonowej. Gdzie udało ci się umieścić 300Ah LiFePO4?
Jak rozmawiałem o akumulatorze o większej pojemności, to dostałem informację, ze się nie mieści.
Na tym etapie mam jeszcze możliwość zmiany jego lokalizacji


Nasz Karawaning wrzucił do swojego nowego benimara (na fordzie) bez problemu 280Ah pod fotel pasażera. film [/youtube]
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Piwa: 60/2
Skąd: kielce
Wysłany: 2025-01-12, 19:02   

Co do wielkości akumulatora. Wszystko zależy od tego czy masz składany przez siebie / wówczas masz możliwość np zrezygnowania z grubej obudowy / albo kupujesz gotowego i zostaje Ci zmierzyć miejsce na wysokość pod siedzeniem bo w Fordzie wysokość jest największym problemem. Na szczęście lifepo4 można używać położony na boku / tak jest u mnie / i wówczas się mieści. Nie pamiętam ale u mnie było chyba 21 centymetrów. Nie wiem jak u Ciebie będzie wykończone miejsce pod akumulator. U mnie zero izolacji więc jeszcze izolację / od zimna / wkładałem, aby lifepo4 miał izolację od podłogi .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rjas 
stary wyga


Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Piwa: 23/13
Skąd: Przybysławice/Kraków
Wysłany: 2025-01-13, 11:17   

Zojka - u mnie wygląda lub wyglądało to tak jak na zdjęciach. Tam gdzie LiFePO4 na górnej powierzchni jest jeszcze BMS i jak widzisz leży na boku.

Yuasax2.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 1,14 MB

LifePO4 bez BMS.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 983,79 KB

_________________
Nasz pierwszy którym cieszy się ktoś inny i już wiem kto :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***