|
Kwas i lifepo4 czy da się połączyć ? |
| Autor |
Wiadomość |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 68/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2025-11-07, 13:46 Kwas i lifepo4 czy da się połączyć ?
|
|
|
Robię nowy projekt tzn akumulator lifepo4 do nowego kampera.
Na jego wyposażeniu było battery duo system BDS 180 firmy CBE. To system do ładowania dwóch akumulatorów zabudowy nawet różnych pojemności. Na jakiejś angielskiej stronie przeczytałem że owszem ładuje akumulatory ale muszą być tego samego rodzaju. I stąd pytanie do znawców tematu. Czy jest możliwe łączenie w obwodzie akumulatora kwasowego i lifepo4.
Oczywiście musi być jakaś elektronika która steruje ładowaniem bo inne są parametry jednego i drugiego. Może ktoś próbował zrealizować taki projekt i się udało. Proszę o wskazówki i ewentualne linki do sterowników.
Pytanie trochę akademickie bo łatwiej wywalić kwasa i po problemie ale ten duo battery mnie zainspirował do poszukiwań. |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 546/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-11-07, 14:49 Re: Kwas i lifepo4 czy da się połączyć ?
|
|
|
| orkaaa napisał/a: | | Czy jest możliwe łączenie w obwodzie akumulatora kwasowego i lifepo4. |
Nie bo mają inne napięcia spoczynkowe, profile ładowania i opory wewnętrzne ...... i myślę że nie trzeba chyba tego dogłębniej tłumaczyć
Pomijając nawet kwestie czysto techniczne to z praktycznego punktu jaki to niby miało by sens ?
LiFePO4 zakłada się po to aby mieć mieć dużo więcej prądu przy dużo mniejszej wadze , więc co niby miało by dać pozostawienie kwasiaka ?
Jaką robisz tę baterię ? Standardowo 200-300Ah /12V czy coś większego ? |
| |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 68/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2025-11-07, 15:59
|
|
|
Standard 300 Ah. To nowy kamper znajomych i trzeba trochę naprawić fabrykę. Wsadzają już porządne ładowarki dcdc przetwornice ale dalej kwas. Więc jak zobaczyłem ten standardowy duo system …to zacząłem się zastanawiać czy się da i sam nie znalazłem rozwiązania bo przecież to zupełnie inne charakterystyki.
U siebie na zimę mam 2 x 300 Ah z możliwością powiększenia a latem 300 Ah. |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 546/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-11-07, 20:46
|
|
|
| orkaaa napisał/a: | | To nowy kamper znajomych i trzeba trochę naprawić fabrykę. Wsadzają już porządne ładowarki dcdc przetwornice ale dalej kwas. |
Robię właśnie dokładnie to samo , czyli poprawiam po fabryce elektrykę w nowym kamperze , którego kupiłem 2 tygodnie temu .
Jest tak jak piszesz , że niby komponenty takie jak DCDC czy ładowarki są już dobrej jakości i niby tak elektryka wygląda na ogarniętą i dobrze zrobioną , ale dalej z uporem maniaka wsadzają 100Ah AGM
U mnie DCDC i ładowarka są z firmy Dolphin więc sprzęt raczej nie budżetowy , ale idą do wywalenia bo nie pasują mi do koncepcji
Baterię robię z 8 ogniw 314 Ah EVE, ale idę w 24V i wszystko na Victronie . |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 366/743 Skąd: Kraków

|
Wysłany: 2025-11-07, 21:10
|
|
|
| joko napisał/a: | | orkaaa napisał/a: | | To nowy kamper znajomych i trzeba trochę naprawić fabrykę. Wsadzają już porządne ładowarki dcdc przetwornice ale dalej kwas. |
Robię właśnie dokładnie to samo , czyli poprawiam po fabryce elektrykę w nowym kamperze , którego kupiłem 2 tygodnie temu .
. |
Ale jak co bo nic nie wiem, kiedy kupiłeś 2 tygodnie i co cisza joko nie daj się prosić opowiedz coś o nowym nabytku może wątek swój załóż
Dej że co co kupiłeś
|
_________________ komplet |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: Rapido i96M
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 546/45 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2025-11-07, 22:54
|
|
|
| Komplecik napisał/a: |
Dej że co co kupiłeś
|
Oj tam, oj tam ..... taki tam budżetowy egzemplarz na podwoziu takiej jednej upadającej marki
Coś tam napiszę , ale jak zrobię po swojemu , a tymczasem nie psujmy wątku Orkaaa
IMG_20251105_193838524_HDR.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 18 raz(y) 99,34 KB |
|
| |
|
|
|
 |
przemo.d
stary wyga
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 29/142 Skąd: Piaseczno

|
Wysłany: 2025-11-08, 16:49
|
|
|
fajne zabawki.
3kva ten multiplus ?
Nie widziałem takiej cwanej szyny DC z bezpiecznikami sam musiałem coś ukleić z Cu a tu gotówce są
Dobrej zabawy Jak będziesz chciał napisz jaki koń |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 327/21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2025-12-01, 16:44
|
|
|
proszę o poradę:
kupiłem baterię litową 300Ah (zamontowana wewnątrz kampera), ale musiałem wymontować akumulator kwasowy, który był oryginalnie w skrzynce dostępnej od zewnątrz. tak skrzynka teraz jest pusta.
czy jeżeli kupię baterię litową tej samej firmy, ale 100Ah (aby weszła w tą skrzynkę) i połączę równolegle to zagra?
drugie pytanie:
czy mógłby mi ktoś wskazać przetwornicę taką, która pociągnęłaby czajnik elektryczny 2000W? |
_________________
 |
|
|
|
 |
adaml61
weteran

Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 175/134 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2025-12-01, 21:51
|
|
|
| Nie zadziała , BMS o różnych parametrach , Vevor pełen sinus2500/5000 ok.700zł , męczę 2 lata zero problemu . |
| |
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 68/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2025-12-02, 06:44
|
|
|
Zadziałać zadziała tylko aby to miało sens trzeba pilnować prądów ładowania i rozładowania. Bms to mały pikuś. Ogniwa mają własne max prądy ładowania i rozładowania. Przy 100 to może być 20 A ładowania i 50 A rozładowania. Przy 300 - 150 A. Jeżeli podepniesz 2000 wat to jesteś na max prądu tego większego.
Robiłem takie próby u siebie 200 ah i 2 x po 100 Ah . Działało. Ale nie obciążałem do granic możliwości. |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 366/743 Skąd: Kraków

|
Wysłany: 2025-12-02, 07:46
|
|
|
| Cyryl napisał/a: | proszę o poradę:
kupiłem baterię litową 300Ah (zamontowana wewnątrz kampera), ale musiałem wymontować akumulator kwasowy, który był oryginalnie w skrzynce dostępnej od zewnątrz. tak skrzynka teraz jest pusta.
czy jeżeli kupię baterię litową tej samej firmy, ale 100Ah (aby weszła w tą skrzynkę) i połączę równolegle to zagra?
|
Jak się przesiadłeś z 100A kwasiaka na 300A lifepo4 to masz w praktyce 6 tyle ile w kwasowy akumulatorze,
Dziurę po starym wykorzystaj na nie wiem co
Tu na forum jest tyle o tym że faktycznie idzie ogłupieć.
Ważną sprawą powiedz nam czym zabezpieczasz i ładujesz lifepo4 ktore założyłeś, to jest ważne w kwestii alternatora.
Ja też raczkuje w tematach prądu niemniej Chłopaki uczulają na pewne kwestie i zalecają urządzenia do pobudzania i ograniczania ładowania z alternatora,
Trzeba by się nad tym zastanowić
|
_________________ komplet |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 327/21 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 68/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2025-12-02, 09:26
|
|
|
Jeszcze raz o przetwornicy. To nie jest tak że wsadzasz nawet 3000-6000 i będzie działać.
Nie wiem jakie ma parametry Twój 300 Ah czyli jaki jest max prąd rozładowania. Myślę że max to 150 A czyli 2000 wat które chcesz podłączyć. Tak o granica możliwości ogniwa !!!!!
I to nie jest prąd chwilowy tylko długie systematyczne obciążenie.
Ja bym jednak kupił 2000x 4000 wat i trzymał się obciążenia max 1700 wat.
Takie duże obciążenia można ogarnąć ale wtedy budujesz albo składasz równolegle 2x 300 Ah i jego obciążenie nawet 2000 w rozkłada się po równo. |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Cze 2011 Piwa: 366/743 Skąd: Kraków

|
Wysłany: 2025-12-02, 09:47
|
|
|
Fachao ma fajny wyświetlacz widać co się dzieje jakie prądy są pobierane i fizyczny wyłącznik
[EU Direct] FCHAO DC12V na AC220V 50/60Hz Inwerter Słoneczny 2000W (4000W szczyt) Czysta fala sinusoidalna z pilotem do domu RV Kemping Inwerter Słoneczny,PST-2000W Wyprzedaż - Banggood Polska Mobile-arrival notice https://share.google/Jggu3I4LLXmFCvP9J |
_________________ komplet |
| |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 327/21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2025-12-02, 14:28
|
|
|
| orkaaa napisał/a: | | Jeszcze raz o przetwornicy. To nie jest tak że wsadzasz nawet 3000-6000 i będzie działać... |
rozumiem, ale jeżeli będzie większa przetwornica, to chyba nie znaczy, że nie mogę podłączyć mniejszego obciążenia?
jak wspominałem, największym jest czajnik 2000W, ale nie będzie działał na stałe. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|