Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-24, 21:01
W zgodzie z Kodeksem Drogowym
Autor Wiadomość
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-10-21, 09:57   

20 pazdziernika 2007 a więc wczoraj weszło w życie kilka zmian dotyczących wyposażenia pojazdu. co prawda w większości dotyczą nowych samochodów ale też nowo rejestrowanych sprowadzonych z zagranicy.
Nie wolno stosować rurowania przodu z wyjątkiem homologowanego z danym pojazdem, a więc fabrycznego.
i drugie dotyczące nas to nie może być siedzeń ustawionych bokiem do kierunku jazdy. Zastrzegam że pojazdów rejestrowanych po 20 października 2007.
Dz U. Nr 192 poz 1393
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2007-10-21, 21:40   

Hmm... Jak sądzisz, czy w pojeździe zarejestrowanym przed 20 października można będzie zglosić dodatkowe miejsca siedzące bokiem do kierunku jazdy, czy już za późno :gwm
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-10-21, 22:45   

Myślę że za późno, ale trzeba próbować.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kropp 
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Lis 2007
Wysłany: 2007-11-04, 13:19   

Masa kampera!

Hej mam pytanie dotyczące masy kampera.
Posłużmy się przykładem kampera o masie własnej 3,15 ton zarejestrowanego jako auto do 3,5 ton. Jeżeli zabiorę w podróż 4 osoby o masie 350 kg ( podróż z kolegami co lubią dobrze zjeść) czyli tym samym otrzymuję masę całkowitą 3,5, cz to oznacza, że nie mogę już nic więcej zabrać?
Jak to wygląda w rzeczywistości?
Czy kampery są często kontrolowane pod kątem masy w krajach Europy zachodniej (np. Austria, Niemcy, Holandia, Włochy...)?
Czy rzeczywiście trzeba liczyć każdą butelkę wody mineralnej?

Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam
Kropp
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-11-04, 13:29   

Jeżeli dojdzie do kontroli to Policja zatrzyma Cię na drodze zważy auto takie jak zatrzymało i wte albo we wte. Jeżdżę cztery lata kamperem (przeciążonym), co roku za granicą i nie miałem takiej kontroli, ale to nie znaczy że nie kontrolują.
Mogą zmierzyć nie tylko rzeczywistą masę całkowitą, ale też nacisk na oś i wtedy tez kiszka. :gwm
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-11-30, 18:09   

Na forum CNC jest dyskusja o światłach do jazdy dziennej. Aktualnie dysponuję ustawą na papierze i skanem z niej. Dz U bodajże 32 z 2003 roku. Nie bardzo na CNC potrafię wstawić zdjęcie jakiejś rejestracji wymaga. Wstawiam tu i po przeczytaniu można wrócić na CNC

Scan10001.jpg
Plik ściągnięto 146 raz(y) 266,78 KB

_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-11-30, 19:15   

Tu jest cała ustawa.

Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262-31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia .pdf
Pobierz Plik ściągnięto 372 raz(y) 3,19 MB

_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-11-30, 22:55   

Była fajna dyskusja o światłach do jazdy dziennej, ale się nie udała teraz szkoda mi moich wypocin w tym temacie więc unieszczę je tutaj może komuś się przydadzą. :cry:

Treść dotyczy ustawodawcy i mówi o zależności świateł do jazdy dziennej i pozycyjnych:
Pewnie że nie mówi że ma od jednych do drugich być kabelek. To jak jest to zrobione ustawodawcy w ogóle nie obchodzi. Tak to by sejm dawał przepis jak robić samochody. Pisze wyraźnie "połączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można było ich włączyć, jeżeli nie są jednocześnie włącznie tylne światła pozycyjne". Tu nie bardzo jest przy czym kombinować. Można założyć dwa wyłączniki jeden do tylnych postojówek i drugi zasilany z tamtego do świateł dziennych, tylko po kiego grzyba. Czy można jeszcze wyraźniej napisać? Może tylko zamiast wyrazu "powinno" wstawić "musi".



Ustawa jako cała uchwalana jest przez Sejm i to są jakby takie założenia do konkretnych przepisów. Do paragrafów ustawy Minister Transportu pisze przepisy wykonawcze w postaci rozporządzeń. Do prawa o ruchu drogowym tych rozporządzeń jest więcej. Jednym z takich jest "Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" Według tego prawa konstruktor konstruuje samochód. Rozporządzenie ma różne załączniki, są załączniki dotyczące świateł, hamulców i wielu innych. W tym załączniku o światłach jest tabelka. Znajdują się tam rubryki dotyczące kolejno wszystkich świateł jakie pojazd musi posiadać, i jakie pojazd może posiadać. Jeżeli ktoś sobie wymyśli światełko np na spryskiwaczach i popatrzy na załącznik to dowie się, że takiej biżuterii samochód nie może mieć. Nie ma w obowiązkowym wyposażeniu i nie ma w dopuszczalnym . W rubryce dotyczącej świateł do jazdy dziennej właśnie jest ten cytowany wpis. Dotyczy właśnie świateł do jazdy dziennej.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wmaker 
stary wyga


Twój sprzęt: bezdomny :|
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Wrz 2007
Piwa: 5/20
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2008-05-20, 13:41   Re: W zgodzie z Kodeksem Drogowym

janusz napisał/a:


Przeciwmgłowe tylne 1 lub 2

Cofania 1 lub 2 dopuszcza się dodatkowo 2 przeciwmgielne takie jak z przodu ale tylko w s.ciężarowych powyżej 3,5t i autobusów.
Wniosek w kamperku tylko 1 albo 2

Obrysowe 2 lub 4 widoczne z przodu i z tyłu. _


Czy w moim przypadku (rejestracja w polsce 2006, data produkcji 1980,DMC poniżej 3.5t) muszę posiadać:
1. światło cofania
2. przeciwmgielne tylne
3. obrysowe - w którym miejscu?
4. czy odblaskami mogą być naklejki (pomarańczowy prostokąt w czerwonej obwódce)?
_________________
Non omne licitum honestum
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-05-20, 13:59   

Generalnie to jest okropny bałagan i niedopoinformowanie osób odpowiedzialnych za rejestrację pojazdu. Jest przysłowie "są dwie szkoły Falenicka i Otwocka" ale w tym wypadku to co powiat lub miasto to inna szkoła. Samochody rejestruje starosta, lub burmistrz/prezydent. Najbezpieczniej by było gdybyś dowiedział się w stacji diagnostycznej w której planujesz zrobić przegląd. Co oni ci napiszą to pójdzie do urzędu i taka będzie rejestracja. Przykład bałaganu to hak do ciągnięcia przyczepy. Według naszego prawa musi mieć atest i być prawidłowo podłączony (gniazdo), zalecenia unijne - powinien być demontowany. Jak trafi się na stację, której pracownicy chcą być bardziej świeci niż Papież to zwykły nie przejdzie, w innej jeżeli będzie poprawnie zamontowany zgodnie z naszym kodeksem drogowym to będzie ok. Oczywiście nie wnikam tu w kwestuję poruszania się po Europie pojazdem spełniającym tylko nasze przepisy. Z tym jest też bałagan. Taka znana sprawa kiedy to Niemcy wymagali od Polaków apteczki (w normalnym samochodzie w Polsce (nieobowiazuje) , w odwecie polska policja żądała od Niemców gaśnic, których nie mieli.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jaco 
początkujący forumowicz

Dołączył: 06 Mar 2008
Wysłany: 2008-06-20, 15:42   

Witam! Kupiłem kampera na 6 osób. Wszystko ładnie pięknie, ale po powrocie do domu zaglądam w dowód rejestracyjny i widzę DMC 3100 kg!!!!! Sam kamper waży pewnie koło 3 ton, a gdzie te 6 osób, bagaże....??!! Co z tym można zrobić? Przecież wszyscy mają DMC 3500 kg i ja też tak chcę.

Pozdrawiam,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jerzy 
weteran

Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2007
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2008-06-20, 17:50   

jaco napisał/a:
widzę DMC 3100 kg!!!!! Sam kamper waży pewnie koło 3 ton, a gdzie te 6 osób, bagaże....??!! Co z tym można zrobić?

Jeśli go jeszcze nie zarejestrowałeś w kraju, to poczytaj na poprzedniej stronie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-06-20, 18:12   

jaco napisał/a:
Przecież wszyscy mają DMC 3500 kg i ja też tak chcę.
Nie wszyscy jest dużo o 3,1 ciesz się że nie masz 2,8-2,6 bo też takie były , ja w swoim poprzednim kamperku miałem 3,4t bo tak to widział producent :) więc nie ma co się martwić bo kamper przeważnie zawsze jest przeładowany :spoko nawet ten co w dowodzie 3,5t ty masz lekką wersję pewnie 2,7T MW
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jaco 
początkujący forumowicz

Dołączył: 06 Mar 2008
Wysłany: 2008-06-20, 21:36   

Problem polega na tym, że jego długość nie jest oryginalna. Wcześniej ktoś go przedłużył do rozmiarów Ducato Maxi (są 3 wielkości Ducato). Oczywiście ta zmiana nie została naniesiona na dokumenty, a pewnie przybyło mu jakieś 300 kg. Jutro pojadę na wagę przemysłową, a w tygodniu może uda mi się dorwać "inspektorków", to mi go zważą ichnym sprzętem. Tylko żeby nie było tak, że jego masa własna przekroczy 3100 ;-)

Autko przejechało 200 tys. km. i widocznie nie trafiło na żadne kontrole, o ile w ogóle ktoś sprawdza kampery. Wolałbym jednak, żeby było w dowodzie 3500 kg. Może jak ładnie zagadam panią w urzędzie, to zmieni cyferkę, bo jej pewnie wszystko jedno.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jaco 
początkujący forumowicz

Dołączył: 06 Mar 2008
Wysłany: 2008-06-20, 21:41   

No i dodam, że został kupiony w kraju, co wielce utrudnia sprawę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***