Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ważenie Kamperów w Polsce lub za granicą.....?
Autor Wiadomość
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-07-04, 23:49   

Czyli wynikałoby z tego, że te 100 kg za dużo w Niemczech nie stanowi raczej powodu do obaw. Generalnie najgorzej poddać się straszeniu po różnych portalach tytułami w stylu "Przeładowany kamper lub przyczepa może cię słono kosztować!!!. Kary aż do ....." i tu pojawiają jakieś mrożące krew w żyłach sumy. :shock:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 444/328
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-07-05, 09:10   

Kazik II,
Omijaj wagi w Austrii. W wątku o ważeniu ZA GRANICĄ podałem swoją listę lokalizacji wag na autostradach razem z możliwością objechania-poszukaj sobie i zapisz. Reszta krajów jest normalna tak jak PL wiec nie ma o czym gadać. Powodzenia :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-07-05, 11:06   

Dzięki LukF. Austrię staram się omijać od dawna - miałem tam już nieprzyjemne przygody i z policją i w ogóle. Tam nawet za używanie rejestratora jazdy są jakieś horrendalne kary. Dlaczego - to chyba sami nie wiedzą :shock: :shock:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 186/411
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-07-05, 19:12   

LukF napisał/a:
Kazik II,
Omijaj wagi w Austrii. W wątku o ważeniu ZA GRANICĄ podałem swoją listę lokalizacji wag na autostradach razem z możliwością objechania-poszukaj sobie i zapisz. Reszta krajów jest normalna tak jak PL wiec nie ma o czym gadać. Powodzenia :spoko

Łukasz ja będę przerabiał konstrukcje kampera i podnoszenie wagę do 4250kg by raz na zawsze odciąć temat ważenia, przecież jak jest zakaz wjazdu powyżej 3,5t można kamperka zostawić na przedmieściach i podejść te kilka kroków, zamiast płacić 100e kary dużo lepiej zapłacić deczko ponad 400zł za przejazd w jedną stronę przez Austrię jak dla mnie będzie dużo wygodniej i bezstresowo, bardzo lubię jeździć przez Austrię i tak zdaje się zrobię.

K.... Choć bym miał na każdym wyjeździe bulić mandaty to pier... całe 4250kg
Ty Łukasz rób jak chcesz rób jak chcesz :szeroki_usmiech


Rozsądnie będzie nie siać paniki, faktycznie jeśli kamper pusty waży już 3500t a po załadunku 4t z hakiem jest się nad czym zastanowić,
Jeśli większość kamperów balansuje nadwagą 200kg to ja raczej nie widzę problemu,
Już pisałem gdzieś tu i wklejałem zdjęcie mandatu, kolega w zeszłym roku za przeładowanego kampera o 550kg dostał mandat 100e i pojechał dalej.

:spoko
_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2023-07-06, 10:40   

[quote="Komplecik"]
LukF napisał/a:
Kazik II,

K.... Choć bym miał na każdym wyjeździe bulić mandaty to pier... całe 4250kg
Ty Łukasz rób jak chcesz rób jak chcesz :szeroki_usmiech


Rozsądnie będzie nie siać paniki, faktycznie jeśli kamper pusty waży już 3500t a po załadunku 4t z hakiem jest się nad czym zastanowić,
Jeśli większość kamperów balansuje nadwagą 200kg to ja raczej nie widzę problemu,
Już pisałem gdzieś tu i wklejałem zdjęcie mandatu, kolega w zeszłym roku za przeładowanego kampera o 550kg dostał mandat 100e i pojechał dalej.

:spoko


Jak jesteś taki pewniak to;
Rok 2022 lato pod Rosenhaim niedostosowanie prędkości do znaków ograniczających, najechanie na pojazd, kierowca z polski pojazd wypożyczony z DE ubezpieczyciel wezwał swojego inspektora, dodatkowo przekroczone DMC , styczeń sądowy nakaz zapłacenia za szkody w obu pojazdach, wartość przeszło 138000 €
Danych nie podaje - nie mam zgody
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2023-07-06, 12:46   

Brakuje tylko informacji, że kierowca miał zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów i był nawalony jak szpadelek.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 186/411
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-07-06, 13:25   

[quote="moskit"]
Komplecik napisał/a:
LukF napisał/a:
Kazik II,

K.... Choć bym miał na każdym wyjeździe bulić mandaty to pier... całe 4250kg
Ty Łukasz rób jak chcesz rób jak chcesz :szeroki_usmiech


Rozsądnie będzie nie siać paniki, faktycznie jeśli kamper pusty waży już 3500t a po załadunku 4t z hakiem jest się nad czym zastanowić,
Jeśli większość kamperów balansuje nadwagą 200kg to ja raczej nie widzę problemu,
Już pisałem gdzieś tu i wklejałem zdjęcie mandatu, kolega w zeszłym roku za przeładowanego kampera o 550kg dostał mandat 100e i pojechał dalej.

:spoko


Jak jesteś taki pewniak to;
Rok 2022 lato pod Rosenhaim niedostosowanie prędkości do znaków ograniczających, najechanie na pojazd, kierowca z polski pojazd wypożyczony z DE ubezpieczyciel wezwał swojego inspektora, dodatkowo przekroczone DMC , styczeń sądowy nakaz zapłacenia za szkody w obu pojazdach, wartość przeszło 138000 €
Danych nie podaje - nie mam zgody


Kamperem wypadek czy busem przeładowanym np. 1t
Widzisz bez kozaczenia kolega myślał że zapłaci ze 2000E za 550 nadwagi dostał 100e i pojechał dalej,
Mnie ważyli przed Wiedniem myślę że miałem ze 150kg więcej popatrzył kazał jechać dalej, za 150, 200kg a nawet deczko więcej głowy nie uwiną, natomiast motaniny powyżej 3,5t nie polecam nikomu, ale jak kto chce jak kto chce
Ja tylko 3.5t absolutnie żadne wynalazki powyżej mnie nie interesują :spoko
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2023-07-06, 13:49   

Komplecik napisał/a:
.... za 150, 200kg a nawet deczko więcej głowy nie uwiną...


Nie pisz tak :-/
W 2016 w drodze powrotnej w Mikulovie po zważeniu mieliśmy 200 kg więcej niż DMC i......
Skończyło się 70 EUR kary .
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aviator 
zaawansowany


Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Sie 2017
Piwa: 20/99
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2023-07-06, 16:53   

Będę się powtarzał ale ludzie naczytają się takich opinii starych wyjadaczy i pomyślą, ze to norma. Kupią minę z 3,5t DMC i będą się bujać wiecznie przeładowanym kamperem i to jeszcze w konfiguracji 2 + 2. Wiecznie z duszą na ramieniu i wyborem: brać, wodę, paliwo, jedzenie czy rowery - bo nie wszystko na raz, nie da się... Oglądam takich różnych na pęczki na YT - i marzę aż któryś podjedzie sam z siebie na wagę - poniżej 4t-4,5t nie ma szans…. ale w przy Q&A „nie, nie jesteśmy przeładowani”, „tak wazylismy (pustego) kampera zaraz po kupnie i było w normie”. 😈

Demonizujecie tez opłaty powyżej 3,5t - teraz może nawet i słusznie gdy zniesiono opłaty na 2 odcinkach autostrad i poniżej 3,5t można akurat tam za darmo - ale da się jeździć dobrymindrogami za darmo lub/i za niewygórowane opłaty. Właśnie wróciłem z 2,5tyg wojaży po PL i rachunek z etolla za prawie 2 tys km to niecałe 130pln. W drodze nad morze zapłaciłem głównie za autostrady 120pln a będąc tam na miejscu i wracając na południe w sumie całe 10pln

2-5-10% nieuwagi czy błędu w obliczeniach Ok ale 500kg i więcej, to już powinno być karane, tym bardziej, że większość nawet nie zadba o opony ze zwiekszona nośnością o reszcie nie wspomnę, bo mocniejsza felga, wahacz, sprężyna czy tarcza tez przecież dodatkowo waży…

:bylo Tyle razy wałkowane, ze szkoda pisać ale jak zrobią kat b na 4,2t to od razu zacznie sie podnoszenie dmc i połowa tych wszystkich 3,5t kamperow zniknie :szeroki_usmiech zostaną tylko ci nieświadomi z fabrycznym dmc lub miny bez papierów…
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 186/411
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-07-06, 17:50   

Nie drżę, mam świadomość tych kilku kilogramów więcej, MILUŚ owe 70e za tyle lat lekkiego przeładowania to też nie problem.
Wyraźnie mówię jeśli ktoś ma wielkiego kampera który już pusto przekracza 3.5t to może myśleć, natomiast nie wytłumaczy mi nikt że ciężarowe to ideały, nie widzę nic zdrożnego w tym że jeśli będzie można zrobić 4200t a przepisy na to pozwolą to tego nie zrobię, zrobię, teraz powyżej 3,5t jest upierdliwe i bezsensowne dla mnie, przekonujecie tych którzy i tak zostaną do 3,5t, ci którzy wybrali wielkie 5,6,7tonowe kampery nie mają problemu, Wy tak na granicy chcielibyście się przytulić do 3.5t ale sraczka nie pozwala, ale jak kto chce, jak kto chce.
:spoko
_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 258/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2023-07-06, 18:23   

Mam kat.C i wiele więcej i nie chciałbym kampera pow 3,5 w Europie. Co innego w USA. Ładuje na maxa kampera i może mam teraz przeładowanego z 200 kg. I co związku z tym? Pytam poważnie. Ważenie pojazdów jest i owszem , ale bardziej dotyczy transportu zawodowego niż osobowego.
Wiadomo że jak przekroczysz 500 kg to zaczyna sie robić problem ,ale nie dwieście. Ważne aby kamper nie miał wagi własnej wyższej niż 3200kg i rejestrację na 4 osoby. :spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kazik II 
weteran

Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Piwa: 71/7
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-07-06, 20:52   

No to w końcu jak: lepią mandaty za te 100-150kg przeładowanie czy nie? Bo ja raczej więcej nie przewiduję.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 444/328
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-07-06, 20:54   

moskit napisał/a:


Jak jesteś taki pewniak to;
Rok 2022 lato pod Rosenhaim niedostosowanie prędkości do znaków ograniczających, najechanie na pojazd, kierowca z polski pojazd wypożyczony z DE ubezpieczyciel wezwał swojego inspektora, dodatkowo przekroczone DMC , styczeń sądowy nakaz zapłacenia za szkody w obu pojazdach, wartość przeszło 138000 €
Danych nie podaje - nie mam zgody


Kolega Moskit uwielbia tematy z kilogramami. Szczególnie dot.kamperów. Nie napisze nawet słowa o podróżach (swoich, innych) ale o kilogramach oraz o straszeniu kilogramami bardzo chętnie.

Moskicie, kto Cię w życiu tak skrzywdził? Nie pytam o to jak kupowałeś kampera i go zwróciłeś bo za ciężki był.
Może kiedyś Ci minie i zaczniesz też pisać o dupie marynie a nie tylko o wadze (maryny) :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 454/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2023-07-06, 21:31   

Andrzej 73 napisał/a:
Mam kat.C i wiele więcej i nie chciałbym kampera pow 3,5 w Europie.


Ja też nie.
Nie chodzi o opłaty drogowe tylko o poważne ograniczenie swobody poruszania. Miejsc gdzie samochodem pow.3,5t wjechać nie można jest wbrew pozorom dużo , a wokół atrakcji turystyczny bardzo dużo.
Duży ciężki kamper jest ponadto bardzo nieporęczny w wielu miejscach , a w niektórych wręcz nieprzyjemny.
Jedyny sens posiadania kampera z dużym DMC byłby wtedy , gdyby był faktyczny problem z przeładowaniem tych do 3,5t, a ponieważ taki problem nie istnieje to nic nie zyskujemy a wiele tracimy.
Jeśli na kat. B podniosą DMC z 3,5t na 4,25t to równocześnie powinny iść za tym zmiany limitów do opłat drogowych , a przede wszystkim zmiany zakazów wjazdu ze względu DMC (z 3,5 na 4,25), bo inaczej to zawracanie głowy .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 454/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2023-07-06, 21:48   

Kazik II napisał/a:
No to w końcu jak: lepią mandaty za te 100-150kg przeładowanie czy nie? Bo ja raczej więcej nie przewiduję.


Musiał byś mieć naprawdę pecha , żeby Ci się coś takiego trafiło , bo to się zdarza jednemu na tysiąc ...... ale nawet gdyby to te 50 czy 100EUR raz w życiu też chyba nie jest problemem :szeroki_usmiech
A jak nie przewidujesz więcej jak 150kg to w ogóle szkoda życia na takie "zmartwienia" :spoko

Wycieczka kamperkiem to ma być przyjemność bo po to one są , więc po co psuć sobie tę przyjemność negatywnymi myślami ;) .
Jak sobie wymyślisz problemy to Ci się zdarzą , a jak będziesz miał na nie wywalone , to będą Cię omijać szerokim łukiem :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***