Luksusowy kamper w blaszaku ? |
Autor |
Wiadomość |
chris
zaawansowany

Twój sprzęt: aktualnie namiot
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Gru 2008 Piwa: 3/1 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2011-12-05, 20:12 Luksusowy kamper w blaszaku ?
|
|
|
Witam wszystkich po krótkiej przerwie
Zaczynam się zastanawiać nad powrotem do kamperowania ale żeby to zrobić z różnych powodów musiałbym mieć kampera dość "wypasionego". A mianowicie:
- całoroczny (mróz nie może być żadną przeszkodą)
- duże zbiorniki na wodę i ścieki żeby nie martwić się co dwa dni co zrobić z "kotem"
- korzystanie z campingów, toalet na stacjach benzynowych itp. w ogóle nie wchodzi w grę
- wygodne siedzenie w środku żeby można było pracować w razie potrzeby nawet 14 godzin na dobę
- bagażnik wewnętrzny do którego schowam skuter i dwa rowery
To takie podstawowe założenia. Znalazłem takiego idealnego jak dla mnie kampera - Phoenix 7200 z alkową (ogrzewanie ALDE, zbiorniki po 230l, kot - 115l) ale nowy kosztuje grubo ponad 100 Euro. Nie stać mnie więc odpada.
Mogę rozważać zakup kampera tej klasy używanego ale będzie miał tak gdzieś 13-15 lat.
No i zacząłem się zastanawiać na zrobieniem kampera wg. mojego projektu dostosowanego do moich potrzeb i wzrostu (mam 173 cm) - to b. istotne !
Zabudowa byłaby na największym Sprinterze albo największym VW Crafterze. Paka ma 2140 wys., 1780 szer. i 4700 długości.
Załączam do posta rysunki techniczne (sklecone własnoręcznie więc fachowcy proszę nie krytykujcie) z prośbą o Waszą opinię. Co do układu wnętrza to już raczej nic nie wymyślę - duuuużo przemyśleń. Wejście będzie tylko z kabiny - to wiem. Natomiast najbardziej mnie interesuje obiektywne spojrzenie od strony technicznej takiego przedsięwzięcia. Cały dział na temat "blaszaków" przestudiowałem dogłębnie i moim zdaniem powinno się udać ale chciałbym żebyście na to popatrzyli chłodnym obiektywnym okiem.
Wymiary które podałem uwzględniają odjęcie na ocieplenie po 5 cm na ściany i dach i 7 cm na podłogę. Tyle podała mi firma która przerabia blaszaki na chłodnie.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie opinie.
blaszak1.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 1097 raz(y) 65,18 KB |
blaszak2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 1036 raz(y) 63,76 KB |
blaszak3.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 818 raz(y) 49,65 KB |
blaszak4.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 801 raz(y) 44,45 KB |
|
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2011-12-05, 21:12
|
|
|
chris napisał/a: | wygodne siedzenie w środku żeby można było pracować w razie potrzeby nawet 14 godzin na dobę
- bagażnik wewnętrzny do którego schowam skuter i dwa rowery |
wybacz,
nie żebym się czepiał ale dwa tygodnie temu wróciłem z targów w Lipsku.
Kamperów na blaszakach było dużo, w zdecydowanej większosci rozkład wszystkich
był identyczny ale w żadnym nie widzę możliwości pracy po 14h na dobę,
......no chyba że praca polega na testowaniu materaca czy hodowaniu odleżyn
można było podziwiać wersję z miejscem na rower czy skuter ale na trzy?
może by i wlazło ale na każdą noc to musowo wywalić na zewnątrz.
Zakładam że auto na dwie osoby (2 rowery w opisie) ale pomimo to wydaje mi się ciasne na dłuzsze bytowanie.
Wspomniałeś o podróżach całorocznych- ale gdzie chciałbyś włożyć ciepłe rzeczy,
tam jest naprawdę mało szafek i przestrzeń bagażowa również bardzo skąpa
Niektóre projekty zakładały prysznic dokładnie w środkowej części kampera
-zawsze butem w brodzik
Pozostało jeszcze dodać że zimą podróżowanie sprinterem z tylnym napędem nie należy do najprzyjemniejszych, a i wewnątrz szerokość jest po stronie ducato.
Reasumując,
moim zdaniem to min co założyłeś może na przelot do Chorwacji to upchnąć się da do auta ale na dłuższe bytowanie to już nie
ale kibicuję |
|
|
|
 |
chris
zaawansowany

Twój sprzęt: aktualnie namiot
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Gru 2008 Piwa: 3/1 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2011-12-05, 22:29
|
|
|
Przy niewiele większym stole pracuję na co dzień i da się wysiedzieć 14 godzin. Kwestia wygodnego fotela. Stąd pomysł na przeniesienie identycznych do kamperka.
Co do miejsca w środku to przeliczyłem to z Buerstnera A530 który mieliśmy poprzednio. I na styk ale wystarczy. Jadąc do Norwegii zabraliśmy ze sobą też zimowe ciuchy i jakoś się zmieściliśmy. Ale masz rację - faktycznie przydałoby się więcej. Rozwiązaniem byłoby na pewno zrezygnowanie ze skutera - wtedy zrobiłby się luz. Przemyślę to jeszcze.
Co do dłuższego bytowania to ww. Buerstnerze który do największych nie zależy spędziliśmy 5 miesięcy w ciągu niewiele ponad roku i było OK.
|
|
|
|
 |
sator
zaawansowany

Dołączył: 30 Lis 2010 Piwa: 5/2
|
Wysłany: 2011-12-11, 09:21
|
|
|
Jak jedziesz w zimie to przestrzeń na skuter raczej Ci nie potrzebna (ciężko się jeździ skuterem czy moto w zimie, a "zimówek" jeszcze nie wymyślili).
Więc wykorzystujesz tą przestrzeń na zimowy szpej (narty, buty, kurtki) czyli jako szafę.
Sam jestem na etapie adaptacji blaszaka na kampa.
Nie bierz Craftera - ogromnie na to narzekają.
Sprintery tylko starsze - nowsze mają jeszcze choroby wieku dziecięcego, podczas gdy stare robią 1 000 000 km, wymiana silnika i dalszy 1 000 000 km nawijasz.
Iveco - największa przestrzeń do zabudowy 17 m 2 - mój faworyt.
Ducato -też ciekawe do zabudowy autko.
U mnie głównie problemem jest wzrost - mam ponad 190 cm
projekt wnętrza.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 732 raz(y) 230,58 KB |
|
_________________ "Świat jest wielką księgą. Kto nie podróżuje, czyta tylko jedną jej stronę."
św. Augustyn
 |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2011-12-11, 09:47
|
|
|
toja może tez dołoże swoje 3 grosze
moim zdaniem nie wyrobisz się w dmc 3,5t więdz pozostaje wersja o dmc powyżej 3,5 t
wtedy głowa cię nie będzie bolała że masz nadwagę
ja też coraz częściej myslę o blaszaku ale napewno nie będzie to 3,5 tony na rynku można spotkac busy po 5000 kg dmc i można takiego powiększy o plecak na tylnych dzwiach w którym spokojnie pomieści się wszystko co normalnie ładujesz do srodka mając srodek do dyspozyjci na meble
nie wiem czy widziałeś projekt naszego kolegi na zaprzyjażnionym forum myślę ze poszedł w dobrym kierunku ale czekam jak wyjdzie wagowo przy rejestracji |
|
|
|
 |
sator
zaawansowany

Dołączył: 30 Lis 2010 Piwa: 5/2
|
Wysłany: 2011-12-11, 10:01
|
|
|
Irek napisał/a: | na rynku można spotkac busy po 5000 kg dmc |
Prawko C, opłaty na autostradach, promach, Via-toole, itp.
Za wszelką cenę chcę uniknąć powyżej 3,5 dmc. (i koła pojedyncze, bo na A-2 już bliźniaki płacą jak ciężarówki). Walka z kilogramami jest ważna (sam mam ból, bo moto duże w środku) ale to możliwe.
Zbiorniki można mieć na wodę duże, ale nie dolewać ich do pełna (są kraje gdzie nie należy się przejmować dmc i wtedy dolewamy).
Są sposoby - jesteśmy przyzwyczajeni do ciężkiej sklejki, lub płyt MDF, a tymczasem sklejka może być cieńsza (lżejsza, choć to droższe jest), często mamy auto zawalone gratami, z których nie korzystamy. Wystarczy tego nie zabrać czasem, aby zejść o kilka (set) kg. |
_________________ "Świat jest wielką księgą. Kto nie podróżuje, czyta tylko jedną jej stronę."
św. Augustyn
 |
|
|
|
 |
chris
zaawansowany

Twój sprzęt: aktualnie namiot
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Gru 2008 Piwa: 3/1 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2011-12-11, 11:38
|
|
|
Zarówno Sprinter jak i Crafter tez mają 17 m3. Myślałem o Crafterze bo paka jest cała z blachy. W Sprinterach, przynajmniej tych nowych, dach jest z laminatu. Nie wiem jak w starszych. Obawiałbym się że w wiekiem mogą pojawić się nieszczelności.
Odnośnie IVECO to ja się z kolei zetknąłem z mnóstwem niepochlebnych opinii. Natomiast Ducato nie widziałem w wersji o długości paki 4700 mm.
Co do wagi to zgadzam się w 100% z Sator-em. Akurat prawko C mam ale wszystko inne przemawia za tym żeby się zmieścić w 3500 kg.
Tutaj moje wyliczenia wagi zabudowy w kg:
WC - 12
Brodzik - 3
Płyta kuchenna - 5
Lodówka - 25
Zbiornik na gaz - 50
Akumulator - 40
Ogrzewanie (Truma) - 15
3 x okno dachowe Heki - 12
Razem - 162 kg
Meble obliczyłem na 12 m2 płyty. W katalogu Reimo znalazłem płytę o wymiarch 244x122 i wadze 7,5 kg/m2. Czyli wyszłoby 90 kg. Tylko że jest droga.
Do tego dojdą zbiorniki na wodę (nie wiem ile będą ważyć), materace do spania, elementy montażowe, instalacja elektryczna itp. Zakładam że będzie to 150 kg.
Ocieplenie samochodu nie przekroczy na pewno 100 kg.
Podłoga (w moim przypadku będą nią przykryte zbiorniki) + inne materiały wykończeniowe i dekoracyjne - 100 kg.
Czyli całość nie powinna przekroczyć 600 kg. Ładowność maksymalnie długiego i wysokiego Sprintera to około 1200 kg. Myślę że nawet z pełnym ładunkiem zmieszczę się w 3500 kg. Kwestia tylko ile legalnie będę mógł zabrać wody na pokład.
Irek - podaj mi linka jak możesz do tego projektu. |
|
|
|
 |
sator
zaawansowany

Dołączył: 30 Lis 2010 Piwa: 5/2
|
Wysłany: 2011-12-11, 11:45
|
|
|
chris napisał/a: | Zarówno Sprinter jak i Crafter tez mają 17 m3. Myślałem o Crafterze bo paka jest cała z blachy. W Sprinterach, przynajmniej tych nowych, dach jest z laminatu. |
Ciekawe, jak w starszych z wysokością paki. Moja musi mieć co najmniej 195 cm już z podłogą i sufitem |
_________________ "Świat jest wielką księgą. Kto nie podróżuje, czyta tylko jedną jej stronę."
św. Augustyn
 |
|
|
|
 |
chris
zaawansowany

Twój sprzęt: aktualnie namiot
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Gru 2008 Piwa: 3/1 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2011-12-11, 11:53
|
|
|
2140 mm w wersji maksymalnie wysokiej - tyle samo ile w nowych. |
|
|
|
 |
sator
zaawansowany

Dołączył: 30 Lis 2010 Piwa: 5/2
|
Wysłany: 2011-12-11, 12:02
|
|
|
masz jakieś pomiarówki? |
_________________ "Świat jest wielką księgą. Kto nie podróżuje, czyta tylko jedną jej stronę."
św. Augustyn
 |
|
|
|
 |
chris
zaawansowany

Twój sprzęt: aktualnie namiot
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Gru 2008 Piwa: 3/1 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2011-12-11, 12:24
|
|
|
Dane brałem z ogłoszeń na mobile.de także nie jestem tego pewien. Ale porównując zdjęcia nowych i starszych modeli powinno się zgadzać. Na pewno przed podjęciem decyzji o zakupie należałoby to jednak sprawdzić. |
|
|
|
 |
gryz3k
Kombatant
Twój sprzęt: Ape 50
Nazwa załogi: gryz3k
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 568/306 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2011-12-11, 13:06
|
|
|
sator napisał/a: | Jak jedziesz w zimie to przestrzeń na skuter raczej Ci nie potrzebna (ciężko się jeździ skuterem czy moto w zimie, a "zimówek" jeszcze nie wymyślili). |
Do skuterów wymyslili, oj wymyślili |
|
|
|
 |
sator
zaawansowany

Dołączył: 30 Lis 2010 Piwa: 5/2
|
Wysłany: 2011-12-11, 13:40
|
|
|
gryz3k napisał/a: | Do skuterów wymyslili, oj wymyślili |
Do moto też - ale pi.... wieje jak diabli
http://www.youtube.com/wa...=1&feature=fvwp |
_________________ "Świat jest wielką księgą. Kto nie podróżuje, czyta tylko jedną jej stronę."
św. Augustyn
 |
|
|
|
 |
Notker
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011 Piwa: 13/2 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2011-12-11, 18:20
|
|
|
Ho, ho! Widzę że nastąpił ogólny niespotykany wysyp kamperów na blaszakach. A tyle było gadania na początku...
Gratuluje pomysłu i polecam. Da się. |
|
|
|
 |
chris
zaawansowany

Twój sprzęt: aktualnie namiot
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Gru 2008 Piwa: 3/1 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2011-12-11, 21:30
|
|
|
Sator, jak chcesz mieć kampera w technologii stealth, zimowego, masz 190 cm wzrostu no i zapotrzebowanie na garaż 100 szer. x 140 wys. x 240 dł. to wykombinowałem taki układ jak na obrazku. Zbiornika na kota nie wciśniesz pod spód tak jak ja zamierzam więc zostaje WC kasetowe. Żeby nie robić dziury na zewnątrz kaseta do WC musi być dostępna po otwarciu bocznych drzwi co przesądza o lokalizacji łazienki. Przy kamperze zimowym wg. mnie trzeba zdecydowanie odciąć kabinę kierowcy od części mieszkalnej. Niekoniecznie w tak radykalny sposób żeby nie było przejścia ale W Twoim przypadku bym tak zrobił. Plan oparty jest na Sprinterze/Crafterze wersja Max którego wymiary z grubsza znam. Plan trochę zrobiony na "chybcika" bo w 3 godziny. Nad swoim myślałem wiele dni. Ale to wszystko do przemyślenia. Zbiornik na szarą wodę wcisnął bym jednak pod spód ale wewnątrz części ocieplonej. Miałby kilka cm wysokości ale powinno wystarczyć. To rozważanie teoretyczne bo np. nie wiem czy przy przechyle auta nie wylewałaby się z niego woda przez brodzik. Zbiorniki na czystą wodę dałbym standardowo czyli pod fotele (2 szt.) - pod jeden będzie za mały. Z butli na gaz w ogóle bym zrezygnował na korzyść stałego zbiornika. Jak jeździsz po Polsce to w zasadzie wszystko jedno. Przy wyjazdach zagranicznych zrobiłbym to zdecydowanie. Potraktuj tego posta jako teoretyczne rozważania bo doświadczenia w projektowaniu kamperów nie mam żadnego. Wiem natomiast jakie mój miał wady praktycznie i jak teoretycznie je wyelminować. A potrzeby mamy prawie identyczne. Ja mam tylko tą "przewagę" nad Tobą że jestem niższy i skuter jest krótszy
sator.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 501 raz(y) 53,44 KB |
|
|
|
|
 |
|