Przesunięty przez: janusz 2012-08-22, 14:42 |
BOJLER TRUMA - modyfikacja regulatora w/g Roger |
Autor |
Wiadomość |
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-06-04, 10:31 BOJLER TRUMA - modyfikacja regulatora w/g Roger
|
|
|
Opis tej drobnej poprawki funkcjonalnej jest przeznaczony raczej dla "dorosłych" kamperów, w których regulator pracy bojlera jest wyposażony w dwie diody czerwoną i zieloną.
Dioda czerwona sygnalizuje wyłączenie urządzenia (awarię) a dioda zielona pracę (wszystko OK). Ponieważ miałem problem z pracą bojlera ( opisałem to tutaj http://www.camperteam.pl/...er=asc&start=90 ) postanowiłem się podzielić pomysłem na drobną modyfikację funkcjonalną regularora polegającą na zamontowaniu dodatkowej żółtej diody sygnalizującej pracę elektrozaworu. Dioda zapala się w momencie kiedy bojler ma otwarty elektrozawór i gaz pod kociołkiem się pali. Jednym słowem widzimy co w danej chwili dzieje sie z bojlerem czy właśnie grzeje wodę czy tez zagrzał i możemy sie kąpać .
Potrzebujemy żółtą diodę świecącą (5mm) oraz rezystor 600-700ohm (ja wstawiłem 680 bo akurat taki miałem oryginalnie w "bogatszych" regulatorach jest 620ohm). Płytka regulatora jest przystosowana fabrycznie do systemu 3 diodowego ale niemcy naród oszczędny przyoszczędzali na oporniczku i diodzie .
A teraz łopatologicznie na zdjęciu "płytka regulatora" w miejscu oznaczonym "1" lutujemy rezystor a w miejscu "2" diodę (proszę zwrócić uwagę na polaryzację i wysokość po wlutowaniu - najprościej zamontować identycznie jak 2 diody fabryczne).
W obudowie regulatora dokładnie na środku między już istniejącymi wiercimy otworek 5mm żeby było widać naszą nową diodę.
Składamy wszystko do kupy i cieszymy się nową funkcją naszego regulatorka. teraz:
- dioda czerwona sygnalizuje awarię systemu
- dioda zielona gotowość ciepłej wody
- jednocześnie świecące diody zielona i żółta sygnalizują pracę bojlera ( zawór gazu otwarty- i nasza maszyna grzeje właśnie wodę).
PS
Przepraszam, wszystkich co bieglejszych elektroników, że opis jest tak "łopatologiczny" ale chciałem żeby to było prosto napisane i każdy mógł to wykonać .....
płytka modyfikacja.jpg płytka regulatora modyfikacja |
|
Plik ściągnięto 7487 raz(y) 32,22 KB |
regulator modyfikacja.jpg regulator stanu pracy |
|
Plik ściągnięto 214 raz(y) 47,01 KB |
|
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2009-06-04, 22:45
|
|
|
mam identyczny wlacznik BOILERA
i w sumie...fajna sprawa...to co zrobiles...
tylko..tak sie zastanwiam..
czy ..ta druga lampka/zielona/ tak wlasnie nie dziala jak ta..ktora dolozyles??
u mnie jest tak..ze jak pali sie zielona..to znaczy ze piec dziala i wlasnie grzeje wode..
a jak ją juz nagrzeje..do ''okreslonej'' na pokretle temp. zieolna lampka sie wylacza...i..nic sie nie swieci...czyli..piec przestaje grzac..a wiec..i zawor od gazu zamkniety...
pozniej..jak zuzyje troche wody..i musi ''nowa '' partie podgrzac..piec sie ''odpala'' i lampka zielona znowu sie zapala...
czerwona to wiadomo../brak gazu..lub jakas awaria.. |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
Ostatnio zmieniony przez gino 2009-06-05, 08:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-06-04, 23:21
|
|
|
Gino zielona dioda generalnie sygnalizuje zasilanie regulatora i pracę systemu... u mnie paliła się stale a to czy bojler grzeje wodę wiedziałem tylko z "nasłuchu" a teraz widzę jeśli u Ciebie działa tak jak mówisz to się nie baw bo po co.
prezesuu napisał/a: | roger, dobra robota! |
Wow no proszę uznanie od bojlerowego "guru" a wiesz że niewiele brakowało żebym cię z tym swoim "garnkiem" odwiedził po Darka opinii na temat Twojej roboty ....
Dzieki za piwko |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
Rockers
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT 28
Nazwa załogi: Rockersiki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Piwa: 23/14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2009-06-25, 22:49
|
|
|
Piszesz i masz
Z tego co widzę chyba też mam mniej kabelków.
plytkaprzod.JPG
|
|
Plik ściągnięto 6368 raz(y) 23,01 KB |
plytkatyl.JPG
|
|
Plik ściągnięto 6368 raz(y) 22,81 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Rockers
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT 28
Nazwa załogi: Rockersiki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Piwa: 23/14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2009-06-25, 22:52
|
|
|
o i właśnie zauważyłem że u mnie brak również tego oporniczka przy załączniku chyba nic z tego nie będzie |
_________________
|
|
|
|
|
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-06-26, 11:08
|
|
|
Skorpion napisał/a: | roger szkoda tylko ,ze nie zrobiles zdjecia drugiej strony plytki jak ida sciezki polaczenia |
Jak to nie zrobiłeś ....jasne że zrobiłem tylko nie załaczyłem ..... to zaznaczone miejsce to od tyłu rezystor który był u mnie przepalony.....a obok po lewej miejsce na diodę.....
sterowanie tyl.JPG
|
|
Plik ściągnięto 174 raz(y) 220,14 KB |
|
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
airgaston
weteran
Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2009-06-27, 18:10
|
|
|
A w moim typie się nie da. Zbyt dużo przerabiania. Zobacz że mam całkiem inny układ ścieżek na płytce i o ile mniej kabli dochodzi z boilera. Robert masz jakiś bogaty wypas
Na dowód foto sterownika starego który zdemontowałem kiedyś. Teraz mam nowszy to sprawdzę ale kamper stoi w Zielonce więc muszę podskoczyć.
płytka typ2 small.jpg z tym sie tego nie da zrobić:-( |
|
Plik ściągnięto 175 raz(y) 135,31 KB |
|
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2010-10-31, 13:57
|
|
|
Ja także rozebrałem regulator no i niestety przy okazji narozrabiałem.
Nie zauważyłem wkręta trzymającego płytkę i złamała się (skleiłem poxsipolem i polutowałem ścieżki z użyciem dodatkowych przewodów działa i jest sztywna).
Niestety modyfikacji z diodą się u mnie nie da zrobić inna płytka i brak przewodów w wiązce.
plytka sterowanie bojlera.jpg
|
|
Plik ściągnięto 171 raz(y) 81,82 KB |
|
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
krimar
Kombatant
Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 07 Lip 2010 Piwa: 58/6
|
Wysłany: 2014-08-18, 10:46
|
|
|
a w moim starociu ta 3 żółta dioda była fabrycznie |
_________________ Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a: |
Jest tak jak mówi krimar. |
Brat napisał/a: | (...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|