Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2012-08-22, 14:42
BOJLER TRUMA - modyfikacja regulatora w/g Roger
Autor Wiadomość
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2009-06-04, 10:31   BOJLER TRUMA - modyfikacja regulatora w/g Roger

Opis tej drobnej poprawki funkcjonalnej jest przeznaczony raczej dla "dorosłych" kamperów, w których regulator pracy bojlera jest wyposażony w dwie diody czerwoną i zieloną.
Dioda czerwona sygnalizuje wyłączenie urządzenia (awarię) a dioda zielona pracę (wszystko OK). Ponieważ miałem problem z pracą bojlera ( opisałem to tutaj http://www.camperteam.pl/...er=asc&start=90 ) postanowiłem się podzielić pomysłem na drobną modyfikację funkcjonalną regularora polegającą na zamontowaniu dodatkowej żółtej diody sygnalizującej pracę elektrozaworu. Dioda zapala się w momencie kiedy bojler ma otwarty elektrozawór i gaz pod kociołkiem się pali. Jednym słowem widzimy co w danej chwili dzieje sie z bojlerem czy właśnie grzeje wodę czy tez zagrzał i możemy sie kąpać ;) .
Potrzebujemy żółtą diodę świecącą (5mm) oraz rezystor 600-700ohm (ja wstawiłem 680 bo akurat taki miałem oryginalnie w "bogatszych" regulatorach jest 620ohm). Płytka regulatora jest przystosowana fabrycznie do systemu 3 diodowego ale niemcy naród oszczędny przyoszczędzali na oporniczku i diodzie :bajer .
A teraz łopatologicznie na zdjęciu "płytka regulatora" w miejscu oznaczonym "1" lutujemy rezystor a w miejscu "2" diodę (proszę zwrócić uwagę na polaryzację i wysokość po wlutowaniu - najprościej zamontować identycznie jak 2 diody fabryczne).
W obudowie regulatora dokładnie na środku między już istniejącymi wiercimy otworek 5mm żeby było widać naszą nową diodę.
Składamy wszystko do kupy i cieszymy się nową funkcją naszego regulatorka. teraz:
- dioda czerwona sygnalizuje awarię systemu
- dioda zielona gotowość ciepłej wody
- jednocześnie świecące diody zielona i żółta sygnalizują pracę bojlera ( zawór gazu otwarty- i nasza maszyna grzeje właśnie wodę).



PS
Przepraszam, wszystkich co bieglejszych elektroników, że opis jest tak "łopatologiczny" ale chciałem żeby to było prosto napisane i każdy mógł to wykonać ..... ;)

płytka modyfikacja.jpg
płytka regulatora modyfikacja
Plik ściągnięto 7487 raz(y) 32,22 KB

regulator modyfikacja.jpg
regulator stanu pracy
Plik ściągnięto 214 raz(y) 47,01 KB

_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2009-06-04, 22:45   

mam identyczny wlacznik BOILERA
i w sumie...fajna sprawa...to co zrobiles...
tylko..tak sie zastanwiam..
czy ..ta druga lampka/zielona/ tak wlasnie nie dziala :roll: jak ta..ktora dolozyles??

u mnie jest tak..ze jak pali sie zielona..to znaczy ze piec dziala i wlasnie grzeje wode..
a jak ją juz nagrzeje..do ''okreslonej'' na pokretle temp. zieolna lampka sie wylacza...i..nic sie nie swieci...czyli..piec przestaje grzac..a wiec..i zawor od gazu zamkniety...

pozniej..jak zuzyje troche wody..i musi ''nowa '' partie podgrzac..piec sie ''odpala'' i lampka zielona znowu sie zapala...

czerwona to wiadomo../brak gazu..lub jakas awaria..
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Ostatnio zmieniony przez gino 2009-06-05, 08:00, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2009-06-04, 23:21   

Gino zielona dioda generalnie sygnalizuje zasilanie regulatora i pracę systemu... u mnie paliła się stale a to czy bojler grzeje wodę wiedziałem tylko z "nasłuchu" a teraz widzę ;) jeśli u Ciebie działa tak jak mówisz to się nie baw bo po co.

prezesuu napisał/a:
roger, dobra robota!


Wow no proszę uznanie od bojlerowego "guru" a wiesz że niewiele brakowało żebym cię z tym swoim "garnkiem" odwiedził po Darka opinii na temat Twojej roboty ;) ....
Dzieki za piwko ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rockers 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT 28
Nazwa załogi: Rockersiki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Piwa: 23/14
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-06-25, 22:49   

Piszesz i masz :bigok
Z tego co widzę chyba też mam mniej kabelków. :-/

plytkaprzod.JPG
Plik ściągnięto 6368 raz(y) 23,01 KB

plytkatyl.JPG
Plik ściągnięto 6368 raz(y) 22,81 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Rockers 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT 28
Nazwa załogi: Rockersiki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Piwa: 23/14
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-06-25, 22:52   

o i właśnie zauważyłem że u mnie brak również tego oporniczka przy załączniku :roll: chyba nic z tego nie będzie :placze2
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2009-06-26, 11:08   

Skorpion napisał/a:
roger szkoda tylko ,ze nie zrobiles zdjecia drugiej strony plytki jak ida sciezki polaczenia


Jak to nie zrobiłeś ....jasne że zrobiłem tylko nie załaczyłem ..... to zaznaczone miejsce to od tyłu rezystor który był u mnie przepalony.....a obok po lewej miejsce na diodę..... ;)

sterowanie tyl.JPG
Plik ściągnięto 174 raz(y) 220,14 KB

_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2009-06-27, 18:10   

A w moim typie się nie da. Zbyt dużo przerabiania. Zobacz że mam całkiem inny układ ścieżek na płytce i o ile mniej kabli dochodzi z boilera. Robert masz jakiś bogaty wypas :)
Na dowód foto sterownika starego który zdemontowałem kiedyś. Teraz mam nowszy to sprawdzę ale kamper stoi w Zielonce więc muszę podskoczyć.

płytka typ2 small.jpg
z tym sie tego nie da zrobić:-(
Plik ściągnięto 175 raz(y) 135,31 KB

_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2010-10-31, 13:57   

Ja także rozebrałem regulator no i niestety przy okazji narozrabiałem. :gwm
Nie zauważyłem wkręta trzymającego płytkę i złamała się (skleiłem poxsipolem i polutowałem ścieżki z użyciem dodatkowych przewodów działa i jest sztywna).
Niestety modyfikacji z diodą się u mnie nie da zrobić inna płytka i brak przewodów w wiązce.

plytka sterowanie bojlera.jpg
Plik ściągnięto 171 raz(y) 81,82 KB

_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-08-18, 10:46   

a w moim starociu ta 3 żółta dioda była fabrycznie
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***