Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
LT ki - mosty pytanie
Autor Wiadomość
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-04-04, 19:29   

ja jednak podnoslem auto,zrobilem znaki na wale przy moscie i znak na kole,zrobilem obrod walem na luzie i wyszlo mi ze na jeden pelny obrot walu wychodza okolo 3 niepelne obroty kola,lub 3 pelne obroty kola na 1 i okolo 15 stopni obrot walu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-04-05, 05:36   

jak wyliczyles te 15stopni..
pytam...bo to minimalny ruch..powyzej 1 obrotu..
a..w liczeniu dosc istotny..

gdyby to bylo 1 obrot i 15% drugiego..latwiej byloby przeliczyc.. :spoko

ps.jako cos...to przywiozlem...wiesz co.. :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-04-05, 07:16   

to moze przedstawie to obrazowo na tarczy zegara,obrot wału wyszedl 1h i 15 min
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-04-05, 07:22   

czyli..1 i 1/4 obrotu..
czyli..wychodziloby ze masz 3,6:1
biorac niedokladnosc liczenia...masz pewnie przloezenie 3.78
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-04-05, 07:45   

OK,dzieki za pomoc.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2010-04-05, 16:49   

erikson napisał/a:
ja jednak podnoslem auto,zrobilem znaki na wale przy moscie i znak na kole,zrobilem obrod walem na luzie i wyszlo mi ze na jeden pelny obrot walu wychodza okolo 3 niepelne obroty kola,lub 3 pelne obroty kola na 1 i okolo 15 stopni obrot walu.
gino napisał/a:
czyli..1 i 1/4 obrotu..
czyli..wychodziloby ze masz 3,6:1
biorac niedokladnosc liczenia...masz pewnie przloezenie 3.78

Coś mi tu w tych obliczeniach nie pasuje.
Skąd Gino wziąłeś ten wyniki?

Jeżeli Erikson podniósł tylko jedno koło to mechanizm różnicowy spowodował podwojenie obrotów "wolnego" koła. W normalnych warunkach przy jeździe po prostej obydwa koła obróciłyby się tylko o 1,5 obrotu na 1,25 obrotu wałka atakującego.
Nawet gdyby tak było to i tak przełożenie mostu wychodzi poniżej 1:1 1,25/1,5 = 0,833333333
co raczej jest nienormalne.
Erikson czy przypadkiem nie było odwrotnie. Czy nie było tak, że przy 3 pełnych obrotach wału, koło obróciło się o jeden obrót i kawałek?

Jeśli tak to przełożenie byłoby około 5,4:1
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-04-05, 18:42   

nie,bylo tak jak opisalem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2010-04-06, 14:05   

KOGUT napisał/a:
jANUSZ - czy wg Ciebie mechanizm różnicowy podwaja liczbę odrotów w zależności od tego czy moc jest przekazywana na dwa lub jedno koło ?

Nie według mnie tylko według praw fizyki. Tak to ustrojstwo (mechanizm różnicowy) jest zbudowane aby jedno koło mogło kręcić się szybciej a drugie wolniej. Nie ma potrzeby tłumaczyć po co jest mechanizm różnicowy, chyba. I żeby było prawidłowo to o tyle ile kręci się jedno szybciej o tyle drugie wolniej. Skrajny przypadek, gdy zatrzymamy wał napędowy i będziemy obracać podniesione koła jedno będzie obracało się do przodu drugie do tyłu z tą samą prędkością. Gdy zatrzymamy jedno koło drugie musi kręcić się dwa razy szybciej przy stałej prędkości wałka atakującego przekładni głównej.
Trochę zaciemnia sprawę to, że mówimy o przełożeniu przekładni głównej a obraz zaciemnia działanie mechanizmu różnicowego. Te dwa podzespoły mimo, że przeważnie konstrukcyjne tworzą jedną całość to funkcjonują zupełnie niezależnie od siebie. Aby przy naszych obliczeniach przełożenia nie wprowadzał "dyfer" zamieszania to należałoby zablokować go. Wtedy jednak nie dałoby się unosząc jedno koło obracać nim.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-04-06, 14:10   

chyba ze..bedzie szpera...lub...dyferek ''zespawamy'' ...
ale...wtedy autko na lodzie..mimo skreconych kol..bedzie chcialo jechac prosto.. :diabelski_usmiech
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2010-04-06, 15:19   

KOGUT napisał/a:
czyli jednak różnicowy nie podwaja tylko proporcjonalnie zwiększa lub zmniejsza a raczej jednocześnie robi to i to bo koła są dwa , nie podwaja ;)

Kogucie czytaj to jak chcesz. Konsekwencją istnienia mechanizmu różnicowego jest to, że koło "swobodne" obraca się dwa razy szybciej gdy koło z drugiej strony pojazdu jest unieruchomione.
W tym konkretnym przypadku, gdy drugie koło nie kręci wcale się, to podwaja ilość obrotów.
Jeśli kręciłoby się trochę to mogli byśmy mówić, że różnica jest proporcjonalna jedno o tyle szybciej co drugie wolniej.
Są takie mechanizmy różnicowe gdzie nie jest to proporcjonalne. Działa w ten sposób, że koronka na jednej półosi jest większa niż na drugiej. Takie wyjątkowe konstrukcje są po to by wyrównać przyczepność lewego i prawego koła na wspólnym sztywnym moście o małym przełożeniu. Im mniejsze przełożenie przekładni głównej tym bardziej moc przenoszona przez wał napędowy na sztywny most napędowy wpływa na docisk koła do drogi. W skrajnym przypadku przy gwałtownym ruszaniu może dojść do oderwania jednego z kół od podłoża na skutek siły wywieranej przez wał napędowy na obudowę tylnej osi.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2010-04-06, 16:46   

KOGUT napisał/a:
na teraz dziękję za starania bo naprawdę dałeś pozytywnie czadu :spoko :spoko :spoko

Nie ma sprawy, zostało mi to po jednym z wykonywanych zawodów. Uczyłem kiedyś kandydatów na kierowców budowy samochodu. Trafiali się uczniowie z poboru wojskowego gdzie budowa była w znacznie szerszym zakresie niż na cywilnym szkoleniu, a słuchacze "trudni" :haha:
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-04-06, 18:09   

i nadal nie wiem jakie mam przelozenie,Kogut spr. u siebie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-04-06, 22:36   

Czy w normalnym moście można założyć zblokowanie różnicowego czy musi być most przystosowany ?
W tej zimy miałem trochę sytuacji gdzie jedno koło stało na gruncie a drugie w śniegu i nie szło wyjechać... a na dla uniwersali to nie była akurat najlepsza zima :)
WIem że większość ciągników ma takie rozwiązanie że można zblokować kółka i wtedy ciągną równo obydwa.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 224/1172
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-06, 22:40   

mozna zastosowc tak zwana szpere wiskozowa lub cierna ale czy jest takowa do LTka nie wiem
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2010-04-07, 09:07   

musisz sobie kupic most z blokada

stad m in wzial sie moj temat, chcialem wiedziec jakie te mosty maja przelozenia
na jedno kolo bywaja ale rzadko , z reszta w ogole rzadko bywaja a jak juz to na blizniaki
nie wiem czy od lt 4x4 daloby sie zalozyc tyl do normalnego bo to jakos jezdzi

generalnie temat trudny jednak do dluzszej eksploatacji jak najpardziej wskazany

ja mojego LT ka w tym roku po zimie wyszarpywalem z wlasnego trawnika pol dnia i i tak skonczylo sie podkopywaniem lewarowaniem i targaniem wyciagarka i jeepem...

potem na podworku na wsi znow to samo...
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***