Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
LT ki - mosty pytanie
Autor Wiadomość
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-04-07, 11:08   

widzialem kiedys na allegro most z blokada zalaczana pneumatycznie,tak na 90% wydeje mi sie ze on byl od LT
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-04-07, 14:50   

arrtur zakup - to odrębna kwestia. Problem w tym że jak kupię nowy to zostanę ze starym którego nie mam gdzie włożyć, a sprzedać ciężko (mam LT II, raczej nie będę mógł na was liczyć :-P ) :) . Dlatego zawsze pytam o modernizację zamiast wymiany (o ile to się opłaca).
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
robert_smoldzino 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: LR i namiot
Dołączył: 01 Sty 2009
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Smoldzino
Wysłany: 2010-04-07, 18:59   

Stary LT mial wersje mostu z blokada, jest tu na forum Mariusz R. z kilometra i On chyba takim jezdzi w wersji 4x4. Co do nowego to nawet jesli jest bedzie kosztowal pewnie tyle co cale LT.
Co do slizgania sie, toniecia i takich przygod to przed inwestycjami w szpere, wyciagrki czy temu podobny sprzet polecam zrzucenie cisnienia w kolach do 1atm. Wiekszosc aut wyjedzie prawie zewszad z tak mala iloscia powietrza. Rzecz w tym, ze pompke trzeba miec prawdziwa na stanie zeby potem do ladu wrocic.
_________________
www.podlasem.org
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2010-04-10, 15:12   

co do mostow do sprzedania z blokada... wlasnie rozmawialem ze sprzedajacym niby taki most, tylko jak go o cokolwiek zapytalem to nic nie wiedzial

mam wlasnei na tapecie mosty od LT ka 4x4 i to na jedno kolo, zastanawiam sie jednak bo on ma znow felgi 16 stki i na wiecej otworow wiec beda kola inne przad tyl....

co do spuszczania powietrza... to dobry pomysl jak sie na trawie ktos slizga a trawa na betonie posiana :) Ostatnio modlilem sie zeby butli z gazem nie urwac, zbiornik na niesczystosci olalem. A wystarczyla jedna, dwie proby i zabuksowanie kola...

To za niskie auto zeby z niego jeszcze powietrze spuszczac.

najprostrze wyjscie dobre opony i ew triforek...

(by sie wydawalo bo dobrych opon na kola 14 calowe nie produkuja) itd itd itd

ale mamy przynanajmniej zabawe i o czym gadac
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robert_smoldzino 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: LR i namiot
Dołączył: 01 Sty 2009
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Smoldzino
Wysłany: 2010-04-10, 15:38   

A ten most gdzie? Jak na polnocy moge zerknac osobiscie.
Co do czternastek to niestety prawda, nic sensownego nie ma, ja ostatnio z tego powodu w T3 przeszedlem na 15" z merca, teraz mam AT w rozmiarze nominalnym z samuraja i da sie jezdzic po gruntowkach :-D
_________________
www.podlasem.org
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-07-07, 13:44   

czy szybki most z rocznika 92 podejdzie do 80r ? ,czym one sie różnią na zewnątrz?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-05, 22:17   

Ping.. podbijam temat.
Pytanie: czy lepiej kupić używany most - czy też zmieniać przekładnię w moście ? Używane mosty do LT35 II zaczynają się od 700 i kończą na...3kPLN, natomiast komplet zębatek do mostu widziałem na allegro za 1100 PLN. Pytanie czy to faktycznie wszystko...
NO i nowsza sprawa - jak wiadomo 2 generacja LT nie miała tak dobrze jak mocna trójca F/C/P i były dostępne tylko 15calowe koła. ZMieniło się to w Crafterach - są dostępne zarówno 15 jak i 16calowe koła. Czy ktoś już sie bawił w przekłądki przypadkiem ?? :)
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
biloowa 
trochę już popisał

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2011
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Czw
Wysłany: 2012-12-23, 16:03   

Witajcie,
w moim świezo kupionym Karmannie 2,4 td z 1995 roku przy 100 km/h mam okolo 3200 obrotów na 5 biegu. Obejzalem most z kazdej strony i nie moge sie doszukac zadnej tabliczki z przełozeniem. Zaswitala mi w głowie mysl zeby mu wlozyc troche szybsze przelozenie bo teraz autko jest troche za glosne. Przy 80 km/h jedzie sie dosc komfortowo ale 100 km/h to juz jest ryk. Nie znam przelozenia skrzyni biegów, czy ktos moglby mnie oswiecic i powiedziec jakie moze byc przelozenie u mnie w moscie. Skrzynia biegów ma symbol AOW.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2012-12-27, 22:18   

:) sa tacy ktorzy przy 100 km maja 4200 obrotow ... takze ja bym nie narzekal
no i masz silnik z turbina wiec cichszy :)


w kazdym razie on ma napewno jeden z szybszych - napisz ile ma predkosci max w briefie lub poprostu ile nim max jechales do deski - i grzebanie w moscie, zakres roboty, kasa, niewiadoma jakosc i inne ryzyka nie sa warte tych ew kilkuset obrotow mniej

lepiej wygluszyc wnetrze, bedzie kosztowalo zeby bylo jako tako skuteczne ale mniej no i nie ingeruje sie w mechanike zakladajac graty niewiadomego pochodzenia, przebiegu, stanu, nie urywa sie przewodow hamulcowych, nie odcina srob resorow itp

gratuluje zajefajne auto
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
biloowa 
trochę już popisał

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2011
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Czw
Wysłany: 2012-12-28, 08:50   

Chyba sobie daruje tym bardziej ze LT ma tylko 125 tys przebiegu wiec nie ma sensu kombinowac. A co do wygluszenia to jak to najlepiej wykonac??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arrtur 
zaawansowany


Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: Piastow k Wawy
Wysłany: 2012-12-28, 12:15   

najlepiej przyjechac do mnie zostawic 1500 zeta i wyjechac samochodem z wrazeniem ze silnik jest z tylu :)

albo poszukac na forum sporo bylo opisywane, jesli chodzi o LT ki to u jarkazpolski i u mnie.

natomiast podstawowa sprawa - nie wiem ktora masz wersje zabudowy H czy L,jesli H i chcesz pobawic sie sam to proponowalbym zaczac od zapanowania nad dziura w podlodze piecyka truma ew kratkami za lodowka. Na piecyk najlepiej zbudowac obudowe ( samej dziury nie zalepisz...) wygluszona - chyba ze koledzy maja inne patenty. Do lodowki dokupic chocby oslonki wiatrochronne czy jakosc tak nazywane.
Zas wygluszanie dokladnei opisane w wyzej podanych autorach, materialy car audio, im wiecej zrobione i dokladniej tym szansa na spodziewanie sie efektu. zronienie jednej rzeczy lub po lebkach to szkoda baterii bo mozna sie tylko zniechecic.

No i nigdy to nie bedzie jakosc nowoczesnego auta bo sam silnik jest glosniejszy i wysokoobrotowy ( jak na diesla)

pozdr
_________________
Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: LMC -- FORD
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2012-12-28, 12:34   

arrtur napisał/a:
sa tacy ktorzy przy 100 km maja 4200 obrotow ... takze ja bym nie narzekal
no i masz silnik z turbina wiec cichszy



Ja naprzykład man na liczniku ok. 105-110 km/h , 6 bieg i 2000 obrotów,
nawet słyszę przelatującego komara przy szybie . :bigok :haha:
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-02, 23:34   

Hej spece ... a dlaczego tylny most robi się głośniejszy ? :)
mechanik kóry robił mi ostatnio auto zwrócił mi uwagę że słychać mój tylny most - i faktycznie tak jest... Jest szczelny, oleju nie ubywa, pracuje dzielnie bez specjalnych obciążeń - ale poziom hałasu faktycznie wzrósł...
chodzi o zużycie przekładni ?
no i nadal nikt nie odpowiedział na moje 2 wcześniejsze pytania.
1) Lepiej zmieniać most czy samą przekładnię ?
2) czy ktoś bawił się już w przekładki z Craftera na starsze modele - zwłaszcza z 16calowymi kołami ?
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2013-01-03, 08:58   

tylny most w elteku czy sprinterze najlepiej zmienić cały.Są różne przełożenia od najwolniejszego:
34:7 = najwolniejszy ale najmocniejszy , duże spalanie.
35:8 = auto poleci 140km/h , spalanie ok.12l
37:9= myślę ,że optymalny. Spalanie ok.10l, nie za słaby.
41:11= szybki , małe spalanie , auto robi sie mułowate.
38:11= predkość max-180km , spalanie przy 90-100km/h 9l. na 5-biegu przy 100km/h obroty 1900.
37:9 bedzie najlepszy. Przy wymianie mostu na inne przełożenie należy komputerem ustawić licznik.
Dotyczy sprinter , lt - 1995-2006.
Myszakow-oprócz mostu może skrzynia głośno chodzić , dwumasa , łożyska na podporach.
Most ciężko zajechać. Chyba , że olej sie wylał przez nieszczelne simeringi i ktoś jezdził tak dłuższy czas.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-04, 01:59   

Mobili - to nie skrzynia -hałas idzie z tyłu.
Koło 2masowe ma ok 70kkm najechane po wymianie, sprzęgło ok 60 kkm.
Podpora wału ma najechane 50kkm po wymianie. to chyba za mało na hałas co ?
MOst jest szczelny, sprawdzany przez mechanika po zakupie ponad 4 lata temu, sprawdzony też tydzień temu. A może ja się po prostu wyczuliłem.
CO do mostu - prywatnie nastawiałem sie na 41:11 :) , ten najszybszy to chyba tylko na 150konne benzynowe sprinterki. ... albo te ponad 120konne wersje. Słabsze nie dadzą rady tym odjechać na najwyższych biegach...
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***