LT ki - mosty pytanie |
Autor |
Wiadomość |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-04-07, 11:08
|
|
|
widzialem kiedys na allegro most z blokada zalaczana pneumatycznie,tak na 90% wydeje mi sie ze on byl od LT |
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-04-07, 14:50
|
|
|
arrtur zakup - to odrębna kwestia. Problem w tym że jak kupię nowy to zostanę ze starym którego nie mam gdzie włożyć, a sprzedać ciężko (mam LT II, raczej nie będę mógł na was liczyć ) . Dlatego zawsze pytam o modernizację zamiast wymiany (o ile to się opłaca). |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
robert_smoldzino
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: LR i namiot
Dołączył: 01 Sty 2009 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Smoldzino
|
Wysłany: 2010-04-07, 18:59
|
|
|
Stary LT mial wersje mostu z blokada, jest tu na forum Mariusz R. z kilometra i On chyba takim jezdzi w wersji 4x4. Co do nowego to nawet jesli jest bedzie kosztowal pewnie tyle co cale LT.
Co do slizgania sie, toniecia i takich przygod to przed inwestycjami w szpere, wyciagrki czy temu podobny sprzet polecam zrzucenie cisnienia w kolach do 1atm. Wiekszosc aut wyjedzie prawie zewszad z tak mala iloscia powietrza. Rzecz w tym, ze pompke trzeba miec prawdziwa na stanie zeby potem do ladu wrocic. |
_________________ www.podlasem.org |
|
|
|
|
arrtur
zaawansowany
Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Maj 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: Piastow k Wawy
|
Wysłany: 2010-04-10, 15:12
|
|
|
co do mostow do sprzedania z blokada... wlasnie rozmawialem ze sprzedajacym niby taki most, tylko jak go o cokolwiek zapytalem to nic nie wiedzial
mam wlasnei na tapecie mosty od LT ka 4x4 i to na jedno kolo, zastanawiam sie jednak bo on ma znow felgi 16 stki i na wiecej otworow wiec beda kola inne przad tyl....
co do spuszczania powietrza... to dobry pomysl jak sie na trawie ktos slizga a trawa na betonie posiana Ostatnio modlilem sie zeby butli z gazem nie urwac, zbiornik na niesczystosci olalem. A wystarczyla jedna, dwie proby i zabuksowanie kola...
To za niskie auto zeby z niego jeszcze powietrze spuszczac.
najprostrze wyjscie dobre opony i ew triforek...
(by sie wydawalo bo dobrych opon na kola 14 calowe nie produkuja) itd itd itd
ale mamy przynanajmniej zabawe i o czym gadac |
_________________ Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
|
|
|
|
|
robert_smoldzino
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: LR i namiot
Dołączył: 01 Sty 2009 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Smoldzino
|
Wysłany: 2010-04-10, 15:38
|
|
|
A ten most gdzie? Jak na polnocy moge zerknac osobiscie.
Co do czternastek to niestety prawda, nic sensownego nie ma, ja ostatnio z tego powodu w T3 przeszedlem na 15" z merca, teraz mam AT w rozmiarze nominalnym z samuraja i da sie jezdzic po gruntowkach :-D |
_________________ www.podlasem.org |
|
|
|
|
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2010-07-07, 13:44
|
|
|
czy szybki most z rocznika 92 podejdzie do 80r ? ,czym one sie różnią na zewnątrz? |
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2011-10-05, 22:17
|
|
|
Ping.. podbijam temat.
Pytanie: czy lepiej kupić używany most - czy też zmieniać przekładnię w moście ? Używane mosty do LT35 II zaczynają się od 700 i kończą na...3kPLN, natomiast komplet zębatek do mostu widziałem na allegro za 1100 PLN. Pytanie czy to faktycznie wszystko...
NO i nowsza sprawa - jak wiadomo 2 generacja LT nie miała tak dobrze jak mocna trójca F/C/P i były dostępne tylko 15calowe koła. ZMieniło się to w Crafterach - są dostępne zarówno 15 jak i 16calowe koła. Czy ktoś już sie bawił w przekłądki przypadkiem ?? |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
biloowa
trochę już popisał
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Maj 2011 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Czw
|
Wysłany: 2012-12-23, 16:03
|
|
|
Witajcie,
w moim świezo kupionym Karmannie 2,4 td z 1995 roku przy 100 km/h mam okolo 3200 obrotów na 5 biegu. Obejzalem most z kazdej strony i nie moge sie doszukac zadnej tabliczki z przełozeniem. Zaswitala mi w głowie mysl zeby mu wlozyc troche szybsze przelozenie bo teraz autko jest troche za glosne. Przy 80 km/h jedzie sie dosc komfortowo ale 100 km/h to juz jest ryk. Nie znam przelozenia skrzyni biegów, czy ktos moglby mnie oswiecic i powiedziec jakie moze byc przelozenie u mnie w moscie. Skrzynia biegów ma symbol AOW. |
|
|
|
|
arrtur
zaawansowany
Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Maj 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: Piastow k Wawy
|
Wysłany: 2012-12-27, 22:18
|
|
|
sa tacy ktorzy przy 100 km maja 4200 obrotow ... takze ja bym nie narzekal
no i masz silnik z turbina wiec cichszy
w kazdym razie on ma napewno jeden z szybszych - napisz ile ma predkosci max w briefie lub poprostu ile nim max jechales do deski - i grzebanie w moscie, zakres roboty, kasa, niewiadoma jakosc i inne ryzyka nie sa warte tych ew kilkuset obrotow mniej
lepiej wygluszyc wnetrze, bedzie kosztowalo zeby bylo jako tako skuteczne ale mniej no i nie ingeruje sie w mechanike zakladajac graty niewiadomego pochodzenia, przebiegu, stanu, nie urywa sie przewodow hamulcowych, nie odcina srob resorow itp
gratuluje zajefajne auto |
_________________ Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
|
|
|
|
|
biloowa
trochę już popisał
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Maj 2011 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Czw
|
Wysłany: 2012-12-28, 08:50
|
|
|
Chyba sobie daruje tym bardziej ze LT ma tylko 125 tys przebiegu wiec nie ma sensu kombinowac. A co do wygluszenia to jak to najlepiej wykonac?? |
|
|
|
|
arrtur
zaawansowany
Twój sprzęt: obecnei dacia Dokker/Kia Venga i przyczepa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Maj 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: Piastow k Wawy
|
Wysłany: 2012-12-28, 12:15
|
|
|
najlepiej przyjechac do mnie zostawic 1500 zeta i wyjechac samochodem z wrazeniem ze silnik jest z tylu
albo poszukac na forum sporo bylo opisywane, jesli chodzi o LT ki to u jarkazpolski i u mnie.
natomiast podstawowa sprawa - nie wiem ktora masz wersje zabudowy H czy L,jesli H i chcesz pobawic sie sam to proponowalbym zaczac od zapanowania nad dziura w podlodze piecyka truma ew kratkami za lodowka. Na piecyk najlepiej zbudowac obudowe ( samej dziury nie zalepisz...) wygluszona - chyba ze koledzy maja inne patenty. Do lodowki dokupic chocby oslonki wiatrochronne czy jakosc tak nazywane.
Zas wygluszanie dokladnei opisane w wyzej podanych autorach, materialy car audio, im wiecej zrobione i dokladniej tym szansa na spodziewanie sie efektu. zronienie jednej rzeczy lub po lebkach to szkoda baterii bo mozna sie tylko zniechecic.
No i nigdy to nie bedzie jakosc nowoczesnego auta bo sam silnik jest glosniejszy i wysokoobrotowy ( jak na diesla)
pozdr |
_________________ Arrtur
w tym sezonie byl namiot, cudza przyczepa, i kamper ze skody, a sezon udany
|
|
|
|
|
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: LMC -- FORD
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2012-12-28, 12:34
|
|
|
arrtur napisał/a: | sa tacy ktorzy przy 100 km maja 4200 obrotow ... takze ja bym nie narzekal
no i masz silnik z turbina wiec cichszy |
Ja naprzykład man na liczniku ok. 105-110 km/h , 6 bieg i 2000 obrotów,
nawet słyszę przelatującego komara przy szybie . |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-01-02, 23:34
|
|
|
Hej spece ... a dlaczego tylny most robi się głośniejszy ?
mechanik kóry robił mi ostatnio auto zwrócił mi uwagę że słychać mój tylny most - i faktycznie tak jest... Jest szczelny, oleju nie ubywa, pracuje dzielnie bez specjalnych obciążeń - ale poziom hałasu faktycznie wzrósł...
chodzi o zużycie przekładni ?
no i nadal nikt nie odpowiedział na moje 2 wcześniejsze pytania.
1) Lepiej zmieniać most czy samą przekładnię ?
2) czy ktoś bawił się już w przekładki z Craftera na starsze modele - zwłaszcza z 16calowymi kołami ? |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2013-01-03, 08:58
|
|
|
tylny most w elteku czy sprinterze najlepiej zmienić cały.Są różne przełożenia od najwolniejszego:
34:7 = najwolniejszy ale najmocniejszy , duże spalanie.
35:8 = auto poleci 140km/h , spalanie ok.12l
37:9= myślę ,że optymalny. Spalanie ok.10l, nie za słaby.
41:11= szybki , małe spalanie , auto robi sie mułowate.
38:11= predkość max-180km , spalanie przy 90-100km/h 9l. na 5-biegu przy 100km/h obroty 1900.
37:9 bedzie najlepszy. Przy wymianie mostu na inne przełożenie należy komputerem ustawić licznik.
Dotyczy sprinter , lt - 1995-2006.
Myszakow-oprócz mostu może skrzynia głośno chodzić , dwumasa , łożyska na podporach.
Most ciężko zajechać. Chyba , że olej sie wylał przez nieszczelne simeringi i ktoś jezdził tak dłuższy czas. |
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-01-04, 01:59
|
|
|
Mobili - to nie skrzynia -hałas idzie z tyłu.
Koło 2masowe ma ok 70kkm najechane po wymianie, sprzęgło ok 60 kkm.
Podpora wału ma najechane 50kkm po wymianie. to chyba za mało na hałas co ?
MOst jest szczelny, sprawdzany przez mechanika po zakupie ponad 4 lata temu, sprawdzony też tydzień temu. A może ja się po prostu wyczuliłem.
CO do mostu - prywatnie nastawiałem sie na 41:11 , ten najszybszy to chyba tylko na 150konne benzynowe sprinterki. ... albo te ponad 120konne wersje. Słabsze nie dadzą rady tym odjechać na najwyższych biegach... |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
|