Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc w zrozumieniu schematu
Autor Wiadomość
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2017-02-04, 09:20   Pomoc w zrozumieniu schematu

Czy ktoś mógłby powiedzieć gdzie podłączyć kabelek zaznaczony na czerwono ja myślę że jest to +po kluczyku ale czy tak jest ?
drugie pytanie Drzwi(-)to sygnał idący z wyłączników drzwiowych _ pojawia się po otwarciu drzwi jednak u mnie te wyłączniki maja dwa kable wyłącznik nie masuje do karoserii czy ten (-) można uzyskać gdzieś z okolic lampki podświetlenia wnętrza ?

SAM_2388.JPG
Plik ściągnięto 87 raz(y) 66,86 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
stary wyga


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 65/10
Skąd: Łódź/Pristina
Wysłany: 2017-02-04, 10:41   

Zazwyczaj +12V po stacyjce oznaczone jest "ACC". Ale wygląda, że w tym przypadku to chyba jest ten KEY ON. Co to jest za alarm? Jakiej firmy? Może w sieci jest jakiś inny schemat.
Odnośnie podłączenia wejścia masy z wyłączników drzwiowych, to sprawdź czy na przewodzie lampki pod który chcesz podłączyć, masa nie pojawia się kiedy lampkę włączysz ręcznie (włącznikiem). Możesz ewentualnie sprawdzić jaki jest potencjał prądu na tych włącznikach drzwiowych i ewentualnie zastosować przekaźnik. Innym wyjściem jest nie podłączać włączników drzwiowych i zdać się na czujniki dodatkowe (ultradźwiękowe, mikrofalowe). Ale wtedy, w zależności od alarmu, niektóre jego funkcje mogą nie działać.
Pamiętam, że podobną sytuację miałem w jakimś aucie (chyba isuzu impulse), w którym sam zakładałem sobie alarm. Nie mogłem się podłączyć pod włączniki drzwiowe bo była podobna sytuacja jak u Ciebie (sygnał z zamka zamykał obwód i łączył się bezpośrednio z ECU bez sterowania masą czy +12V). Lampka też nie wchodziła w grę bo nie mogłem zlokalizować przewodu na którym po włączeniu lampki z palca nie pojawiała się masa. Zależało mi na podłączeniu pod krańcówki drzwi aby działała funkcja antynapadowa. Jedynym wyjściem było zamontowanie nowych włączników drzwiowych i tak też zrobiłem. Autko było dwudrzwiowe więc na szczęście nie było dużo roboty.
_________________
Pozdrawiam, Bartek
Moje podróże: www.w4stronyswiata.com

"Jeśli wyruszasz w podróż do Itaki, pragnij tego, by długie było wędrowanie, pełne przygód, pełne doświadczeń." - Konstantinos Kawafis
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-02-04, 14:00   

IAAN napisał/a:
wyłączniki maja dwa kable wyłącznik nie masuje do karoserii

podaj przez żarówkę masę z karoserii i sprawdź na którym lampka się zapali i do tego wpinasz alarm
IAAN napisał/a:
czy ten (-) można uzyskać gdzieś z okolic lampki podświetlenia wnętrza ?

Nie ma sensy tam szukać skoro wszystkie w zasadzie sygnały do podłączenia alarmu znajdziesz w okolicy słupka drzwi kierowcy.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2017-02-04, 14:16   

mrsulki napisał/a:
IAAN napisał/a:
wyłączniki maja dwa kable wyłącznik nie masuje do karoserii

podaj przez żarówkę masę z karoserii i sprawdź na którym lampka się zapali i do tego wpinasz alarm
IAAN napisał/a:
czy ten (-) można uzyskać gdzieś z okolic lampki podświetlenia wnętrza ?

Nie ma sensy tam szukać skoro wszystkie w zasadzie sygnały do podłączenia alarmu znajdziesz w okolicy słupka drzwi kierowcy.

Auto to Renault Master światło oświetlenia wnętrza gaśnie po kilku sekundach po zamknięciu drzwi i dlatego może są po dwa kabe do wyłącznika .
Mówisz że wystarczy zabrać sygnał z jednego wyłącznika drzwiowego aby działał po otwarciu innych drzwi
A czy sygnał zamykania otwierania centralnego zamka wystarczy podać na jeden siłownik aby po orginalnej instalacji rozszedł się na wszystkie siłowniki drzwi czy trzeba ciągnąć do każdego siłownika osobno ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-02-04, 15:09   

IAAN napisał/a:
sygnał zamykania otwierania centralnego zamka wystarczy podać na jeden siłownik aby po orginalnej instalacji rozszedł się na wszystkie siłowniki drzwi
Centrala nie podłącza się do sygnału zasilającego siłowniki tylko do sterujących. Zadzwoń nr masz w avatarze łatwiej będzie się dogadać niż klepać w klawiaturę.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2017-02-04, 15:17   

IAAN napisał/a:
Auto to Renault Master światło oświetlenia wnętrza gaśnie po kilku sekundach po zamknięciu drzwi i dlatego może są po dwa kabe do wyłącznika .

To wskazuje, że jest jakiś sterownik oświetlenia kabiny albo nawet zarządza tym komputer samochodu, może być problem z wykorzystaniem sygnału z oryginalnego wyłącznika drzwiowego. W skrajnym przypadku tam jakieś napięcie może pojawiać się tylko czasami jak sterownik sprawdza czy drzwi są zamknięte.
IAAN napisał/a:
Mówisz że wystarczy zabrać sygnał z jednego wyłącznika drzwiowego aby działał po otwarciu innych drzwi

Jeśli tam jest jakaś elektronika to nie. Drzwi mogą mieć osobne obwody do sterownika, a jeżeli jeszcze jest lampka sygnalizująca otwarte drzwi to na pewno wyłączniki nie są połączone. Prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem będzie tak jak napisał xbartman, dodatkowe wyłączniki w drzwiach. Możesz wtedy i dołożyć do maski i wszystkich innych drzwiczek.
IAAN napisał/a:
A czy sygnał zamykania otwierania centralnego zamka wystarczy podać na jeden siłownik

Trzeba podać na mastera. Tego który powoduje zamknięcie/otwarcie wszystkich drzwi przy pomocy kluczyka. Jeżeli wszystkie z kluczyka otwierają cały samochód to można do dowolnego.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-02-04, 15:31   

IAAN napisał/a:
A czy sygnał zamykania otwierania centralnego zamka wystarczy podać na jeden siłownik aby po orginalnej instalacji rozszedł się na wszystkie siłowniki drzwi czy trzeba ciągnąć do każdego siłownika osobno
Masz nad głową pomiędzy lampkami trzy pozycyjny włącznik-wyłącznik cen. zamka , tam możesz wpiąć ,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2017-02-04, 17:42   

amples napisał/a:
IAAN napisał/a:
A czy sygnał zamykania otwierania centralnego zamka wystarczy podać na jeden siłownik aby po orginalnej instalacji rozszedł się na wszystkie siłowniki drzwi czy trzeba ciągnąć do każdego siłownika osobno
Masz nad głową pomiędzy lampkami trzy pozycyjny włącznik-wyłącznik cen. zamka , tam możesz wpiąć ,


Mam ten przełącznik pomiędzy lampami oświetlającymi kabinę
Są tam dwa małe przełączniki po wciśnięciu przycisku np w prawo wciskam mały przełącznik jak w lewo to też wciskam mały przełącznik czyli tam mogę wpiąć kabelki od centralnego zamka ?
Z tymi dodatkowymi wyłącznikami w drzwiach to jest problem aby je dołożyć gdyż auto jest całe ocieplone alufoksem i wyklejone tapicerką łącznie ze słupkami i drzwiami musiał bym to wszystko odkleić a to trochę roboty a robię to na dworze .
Czy tego sygnału do wyłączników drzwiowych nie można zabrać też z tego przełącznika lampy oświetlenia wnętrza ?
załączam druga część schematu połączenia sterowania centralnym zamkiem czy mój zamek jest sterowany + czy - czy może +i- jak to poznać

2cz.JPG
Plik ściągnięto 5934 raz(y) 11,57 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2017-02-04, 17:56   

janusz napisał/a:
IAAN napisał/a:
Auto to Renault Master światło oświetlenia wnętrza gaśnie po kilku sekundach po zamknięciu drzwi i dlatego może są po dwa kabe do wyłącznika .

To wskazuje, że jest jakiś sterownik oświetlenia kabiny albo nawet zarządza tym komputer samochodu, może być problem z wykorzystaniem sygnału z oryginalnego wyłącznika drzwiowego. W skrajnym przypadku tam jakieś napięcie może pojawiać się tylko czasami jak sterownik sprawdza czy drzwi są zamknięte.
IAAN napisał/a:
Mówisz że wystarczy zabrać sygnał z jednego wyłącznika drzwiowego aby działał po otwarciu innych drzwi

Jeśli tam jest jakaś elektronika to nie. Drzwi mogą mieć osobne obwody do sterownika, a jeżeli jeszcze jest lampka sygnalizująca otwarte drzwi to na pewno wyłączniki nie są połączone. Prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem będzie tak jak napisał xbartman, dodatkowe wyłączniki w drzwiach. Możesz wtedy i dołożyć do maski i wszystkich innych drzwiczek.
IAAN napisał/a:
A czy sygnał zamykania otwierania centralnego zamka wystarczy podać na jeden siłownik

Trzeba podać na mastera. Tego który powoduje zamknięcie/otwarcie wszystkich drzwi przy pomocy kluczyka. Jeżeli wszystkie z kluczyka otwierają cały samochód to można do dowolnego.

Moje auto to Master z 2001 roku więc o komputera raczej on nie posiada ,nie mam lampki otwartych drzwi ,jednak jak drzwi są zamknięte to otwarcie od wewnątrz drzwi kierowcy powoduje że wszystkie pozostałe się odblokowywują jednak zamknięcie ich z kluczyka nie powoduje zablokowania wszystkich drzwi ,mam pilota w kluczyku ale on nie działa od kiedy kupiłem auto
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-02-04, 18:02   

IAAN napisał/a:
Są tam dwa małe przełączniki po wciśnięciu przycisku np w prawo wciskam mały przełącznik jak w lewo to też wciskam mały przełącznik

Wciskając w jedną stronę centralny zamyka wszystkie zamki w drugą otwiera .
A który kabel gdzie
to jest potrzebny rozpiska przewodów w dokładanej centralce , bo nie wiadomo czy ona podaje napięcie czy czy zwiera przekaźniki.
Podaj model tej centralki.
ps. to drugie zdjęcie daj większe
IAAN napisał/a:
jednak zamknięcie ich z kluczyka nie powoduje zablokowania wszystkich drzwi

Ten typ tak ma ,
Ostatnio zmieniony przez amples 2017-02-04, 18:09, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 279/1346
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-04, 18:04   

Takie cosik

RML8555 (Medium)[1].jpg
Plik ściągnięto 89 raz(y) 66,13 KB

Schowek01[1].jpg
Plik ściągnięto 73 raz(y) 182,17 KB

_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2017-02-04, 18:11   

amples napisał/a:
IAAN napisał/a:
Są tam dwa małe przełączniki po wciśnięciu przycisku np w prawo wciskam mały przełącznik jak w lewo to też wciskam mały przełącznik

Wciskając w jedną stronę centralny zamyka wszystkie zamki w drugą otwiera .
A który kabel gdzie
to jest potrzebny rozpiska przewodów w dokładanej centralce , bo nie wiadomo czy ona podaje napięcie czy czy zwiera przekaźniki.
Podaj model tej centralki.
ps. to drugie zdjęcie daj większe
IAAN napisał/a:
jednak zamknięcie ich z kluczyka nie powoduje zablokowania wszystkich drzwi

Ten typ tak ma ,

schemat do centeralki jest powyżej wybiera się sposób sterowania odpowiednio podłączając kable na wejściu i wyjściu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-02-04, 18:14   

IAAN napisał/a:
schemat do centeralki jest powyżej wybiera się sposób sterowania odpowiednio podłączając kable na wejściu i wyjściu

Gdy pisałem nie widziałem zdjęcia , jest małe daj większe
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2017-02-04, 18:20   

amples napisał/a:
IAAN napisał/a:
schemat do centeralki jest powyżej wybiera się sposób sterowania odpowiednio podłączając kable na wejściu i wyjściu

Gdy pisałem nie widziałem zdjęcia , jest małe daj większe

Gdybym wpinał się w przycisk który mam nad głową do sterowania centralnym zamkiem to który sposób połączeń wybrać
Jutro zamieszczę zdjęcia przycisku
centralka musi coś zwierać na otwarciu i na zamknięciu

2 cz.JPG
Plik ściągnięto 98 raz(y) 82,25 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-02-04, 18:27   

Wyjście sterowania zamkami jest na przekaźnikach podłączasz równolegle do styków nad głową.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***