Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-10-05, 22:27
Centralka Burstner-problem ?
Autor Wiadomość
ROBRE 
zaawansowany
Robert, ale nick byl zajety ;-)


Twój sprzęt: Fiat 290 Burstner A 550
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2008
Piwa: 6/2
Skąd: Italia
Wysłany: 2009-08-18, 16:36   Centralka Burstner-problem ?

witam,
ostatnio na mojej centralce wyswietlaja mi sie rzeczy inne niz zwykle.
i chociaz wydaje sie ze wszystko jest ok, to martwi mnie kolejnosc i sposob wyswietlenia komunikatow....ponizej zamieszczam zdjecia...

pierwsze zdjecie to komunikat o zasilaniu na 230W bez wlaczonych zadnych urzadzen na 12V (pompa wody, swiatla czy wentylator)

nastepne dwa to przemienny komunikat b2 i wskaznik zasilania akumalatora po wlaczeniu ktoregokolwiek urzadzenia zasilajacego 12V.
nie pojawia sie natomiast na wyswietlaczu [z lewej strony] informacja o podlaczeniu do sieci tak jak na pierwszym zdjeciu chociaz zasila wszystkie gniazdka na 230W i prawdopodobnie lodowke..
wczesniej wyswietlana byla tylko godzina i informacja o zasilaniu z sieci jak na pierwszym zdjeciu nawet po wlaczeniu innych uzadzen na 12V.
moze teraz jest ok a wczesniej bylo zle ??
moze ktos z ta centralka mi napisze ....

pozdrawiam

Resize of 2009.08.18 009.JPG
Plik ściągnięto 60 raz(y) 89 KB

Resize of 2009.08.18 010.JPG
Plik ściągnięto 55 raz(y) 85,83 KB

Resize of 2009.08.18 011.JPG
Plik ściągnięto 65 raz(y) 85,25 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-08-18, 20:14   

Na mój chłopski rozum to układ sygnalizuje rozładowanie akumulatora zabudowy:
b2 - to akumulator 2 a następne wskazanie to jego napięcie - 10,1V czyli grubo poniżej wartości alarmowej 10,8V .
Z Twojego opisu można się domyślać że prostownik nie daje 12V.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezesuu 
weteran
102 dni to nie zbyt wiele


Twój sprzęt: chwilowo bezdomny
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Piwa: 22/13
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2009-08-18, 20:47   

Dokładnie tak jest. Miałem kiedyś ten sam problem. Posypał się układ ładujący akumulator w energobloku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ROBRE 
zaawansowany
Robert, ale nick byl zajety ;-)


Twój sprzęt: Fiat 290 Burstner A 550
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2008
Piwa: 6/2
Skąd: Italia
Wysłany: 2009-08-18, 23:13   

ale mi laduje...moze tylko wolniej i nie moge wlaczac za duzo rzeczy
mysle jednak ze to jeden kabelek mostkujacy ktory byl ale zostal w Chojnowie :wyszczerzony:
_________________
:haha: to tak gwoli scislosci :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
prezesuu 
weteran
102 dni to nie zbyt wiele


Twój sprzęt: chwilowo bezdomny
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Piwa: 22/13
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2009-08-18, 23:20   

ROBRE napisał/a:
ale mi laduje...moze tylko wolniej i nie moge wlaczac za duzo rzeczy
no poczekaj az naladuje i wtedy nie powinno byc problemu. Po wlaczeniu odbiornikow (oswietlenie, pompa) nastepuje spadek napiecie i energoblok odcina zasilanie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ROBRE 
zaawansowany
Robert, ale nick byl zajety ;-)


Twój sprzęt: Fiat 290 Burstner A 550
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2008
Piwa: 6/2
Skąd: Italia
Wysłany: 2009-08-19, 00:52   

ale laduje tylko do 10.2...... :(
_________________
:haha: to tak gwoli scislosci :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 473/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-08-19, 07:52   

Czyli nie ładuje. W czasie ładowania powinien mieć grubo ponad 13V, To że z czasem napięcie podskakuje do 10,2 bez obciążenia - nie oznacza ładowania. Połączenie akumulatora z centralką jest prawidłowe - skoro centralka jest w stanie badać jego napięcie. Jeżeli cokolwiek się zapala (wentylator czy żarówki oświetlenia) - znaczy że przejście jest. Jeżeli nie ma ładowania - może być uszkodzony bezpiecznik prostownika. I to prawdopodobnie po stronie wysokiego napięcia. To co Ci wyświetla to komunikat alarmowy o akumulatorze rozładowanym poniżej dopuszczalnego poziomu. Nie wiem czy centralka ma opcję ładowania z alternatora - jeśli tak odpal samochód i wtedy zbadaj napięcie na akumulatorze. Da to jasną odpowiedz gdzie szukać usterki. Może być również i tak że układ regulacji prądu ładowania i odłączania prostownika po naładowaniu aku znajdujący się na płytce - jest uszkodzony. To by tłumaczyło obecność mostka wykonanego z drutu który usunąłem. Gdzie był przyłączony drugi koniec tego drutu??? Tak czy owak - sprawdź bezpieczniki prostownika po stronie wysokiego napięcia (około 1 - 2A). Powinien być więcej niż jeden bo centralka wykrywa obecność 220V. Jeśli wszystkie będą OK - sprawdź bezpieczniki po niskiej stronie. Powinien być przynajmniej jeden lub dwa na prąd rzędu 10 - 25 A. Jeśli będą sprawne - poważniejsza usterka. Wtedy przyjeżdzaj na wakacje - zrobimy jakieś obejście.

Powiem tak. W tej chwili centralka pracuje w 100% prawidłowo. Tyle że nie ma ładowania akumulatora. Jeśli wybadamy dlaczego - będziesz miał wszystko tak jak fabryka przewidziała. Rozumiem że wcześniej zachowywała się inaczej.....
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Ostatnio zmieniony przez Świstak 2009-08-19, 08:11, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-19, 08:08   

Też mam problem z taką sama centralką,u mnie nie chodzi zegar.Mogę ustawić dowolną godzinę ,ale nie chodzi,poza tym wszystko działa normalnie,akumulatory ładuje.Może coś mi podpowiecie.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2009-08-19, 09:41   

ROBRE napisał/a:
ale laduje tylko do 10.2...... :(


Weź w rękę miernik i zobacz jakie napięcie daje podczas ładowana , jeśli jest wyższe a akumulator trzyma 10,2 to masz w aku walnięta celę i żebyś stanął na głowie nie będziesz miał większego napięcia . A jak nie będziesz miał większego to centrala będzie głupiała cały czas.
i KółKO SIę ZAMYKA ;) .
Najprościej - wyjmij z samochodu na chwilę akumulator i rozruchowy i zamień go z tym z zabudowy , będziesz wiedział wszystko ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dominik 
stary wyga


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2008
Piwa: 12/18
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2009-08-20, 13:44   

zdjęcie pierwsze ikony na wyświetlaczu:

1 podłączone zasilanie 230V
2 ładowanie akumulatora zabudowy
3 godzina

zdjęcie drugie:

1 komunikat o nieprawidłowym stanie akumulatora zabudowy

zdjęcie trzecie:

1 napięcie akumulatora zabudowy 10,1V

sprawdź:
akumulator zabudowy
obwód akumulatora zabudowy
nie pojawia się ikona spiętych akumulatorów przy podłączonym zasilaniu 230V (ładowanie akumulatora rozruchowego i zabudowy) układ nie zezwala na połączenie akumulatorów by nie rozładować akumulatora rozruchowego

jak czegoś nie będziesz wiedział pytaj śmiało pomogę :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ROBRE 
zaawansowany
Robert, ale nick byl zajety ;-)


Twój sprzęt: Fiat 290 Burstner A 550
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2008
Piwa: 6/2
Skąd: Italia
Wysłany: 2009-08-20, 19:56   

tak sie zastanawiam czy moge ladowac prostownikiem zewnetrznym akumulator podlaczony do centralki... czy moze lepiej nie bo sie moze cos zchrzanic....
pewnie lepiej jeszcze poczekac te 3 dni ... :mrgreen:
pozdrawiam
_________________
:haha: to tak gwoli scislosci :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 473/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-08-20, 20:59   

Nic złego nie powinno się zdarzyć. Możesz spokojnie ładować.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ROBRE 
zaawansowany
Robert, ale nick byl zajety ;-)


Twój sprzęt: Fiat 290 Burstner A 550
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2008
Piwa: 6/2
Skąd: Italia
Wysłany: 2009-08-22, 21:24   

laduje prostownikiem zewnetrznym... i jak troche sie podladuje to na wyswietlaczu wszystko sie normuje..
ale chyba jednak mam walniety akumulator.... cienko sie laduje i zaraz traci walory ...
pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***