Przesunięty przez: janusz 2009-10-05, 22:27 |
Centralka Burstner-problem ? |
Autor |
Wiadomość |
ROBRE
zaawansowany Robert, ale nick byl zajety ;-)

Twój sprzęt: Fiat 290 Burstner A 550
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2008 Piwa: 6/2 Skąd: Italia
|
Wysłany: 2009-08-18, 16:36 Centralka Burstner-problem ?
|
|
|
witam,
ostatnio na mojej centralce wyswietlaja mi sie rzeczy inne niz zwykle.
i chociaz wydaje sie ze wszystko jest ok, to martwi mnie kolejnosc i sposob wyswietlenia komunikatow....ponizej zamieszczam zdjecia...
pierwsze zdjecie to komunikat o zasilaniu na 230W bez wlaczonych zadnych urzadzen na 12V (pompa wody, swiatla czy wentylator)
nastepne dwa to przemienny komunikat b2 i wskaznik zasilania akumalatora po wlaczeniu ktoregokolwiek urzadzenia zasilajacego 12V.
nie pojawia sie natomiast na wyswietlaczu [z lewej strony] informacja o podlaczeniu do sieci tak jak na pierwszym zdjeciu chociaz zasila wszystkie gniazdka na 230W i prawdopodobnie lodowke..
wczesniej wyswietlana byla tylko godzina i informacja o zasilaniu z sieci jak na pierwszym zdjeciu nawet po wlaczeniu innych uzadzen na 12V.
moze teraz jest ok a wczesniej bylo zle ??
moze ktos z ta centralka mi napisze ....
pozdrawiam
Resize of 2009.08.18 009.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 60 raz(y) 89 KB |
Resize of 2009.08.18 010.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 55 raz(y) 85,83 KB |
Resize of 2009.08.18 011.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 65 raz(y) 85,25 KB |
|
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2009-08-18, 20:14
|
|
|
Na mój chłopski rozum to układ sygnalizuje rozładowanie akumulatora zabudowy:
b2 - to akumulator 2 a następne wskazanie to jego napięcie - 10,1V czyli grubo poniżej wartości alarmowej 10,8V .
Z Twojego opisu można się domyślać że prostownik nie daje 12V. |
|
|
|
 |
prezesuu
weteran 102 dni to nie zbyt wiele

Twój sprzęt: chwilowo bezdomny
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Piwa: 22/13 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2009-08-18, 20:47
|
|
|
Dokładnie tak jest. Miałem kiedyś ten sam problem. Posypał się układ ładujący akumulator w energobloku |
|
|
|
 |
ROBRE
zaawansowany Robert, ale nick byl zajety ;-)

Twój sprzęt: Fiat 290 Burstner A 550
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2008 Piwa: 6/2 Skąd: Italia
|
|
|
|
 |
prezesuu
weteran 102 dni to nie zbyt wiele

Twój sprzęt: chwilowo bezdomny
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Piwa: 22/13 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2009-08-18, 23:20
|
|
|
ROBRE napisał/a: | ale mi laduje...moze tylko wolniej i nie moge wlaczac za duzo rzeczy | no poczekaj az naladuje i wtedy nie powinno byc problemu. Po wlaczeniu odbiornikow (oswietlenie, pompa) nastepuje spadek napiecie i energoblok odcina zasilanie. |
|
|
|
 |
ROBRE
zaawansowany Robert, ale nick byl zajety ;-)

Twój sprzęt: Fiat 290 Burstner A 550
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2008 Piwa: 6/2 Skąd: Italia
|
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 473/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2009-08-19, 07:52
|
|
|
Czyli nie ładuje. W czasie ładowania powinien mieć grubo ponad 13V, To że z czasem napięcie podskakuje do 10,2 bez obciążenia - nie oznacza ładowania. Połączenie akumulatora z centralką jest prawidłowe - skoro centralka jest w stanie badać jego napięcie. Jeżeli cokolwiek się zapala (wentylator czy żarówki oświetlenia) - znaczy że przejście jest. Jeżeli nie ma ładowania - może być uszkodzony bezpiecznik prostownika. I to prawdopodobnie po stronie wysokiego napięcia. To co Ci wyświetla to komunikat alarmowy o akumulatorze rozładowanym poniżej dopuszczalnego poziomu. Nie wiem czy centralka ma opcję ładowania z alternatora - jeśli tak odpal samochód i wtedy zbadaj napięcie na akumulatorze. Da to jasną odpowiedz gdzie szukać usterki. Może być również i tak że układ regulacji prądu ładowania i odłączania prostownika po naładowaniu aku znajdujący się na płytce - jest uszkodzony. To by tłumaczyło obecność mostka wykonanego z drutu który usunąłem. Gdzie był przyłączony drugi koniec tego drutu??? Tak czy owak - sprawdź bezpieczniki prostownika po stronie wysokiego napięcia (około 1 - 2A). Powinien być więcej niż jeden bo centralka wykrywa obecność 220V. Jeśli wszystkie będą OK - sprawdź bezpieczniki po niskiej stronie. Powinien być przynajmniej jeden lub dwa na prąd rzędu 10 - 25 A. Jeśli będą sprawne - poważniejsza usterka. Wtedy przyjeżdzaj na wakacje - zrobimy jakieś obejście.
Powiem tak. W tej chwili centralka pracuje w 100% prawidłowo. Tyle że nie ma ładowania akumulatora. Jeśli wybadamy dlaczego - będziesz miał wszystko tak jak fabryka przewidziała. Rozumiem że wcześniej zachowywała się inaczej..... |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
Ostatnio zmieniony przez Świstak 2009-08-19, 08:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2009-08-19, 08:08
|
|
|
Też mam problem z taką sama centralką,u mnie nie chodzi zegar.Mogę ustawić dowolną godzinę ,ale nie chodzi,poza tym wszystko działa normalnie,akumulatory ładuje.Może coś mi podpowiecie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-08-19, 09:41
|
|
|
ROBRE napisał/a: | ale laduje tylko do 10.2...... |
Weź w rękę miernik i zobacz jakie napięcie daje podczas ładowana , jeśli jest wyższe a akumulator trzyma 10,2 to masz w aku walnięta celę i żebyś stanął na głowie nie będziesz miał większego napięcia . A jak nie będziesz miał większego to centrala będzie głupiała cały czas.
i KółKO SIę ZAMYKA .
Najprościej - wyjmij z samochodu na chwilę akumulator i rozruchowy i zamień go z tym z zabudowy , będziesz wiedział wszystko |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
dominik
stary wyga

Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-08-20, 13:44
|
|
|
zdjęcie pierwsze ikony na wyświetlaczu:
1 podłączone zasilanie 230V
2 ładowanie akumulatora zabudowy
3 godzina
zdjęcie drugie:
1 komunikat o nieprawidłowym stanie akumulatora zabudowy
zdjęcie trzecie:
1 napięcie akumulatora zabudowy 10,1V
sprawdź:
akumulator zabudowy
obwód akumulatora zabudowy
nie pojawia się ikona spiętych akumulatorów przy podłączonym zasilaniu 230V (ładowanie akumulatora rozruchowego i zabudowy) układ nie zezwala na połączenie akumulatorów by nie rozładować akumulatora rozruchowego
jak czegoś nie będziesz wiedział pytaj śmiało pomogę |
|
|
|
 |
ROBRE
zaawansowany Robert, ale nick byl zajety ;-)

Twój sprzęt: Fiat 290 Burstner A 550
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2008 Piwa: 6/2 Skąd: Italia
|
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 473/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2009-08-20, 20:59
|
|
|
Nic złego nie powinno się zdarzyć. Możesz spokojnie ładować. |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
ROBRE
zaawansowany Robert, ale nick byl zajety ;-)

Twój sprzęt: Fiat 290 Burstner A 550
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2008 Piwa: 6/2 Skąd: Italia
|
Wysłany: 2009-08-22, 21:24
|
|
|
laduje prostownikiem zewnetrznym... i jak troche sie podladuje to na wyswietlaczu wszystko sie normuje..
ale chyba jednak mam walniety akumulator.... cienko sie laduje i zaraz traci walory ...
pozdrawiam |
|
|
|
 |
|