Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamiana silnika ???
Autor Wiadomość
LANDEK 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: MIKRO KAMPER NISSAN PATROL V8 6.5 TD
Nazwa załogi: LANDEK TEAM
Dołączył: 22 Cze 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: WIELKOPOLSKA
Wysłany: 2009-08-26, 18:55   Zamiana silnika ???

Czy może ktoś ma jakieś doświadczenie w zamianie silnika w mercedesie 310/410 (wolnossący 2,9 l 95 KM), na silnik ze Sprintera (2,9 l turbina z intercoolerem 120 KM)???
_________________
MIKRO KAMPER :)
NISSAN PATROL V8 6.5 TD
LANDEK TEAM
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
KrzysF 
zaawansowany


Twój sprzęt: "Hyniek" - Hymermobil 540 1978r
Dołączył: 22 Wrz 2009
Piwa: 6/5
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-07-23, 23:55   

To ja się podepnę pod temat sprzed 4 lat bo o coś podobnego chodzi. Mam, jak wiecie i widzicie w moim awatarze, Hymera na podwoziu Mietka, rocznik '78. Silnik: benzyna 2.3, zagazowany. Niestety silniki benzynowe mercedesa z tamtych lat w porównaniu z dieslami ustępowały pod względem trwałości. W moim na przykład skończyła się możliwość regulacji zaworów. Konieczny remont głowicy: wymiana gniazd. To oczywiście skutek zagazowania, wiem.
Ponieważ zabudowa kampera jest w bardzo dobrym stanie, pomyślałem o wymianie silnika na coś równie trwałego, czyli na silnik diesla.
Ponieważ jest na forum cała masa znawców, mam pytanie. Co o tym myślicie? Jak się za to zabrać? Jaki ewentualnie silnik pasuje? Za i przeciw?
Ufam w mądrość kolegów :ok
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

...milczenie jest głupie, jeśli jesteśmy mądrzy, ale mądre, jeśli jesteśmy głupi...(Charles Caleb Colton)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-07-24, 00:11   

Osobiście nigdy bym sobie takiej krzywdy nie zrobił ... pod żadnym względem nie jest to dobry pomysł ... takie rzeczy jak HAŁAS lub EKONOMIA już powinny przekonywać .... dziś na rynku wiekowych kamperów , te na benzynę i to jeszcze z gazem a do tego po wzmocnieniu gniazd zaworowych , mają swoją cenę i są poszukiwanym towarem .... lepiej dopieścić silnik i cieszyć się lepszą innością ...

Pozdrawiam :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
KrzysF 
zaawansowany


Twój sprzęt: "Hyniek" - Hymermobil 540 1978r
Dołączył: 22 Wrz 2009
Piwa: 6/5
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-07-24, 00:25   

No name napisał/a:
... po wzmocnieniu gniazd zaworowych , mają swoją cenę i są poszukiwanym towarem .... Pozdrawiam :spoko

No właśnie jak to z tymi gniazdami jest? Na co zwrócić uwagę? Czy może są różne materiały? Słyszałem, że tak.
Chciałbym zrobić tak, żeby mieć spokój przez kilka lat, a najlepiej do emerytury :wyszczerzony:
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

...milczenie jest głupie, jeśli jesteśmy mądrzy, ale mądre, jeśli jesteśmy głupi...(Charles Caleb Colton)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-07-24, 00:26   

Firmy robiące takie usługi doskonale wiedzą jakie gniazda wstawić ... nie musisz się tym ani martwić ani zajmować ... :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-24, 08:02   

Jeżeli już to bym wymienil na silnik od 310 2999ccm i skrzynie biegow 5. Ja tez dorastam do tego by w swoim wlasnie wstawic taki silnik wraz ze skrzynia "5" :spoko :spoko :spoko :spoko :spoko
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Ostatnio zmieniony przez Skorpion 2013-07-24, 14:14, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2013-07-24, 12:24   

Jeżeli zmienisz na diesla to przełożenie w tylnym moście też należy zmienić. najlepiej poszukaj dawcę i przełóż wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2013-07-24, 13:21   

W 310 były motory 2.9 - 100KM
a silniki 3 litrowe miały meśki 309 i 90KM.
Co do silnika to jaki nie wstawisz z tamtych lat to bedzie dobry wybor.
A z mostem to bym sie wstrzymal i zobaczyl jak chodzi na tym co jest.
sory za pisownie ale cos sie stalo klawiaturze.
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2013-07-24, 14:11   

KrzysF napisał/a:
To oczywiście skutek zagazowania


a jak masz regulowane zawory :?: bo jak recznie - srobkami to czemu nie wyregulowales.

p[rosze xcie nie zmieniaj tylko zrob zeliwne gniazda i po robocie .. kilka dni i jedziesz :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-24, 14:19   

Jest jeszcze druga strona tego przedsiewziecia po jakim przebiegu będzie to silnik .Kaczuszki w dobrych rekach i dbaniu o silnik były zdolne przejechac 1000000km lub wiecej bez remontu. Nie wiadomo co się kupi w jakim stanie. :spoko :spoko :spoko :spoko
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-24, 14:32   

Jest jeszcze druga strona tego przedsiewziecia po jakim przebiegu będzie to silnik .Kaczuszki w dobrych rekach i dbaniu o silnik były zdolne przejechac 1000000km lub wiecej bez remontu. Nie wiadomo co się kupi w jakim stanie. :spoko :spoko :spoko :spoko
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KrzysF 
zaawansowany


Twój sprzęt: "Hyniek" - Hymermobil 540 1978r
Dołączył: 22 Wrz 2009
Piwa: 6/5
Skąd: Tychy
Wysłany: 2013-07-24, 18:43   

majsterek napisał/a:

a jak masz regulowane zawory :?: bo jak recznie - srobkami to czemu nie wyregulowales.


Regulowałem, regulowałem. Starałem się regularnie. Co prawda nie sam ale z warsztacie. Problem w tym, że skończył się po prostu zakres regulacji na dwóch cylindrach i regulacja już nic nie pomoże. Konieczny jest remont głowicy.
Z opowieści wiem, że właśnie w tych silnikach po zagazowaniu gniazda się zapadają w bardzo szybkim tempie. Jak to mówią fachowcy:Te typy tak mają :ok
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

...milczenie jest głupie, jeśli jesteśmy mądrzy, ale mądre, jeśli jesteśmy głupi...(Charles Caleb Colton)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2013-07-24, 21:08   

zeliwne zrobia i po robocie
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ROBHEN
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Hymer
Dołączył: 17 Lut 2010
Wysłany: 2013-07-26, 13:17   

Przyjedz do mnie do Bytomia to zobaczę i coś zaradzimy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-07-26, 14:21   

tylko regeneracja gniazd zaworowych na utwardzane i po temacie. Nie baw sie w przekladke!
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***