Zamiana silnika ??? |
Autor |
Wiadomość |
LANDEK
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: MIKRO KAMPER NISSAN PATROL V8 6.5 TD
Nazwa załogi: LANDEK TEAM
Dołączył: 22 Cze 2008 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: WIELKOPOLSKA
|
Wysłany: 2009-08-26, 18:55 Zamiana silnika ???
|
|
|
Czy może ktoś ma jakieś doświadczenie w zamianie silnika w mercedesie 310/410 (wolnossący 2,9 l 95 KM), na silnik ze Sprintera (2,9 l turbina z intercoolerem 120 KM)??? |
_________________ MIKRO KAMPER
NISSAN PATROL V8 6.5 TD
LANDEK TEAM |
|
|
|
|
KrzysF
zaawansowany
Twój sprzęt: "Hyniek" - Hymermobil 540 1978r
Dołączył: 22 Wrz 2009 Piwa: 6/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-07-23, 23:55
|
|
|
To ja się podepnę pod temat sprzed 4 lat bo o coś podobnego chodzi. Mam, jak wiecie i widzicie w moim awatarze, Hymera na podwoziu Mietka, rocznik '78. Silnik: benzyna 2.3, zagazowany. Niestety silniki benzynowe mercedesa z tamtych lat w porównaniu z dieslami ustępowały pod względem trwałości. W moim na przykład skończyła się możliwość regulacji zaworów. Konieczny remont głowicy: wymiana gniazd. To oczywiście skutek zagazowania, wiem.
Ponieważ zabudowa kampera jest w bardzo dobrym stanie, pomyślałem o wymianie silnika na coś równie trwałego, czyli na silnik diesla.
Ponieważ jest na forum cała masa znawców, mam pytanie. Co o tym myślicie? Jak się za to zabrać? Jaki ewentualnie silnik pasuje? Za i przeciw?
Ufam w mądrość kolegów |
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
...milczenie jest głupie, jeśli jesteśmy mądrzy, ale mądre, jeśli jesteśmy głupi...(Charles Caleb Colton)
|
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-07-24, 00:11
|
|
|
Osobiście nigdy bym sobie takiej krzywdy nie zrobił ... pod żadnym względem nie jest to dobry pomysł ... takie rzeczy jak HAŁAS lub EKONOMIA już powinny przekonywać .... dziś na rynku wiekowych kamperów , te na benzynę i to jeszcze z gazem a do tego po wzmocnieniu gniazd zaworowych , mają swoją cenę i są poszukiwanym towarem .... lepiej dopieścić silnik i cieszyć się lepszą innością ...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
KrzysF
zaawansowany
Twój sprzęt: "Hyniek" - Hymermobil 540 1978r
Dołączył: 22 Wrz 2009 Piwa: 6/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-07-24, 00:25
|
|
|
No name napisał/a: | ... po wzmocnieniu gniazd zaworowych , mają swoją cenę i są poszukiwanym towarem .... Pozdrawiam |
No właśnie jak to z tymi gniazdami jest? Na co zwrócić uwagę? Czy może są różne materiały? Słyszałem, że tak.
Chciałbym zrobić tak, żeby mieć spokój przez kilka lat, a najlepiej do emerytury |
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
...milczenie jest głupie, jeśli jesteśmy mądrzy, ale mądre, jeśli jesteśmy głupi...(Charles Caleb Colton)
|
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-07-24, 00:26
|
|
|
Firmy robiące takie usługi doskonale wiedzą jakie gniazda wstawić ... nie musisz się tym ani martwić ani zajmować ... |
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-24, 08:02
|
|
|
Jeżeli już to bym wymienil na silnik od 310 2999ccm i skrzynie biegow 5. Ja tez dorastam do tego by w swoim wlasnie wstawic taki silnik wraz ze skrzynia "5" |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
Ostatnio zmieniony przez Skorpion 2013-07-24, 14:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2013-07-24, 12:24
|
|
|
Jeżeli zmienisz na diesla to przełożenie w tylnym moście też należy zmienić. najlepiej poszukaj dawcę i przełóż wszystko. |
|
|
|
|
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2013-07-24, 13:21
|
|
|
W 310 były motory 2.9 - 100KM
a silniki 3 litrowe miały meśki 309 i 90KM.
Co do silnika to jaki nie wstawisz z tamtych lat to bedzie dobry wybor.
A z mostem to bym sie wstrzymal i zobaczyl jak chodzi na tym co jest.
sory za pisownie ale cos sie stalo klawiaturze.
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2013-07-24, 14:11
|
|
|
KrzysF napisał/a: | To oczywiście skutek zagazowania |
a jak masz regulowane zawory bo jak recznie - srobkami to czemu nie wyregulowales.
p[rosze xcie nie zmieniaj tylko zrob zeliwne gniazda i po robocie .. kilka dni i jedziesz |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-24, 14:19
|
|
|
Jest jeszcze druga strona tego przedsiewziecia po jakim przebiegu będzie to silnik .Kaczuszki w dobrych rekach i dbaniu o silnik były zdolne przejechac 1000000km lub wiecej bez remontu. Nie wiadomo co się kupi w jakim stanie. |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-24, 14:32
|
|
|
Jest jeszcze druga strona tego przedsiewziecia po jakim przebiegu będzie to silnik .Kaczuszki w dobrych rekach i dbaniu o silnik były zdolne przejechac 1000000km lub wiecej bez remontu. Nie wiadomo co się kupi w jakim stanie. |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
KrzysF
zaawansowany
Twój sprzęt: "Hyniek" - Hymermobil 540 1978r
Dołączył: 22 Wrz 2009 Piwa: 6/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-07-24, 18:43
|
|
|
majsterek napisał/a: |
a jak masz regulowane zawory bo jak recznie - srobkami to czemu nie wyregulowales.
|
Regulowałem, regulowałem. Starałem się regularnie. Co prawda nie sam ale z warsztacie. Problem w tym, że skończył się po prostu zakres regulacji na dwóch cylindrach i regulacja już nic nie pomoże. Konieczny jest remont głowicy.
Z opowieści wiem, że właśnie w tych silnikach po zagazowaniu gniazda się zapadają w bardzo szybkim tempie. Jak to mówią fachowcy:Te typy tak mają |
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
...milczenie jest głupie, jeśli jesteśmy mądrzy, ale mądre, jeśli jesteśmy głupi...(Charles Caleb Colton)
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2013-07-24, 21:08
|
|
|
zeliwne zrobia i po robocie |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
ROBHEN
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer
Dołączył: 17 Lut 2010
|
Wysłany: 2013-07-26, 13:17
|
|
|
Przyjedz do mnie do Bytomia to zobaczę i coś zaradzimy. |
|
|
|
|
eMWu
stary wyga
Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-07-26, 14:21
|
|
|
tylko regeneracja gniazd zaworowych na utwardzane i po temacie. Nie baw sie w przekladke! |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
|
|