Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
alternator i kontrolka ładowania
Autor Wiadomość
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2009-12-16, 21:23   

zastosować np taki http://allegro.pl/item830...iodach_led.html
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2009-12-18, 18:16   

Dzięki Janusz. Nawet mi do głowy to nie przyszło. Muszę jeszcze zorientować się jak z awaryjnymi światłami, bo te chyba wiszą na innym przerywaczu, chyba że sie mylę? Muszę postudiwać schematy elektryczne.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bakiM 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs Globetrotter 2,5 D '85
Nazwa załogi: Baki, czasem z rodziną
Dołączył: 25 Mar 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-02-27, 23:23   

No więc zagadka żarzącej kontrolki ładowania rozwiązana. Na zdjęciu winowajca - nie regulator, ale element alternatora. Dobry elektryk we Wrocławiu, zobaczył tylko auto i powiedział, że to nie regulator - miał rację, widać stare Ducato miały taką przypadłość :)

element_ducato.jpg
Plik ściągnięto 68 raz(y) 86,45 KB

_________________
Baki



--------------------------------
http://4trucks.pl
http://www.motoleasing.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jerzy 
weteran

Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2007
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2010-02-27, 23:59   

bakiM napisał/a:
Na zdjęciu winowajca - nie regulator, ale element alternatora.

To jest zespół trzech, 1-amperowych diód wzbudzenia - rodzaj "solid state". Najczęściej powodem jego uszkodzenia jest gruba warstwa kurzu i przegrzanie...
Raz, na dwa - trzy lata, dobrze jest zdjąć dekiel z alternatora i szczotką odkurzacza oczyścić dostępne elementy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2010-02-28, 18:18   

bakiM
Cytat:
widać stare Ducato miały taką przypadłość

Tę przypadłość mają wszystkie alternatory które ładują akumulatory dużej pojemności. Przy dużym prądzie ładowania przegrzewają się lutowane złącza sześciu diód prostowniczych i cyna podtapia się. Trzy diody wzbudzenia przepalają się również od nadmiaru wilgoci i pyłu od szczotek pierścieni ślizgowych.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***