VW T4 2,4D z 1994 roku |
Autor |
Wiadomość |
Waldi102
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW T4 2,4D Eurosky 550
Dołączył: 04 Wrz 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Środa Wlkp.
|
Wysłany: 2009-10-05, 09:22 VW T4 2,4D z 1994 roku
|
|
|
Od dwóch tygodni jestem posiadaczem, może szczęśliwym, kampera z tym podwoziem z wyposażeniem Eura Mobil.
Mam szereg pytań i mam nadzieję, że bardziej doświadczeni forumowicze pozwolą mi rozwiać wszystkie wątpliwości.
Silnik AAB o mocy 78KM z pięciobiegową skrzynią.
Wrażenia z jazdy
1. Lekko trzęsie na biegu jałowym - czy tak musi być?
2. Nie można go rozpędzić do wyższej prędkości niż 100 km/h. Czy to jest normalne? Z danych fabrycznych tego silnika wynika, że wersja skrzyniowa tego samochodu rozpędza się do 136 km/h z pełnym obciążeniem.
3. Jest ogromna różnica pomiędzy licznikiem, a wskazaniem GPS. Jak na liczniku jest 120 to wtedy właśnie jedzie 100 km/h. Ta różnica jest w całym zakresie prędkościomierza.
4. Generalnie dzielnie sobie radzi z ruchem miejskim. Do 60 rozpędza się w miarę sprawnie. Czyli przy ruszaniu z pod świateł TIR'y zostają w tyle, ale później przyśpieszanie już nie jest takie miłe. Do 80 wszystko jest OK, ale osiągnięcie 100 to męczarnia.
5. Resorowanie jest OK. Nawet na nierównościach poprzecznych zachowuje się dzielnie. W zakrętach trzyma się lepiej niz można się spodziewać po wymiarach i wysokości. |
Ostatnio zmieniony przez Waldi102 2009-10-05, 19:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Waldi102
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW T4 2,4D Eurosky 550
Dołączył: 04 Wrz 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Środa Wlkp.
|
Wysłany: 2009-10-05, 09:26
|
|
|
Podjąłem akcję wyciszania.
Okleiłem maskę i osłonę silnika taką specjalną gumą z klejem. Guma ma 1 cm grubości i jest odporna na olej i temperatury do 105 stopni. Po tym wygłuszeniu można rozmawiać w trakcie jazdy.
Czy znacie jakieś inne sposoby na wygłuszenie takiego silnika? |
|
|
|
 |
pirat666
weteran

Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Kwi 2009 Piwa: 9/17 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2009-10-05, 14:54
|
|
|
Nie mam dużo doświadczenia i pewnie niebawem koledzy z większym bagażem Ci odpiszą ale ...
ad 1. Pewnie może na zimnym silniku - potem już nie powinno to być aż tak odczuwalne ale to pojęcie względne.
ad 2. to normalne ponieważ powierzchnia czołowa jest prawie dwa razy większa niż przy skrzyniowym a opory powietrza rosną do kwadratu wraz z prędkością
ad 3. to też normalne ale z reguły nie powinno przekraczać 10% (u Ciebie aż 20%) nie wiem czy są możliwości aby to regulować.
ad 4 = ad 2 = fizyka |
|
|
|
 |
Darek o
trochę już popisał
Twój sprzęt: VW T4 Euro Mobil Euro Sky 550 96 r
Dołączył: 04 Maj 2009 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2009-10-05, 15:39
|
|
|
Witaj Waldi
Jeżdzę takim samym z 96 roku i mam podobne odczucia jezeli chodzi o wskazania prędkości ale to akurat mi nie przeszkadza
pisałem juz kiedyś że spod swiatel nie jedna osobówka ogląda moje swiatła i jest ok
Na trasie do 110 raczej nie sprawia problemów ale oczywiscie to trwa
Zaletą jest niezniszczalny silnik w opini użytkowników i mechaników
Co do trzęsienia to moze za niskie obroty, u mnie nie występują
Jestem bardzo zadowolony i z wyciszenia jak również z samego wykonania
i mebli oraz sprzętu
Jestem przekonany że to dobry wybór
pozd
Darek O |
|
|
|
 |
Waldi102
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW T4 2,4D Eurosky 550
Dołączył: 04 Wrz 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Środa Wlkp.
|
Wysłany: 2009-10-05, 18:03
|
|
|
Darek o,
obok kierownicy jest taka dźwignia jak do ssania. Do czego to jest? Podobno zwiększenie dawki paliwa. Jest wtedy mocniejszy? Jak to wyciągne to nic się nie zmienia.I jeszcze jedno, na zimę oczywiście spuszcza się wodę. Jak ją usunąć z syfonów i wszystkich rurek?
Masz jakąś instrukcję wyposażenia części mieszkalnej?
PS Wolałbym jednak mieć ten zapas prędkości, czułbym się pewniej na drodzę. |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2009-10-05, 20:52
|
|
|
Waldi102 napisał/a: | obok kierownicy jest taka dźwignia jak do ssania. Do czego to jest? |
Przyspieszanie kąta wtrysku. Na zimny silniku lepiej zapala i podnosi obroty dlatego silnik równiej pracuje. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Darek o
trochę już popisał
Twój sprzęt: VW T4 Euro Mobil Euro Sky 550 96 r
Dołączył: 04 Maj 2009 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2009-10-05, 21:14
|
|
|
dokładnie tak jak napisał Sławek, generalnie nie używam tej
rączki , też w warukach letnich nie zauważyłem różncy.
Zimą gdy kontrolnie odpalam kamperka to rzeczywiście ułatwia rozruch.
Wodę spuszczam za pomocą pompki. kilkukrotnie otwieram i zamykam
wszystkie zawory i tak skutecznie spuszczam wodę Na koniec podnosze zaworek przy
boilerze i robię dokładnie to samo.
Nie było wiosną problemów z uruchomieniem wody, kilkukrotne próby
i woda ciurka ok.
Sławku
Na codzień jeżdze autem z 200 km silnikiem, trzeba się mentalnie przestawić
i dalej juz ok. Jestem bardzo zadowolony z auta i ty tez sie z pewnością
przekonasz
pozd
Darek O |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-10-06, 13:01
|
|
|
Waldi102 napisał/a: | Jest ogromna różnica pomiędzy licznikiem, a wskazaniem GPS. Jak na liczniku jest 120 to wtedy właśnie jedzie 100 km/h. Ta różnica jest w całym zakresie prędkościomierza. |
Tolerancja wskazań drogomierza i prędkościomierza to +5 / -10% ....... zgodnie z europejskimi normami u ciebie to 20% więc grubo za dużo. Możliwe powody to np. inny od fabrycznego rozmiar opon..... lub nieprawidłowe przełożenie czujnika prędkości w skrzyni (może skrzynia była wymieniana).... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
Waldi102
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW T4 2,4D Eurosky 550
Dołączył: 04 Wrz 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Środa Wlkp.
|
Wysłany: 2009-10-06, 13:27
|
|
|
Opony mam fabryczny rozmiar 195/70/R15. Może jakby miały wyższy bieżnik to róznica byłaby mniejsza, ale generalnie byłoby to pewnie z 1,5 %.
Darek o też ma takie różnice we wskazaniach. Przeglądałem bus forum i tam też piszą o takich różnicach we wskazaniach w VW T4. Najbardziej to mi brakuje tych dodatkowych 10-15 km/h. Czułbym się pewniej na drodzę. |
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2009-10-06, 21:35
|
|
|
2,4D AAB to pięciocylidrowy rechot, i będzie trzęsło z uwagi nieparzystą liczbę cylindrów.
skrzyniowe wersje mają krótsze skrzynie, nie wiem czy wszystkie przełożenia.
W busach można wymienić koła piątego biegu - ze skrzyni passata. I wtedy leci sobie spokojnie 140. Natomiast nie wiem czy skrzyniowe mają taką samą przekładnie głowną jak busy.
Możesz jeszcze wymienić poduszki silnika i skrzyni. Najszybciej pada skrzyni ze wzg na moment skręcający całego zespołu napędowego, objawią sie to tym że cała deska trzęsie sie podczas ruszania. Febi chyba kosztuje ok 150zł
Poduszki bocze są te same i kosztują ok 80zł chyba za sztukę.
Ta dzigienka to wyprzedzenie kąta wtrysku na pompie.Ssanie.
Nigdy jej nie używałem.
Przekłamania licznika w T4 to standard mi przekłamuje jakieś 10km/h. |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2009-10-06, 21:41
|
|
|
majsterus napisał/a: | Ta dzigienka |
majsterus napisał/a: | Ssanie. |
|
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2009-10-06, 22:13
|
|
|
napisałem bo tak potocznie na to mówią.
W silniku benzynowym mamy ssanie a w dieslu możemy tylko zmienić kąt wtrysku.
P.S. A T4 wcale nie jest najlepszym autem, najlepsze auta to japońskie
a nie niemieckie pancernwozy
chociaż merc to merc |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2009-10-06, 22:28
|
|
|
majsterus napisał/a: | najlepsze auta to japońskie |
I mnie to mówisz- popatrz na mój awatar |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-10-06, 23:50
|
|
|
roger napisał/a: | Waldi102 napisał/a: | Jest ogromna różnica pomiędzy licznikiem, a wskazaniem GPS. Jak na liczniku jest 120 to wtedy właśnie jedzie 100 km/h. Ta różnica jest w całym zakresie prędkościomierza. |
Tolerancja wskazań drogomierza i prędkościomierza to +5 / -10% ....... zgodnie z europejskimi normami u ciebie to 20% więc grubo za dużo. Możliwe powody to np. inny od fabrycznego rozmiar opon..... lub nieprawidłowe przełożenie czujnika prędkości w skrzyni (może skrzynia była wymieniana).... |
To może być niedopasowanie licznika. Typowe przy wymianie albo samego licznika, kół (chodzi o rozmiar felg - promień lub szerokość) względnie wału napędowego o ile takowy posiadacie . Skrzynia biegów raczej nie ma wpływu...Też mam ten problem W LT II muszę dorwać sprzęt i sprawdzic ustawienia. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-10-07, 11:05
|
|
|
maszakow napisał/a: | Skrzynia biegów raczej nie ma wpływu... |
Nie tyle sama skrzynia ile przełożenie układu pomiarowego jeśli informacja o prędkości jest brana ze skrzyni biegów......
Szerokość opony nie ma znaczenia istotne jest tylko tzw "rozwinięcie opony" czyli tłumacząc prosto droga jaka przebywa podczas jednego obrotu po jezdni ...... jest to w uproszczeniu funkcja jej wysokości i ciśnienia , przy założeniu , że felgi i ogumienie są fabryczne.
Typowe w samochodach "dostawczych" są przekłamania in "+" bo to z poziomu kierowcy "ładnie wygląda" ale opisywane przez was odchyłki są zbyt duże i świadczą o jakiś kombinacjach użytkowników. |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
|