Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
VW T4 2,4D z 1994 roku
Autor Wiadomość
Waldi102 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW T4 2,4D Eurosky 550
Dołączył: 04 Wrz 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: 2009-10-05, 09:22   VW T4 2,4D z 1994 roku

Od dwóch tygodni jestem posiadaczem, może szczęśliwym, kampera z tym podwoziem z wyposażeniem Eura Mobil.
Mam szereg pytań i mam nadzieję, że bardziej doświadczeni forumowicze pozwolą mi rozwiać wszystkie wątpliwości.

Silnik AAB o mocy 78KM z pięciobiegową skrzynią.
Wrażenia z jazdy
1. Lekko trzęsie na biegu jałowym - czy tak musi być?
2. Nie można go rozpędzić do wyższej prędkości niż 100 km/h. Czy to jest normalne? Z danych fabrycznych tego silnika wynika, że wersja skrzyniowa tego samochodu rozpędza się do 136 km/h z pełnym obciążeniem.
3. Jest ogromna różnica pomiędzy licznikiem, a wskazaniem GPS. Jak na liczniku jest 120 to wtedy właśnie jedzie 100 km/h. Ta różnica jest w całym zakresie prędkościomierza.
4. Generalnie dzielnie sobie radzi z ruchem miejskim. Do 60 rozpędza się w miarę sprawnie. Czyli przy ruszaniu z pod świateł TIR'y zostają w tyle, ale później przyśpieszanie już nie jest takie miłe. Do 80 wszystko jest OK, ale osiągnięcie 100 to męczarnia.
5. Resorowanie jest OK. Nawet na nierównościach poprzecznych zachowuje się dzielnie. W zakrętach trzyma się lepiej niz można się spodziewać po wymiarach i wysokości.
Ostatnio zmieniony przez Waldi102 2009-10-05, 19:13, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Waldi102 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW T4 2,4D Eurosky 550
Dołączył: 04 Wrz 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: 2009-10-05, 09:26   

Podjąłem akcję wyciszania.
Okleiłem maskę i osłonę silnika taką specjalną gumą z klejem. Guma ma 1 cm grubości i jest odporna na olej i temperatury do 105 stopni. Po tym wygłuszeniu można rozmawiać w trakcie jazdy.
Czy znacie jakieś inne sposoby na wygłuszenie takiego silnika?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pirat666 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2009
Piwa: 9/17
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2009-10-05, 14:54   

Nie mam dużo doświadczenia i pewnie niebawem koledzy z większym bagażem Ci odpiszą ale ...
ad 1. Pewnie może na zimnym silniku - potem już nie powinno to być aż tak odczuwalne ale to pojęcie względne.
ad 2. to normalne ponieważ powierzchnia czołowa jest prawie dwa razy większa niż przy skrzyniowym a opory powietrza rosną do kwadratu wraz z prędkością
ad 3. to też normalne ale z reguły nie powinno przekraczać 10% (u Ciebie aż 20%) nie wiem czy są możliwości aby to regulować.
ad 4 = ad 2 = fizyka :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek o 
trochę już popisał

Twój sprzęt: VW T4 Euro Mobil Euro Sky 550 96 r
Dołączył: 04 Maj 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2009-10-05, 15:39   

Witaj Waldi

Jeżdzę takim samym z 96 roku i mam podobne odczucia jezeli chodzi o wskazania prędkości ale to akurat mi nie przeszkadza
pisałem juz kiedyś że spod swiatel nie jedna osobówka ogląda moje swiatła i jest ok
Na trasie do 110 raczej nie sprawia problemów ale oczywiscie to trwa
Zaletą jest niezniszczalny silnik w opini użytkowników i mechaników
Co do trzęsienia to moze za niskie obroty, u mnie nie występują
Jestem bardzo zadowolony i z wyciszenia jak również z samego wykonania
i mebli oraz sprzętu
Jestem przekonany że to dobry wybór

pozd

Darek O
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Waldi102 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW T4 2,4D Eurosky 550
Dołączył: 04 Wrz 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: 2009-10-05, 18:03   

Darek o,
obok kierownicy jest taka dźwignia jak do ssania. Do czego to jest? Podobno zwiększenie dawki paliwa. Jest wtedy mocniejszy? Jak to wyciągne to nic się nie zmienia.I jeszcze jedno, na zimę oczywiście spuszcza się wodę. Jak ją usunąć z syfonów i wszystkich rurek?
Masz jakąś instrukcję wyposażenia części mieszkalnej?

PS Wolałbym jednak mieć ten zapas prędkości, czułbym się pewniej na drodzę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2009-10-05, 20:52   

Waldi102 napisał/a:
obok kierownicy jest taka dźwignia jak do ssania. Do czego to jest?

Przyspieszanie kąta wtrysku. Na zimny silniku lepiej zapala i podnosi obroty dlatego silnik równiej pracuje.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek o 
trochę już popisał

Twój sprzęt: VW T4 Euro Mobil Euro Sky 550 96 r
Dołączył: 04 Maj 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2009-10-05, 21:14   

dokładnie tak jak napisał Sławek, generalnie nie używam tej
rączki , też w warukach letnich nie zauważyłem różncy.
Zimą gdy kontrolnie odpalam kamperka to rzeczywiście ułatwia rozruch.
Wodę spuszczam za pomocą pompki. kilkukrotnie otwieram i zamykam
wszystkie zawory i tak skutecznie spuszczam wodę Na koniec podnosze zaworek przy
boilerze i robię dokładnie to samo.
Nie było wiosną problemów z uruchomieniem wody, kilkukrotne próby
i woda ciurka ok.
Sławku
Na codzień jeżdze autem z 200 km silnikiem, trzeba się mentalnie przestawić
i dalej juz ok. Jestem bardzo zadowolony z auta i ty tez sie z pewnością
przekonasz

pozd

Darek O
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2009-10-06, 13:01   

Waldi102 napisał/a:
Jest ogromna różnica pomiędzy licznikiem, a wskazaniem GPS. Jak na liczniku jest 120 to wtedy właśnie jedzie 100 km/h. Ta różnica jest w całym zakresie prędkościomierza.


Tolerancja wskazań drogomierza i prędkościomierza to +5 / -10% ....... zgodnie z europejskimi normami u ciebie to 20% więc grubo za dużo. Możliwe powody to np. inny od fabrycznego rozmiar opon..... lub nieprawidłowe przełożenie czujnika prędkości w skrzyni (może skrzynia była wymieniana)....
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Waldi102 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW T4 2,4D Eurosky 550
Dołączył: 04 Wrz 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: 2009-10-06, 13:27   

Opony mam fabryczny rozmiar 195/70/R15. Może jakby miały wyższy bieżnik to róznica byłaby mniejsza, ale generalnie byłoby to pewnie z 1,5 %.
Darek o też ma takie różnice we wskazaniach. Przeglądałem bus forum i tam też piszą o takich różnicach we wskazaniach w VW T4. Najbardziej to mi brakuje tych dodatkowych 10-15 km/h. Czułbym się pewniej na drodzę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2009-10-06, 21:35   

2,4D AAB to pięciocylidrowy rechot, i będzie trzęsło z uwagi nieparzystą liczbę cylindrów.
skrzyniowe wersje mają krótsze skrzynie, nie wiem czy wszystkie przełożenia.
W busach można wymienić koła piątego biegu - ze skrzyni passata. I wtedy leci sobie spokojnie 140. Natomiast nie wiem czy skrzyniowe mają taką samą przekładnie głowną jak busy.

Możesz jeszcze wymienić poduszki silnika i skrzyni. Najszybciej pada skrzyni ze wzg na moment skręcający całego zespołu napędowego, objawią sie to tym że cała deska trzęsie sie podczas ruszania. Febi chyba kosztuje ok 150zł
Poduszki bocze są te same i kosztują ok 80zł chyba za sztukę.

Ta dzigienka to wyprzedzenie kąta wtrysku na pompie.Ssanie.
Nigdy jej nie używałem.

Przekłamania licznika w T4 to standard mi przekłamuje jakieś 10km/h.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2009-10-06, 21:41   

majsterus napisał/a:
Ta dzigienka
majsterus napisał/a:
Ssanie.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2009-10-06, 22:13   

napisałem bo tak potocznie na to mówią.
W silniku benzynowym mamy ssanie a w dieslu możemy tylko zmienić kąt wtrysku.

P.S. A T4 wcale nie jest najlepszym autem, najlepsze auta to japońskie :wyszczerzony:
a nie niemieckie pancernwozy :wyszczerzony:
chociaż merc to merc :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2009-10-06, 22:28   

majsterus napisał/a:
najlepsze auta to japońskie :wyszczerzony:

I mnie to mówisz- popatrz na mój awatar :-P
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-10-06, 23:50   

roger napisał/a:
Waldi102 napisał/a:
Jest ogromna różnica pomiędzy licznikiem, a wskazaniem GPS. Jak na liczniku jest 120 to wtedy właśnie jedzie 100 km/h. Ta różnica jest w całym zakresie prędkościomierza.


Tolerancja wskazań drogomierza i prędkościomierza to +5 / -10% ....... zgodnie z europejskimi normami u ciebie to 20% więc grubo za dużo. Możliwe powody to np. inny od fabrycznego rozmiar opon..... lub nieprawidłowe przełożenie czujnika prędkości w skrzyni (może skrzynia była wymieniana)....


To może być niedopasowanie licznika. Typowe przy wymianie albo samego licznika, kół (chodzi o rozmiar felg - promień lub szerokość) względnie wału napędowego o ile takowy posiadacie :) . Skrzynia biegów raczej nie ma wpływu...Też mam ten problem W LT II muszę dorwać sprzęt i sprawdzic ustawienia.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2009-10-07, 11:05   

maszakow napisał/a:
Skrzynia biegów raczej nie ma wpływu...


Nie tyle sama skrzynia ile przełożenie układu pomiarowego jeśli informacja o prędkości jest brana ze skrzyni biegów...... ;)

Szerokość opony nie ma znaczenia istotne jest tylko tzw "rozwinięcie opony" czyli tłumacząc prosto droga jaka przebywa podczas jednego obrotu po jezdni ...... jest to w uproszczeniu funkcja jej wysokości i ciśnienia , przy założeniu , że felgi i ogumienie są fabryczne.
Typowe w samochodach "dostawczych" są przekłamania in "+" bo to z poziomu kierowcy "ładnie wygląda" ale opisywane przez was odchyłki są zbyt duże i świadczą o jakiś kombinacjach użytkowników. ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***