Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd J5 2,5D
Autor Wiadomość
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-10-25, 12:29   

krzysztofCz, Super że ci się udało,choć nadal nie wiem co tam robiła plastykowa nakrętka.Obracać wał można za pomocą metalowej nakrętki.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2009-10-25, 13:00   

darek krupa napisał/a:
krzysztofCz, Super że ci się udało,choć nadal nie wiem co tam robiła plastykowa nakrętka.Obracać wał można za pomocą metalowej nakrętki.

:wyszczerzony: Pewnie jakiemuś niemcowi podobał się jej żółty kolor :wyszczerzony:
A tak na poważniej - to ktoś tam spaprał robotę, nawet gwint na niej był "skoszony". Tak jak z tym węższym paskiem na pompę. Teraz jest wszystko O.K. Ewa mówi, że jakby chodził trochę ciszej. Może dlatego, że nie ocierają paski o obudowę, a może dokładniej ustawiłem bo wydaje mi się jakiś mocniejszy - a może to tylko złudzenie :-/ :lol:
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-02, 17:11   

Może ktoś wie czy nakrętka na wale korbowym do której jest przykręcone koło pasowe napędzające pompę wspomagania jest z prawym czy lewym gwintem.Z okolic rozrządu słychać niepokojące dźwięki,jakby łożysko w napinaczu się kończyło i nie mogę odkręcić tej nakrętki,aby zdjąć osłonę pasków.Trochę się dziwie bo trzy lata temu wymieniałem paski,ale wtedy miałem wyjęty silnik i było łatwiej.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-02, 18:06   

Wszelkie podpowiedzi jak ją ruszyć mile widziane.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2011-09-02, 18:16   

Zawsze wydaje się, że będziemy pamiętali :lol: Na 99% jestem pewny, że prawy.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2011-09-02, 18:18   

Jeżeli uda Ci się dojść to załóż klucz nasadowy i przez niego spróbuj obstukać.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-09-02, 19:24   

gwint normalny, ściągnij blachę dolną przy skrzyni biegów i zrób blokadę na kole zamachowym i bez stukania odkręcisz śrubę główną koła pasowego ..... :spoko
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2011-09-02, 19:35   

byłem sprawdzic na sto procent prawy odkręcasz w lewo ale trzeba zablokowac na kole zamachowym będzie łatwiej odkręcic
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-03, 13:42   

Puściła,ale nie było łatwo.Musiałem opuścić silnik(trzeba odkręcić wspornik drążka reakcyjnego)żeby nałożyć nasadkę 36 na duży kwadrat + przedłużka +fajka+rura ok.1m+kolega 120kg co stanął na tym.Całe szczęście że narzędzia mogłem pożyczyć z zajezdni tramwajowej.Odkręcenie kluczem przystosowanym do uderzania młotkiem nic nie dawało.Okazało się że napinacz dawał te niepokojące dźwięki( wymieniany trzy lata temu,przejechane poniżej 15000 km),teraz nie wiem czy wymieniać cały komplet czy poczekać jeszcze 2 lata,paski wyglądają bardzo dobrze.Za wszystkie podpowiedzi dziękuje,gdy bym nie był pewien że to jest prawy gwint to pewnie bym nie kazał koledze stanąć na kluczu(on sam mówił że to jest niemożliwe żeby tak trzymało,a na co dzień naprawia tramwaje)Czym nasmarować ten gwint żebym za jakiś czas nie miał takiego problemu? :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dominik 
stary wyga


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2008
Piwa: 12/18
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2011-09-03, 14:01   

może pastą miedziową?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mhm 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: namiot ;)
Dołączył: 02 Wrz 2011
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Siechnice
Wysłany: 2011-09-03, 17:57   

darek krupa napisał/a:
Okazało się że napinacz dawał te niepokojące dźwięki( wymieniany trzy lata temu,przejechane poniżej 15000 km),teraz nie wiem czy wymieniać cały komplet czy poczekać jeszcze 2 lata,paski wyglądają bardzo dobrze


Rozrząd powinno się wymieniać co 3 lata lub co określony przez producenta km.
Należy wymieniać cały komplet. Paski może i wyglądają dobrze, ale to jest guma. Ulega starzeniu. Sam ocen: czy warto zaoszczędzić te kilka zł na pasku, czy ryzykować konieczność remontu silnika ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-06, 07:57   

I po robocie,wymieniłem napinacz (firmy INA) i silniczek zaczął pracować jak trzeba.Całe szczęście że stało to się teraz, dopiero co wróciłem z Bułgarii.Zastanawiałem się czy nie wymienić całości,ale w sklepie nie było paska,mam nadzieje że nie będę żałował.Następna inspekcja rozrządu to wiosna 2013,to jest za jakieś 5000km,wtedy wymienię całość.Mam pytanie cysto teoretyczne,czy ten silnik można przerobić na koła zębate,tak jak miały starsze silniki,pewnie bym był spokojniejszy.Drugie pytanie czy na paskach rozrządu jest data produkcji,sklepie usłyszałem że to stary silnik i pasek by musieli zamówić.Nie chciałbym następnym razem kupić pasek, co na półce przeleżał może cztery lata. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi w sprawie nakrętki. :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dymek1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: peugeot J5
Dołączył: 06 Gru 2011
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-06, 16:34   

Witam! Jestem nowy i obiecuje w wolnej chwili się przedstawić na forum. Odświeże troche temat, bo nie chce zakładać nowego. Mam silnik U25/661- Peugeot J5- 2.5 D i problem ze znakami. Na wałku rozrządu jest piekna krecha, gorzej z wałem korbowym- tutaj sa dwa znaki obok siebie, oddalone o jeden ząb, a raczej wgłębiemie. Którego się trzymac?
Z góry dzieki za pomoc.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dymek1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: peugeot J5
Dołączył: 06 Gru 2011
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-08, 13:03   

Nikt nie pamieta jak to wygladalo u niego?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2011-12-08, 20:01   

Pewnie czytałeś to wszystko wyżej, tam są opisane nasze zmagania :lol: . Na oznaczeniach w AutoDacie i na opakowaniach pasków masz znacznik w postaci kreski. Możesz ewentualnie zaufać, że masz dobrze ustawiony i zrobić swoje znaki zanim zdejmiesz wszystko.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***