Jak to wszystko działa?????? |
Autor |
Wiadomość |
Sławek B
stary wyga
Twój sprzęt: Peugeot Hobby 650
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 65/12 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 2009-11-14, 17:20
|
|
|
Na przetwornicę to rzaczej to nie wygląda. Jest owszem wyjście 230 V AC (to brązowe gniazdo) ale nie widać wejścia 12V DC, jest natomiast wejście 230V z przetwornicy.
Czy nie jest to czasem rodzaj filtra lub urządzenia zabezpieczającego , którego zadaniem jest "ulepszenie" "sinusoidy" z przetwornicy, lub zabezpieczenie urządzeń przed byle jaką sinusoidą?
Takie zabezpieczacze powinno się stosować np. przy zasilaniu klimatyzacji dachowych z agregatów. |
_________________ Sławek B
https://kamper-serwis.blogspot.com/ |
|
|
|
|
Sławek B
stary wyga
Twój sprzęt: Peugeot Hobby 650
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 65/12 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 2009-11-14, 18:50
|
|
|
KURCZAKI napisał/a: | a jak to jest coś w rodzaju wyłącznika 230V sterowanego 12v , tam jest gniazdko na wtyczkę podobna do tych głośnikowych starego typu , do tego gniazdka mógł dochoszić kabelek z włacznikiem gdzieś tam gdzie był pod ręką i sterować czymś zasilanym na 230V. Nawet tam niekoniecznie jest 12v tylko widz polega na zwarciu tych kabelków . |
Być może, tylko po co?
Obawiam się, że bez obejrzenia i zmierzenia nie da się stwierdzić co to jest. |
_________________ Sławek B
https://kamper-serwis.blogspot.com/ |
|
|
|
|
antwad
stary wyga
Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5801
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Sty 2007 Piwa: 17/63 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-11-14, 19:09
|
|
|
Komplet przetwornica + to nieznane urządzonko jest na tej aukcji:
http://cgi.ebay.de/Conver...030186004r20991
Jest tam także jakiś opis, tylko u mnie z niemieckim to cienko. Może ktoś biegły w tym języku potrafi coś doczytać. |
|
|
|
|
Zaradek
stary wyga
Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Piwa: 13/9 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2009-11-14, 19:47
|
|
|
Jest to wyjście (gniazdo) przetwornicy 12/230 V . A gniazdo "głośnikowe" może służyć do podpięcia sterowania przetwornica z chwilą podpięcia kabla do gniazda 230 V.
Tłumaczenie (google)
Kod: | Konwerter Control Unit CV170 tym CV4000 z Calira
12 V DC z 230-V prądu zmiennego (kwadrat napięcia fali)
Odpowiedni dla wszystkich urządzeń elektrycznych, których zużycie energii nie przekracza 170Watt
Wysoka sprawność dzięki niskim zużyciu energii
Automatyczne wyłączanie, gdy napięcie akumulatora (10,8 V)
Częstotliwości nawet przy pełnym obciążeniu
Oddzielny panel sterowania pozwala na umieszczenie gniazda w dowolnym miejscu
Specyfikacja:
Wejście: DC 12V =
Wyjście: AC 230V / 50Hz (prostokątne), zahamowanie
) Moc: 170VA (watów obciążenia ciągłego
Bias prądu: 12V 1.0
Obudowa: aluminium, malowane na czarno, wentylowane
Waga: 3,7 kg
Udogodnienia:
Odwrotną polaryzacją
Breaker pierwotnej
Abschaltautomatic pod napięciem 10,8 V
Podłącz złącze do 230V wyjście
6.3 plug kontakty mm 12V
Gniazdo na przewód sterowania Panel sterowania |
|
|
|
|
|
gustaw
trochę już popisał
Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs 1,9 td
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2009-11-15, 14:44
|
|
|
Łał
zgłupiałem ( i do czego mi to?) |
|
|
|
|
Frowyz
stary wyga
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter L A 531
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lis 2009 Piwa: 78/43 Skąd: Podbeskidzie ;)
|
Wysłany: 2009-11-27, 09:04
|
|
|
Wg mnie jest to zabezpieczenie, żeby akumulatora nie rozładować. Używasz przetwornicy 12V/230V, a w momencie jak napięcie na akumulatorze spada do 10,8 V to przetwornica się wyłącza. 10V to jest takie graniczne napięcie przy którym można odpalić silnik bez kombinacji, pchania i kabli... Choć oczywiście mogę się mylić co do tego urządzenia... |
|
|
|
|
gustaw
trochę już popisał
Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs 1,9 td
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2010-01-16, 18:30
|
|
|
Myślałem że już wszystko odkryłem
a tu proszę
może ktoś wie co to jest??
(zbyt małe na zapalniczkę)
DSC04785 [1280x768].JPG
|
|
Plik ściągnięto 112 raz(y) 110,71 KB |
DSC04786 [1280x768].JPG
|
|
Plik ściągnięto 117 raz(y) 124,54 KB |
|
|
|
|
|
waldi
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Dukato FFB 560 EUROPA
Nazwa załogi: grawalki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Piwa: 5/1 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2010-01-16, 19:07
|
|
|
To jest gniastko 12v na maly wtyk sa do tego redukcje |
|
|
|
|
siwa
doświadczony pisarz original vagabond
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5D Dethleffs '91
Nazwa załogi: Wyrypy.pl
Dołączyła: 27 Lip 2007 Piwa: 4/10 Skąd: Warszawa / Żoliborz
|
Wysłany: 2010-06-04, 09:48
|
|
|
pirat666 napisał/a: | Sprzęt podobny do mojego |
O, dzięki Ci
Właśnie przedwczoraj stałam się posiadaczką Ducato z zabudową Dethleffsa i usiłuję wszystko ogarnąć.
Bardzo mi to pomogło, co napisałeś.
Jeszcze info -- do czego służą dwa czerwone dynksy w panelu koło tego do odpalania na gaz lodówki? Lodówka jest oznaczona śniezynkami, a tam są dwa rysunki obwodów eletrycznych... |
_________________ Nasze wyprawy: wyrypy.pl
facebook.com/wyrypy
|
|
|
|
|
Rockers
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT 28
Nazwa załogi: Rockersiki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Piwa: 23/14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-06-04, 11:03
|
|
|
siwa napisał/a: | do czego służą dwa czerwone dynksy w panelu koło tego do odpalania na gaz lodówki? |
W każdym kamperze są inne panele więc bez zdjęcia ciężko cokolwiek napisać |
_________________
|
|
|
|
|
siwa
doświadczony pisarz original vagabond
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5D Dethleffs '91
Nazwa załogi: Wyrypy.pl
Dołączyła: 27 Lip 2007 Piwa: 4/10 Skąd: Warszawa / Żoliborz
|
Wysłany: 2010-06-04, 19:30
|
|
|
W tej chwili jestem na etapie przerejestrowywania i załatwiania formalności, więc sprzęt stoi na placu pod Warszawą.
Panel prawie identyczny jak ten titaj:
http://www.camperteam.pl/...280x768_122.jpg
Tyle, że podświetlane wskaźniki są dwa (tu jeden). Ale to wiem, że jeden jest woda, a drugi akumulatory.
Nie wiem do czego są małe czerwone wajchy-przyciski.
Są przy nich takie oznaczenia jak na fizyce (było si e uczy c
http://fizyka.biz/prad_1/prad_1_2.gif
Tutaj zarówka.
Jak dopadnę sprzętu, to go obfotografuję i pewnie bedę miała milion pytań.
Na razie wiem, że samochód bez rowerów ma 5,5 metra, co znaczy, ze na norweskich promach jestem samochodem osobowym :D |
_________________ Nasze wyprawy: wyrypy.pl
facebook.com/wyrypy
|
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2010-06-05, 07:26
|
|
|
siwa napisał/a: | Na razie wiem, że samochód bez rowerów ma 5,5 metra, co znaczy, ze na norweskich promach jestem samochodem osobowym :D |
to niezupełnie tak
inna jest taryfa na auta osobowe a inna na auta pow 2m.wysokości (np.kampery)
z kolei auta wysokie dzielą się na do 6m i powyżej
zdziwisz jak przyjdzie do płacenia. |
|
|
|
|
siwa
doświadczony pisarz original vagabond
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5D Dethleffs '91
Nazwa załogi: Wyrypy.pl
Dołączyła: 27 Lip 2007 Piwa: 4/10 Skąd: Warszawa / Żoliborz
|
Wysłany: 2010-06-05, 08:28
|
|
|
E, spoko. Ja wiem, że wycieczka do Norwegii to nie jest tani pomysł, nawet jeśli mam duży samochód i zabiorę dużo makaronu i zupek w proszku, a na dachu mam baterię słoneczną.
Tyle, że powyżej 6 metrów nie jest drogo, tylko całkiem z kosmosu. |
_________________ Nasze wyprawy: wyrypy.pl
facebook.com/wyrypy
|
|
|
|
|
Rockers
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT 28
Nazwa załogi: Rockersiki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Piwa: 23/14 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-06-06, 13:38
|
|
|
siwa napisał/a: | Nie wiem do czego są małe czerwone wajchy-przyciski.
|
Podejrzewam iż są to bezpieczniki takie małe automaty, a schematy pokazują jakie obwody zabezpieczają. |
_________________
|
|
|
|
|
Zaradek
stary wyga
Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Piwa: 13/9 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2010-06-06, 23:16
|
|
|
Dokładnie. Są to bezpieczniki (automaty). Przetestowane w ten weekend po tym jak pompka wody dokonała nam żywota. |
|
|
|
|
|