Dukato koła 14 czy 16 cali |
Autor |
Wiadomość |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2008-12-11, 16:06 Dukato koła 14 czy 16 cali
|
|
|
Witam.
Wpadła mi wczoraj w łapki broszurka niemiecka dotycząca fiata dukato do rocznika 94.
Model 14 ma dwa rozmiary felg 14 i 16cali w zależności od ładowniści. Przyszło mi do glowy że może by zamienić felgi na 16. Obroty silnika byłyby mniejsze i kółka większe, to i dziury łatwiej by pokonywał a i oponki miały by większą nośność.
Wymiary felg 5,5x16 ET50 5X118X72,2 lub 6JKX14H ET68 5x118X71.1 Różnica odsadzenia 18mm, szerokość felgi prawie ta sama, otwór na piaste porównywalny.
Nie zależy mi na szybkości, ale na ekonomii i wygodzie. Pomijam koszty zakupu. Co sądzicie o takim pomyśle? Poprosze o wypowiedzi za i przeciw
pozdrawiam |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
KOCZOR
weteran
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Lis 2008 Piwa: 17/5
|
Wysłany: 2008-12-11, 16:57
|
|
|
Bierzesz pod uwagę, oczywiście, zmniejszenie realnej mocy samochodu?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-12-11, 17:12
|
|
|
Proponuję sprawdzić czy takie większe koła zmieszczą się w nadkolach. Kiedyś PawełP próbował w swoim wymienić, nawet podesłałem mu jedno na przymiarkę i okazało się coś nie tak. I jeszcze jedna zaleta większych kół, samochód jest cichszy bo przy takiej samej prędkości silnik wolniej się obraca. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
AUTOJUR
Kombatant

Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Cze 2007 Piwa: 9/1 Skąd: Poznań okolica
|
Wysłany: 2008-12-11, 18:41
|
|
|
16 musi być o tej samej wysokości co obecna 14 czyli mniejszy profil |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-12-11, 18:45
|
|
|
Z profilem ścisłe związana jest nośność opony. Nie wiem czy to jest związane z konstrukcją opony ale tak jest. Gdy szukałem opon do mojego starego kampera to tylko 225 miały odpowiednią nośność i to normalne nie nisko profilowe. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
AUTOJUR
Kombatant

Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Cze 2007 Piwa: 9/1 Skąd: Poznań okolica
|
Wysłany: 2008-12-11, 19:35
|
|
|
To już inne czasy opony też .Otwór na piaście musi być taki sam albo pierścienie |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2008-12-11, 19:49
|
|
|
AUTOJUR napisał/a: | To już inne czasy opony też |
Nie tak bardzo to było 3 lata temu.
Przykład tabelki z www.baloon.pl wyraźnie widać zależność nośności od profilu opony.
Rozmiar Indeks Indeks
prędkości nośności
225 / 65 / R16 R 112/110
225 / 60 / R16 H 101/99
225 / 65 / R16 R 112/110
225 / 60 / R16 H 101/99
225 / 65 / R16 R 112/110
225 / 65 / R16 R 112/110
225 / 65 / R16 R 112/110
225 / 65 / R16 R 112/110
225 / 75 / R16 R 116
225 / 75 / R16 R 116/114 |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
AUTOJUR
Kombatant

Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Cze 2007 Piwa: 9/1 Skąd: Poznań okolica
|
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2008-12-11, 21:02
|
|
|
Wiem że aby średnica koła była podobna opona 16 musi mieć niższy profil. Ale mnie na tym nie zależy. W modelu Ducato 14 były montowane 14 i 16 fabrycznie w zależności od ładowności. W katalogu jest napisane że maxi o ładowności od 1000 do 1710kg miały te lub te kółka. No ale właśnie??!!. Zakola są te same, błotniki też. 16 bardziej wypełniaja wnęki i teraz pytanie czym sie różni reszta, a właściwie czy się różni?
Korci mnie aby pożyczyć od kogoś 16 i przymierzyć? Bo chyba innej metody nie ma? Nie wierz gębie, połóż na zębie |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
Bartek-Ayer
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Gru 2007 Piwa: 1/1 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 2008-12-11, 21:11
|
|
|
Ja ma w swoim ducato z 93 roku 16 cali i chętnie "pożyczę" swoje do przymiarki :-) a mieszkam w Łomiankach jakby co.
Pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2008-12-11, 21:27
|
|
|
Prawdopodobnie do kół 16 jest nieco inne przełożenie w skrzyni biegów. Większe koła kręcą sie wolniej ale auto o większej ładowności musi być silniejsze. Ale w kamperku jakie to ma znaczenie. U mnie fabryka przewidziała 14 i nośność102/104 to 16 na wyrost spęłnią warunki nośności.Mam 2,5D bez turbo to i tak sie tocze. To nie rajdówka. Moim założeniem jest zmniejszenie obrotów przy tej samej predkości co równa się mniejszemu hałasowi. Przyspieszenia mnie zbytnio nie interesują bo kamperem nie spieszy mi się, zazwyczaj nie "pędzę" więcej niż 80km/h. Zastanawiam się jak jest to rozwiązane w Ducato bo w VW LT to przewidziano oponki od 185 do 205 bez zmiany wysokości profilu a dla kółka 14" to juz spora różnica w średnicy. Ja mam 205. Według licznika i GPS-u różnica jest ponad 10km/h. Licznik zdecydowanie zaniża i ja o tym wiem.
Pewnie powiecie że szukam dziury w całym, ale jestem troszke przerażony hałasem w moim Fiatku powyżej 80. Hałas męczy a to jest autko do jazdy dla przyjemności więc chciałbym jak najciszej podróżować... |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2008-12-11, 21:31
|
|
|
Świetnie Bartku. Chętnie skorzystam. Ja mieszkam w Kobyłce ale często podróżuje do Czosnowa do Intercarsu, a całe życie mieszkałem na Żoliborzu.
Ale to po nowym roku i jak pozwoli pogoda. Bardzo jestem ciekaw...
Jarek |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
Bartek-Ayer
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Gru 2007 Piwa: 1/1 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 2008-12-12, 07:44
|
|
|
Nie ma problemu.
Pracuję dwie fabryki obok Intercarsu więc jakby co to daj znać dzień, dwa wcześniej i przyjadę do pracy kamperkiem i sobie wszystko obejrzysz i sprawdzimy czy pasują te 16"
Pozdrawiam
Bartek
P.S Tak przy okazji. Jakby ktoś potrzebował zatrzymać się na noc w okolicach Warszawy to zapraszam na teren mojej fabryki. Jesteśmy ulokowani przy samej trasie W-wa- Gdańsk przy światłach w Czosnowie koło Łomianek. Wygód żadnych nie ma, ale teren jest ogrodzony i można spokojnie się zatrzymać. |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2008-12-12, 23:37 Ducato koła 14 czy 16 cali
|
|
|
Był moment że też myślałem o 16-stkach, komfort jazdy na pewno lepszy, za to komfort wsiadania zwłaszcza do części mieszkalnej troche mniejszy.Zastanawiałem się czy nie ograniczyć się do przednich kół,a tylne pozostawić 14-stki i wyrównać różnicę poziomowaniem na poduszkach powietrznych.Co do prędkości to i tak mój camper "widzi" górę zanim ja ją zobaczę,myślę że 5-tka była by jeszcze rzadziej uruchamiana.Ale może to dobrze bo mam wrażenie że na 5-tce głośniej skrzynia pracuje niż na innych biegach.W związku z tym ,że odziedziczyłem po poprzedniku opony w doskonałym stanie to trochę przestałem myśleć o tym pomyśle.Może ktoś mi powie jakie zmiany nastąpiły w silniku w Ducato po 90 roku 2.5 D że podniosła się moc o 10 KM .Bo z zewnątrz wygląda bardzo podobnie.Czy to kwestia głowicy(zmiany konstrukcyjne,czy może inna pompa wtryskowa?)Bo jak by miał 85,zamiast 75 to spokojnie można zmieniać koła na większe :-D |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2008-12-13, 23:38
|
|
|
ja w swoim ducato mam 16 zabudowa euramobil z 1990 |
|
|
|
 |
|