Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ford Transit 2,2 TDCI 140 KM -kto zna ?
Autor Wiadomość
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-02-08, 20:03   

Bajaga napisał/a:
robił np. mapy do silników polskich F-16)

Przerobił eFa 16 na bmw ,
kampa z audi szydło nie odczytał ,
Chyba jednak cienias z niego . :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2018-02-08, 20:06   

amples napisał/a:
Bajaga napisał/a:
robił np. mapy do silników polskich F-16)

Przerobił eFa 16 na bmw ,
kampa z audi szydło nie odczytał ,
Chyba jednak cienias z niego . :haha:


Godzina 20 i już narąbany? Ojj słaba główka, zalecam wstrzemięźliwość.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-02-08, 20:38   

Bajaga napisał/a:
już narąbany?

Od 3 dekad nie zaznałem tego uczucia :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-02-08, 22:43   

drwoy napisał/a:
A najważniejsza rzecz; jak ta jakość ma się do kosztów?


Ja uważam, że koszt serwisu mojego silnika był uczciwy - nie różnił się znacząco od średniej rynkowej, a usługę wykonano profesjonalnie. Dodam, że na każdym etapie byłem informowany o cenach podzespołów i decydowałem, czy wymieniam dany element czy nie.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 97/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-02-08, 23:06   

A zdradzisz ile zapłaciłeś?
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rembacz 
początkujący forumowicz


Dołączył: 30 Gru 2010
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-02-09, 07:13   

wojtekjanus napisał/a:
marcincin napisał/a:
Z czystym sumieniem mogę polecić warsztat Pana Jana
Ponieważ zakład Auto-Waś specjalizuje się w Transitach prawie 30 lat - żaden inny nie ma szans mu dorównać w znajomości problemów Transitów, nawet najlepsze ASO, gdzie muszą zajmować się wieloma róznymi modelami. Jeżeli do tego dodamy, że właściciel wyjątkowo dba o jakość pracy i często osobiście kontroluje stanowiska, warsztat jest doskonale wyposażony w markowy sprzęt warsztatowy i materiały, magazyn części to nie tylko drogie oryginały ale także sprawdzone zamienniki, a mechanicy to przytomni i sprawdzeni przez lata pracy ludzie - każdemu z nich można (prawie) zawiązać oczy, a on i tak wie co robi - bo robił to już dziesiątki razy, doskonali są diagności z licencjonowanymi fordowskimi testerami (IDS) - wszystko to powoduje, że wg mnie jest to jeden z najlepszych warsztatów samochodowych jakie w ogóle znam.
W efekcie jest zero awarii ponaprawczych - które są zmorą klientów innych warsztatów tzw. "ogólnowojskowych".
I jeszcze jedno - to jedyny zakład jaki znam, gdzie nikomu nie przeszkadza, że klient (jeśli chce) może stać przy samochodzie i obserwować co się z nim dzieje, pytać mechanika, patrzeć mu na ręce - czyli ogólnie rzecz biorąc - truć mu d-pę. Zawsze się zastanawiałem z czego to wynika - i doszedłem do wniosku, że po prostu nic nie mają do ukrycia - wszystko jest robione jak trzeba przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi, nikt nic nie kombinuje, części są przynoszone nowe z magazynu i wymieniane, wszystkie płyny idą bezpośrednio z markowych beczek producentów przez podajniki ciśnieniowe.
To jest zakład... prawie doskonały.



Wojtekjanus "truć dupę" chyba nie wiesz co piszesz. Wyobraź sobie sytuację gdzie siedzisz u dentysty który wierci w zębie a ktoś z boku stoi i cały czas truje d-pę dentyście. Jak się czujesz jako pacjent. Czy myślisz że dentysta będzie skupiony i nie popełni żadnego błędu? To jest tylko człowiek jak ten mechanik. A przecież chodzi o twój samochód.


.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2018-02-09, 09:23   

rembacz napisał/a:
Wyobraź sobie sytuację gdzie siedzisz u dentysty który wierci w zębie a ktoś z boku stoi i cały czas truje d-pę dentyście. Jak się czujesz jako pacjent.
Chyba to nie jest zbyt adekwatne porównanie - skoro pacjentem nie jest samochód (który nic nie czuje). Pacjentem (oj, tak!) jest ten "stojący z boku" i właśnie czuje się świetnie - bo może zaspokoić ciekawość i ewentualne obawy co jakości naprawy (nauczony doświadczeniem z innych warsztatów). Ponadto - jeżeli interesuje się techniką samochodową (rozumiem, ze nie wszyscy mają taką pasję) - to jest to doskonała okazja, aby czegoś nowego się nauczyć.
I potem np. na jakimś forum samochodowym wspomóc radą Kolegów, którzy niewiele o technice samochodowej wiedzą.
A "truć d-pę" to jest tylko taka słowna paralela i nie ma żadnego związku z truciem dupy ani mechanika, ani dentysty - wytłumaczę znaczenie: to oznacza zawracanie głowy. Nie ma nawet związku z truciem... zęba. Myślę, że Sz. Kolega ma zdecydowanie za daleko idące skojarzenia...
_________________
Zgredzik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drwoy 
zaawansowany
Woytek

Twój sprzęt: Hymer T 572c
Nazwa załogi: Kamperik
Dołączył: 15 Gru 2015
Piwa: 6/40
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-02-09, 10:45   

"Pacjentem (oj, tak!) jest ten "stojący z boku" i właśnie czuje się świetnie - bo może zaspokoić ciekawość i ewentualne obawy co jakości naprawy (nauczony doświadczeniem z innych warsztatów). Ponadto - jeżeli interesuje się techniką samochodową (rozumiem, ze nie wszyscy mają taką pasję) - to jest to doskonała okazja, aby czegoś nowego się nauczyć."


W zupełności się zgadzam. Lubię wiedzieć, co dzieje z moim autem.
I tylko w takich serwisach dokonuję obsługi.
_________________
Pozdrawiam Woytek


------------------------------------------------
Wyższe wykształcenie może mieć każdy, podstawowe niekoniecznie.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2018-02-09, 14:46   

drwoy napisał/a:
A najważniejsza rzecz; jak ta jakość ma się do kosztów?

Fajnie byłoby być tak obsłużonym :) )
Koszty są tu rozsądnie umiarkowane - ale moim zdaniem są w zasadzie nieważne, bo po pierwsze, po drugie i po trzecie - ja bym tylko chciał mieć dobrze zrobione auto. I jeżeli tak jest, a następnie widzę, że mam zero awarii ponaprawczych - to z przyjemnością w Auto-Waś zapłacę drogo, bo to będzie... tanio.

Mogę podać dziesiątki przykładów zaobserwowanych u Wasia jak mechanicy pracują...
Np. gdy wkręca on w aluminiową głowicę mosiężny czujnik temperatury - to nie wkręca i już, tylko wpierw starannie nanosi na jego gwint białą pastę ceramiczną. Jeżeli zapieczone łożysko nie chce wyjść z piasty - to nie działa na zasadzie (tu proszę o wyrozumiałość wrażliwszych kolegów) "bez ognia i młota to ch-j nie robota" - tylko demontuje zespół ze zwrotnicy i idzie na prasę hydrauliczną, i po chwili łożysko jest wyjęte. Wymiana tylnych bębnów (starsze modele) to historia rozpisana w dwóch ratach na miesiąc - tak by bębny nie powodowały wibracji. Jeżeli przy wymianie turbiny zerwie śruby, to po ich wybiciu nie daje jakichkolwiek innych przelotowych ogólnego stosowania, tylko idzie spokojnym krokiem do magazynu i po chwili przynosi specjalne śruby wg fordowskiej specyfikacji dedykowane do tego celu - tak by kiedyś odkręcane nie wymagały kontrowania os spodu; ten kto był w takiej sytuacji doceni ten fakt. Itd., itd.

To są przytomni ludzie, którzy wiedzą co robią...

Na Forum Forda pan Jan Waś ma ksywkę dr Waś - to wiele mówi...
_________________
Zgredzik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/221
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-09, 15:09   

Może już wystarczy :)-
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/477
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-02-09, 16:37   

wojtekjanus napisał/a:
Wymiana tylnych bębnów (starsze modele) to historia rozpisana w dwóch ratach na miesiąc - tak by bębny nie powodowały wibracji.

Możesz jaśniej o co biega? [hura]
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 97/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2018-02-09, 18:16   

To ile to w końcu kosztowało??
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2018-02-09, 21:54   

SlawekEwa napisał/a:
wojtekjanus napisał/a:
Wymiana tylnych bębnów (starsze modele) to historia rozpisana w dwóch ratach na miesiąc - tak by bębny nie powodowały wibracji.

Możesz jaśniej o co biega?
To akurat jest wątek o modelu Mk7, który ma tarcze z tyłu, więc nie wiem czy rozpisywać się tu o hamulcach bębnowych. Jakby co, to można post wywalić lub przenieść gdzie indziej.

Generalnie problem jest nieco złożony. Bębny są odlewane z żeliwa, a ich technologia produkcji wymaga stosowania wysokich temperaturowych reżimów technologicznych. Prawidłowe odlewanie w odpowiednich kokilach i prawidłowe studzenie po odlaniu, daje w efekcie w całym przekroju odlewu żeliwo szare, miękkie i o dużym współczynniku tarcia. Nieprzestrzeganie tych reżimów daje w efekcie żeliwo białe (twarde i o małym współczynniku tarcia) lub żeliwo tzw. pstre, będące mieszaniną żeliwa szarego i białego.
Nawet prawidłowy odlew z żeliwa szarego wymaga przed obróbką mechaniczną bardzo długiego sezonowania (wielomiesięcznego), w trakcie którego znikają naprężenia w odlewie.

Tu dochodzimy do sedna problemu: Ford sprzedaje bardzo dobre bębny, wysezonowane i dokłądnie obrobione, ale właśnie dlatego są bardzo drogie, za parę trzeba zapłacić ponad 3.000 zł :evil: Natomiast zamienniki kosztują... 340 zł. Tyle, że te zamienniki są studzone przez chińskie małe rączki, od razu obrabiane bez sezonowania i wsadzane do kontenera idącego do Europy. W efekcie te zamienniki już przed założeniem są zowalizowne i założone na auto powodują silne wibracje podczas hamowania.

U pana Wasia (tu przepraszam kolegę zbyszekwoj że znowu o Wasiu) jeżeli ktoś decyduje się na zamienniki (raczej wszyscy :mrgreen: ), to są one zakładane na dokładną tokarkę narzędziową i przy pomocy czujnika dokładnie wytaczane. Potem są zakładane na auto, ale po miesiącu można przyjechać jeszcze raz, wygrzane podczas hamowań bębny są znowu zdejmowane, jeszcze raz wytaczane i powtórnie zakładane. Tak było przynajmniej w moim przypadku.

To tyle.
_________________
Zgredzik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/477
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-02-09, 22:15   

wojtekjanus napisał/a:
to są one zakładane na dokładną tokarkę narzędziową i przy pomocy czujnika dokładnie wytaczane.

I oczywiście trzymają wymiar nominalny.
wojtekjanus napisał/a:
Potem są zakładane na auto, ale po miesiącu można przyjechać jeszcze raz, wygrzane podczas hamowań bębny są znowu zdejmowane, jeszcze raz wytaczane i powtórnie zakładane.

I też mają wymiar nominalny czy trzeba już naspawywać szczęki, bo tłoczki wyłażą z cylinderka ?
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2018-02-09, 23:23   

SlawekEwa napisał/a:

I też mają wymiar nominalny czy trzeba już naspawywać szczęki, bo tłoczki wyłażą z cylinderka ?
Sympatyczny Kolego, gdybyś wiedział, jaka jest dopuszczalna odchyłka średnicy bębna od średnicy nominalnej (2,0 mm) i miał pojęcie o jaką wartość jest zowalizowany niewysezonowany bęben (dziesiątki mm), nie wspominając już o jaką grubość okładziny zużywają się szczęki - to byś nie pisał tych bezsensownych uwag o tłoczkach wyłażących z cylindra...
Niezależnie od wytaczania ciernej powierzchni walcowej, sprawdzana jest też czujnikiem powierzchnia czołowa przylegania bębna do piasty. I jeżeli zachodzi potrzeba, też jest wyrównana przetoczeniem. Bazą jest otwór centrujący i powierzchnia przylegania obręczy do bębna.
_________________
Zgredzik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***