Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
poprawiłem fabrykę Fiata (ducato I)
Autor Wiadomość
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-07-12, 22:03   poprawiłem fabrykę Fiata (ducato I)

Obserwując zachowanie wskazówki wskaźnika temperatury w tropikalnych temperaturach obecnie panujących, stojac sobie w korku wydedukowałem że potrzeba mi niezależnego włącznika wentylatora, tak na wszelki wypadek. Zastosowałem oryginalny włącznik wentylatora dmuchawy, ale sterowanie przez przekaźnik. Założyłem tez oddzielny bezpiecznik. I tu niespodzianka. Wentylator jest tak prądożerny że dopiero 25A bezpiecznik wytrzymuje. Jak ktoś ma podłączony przez sam włącznik to styki po pewnym czasie zaczynają chyba świecić. To samo zrobiłem z włacznikiem rozrusznika.Oryginalnie elektromagnes jest bezpośrednio zasilany ze stacyjki. Zwyłky 30A przekaźnik załatwił sprawę. Stacyjka została odciążona a rozrusznik jeszcze tak nigdy nie kręcił. Ale prądu ucieka przez styki szczególnie w dojrzałym kamperze.
Polecam przeróbki proste i sprawdzone, które wydłużą życie istotnym elementom.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-07-13, 07:10   

wielu z nas tak ma.... :spoko
bardzo dobre rozwiazanie... ;-))
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yannoo 
zaawansowany


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączył: 29 Wrz 2009
Piwa: 10/1
Skąd: Austria
Wysłany: 2010-07-13, 07:50   

Witaj Airgaston. Przede wszystkim gratulacje z powodu Następcy!!! Jeśli jednak znajdziesz chwilę wytchnienia, może mógłbyś napisać coś bliżej o tych przeróbkach... Jakiś schemacik, wyszczególnienie części - dla "ceprów" mechanicznych...
Pozdrawiam i jeszcze raz gratulacje!
_________________
Jola & Janusz

"Podróże kształcą - ale wykształconych..."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Malefisto 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mobilvetta design driver 57s
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 1/1
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-07-13, 19:38   

Przyłaczam się do proźby yannoo , przy tym upale przeda się taki włacznik .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 197/160
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-07-13, 19:49   

A ja dodatkowy manualny włącznik wentylatora tradycyjnie / jak we wszystkich posiadanych w przeszłości dieslach/ podłączyłem pod "-" włącznika termicznego wentylatorów tkwiącego w chłodnicy.
I nie potrzebuję przekażnika, bezpiecznika a instalacja jest bezpieczna , nic się nie przegrzewa. :foch: :foch: :chytry
Włącznikiem zwieram tylko masę i wentylator kręci :ok

:spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-07-13, 19:51   

MILUŚ napisał/a:
Włącznikiem zwieram tylko masę i wentylator kręci


Bo stycznik właśnie masę "podaje" ... ;) ale nie ma znaczenia czy przerwiesz masę czy + i tak w obwodzie płynie taki sam prąd a styki włącznika są tak samo obciązone ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 197/160
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-07-13, 20:14   

roger napisał/a:
MILUŚ napisał/a:
Włącznikiem zwieram tylko masę i wentylator kręci


Bo stycznik właśnie masę "podaje" ... ;) ale nie ma znaczenia czy przerwiesz masę czy + i tak w obwodzie płynie taki sam prąd a styki włącznika są tak samo obciązone ;)


Ok ale mój wyłącznik nie ............ bo jest na "-"
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-07-13, 20:16   

MILUŚ napisał/a:
ale mój wyłącznik nie ............ bo jest na "-"


Ale jesteś tego pewny .... ? :bajer
To nie ma znaczenia ... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-07-13, 20:44   

Tak to rysunkowo rozrysowałem. Picassem nie jestem ale chyba da sie przeczytać.

dodatki do Fiata.jpg
Plik ściągnięto 321 raz(y) 237,41 KB

_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-07-13, 20:52   

Też się zastanawiałem czy nie podłączyć się do czujnika w chłodnicy. Ale wolałem duuuuuże prądy puścić przez przekaźnik, i oszczedzić styki we właczniku. 25A przez styczaki w malutkim włączniku, to dobrze nie wróży długiemu życiu.
Tak samo z rozrusznikiem. Styki stacyjki w starym dukato lubia się przysmażyć, a potem zostaje pchanko. Ja tylko odciążyłem styki dodając przekaźnik i 2m kabelka. Plus ciagnę bezpośrednio grubym kablem z akumulatora.

Rysunki zrobiłem dla kogoś kto nie za bardzo ma styczność z elektryką samochodową ( do wentylatora istniejącego za chłodnica podłaczyłem drugi plus po przekaźniku) możę komuś się przydadzą. Jutro i do niedzieli ma być ok35st C a koreczki w Wawie to normalność :lol:
Koszt kilkanaście złotych przekaźnik 30A lub 40A trochę kabla 4mm2 i troszkę 1,5mm2 i chwilka czasu.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Ostatnio zmieniony przez airgaston 2010-07-13, 21:00, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-07-13, 20:53   

KOGUT napisał/a:
Miluś nie gadaj z MILICJĄ


a ty kiedyś dostałęś prewencyjnie pałką w grzebień....?

PS
Jareczku jak ty pięknie rysujesz ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-07-13, 21:01   

A Ty ładnie malujesz. Pomalujesz też mojego kampera??? :mrgreen:
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-07-13, 21:04   

Twój to już dawno wygląda jak radiowóz ze stołem do autopsji ..... to po co poprawiać ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yannoo 
zaawansowany


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączył: 29 Wrz 2009
Piwa: 10/1
Skąd: Austria
Wysłany: 2010-07-13, 21:07   

Dzięki Jarku, o to chodziło!
Pozdrowienia.
_________________
Jola & Janusz

"Podróże kształcą - ale wykształconych..."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-07-13, 21:12   

No to się doigrałeś .....
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***