Szarpie i gaśnie jak jest zimny |
Autor |
Wiadomość |
mamut11111
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: peugeot j5 2.5D
Dołączył: 03 Lut 2013
|
Wysłany: 2013-05-26, 21:03 Szarpie i gaśnie jak jest zimny
|
|
|
Witam powracam z moim Peugeotem j5 2,5D skrzyniowy.Mam taki problem rano jak odpalam moją fure to szarpie i przerywa (jak jest zimny oczywiście) a po chwili gaśnie.Wtedy otwieram maskę i pompuje mu ręcznie paliwo pompką. Odpalam go znowu potem te paliwo które mu napompowałem on sobie spali i znowu gaśnie a jak go trzymam na obrotach to przerywa ale jakoś chodzi a gdy puszcze gaz to znowu gaśnie i jeszcze raz pompka i znowu zapala i tak z 10 min póki się nie zagrzeje.Potem jest wszystko ok pali na dotyk nie szarpie.I jest jeszcze coś jak rano go zapalam i szybko nim wyjade w trase to jakoś jedzie ale cały czas szarpie póki sie po drodze nie zagrzeje jakieś 5 km.I jak rano odpalam to kopci na niebiesko a potem nawet dymka nie puści.Czy to coś z pompą bo mam pompe Lucas a mój mechanik mówi że to filtr paliwa a ja wszysto wymieniałem oleje filtry rozrząd.Dobra mam nadzieje że jakoś się doczytacie i sory że tak dużo.Czekam na podpowiedzi dzięki i pozdro :)Dodam jeszce że jak zgaśnie to w filtrze paliwa jest susza i dlatego trzeba trochę podpompować bo szkoda akumulatora :P |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-05-26, 21:31
|
|
|
jak masz sucho w filtrze to chyba logiczne gdzie jest problem.... |
Ostatnio zmieniony przez CORONAVIRUS 2013-09-16, 09:50, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2013-05-26, 21:50
|
|
|
No name napisal na skruty bo sie zna , a chodzi o to ze gdzies ci lapie powietrze do ukladu paliwowego i puki go nie wypchnie ropka to tak ci fiksuje.
malutkie niedociagniecie opaski wystarczy zeby po nocy zebral sie pecherz powietrza i klops
poszukj nieszczelnosci i to wcale nie znaczy ze bedzie tam mokro od ropy
|
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
mayer
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: GR Y60, J5 Adria, W210, G-VIII
Dołączył: 10 Sty 2012 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Skrzynki
|
Wysłany: 2013-05-27, 00:28
|
|
|
Masz nieszczelność w układzie paliwowym.
1. Sprawdzić wszystkie opaski na przewodach gumowych od filtra do pompki
2. Sprawdzic wszystkie przewody paliwowe pod katem szczelności
3. Pompka paliwa tzw grzybek .
W trakcie pompowania pompką ręczna patrz uwaznie na przewody czy gdzieś nie ma przecieku
Pompka paliwa ma zaworki zwrotne - moze byc tak że któryś nie trzyma i paliwo ci sie cofa - jedyne rozwiazanie wymiana pompki
Mozesz mieć zasyfiony albo kiepskiej jakości filtr paliwa i łapie powietrze przez uszczelkę.
Wszystkie objawy wskazuja na zapowietrzanie sie pompy wtryskowej i filtra paliwa. |
|
|
|
 |
mamut11111
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: peugeot j5 2.5D
Dołączył: 03 Lut 2013
|
Wysłany: 2013-09-12, 22:07
|
|
|
Jeszcze raz witam.Otóż mój problem z paleniem wciąż wraca a chodzi o to że dzieje się tak jak jest zimno albo pada deszcz.To znaczy rano odpalanie spali ropę i dalej pompować pompką i tak z dziesięć razy już brak mi słów.Węże całe filtry nowe.I mam pytanie dzisiaj wyczytałem że to może być wina podgrzewacza paliwa bo takie same objawy mieli goście tylko że w Boxerze 2.5 i po wymianie lub ominięciu podgrzewacza problem zniknął.Czy możecie mi powiedzieć czy w moim Peugeocie j5 2.5d 1993 r też jest podgrzewacz i jak coś to w którym miejscu?Aha jutro mechanik zakłada mi zaworek zwrotny może to pomoże :)Pozdrawiam :D |
|
|
|
 |
EBRP670
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: LMC na DUCATO 92r.
Nazwa załogi: ELA i JUREK
Dołączył: 12 Kwi 2008 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2013-09-13, 07:15
|
|
|
Witam.Może to być zapchana ODMA.U mnie miałem takie same objawy,po wyjęciu i wymyciu jak ręką odjoł. |
_________________ "Pewna śmierć,nie godzina" |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2013-09-13, 08:59
|
|
|
podgrzewacz paliwa jest w tym silniku po lewej stronie ,przykręcony do silnika przy łapie mocującej do nadwozia wychodzą takie dwie rurki a na nich wężyki ,może być to przyczyną że tam łapie powietrze ja tak miałem po podłączeniu podgrzewacza nie odpala wcale
musisz sprawdzić jak idą wężyki paliwowe ,czy wąż idzie na filtr z filtra na podgrzewacz i dalej na pompę czy bezpośrednio z filtra na pompę |
|
|
|
 |
rosomak
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 1,9 Heku 530
Nazwa załogi: ROSOMAK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Piwa: 33/25 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-09-13, 11:18
|
|
|
Mialem kiedys problem z zapalaniem, jak juz zapalil to kopcil jak smok, mechanik postawil trafna diagnoze - świece . Po wymianie świec wszystko zagralo pozytywnie. Sprawdz. |
_________________ always look on the bright side of life |
|
|
|
 |
mamut11111
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: peugeot j5 2.5D
Dołączył: 03 Lut 2013
|
Wysłany: 2013-09-14, 20:47
|
|
|
No to witam Problem rozwiązany;Podgrzewacz został ominięty i wężyk prosto ze zbiornika zamiast do podgrzewacza trafił bezpośrednio do pompki paliwowej a podgrzewacz został zaślepiony wężykiem.Odpala i chodzi bez problemu :D Mam nadzieje że jak będzie zimno to nie będzie problemu z odpaleniem a jak już będzie to wtedy znajdę i wymienię ten podgrzewacz.Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam :D na pewno jeszcze tu zawitam |
|
|
|
 |
Donat
weteran

Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-09-15, 09:02
|
|
|
Naprawa tego podgrzewacza zajmuje 15 minut i jej koszt oscyluje w okolicach 40 groszy (tyle kosztują oringi) a zaślepiać samego podgrzewacza nie musiałeś bo jak go odłączyłeś to tam nie ma co wyciekać. |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
 |
|
|
|
 |
mamut11111
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: peugeot j5 2.5D
Dołączył: 03 Lut 2013
|
Wysłany: 2013-09-15, 21:15
|
|
|
Witam czyli mam go wykręcić i wymienić oringi czy simeringi i po sprawie.Ale czy tam nie ma płynu chłodniczego bo z tego co widziałem to cztery śrubki i powinno zejść jak tak to go naprawie jak piszesz że to takie łatwe.Dzięki za podpowiedź pozdro odezwę się po naprawie :D |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2013-09-15, 22:06
|
|
|
Nie wierzę że to wina podgrzewacza.
Wszak silnik odpalany zimą jest zimny do puki się nie nagrzeje.
Puki jest zimny po odpaleniu, ma się kręcić i doopę wozić, ale jak się nagrzeje to i paliwo podgrzeje. Podgrzanie ma wpływ na "układ molekularny paliwa" i... oszczędność jego zużycia.
Tak więc, problemu nie rozwiązałeś ale i ja na razie nie wiem jeszcze jak Ci pomóc. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
mamut11111
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: peugeot j5 2.5D
Dołączył: 03 Lut 2013
|
Wysłany: 2013-09-16, 09:36
|
|
|
Witam.Nie no problem rozwiązany bo autko chodzi i odpala normalnie. Może po prostu to nie jest podgrzewacz tylko Bóg wie co he he,póki co będę jeździł i się nie przejmował a czas pokaże.Pozdrawiam :D |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2013-09-16, 09:51
|
|
|
mamut11111 napisał/a: | Witam.Nie no problem rozwiązany bo autko chodzi i odpala normalnie. Może po prostu to nie jest podgrzewacz tylko Bóg wie co he he,póki co będę jeździł i się nie przejmował a czas pokaże.Pozdrawiam :D |
"jak masz sucho w filtrze to chyba logiczne gdzie jest problem.... "
cytuję sam siebie w odniesieniu do ostatniego postu Kolegi z problemem ... to idealny przykład na to , że trudno jest tłumaczyć na forum coś o czym rozmówca nie ma wiedzy , ponieważ nawet nazewnictwo części jest mu obce i chciałby się wspomóc Boskim olśnieniem...
Nie piszę tego złośliwie ale by dać przykład , dlaczego coraz mniej jest wypowiedzi ludzi którzy wiedzą sporo na różne kamperowo techniczne tematy ... |
|
|
|
 |
szymek1967
Kombatant

Twój sprzęt: VW colorado KARMANN
Nazwa załogi: rodzinka
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2011 Otrzymał 35 piw(a) Skąd: zielona gora
|
Wysłany: 2013-09-16, 16:41
|
|
|
No name napisał/a: |
"jak masz sucho w filtrze to chyba logiczne gdzie jest problem.... " |
dobre,dobre...
w moim jak jest sucho to takze szarpie
tak przynajmniej twierdzi moja zona |
_________________ szymek1967 |
|
|
|
 |
|