Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato I - schemat instalacji
Autor Wiadomość
yannoo 
zaawansowany


Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączył: 29 Wrz 2009
Piwa: 10/1
Skąd: Austria
Wysłany: 2010-03-22, 20:35   Ducato I - schemat instalacji

Czy ktoś ma jakieś schematy instalacji elektrycznej, skrzynki bezpieczników itp. itd. Fiata Ducato I. Będę wdzięczny...
Pozdrawiam
_________________
Jola & Janusz

"Podróże kształcą - ale wykształconych..."
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-03-22, 21:04   

moze to cos Ci pomoze..

Zmiana rozmiaru1.jpg
Plik ściągnięto 7262 raz(y) 68,48 KB

Zmiana rozmiaruObraz 262.jpg
Plik ściągnięto 7123 raz(y) 79,39 KB

_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
faccon2006 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: peugeot J5
Dołączył: 26 Lip 2010
Wysłany: 2010-07-26, 18:28   

Gino,jak możesz to wyślij mi to na maila. Z góry dziękuję
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Aimeiz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010
Piwa: 5/3
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2010-08-02, 07:00   

Gino.
Ja również poproszę schemat w pełnej rozdzielczości.
Widzę że mieszkamy niedaleko. Moje lokum to Miedzeszyn. Znasz jakiś warsztat, który zrobiłby solidnie i bez naciągania przegląd mojego Ducato 2.5D 1989r. za rozsądne pieniądze?
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-08-02, 08:20   

Aimeiz napisał/a:
Znasz jakiś warsztat, który zrobiłby solidnie i bez naciągania przegląd mojego Ducato 2.5D 1989r. za rozsądne pieniądze?


;)

HAHA Gino zrobi .... ;) dobrze trafiłeś .... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pawcio 
Kombatant


Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Piwa: 141/471
Skąd: z Nienacka
Wysłany: 2010-08-02, 09:00   

Gino teraz buja w obłokach.. znaczy po jeziorach. Tylko mu rybki w głowie.
Za tydzień ma zejść na ziemię.. znaczy na ląd. :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Aimeiz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010
Piwa: 5/3
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2010-08-02, 09:50   

Dzięki - zahaczę go.
A schemacik mi jest potrzebny, bo nie działa mi ładowanie akumulatora "hotelowego" z alternatora. Jak włączę lodówką na zasilanie z samochodu to szybko rozładowuje akumulator.
No i nie mogę wyczaić czy tego układu do ładowania wogóle niema, czy jest popsuty.
Na elektrodzie wyczytałem że w którymś z kamperów stosują przekaźnik sterowany napięciem z alternatora, który łączy poprzez bezpiecznik obydwa akumulatory.
Tylko że w Ducato alternator dostępny jest od spodu i nie mam jak wyczaić który to przewód pod który można by podpiąć ten przekaźnik.
Znalazłem czerwony konektor czterostykowy na którym, na jednym ze styków pojawia się 14.4V po uruchomieniu silnika. Ale to chyba kontrolka czujnika ciśnienia oleju bo jak podpiąłem tam cewką przekaźnika to zaczęła się lekko jarzyć kontrolka ciśnienia oleju.

Znam się nieco na prądzie, ale bez schematów i porady kogoś kto siedzi w tym na codzień to błądzenie po ciemku można tylko napsuć.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Aimeiz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010
Piwa: 5/3
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2010-08-11, 21:23   

Miałem dziś przyjemnośc osobiście poznać Gino.
Dużo mi poradził i pożyczył, książkę z opisami i schematami - ślicznie dziękuję.
Żeby był pożytek dla zainteresowanych, zeskanowałem opisy i schematy i umieściłem Tutaj.
Jest czytelny i można wydrukować również dwustronnie.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-08-11, 21:55   

ciesze sie ze moglem pomoc...

ja rowniez wiele dowiedzialem sie o super pasji ktora daje mase radosci Marcinowi..
czyli..MODELARSTWIE..i zawodach modeli latajacych...

rowniez dziekuje za odwiedziny. ... :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-08-11, 23:59   

Aimeiz ..... bo tu same porządne ludki są ......kolego ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Aimeiz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010
Piwa: 5/3
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2010-08-12, 07:14   

Tak - widzę że kompanija zacna.
Studiuję ten schemat i zagadką są dla mnie oznaczenia kolorów, które nijak nie mogłem wczoraj dopasować do żadnego ze znanych mi języków. Może dlatego że było późno i padłem po północy.

Jakie kolory oznaczają literki: M, N, RoN, ViN,Bi,M,V,G,GNGJ, Bc, BcR, VN, BN itd?
Również oznaczenia wiązek przewodów: T, G, RG, RD, D itd.
Sprawdziłem z naturą w \ducato z 1989r. że np. N to nie jest niebieski, BI to nie biały ani brązowy.

A potrzeba dość pilna bo ni stąd ni zowąd padły mi światła reflektorów, również światło przeciwmgielne i zostały tylko pozycyjne. Sprawdziłem że od bezpieczników włącznie do żarówek jest ok.

Wspólny przewód dla tych wszystkich świateł, wg. schematu to kabelek o kolorze M w wiązce oznaczonej jako T. No i właśnie - M co to za kolor?

Może ta informacja to nie w tej kategorii tematów, ale jak wygląda aircombat, można się zorientować oglądając Film z walki finałowej I wojna światowa Na mistrzostwach w Niemczech. I cała dyskusja na combatowym forum z linkami do galerii z setkami zdjęć
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-08-12, 09:04   

Generalnie w tych starszych obowiazuje taki schemacik kolorów:

A - niebieski
B - biały
C - pomarańczowy
G - żółty
H - szary
L - niebieski
M - brązowy
N - czarny
R - czerwony
S - różowy
V - zielony
Z - fioletowy
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Aimeiz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010
Piwa: 5/3
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2010-08-12, 17:44   

Dzięki.
Do Polskiego mi to nijak nie pasuje, z angielskim też nie bardzo, ciekaw jestem z jakiego języka pochodzą te skróty kolorów?
Coś mi sie przypomina, że w schematach Polskiego Fiata też były takie oznaczenia.

Jeszcze raz dziękuję.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Aimeiz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010
Piwa: 5/3
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2010-08-12, 21:40   

Niestety między schematem z książki a rzeczywistością jest sporo różnic.
Przede wszystkim liczba przekażników. Na schemacie są dwa - do wentylatorów chłodzenia silnika a w skrzynce z bezpiecznikami w samochodzi jest 6.
Sprawdziłem wszystkie przekaźniki są sprawne, przynajmniej tykają jak się przyłoży 12v wprost na cewkę.
Na zdjęciu skrzynka z bezpiecznikami:
Dwa napewno są od wentylatorów, jeden tyka gdy się przekręci stacyjkę na pierwsze położenie.
Prawdopodobnie któryś, albo któreś są do świateł.
Może ktoś wie który przekaźnik powinien kiedy tyknąć a zwłaszcza gdy mają się palić światła mijania, drogowe czy przeciwmgielne?

Próbowałem sprawdzać też włącznik i przełącznik świateł. Ten pierwszy wygląda że działa. Po włączeniu świateł, napięcie 12vpojawia się Napięcie pojawia się na styku przełącznika świateł - kabelki zielono czarny i biało czerwony, ale pozostałe kable wchodzą w przełącznik i nie mam się jak podpiąć woltomierzem.
Wiązka kabli z przełączników przy kierownicy rozdziela się na dwie części - konktor przewodów sterujących wycieraczkami - to już sprawdziłem. Pozostałe multum przewodów wchodzi pod deską rozdzielczą bez konektora (albo nie mogę go znaleźć. Wymiana przełącznika świateł w tym sqamochodzie wiąże się chyba z eymianą całej wiązki kabli. Nie... to niemożlaiwe.

Na dziś dosyć. Może ktoś coś poradzi jak naprawić te światła.

Ducato_bezpieczniki_800x360_85.jpg
Plik ściągnięto 1492 raz(y) 50,75 KB

_________________
Pozdrawiam.
Marcin
Ostatnio zmieniony przez Aimeiz 2012-05-06, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2010-08-13, 06:31   

kabelek na którym pojawia się napięcie + po odpaleniu samochodu z tego co pamiętam ma kolor czerwono czarny idzie od alternatora takim cieńkim przewodem podłączany na wsówkę do lewego nadkola w górę do licznika i tam do kontrolki alternatora
tak jest w peugocie z 86 roku
jesli szukasz przekażnika do akumulatora wewnętrznego nie znajdziesz go w skrzynce z bezpiecznikami auta
u mnie jest on w energobloku w szafce
w eura mobil na fiacie miałem go pod siedzeniem pasażera tam są 2 przekażniki
bezpieczniki do tego układu u mnie są na płycie czołowej od strony akumulatora pod taką osłonką z plastyku ,eura miała w szafie obok pieca widoczne popodniesieniu deski
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***