Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
"dziwne"drgania kierownicy
Autor Wiadomość
pitersonoola 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5D
Nazwa załogi: PitersonOla
Dołączył: 14 Gru 2009
Skąd: Człopa
Wysłany: 2010-04-22, 23:06   "dziwne"drgania kierownicy

Od jakiegoś czasu w trakcie jazdy wyczuwalne są drgania na kierownicy. Drgania pojawiają się w regularnych odstępach przy prędkości powyżej 80 km/h być może przy mniejszej prędkości tez są ale dla mnie nie wyczuwalne. Jest to dla mnie dziwne zjawisko ,nigdy wcześniej czegoś takiego nie doświadczyłem w żadnym pojeździe. Wygląda to tak, jadę te skromne 80 km/h wszystko jest ok po przejechaniu 200-300 m zaczynają sie drgania kierownicy po kolejnych 200-300 m zanikają i tak cały czas ,ktoś wie co powoduje takie zjawisko? Byłem na szarpakach i nic .Niby wszystko ok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-04-22, 23:11   

Rezonans ... tylko czego... :) jeśli nie tuleje i układ amortyzacj to może przekładnia kierownicy ?
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
ekosmak.dabrowska 
weteran


Twój sprzęt: Ford Transit 94' Rimor
Nazwa załogi: Dziubki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2009
Piwa: 26/111
Skąd: toruń
Wysłany: 2010-04-22, 23:21   

Może zwykłe "balony" w oponach :?:
_________________
Jak chcesz rozśmieszyć Pana Boga to opowiedz Mu
o swoich planach
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2010-04-22, 23:23   

ja bym nie ryzykował ,kup nowego kampera :-P
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2010-04-23, 03:00   

KOGUT napisał/a:

sprawdz to ze zdjętym paskiem z pompy wspomagania kierownicy czyli bez wspomagania :)
Najlepiej powyżej 80-tki na serpentynach,wtedy
ARCADARKA napisał/a:
,kup nowego kampera :-P
rada Darka będzie najbardziej sensowna. A poważnie stawiał bym na luzy w układzie kierowniczym i na
ekosmak.dabrowska napisał/a:
Może zwykłe "balony" w oponach :?:
:spoko :spoko
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-04-23, 05:49   

wywaz koła...
nie wywazone kola..wlasnie w granicach 70-80 ''bija'' kierownica..jak zwlaniasz..lub przyspieszasz to zanika..aby znowu..zaczac...


lub...po prostu umyj felgi od srodka...
to nie zart..
nie raz..po jezdzie w blocie,piachu a w zimie w sniegu..zostawala w kole pecyna ''czegos tam'' i ...zaczynala sie walka z kierownica..
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krynia i stan 
weteran


Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008
Piwa: 3/6
Skąd: okolice Szczecina
Wysłany: 2010-04-23, 06:25   

Gino mnie ubiegł w odpowiedzi, własnie chciałem to samo napisać, miałem kiedyś coś podobnego w osobówce, co ja się nakombinowałem ... a okazało się że to przyklejony kawałek zaschniętego błota.
_________________
jak coś wymyślę to tu napiszę .....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-23, 07:14   

gino napisał/a:
nie raz..po jezdzie w blocie,piachu a w zimie w sniegu..zostawala w kole pecyna ''czegos tam'' i ...zaczynala sie walka z kierownica..

Nie tylko to moze byc przyczyna drgan na kierownicy ,mozliwe jest rowniez to ze pokrzywione sa tarcze hamulcowe a w ajgorszym przypadku jakies drobne ustepstwa w piastack kol .Takie cos tez daje efekt bic na kierownicy.
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-04-23, 07:24   

Skorpion napisał/a:
gino napisał/a:
nie raz..po jezdzie w blocie,piachu a w zimie w sniegu..zostawala w kole pecyna ''czegos tam'' i ...zaczynala sie walka z kierownica..

Nie tylko to moze byc przyczyna drgan na kierownicy ,mozliwe jest rowniez to ze pokrzywione sa tarcze hamulcowe a w ajgorszym przypadku jakies drobne ustepstwa w piastack kol .Takie cos tez daje efekt bic na kierownicy.
fakt..ale to raczej przy hamowaniu....
gdy tarcze sa ''luzne'' nie dociskane klockami...raczej w czasie jazdy nie bija...

przyczyna moze byc tez wspornik drazkow...

trudno okreslic przyczyne..nie ogladajac samochodu..

mialem tez pare przyadkow ''luznej'' koncowki drazka..
niby nie ma to wplywu na bicie..
ale, gdy do tego jest zle ustawiona zbierznosc..
i kola sa zbyt ''zbierzne''..kolo z luzna koncowka..potrafi ''wyrywac'' kierownice z rak...


dzieje sie tak dlatego..ze gdy koncowka jest sztywna, trzyma zbiezne kolo w ryzach...
ale, gdy ma luz..koło próbuje wrocic na ''swoj'' tor jazdy...
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pirat666 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2009
Piwa: 9/17
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2010-04-23, 08:12   

Ja stawiam na stare gumy :spoko
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baal 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Tabbert 570
Dołączył: 22 Maj 2009
Skąd: Piła
Wysłany: 2010-04-23, 09:49   

U mnie to były nie nasmarowane przeguby homokinetyczne :idea:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pitersonoola 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5D
Nazwa załogi: PitersonOla
Dołączył: 14 Gru 2009
Skąd: Człopa
Wysłany: 2010-04-23, 13:05   

opony są nowe .Kupione zimą ,zima nie jeździłem . Zacznę od najtańszego zabiegu umyje felgi potem jeszcze raz wyważę .Tarcze hamulcowe to na pewno nie. Przy hamowaniu nic się nie dzieje kierownica nie drgnie. Jeszcze jedno ,zauważyłem że kierownica nie" stoi" na wprost jest lekko skręcona .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dembomen 
weteran


Twój sprzęt: KOMEDIA Fiat-Detleffs Globetrotter 2,5D 1989
Nazwa załogi: Dembomenki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2008
Piwa: 23/24
Skąd: Ełk
Wysłany: 2010-04-23, 13:15   

Hej!
pitersonoola, tak mi się wydaje że to będzie zawieszenie silnika-poduszki tylko która :?: :szeroki_usmiech
Hej!
_________________
Misiek
Świat jest piękny,tylko my go psujemy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: Hymermobil 650 '79
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-23, 16:57   

Baal napisał/a:
U mnie to były nie nasmarowane przeguby homokinetyczne :idea:

U mnie podobnie, ale winne były przeguby wewnętrzne (od strony skrzyni). Wibracje pojawiały się po dodaniu gazu, ustępowały przy odejmowaniu. Wystarczyło wcisnąć smaru... :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***