Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
VW T3 - odbudowa...
Autor Wiadomość
Marcin_75 
trochę już popisał


Twój sprzęt: VW T3
Nazwa załogi: Agnieszka i Marcin
Dołączył: 11 Maj 2010
Piwa: 3/2
Skąd: Mazury
Wysłany: 2010-05-11, 21:17   VW T3 - odbudowa...

Witam!

Stałem się szczęśliwym posiadaczem VW t3 z 1980 roku. Kiedyś był to camping, teraz niestety mało co zostało z wyposażenia :/ Nie mam do niego żadnej dokumentacji, nie wiem jaka firma wykonała zabudowę. Samochód wygląda tak:



Uprzedzam, że będę miał do osób eksploatujących takie samochody parę pytań :) Zacznę od drugiego akumulatora:

Pod siedzeniem jest miejsce na 2. akumulator. Przy nim jest gniazdo wtykowe. Ze skrzynki wychodzi jeden przewód - i idzie do komory silnika. Urywa się przy skrzynce bezpieczników po prawej stronie:

W rejon tej skrzynki dochodzi też przewód zasilania ogrzewania postojowego. I to niestety wszystko :( Nie ma żadnego układu załaczającego ładowanie drugiego akumulatora.
Jakiego typu układ był stosowany w tych samochodach?
Gdzie był zlokalizowany?

Drugie pytanie - ogrzewanie. W busie jest zamontowane ogrzewnie Eberspacher z takim sterownikiem:

Wiem, pokrętło regulacji jest urwane..... Dorobi się :)
Kable od ogrzewania były ucięte. Podłaczyłem na krótko - na sterowniku zapala się zielona dioda (w obu położeniach przełacznika), klika przekaźnik - i nic więcej. Nie trzymałem go długo właczonego - kilkanaście sekund...
Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak zabrać się za przegląd ogrzewania?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 158/201
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2010-05-11, 21:20   

Ogrzewanie to benzynka czy diesel?
_________________
Nie miałem, nie mam i nie będę miał FORDA !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marcin_75 
trochę już popisał


Twój sprzęt: VW T3
Nazwa załogi: Agnieszka i Marcin
Dołączył: 11 Maj 2010
Piwa: 3/2
Skąd: Mazury
Wysłany: 2010-05-11, 21:37   

Wygląda mi na to, że diesel - chociaż go dokładnie jeszcze nie oglądałem od spodu. Ale auto to diesel a innego zbiornika nie widzę...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
charlie
początkujący forumowicz


Dołączył: 19 Maj 2009
Wysłany: 2010-05-13, 11:14   

Manuale znajdziesz tutaj:
http://www.activeboard.co...?aBID=44397&p=1
podobnie jak inne odpowiedzi dotyczące T3
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marcin_75 
trochę już popisał


Twój sprzęt: VW T3
Nazwa załogi: Agnieszka i Marcin
Dołączył: 11 Maj 2010
Piwa: 3/2
Skąd: Mazury
Wysłany: 2010-05-15, 08:42   

Dzięki! Miałem więcej czasu, żeby porobić coś przy samochodzie i już wiem, że ogrzewanie to D2L - niestety, nie startuje po podpięciu zasilania na krótko... Ale czemu się dziwić - kilka lat stało nieużywane.

Elektryka od drugiego akumulatora jest wypruta, więc obawiam się, że będę musiał sam zmajstrować jakiś separator do ładowania drugiego akumulatora...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 158/201
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2010-05-15, 15:16   

Marcin_75 napisał/a:
ogrzewanie to D2L - niestety, nie startuje

Sprawdż świecę żarową, pompkę paliwa , napięcia na świecy i pompie
_________________
Nie miałem, nie mam i nie będę miał FORDA !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mr.Mclaren 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW T3 Westfalia
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Piwa: 6/2
Skąd: Pieszyce/Fuerth
Wysłany: 2010-05-17, 10:40   Re: VW T3 - odbudowa...

Marcin_75 napisał/a:
Witam!

Pod siedzeniem jest miejsce na 2. akumulator. Przy nim jest gniazdo wtykowe. Ze skrzynki wychodzi jeden przewód - i idzie do komory silnika. Urywa się przy skrzynce bezpieczników po prawej stronie:
Obrazek


witaj,

gratuluję trafności dokonanego zakupu :)

Skrzynka którą opisujesz nie jest raczej oryginalna, nigdy się z tak do tej pory nie spotkałem.
Mam jakąś dokumentacje do wspomnianego ebera, dobrze byłoby jeszcze gdybyś określił rocznik gdyż były chyba różnice.


Pozdrawiam
_________________
T3Forever
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Marcin_75 
trochę już popisał


Twój sprzęt: VW T3
Nazwa załogi: Agnieszka i Marcin
Dołączył: 11 Maj 2010
Piwa: 3/2
Skąd: Mazury
Wysłany: 2010-05-18, 21:53   

Rocznik samochodu to 1980.

Znalazłem instrukcję użytkowania i montażu do tego ogrzewania.

Główne pytanie, jakie teraz mam to czy da się sprawdzić/przeserwisować ogrzewanie mając zdemontowany tylko głowny element - ten spod podwozia. Termostat jest dość fajnie zabudowany i musiałbym spruć połowę samochodu, żeby wyjąć całe sterowanie i położyć je na stole razem z ogrzewaczem...

Pozdrawiam!
Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 158/201
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2010-05-19, 06:04   

Da się sprawdzić po wymontowaniu z pod auta Ja tak swoje sprawdzałem BL2
_________________
Nie miałem, nie mam i nie będę miał FORDA !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Srebrzanka 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW T3 Karman Gipsy'88 1,9 TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Sopot
Wysłany: 2010-06-03, 22:39   

Trzymam kciuki za efekty naprawy. Pozdro
_________________
Piotr i Katarzyna
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Srebrzanka 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW T3 Karman Gipsy'88 1,9 TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Sopot
Wysłany: 2010-06-19, 21:46   

Wiele info uzyskasz od klubowiczów T3, to więcej niż kopalnia wiedzy
www.vwt3.eu
Pozdro
_________________
Piotr i Katarzyna
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marcin_75 
trochę już popisał


Twój sprzęt: VW T3
Nazwa załogi: Agnieszka i Marcin
Dołączył: 11 Maj 2010
Piwa: 3/2
Skąd: Mazury
Wysłany: 2010-08-20, 19:13   

No to można powiedzieć, że pierwszy etap odbudowy mam już za sobą.
Pierwszy etap - czyli doprowadzenie samochodu do stanu używalności i pierwszą wycieczkę :mrgreen:

Tak wyglądał, jak zjechał z lawety: Był po wielomiesięcznym postoju, brudny, zaśmiecony, ale ponoć sprawny ;)






Silnik faktycznie ładnie odpalił, pozostało więc wymienić wysprzęglik, żeby samochód w ogóle pojechał - była to jedyna całkowicie niesprawna rzecz.

Potem wielkie sprzątanie i naprawa elektryki. Wszystkie przełączniki poczyszczone, zbędne kable wywalone....




Udało mi się odtworzyć instalalację elektryczną do drugiego akumulatora - separator zrobiłem na przekaźniku, według oryginalnego schematu. Dodatkowo - w przypadku części odbiorników (radio, gniazdo zapalniczki) - mam możliwość wyboru czy ciągną prąd z akumulatora głównego czy dodatkowego.



Z zewnątrz - w tym roku tylko delikatne odświeżenie i malowanie do linii przetłoczenia. Na porządną blacharkę musi trochę zaczekać... :(









No i wielkie pranie i mycie w środku...

Oczywiście wszystkie wykładziny, które dało się wymienić - wymienione...




Czasu starczyło mi tylko na zrobienie zabudowy górnej części:

Szafki muszą zaczekać do przyszłego roku....

W międzyczasie samochód przeszedł kompletny przegląd techniczny w zaprzyjaźnionym warsztacie. W zawieszeniu trzeba było wymienić praktycznie tylko górne sworznie wahaczy, w układzie kierowniczym jedną końcówkę drążka, więcej roboty było przy hamulcach. Do tego łożyska kół przednich, oczywiście wymiana rorządu, oleju i wszystkich filtrów...

Osiągnięty efekt jest dla mnie satysfakconujący. Właśnie wróciliśmy z tygodniowego wypadu na Litwę - zrobilismy około 1500 km, bez awarii (nie licząc kłopotów z zapychającym się filtrem paliwa - w sumie do przewidzenia po tak długim postoju - powinienem był wypłukać zbiornik...) Samochód jest funkcjonalny, w dwie osoby mieszka się w nim wygodnie, nie ma problemu, żeby zmieścić się z rzeczami. Z silnikiem 1,6D prędkość przelotowa na trasie to 80-90 km/h, przy spalaniu rzędu 7-8 litrów.

Samochód ma bardzo prostą budowę, praktycznie wszystko przy nim można zrobić samemu, części też są tanie. No i budzi dużą sympatię na drodze :bukiet:





Więcej zdjęć
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
desperos 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Hymer 55 na Ducato I z 1990
Dołączył: 18 Lip 2010
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-08-20, 19:39   

I czegoś takiego właśnie szukam :bigok
pozdrawiam :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Srebrzanka 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW T3 Karman Gipsy'88 1,9 TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Sopot
Wysłany: 2010-08-20, 22:33   

Wygląda cudnie w barwach narodowych.
_________________
Piotr i Katarzyna
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbychu91 
zaawansowany
w imię złotego,euro i dolara


Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2008
Piwa: 5/29
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2010-08-21, 16:03   

Zaczynałem od bardzo podobnego,i gdyby było w nim miejsce na łazienkę nie zamieniłbym na nic innego!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***