|
|
Szczotki alternatora i rozrusznika. |
Autor |
Wiadomość |
hhmariusz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Był Fiat Ducato z 1992
Nazwa załogi: hhmariusz
Dołączył: 11 Sie 2009 Postawił 3 piw(a) Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 2010-06-18, 08:08 Szczotki alternatora i rozrusznika.
|
|
|
W nawiązaniu do "niezbędnika dwudziestolatka" - zamówiłem części zapasowe w profesjonalnym sklepie i ne było problemu z łożyskami, paskami itp. dopiero przy wspomnianych szczotkach sprzedawca stwierdził, że "musi mieć stare na wzór" czym nie ukrywam zabił mi klina.
Nie uśmiecha mi się wymontowywanie alternatora i rozrusznika tylko po to by fotografować szczotki! Puki działają lepiej nie ruszać. Więc jak to zrobić? Próba odczytania numerów fabrycznych urządzeń również skończyła się niepowodzeniem, są niewidoczne bez wymontowania.
Czy do jednego typu silnika (1,9 TD z 1992) faktycznie montowano różne typy alternatorów i rozruszników?
Może ktoś ma zdjęcia szczotek od tych urządzeń z tego typu silnika, na ryzyko kupię (nie zdjęcia ).
Jak to zrobić bez naruszania dobrze działającego układu silnik-osprzęt? Macie jakiś pomysł? |
|
|
|
|
hhmariusz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Był Fiat Ducato z 1992
Nazwa załogi: hhmariusz
Dołączył: 11 Sie 2009 Postawił 3 piw(a) Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 2010-06-18, 08:31
|
|
|
Teraz są ok. ale wybieram się w trasę ok. 8 tyś. km i mogą wysiąść, trasa dzika i może elektryka nie być.
Sam naprawiłem już nie jeden rozrusznik, włącznie z dorabianiem szczotek w czasach gdy w polmozbytach na półkach też był tylko ocet, dlatego wolę mieć je w skrzynce z częściami. |
|
|
|
|
eMKa
Kombatant
Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-06-21, 23:19
|
|
|
podaj nr nadwozia ZFA.... (na PW)
Jezeli nikt nie "grzebał" to moze sie da ustalic
|
_________________ Gosia & Krzysiek
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
hhmariusz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Był Fiat Ducato z 1992
Nazwa załogi: hhmariusz
Dołączył: 11 Sie 2009 Postawił 3 piw(a) Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 2010-06-22, 07:29
|
|
|
Dzięki za reakcję, prześlę wieczorkiem. |
|
|
|
|
hhmariusz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Był Fiat Ducato z 1992
Nazwa załogi: hhmariusz
Dołączył: 11 Sie 2009 Postawił 3 piw(a) Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 2010-06-30, 19:09
|
|
|
Żeby zakończyć temat z pożytkiem dla wszystkich, przytoczę informację otrzymaną od eMKa na PW.
"Tak na szybko to mogę powiedzieć że szczotki alternatora wystepuja w kpl. z reg.alt.
nr. Magneti Marelli AMP0119 (940016011900)
Cargo 131283
Elmot 28170000
Mostek prost.
nr. Magneti Marelli AMP1500
Cargo 131391 lub 131505
To są takie same (Reg i Mostek) jak w Cinquecento 700 czy starym Polonezie.
UNIKAJ CHIŃCZYKÓW możesz w ciemno kupić te firmy które wymieniłem, bardzo dobry jest polski Elmot. Jezeli chodzi o rozrusznik to jest problem tego rodzaju ze w twoim samochodzie przewidziany był Bosch lub Magneti Marelli.
Jak wspomniałem możesz mieć Rozrusznik Bocha lub Magneti Marelli, takie były montowane w twoim sam.
Jeżeli Bosch to szczotki nr Cargo BSX151S4 wymiary 7,5x18,0x18,9 mm z bocznym przewodem,
jeżeli MM to szczotki nr Cargo JSX31-32 8,0X19X18 mm z bocznym wyjściem.
Alternatora jestem pewien na 100%
Rozrusznika na 80 %
Pozostaje rozszyfrowanie czy Bosch czy MM. Bosch ma nr bity na kazdej części a nr rozrusznika bedzie na stojanie, jest to ciąg 10 cyfr (0 000 000 000)
Jeżeli MM to nr zazwyczaj jest na główce rozrusznika i zaczyna sie na cyfre 6....... (7 cyfr)"
Udało mi się odczytać nr rozrusznika mam zamontowany MM, i komplet więc:
Reg alt.kpl z MM AMP0119
Szczotki z Cargo JSX31-32
mam już w skrzynce z częściami zapasowymi - dzięki eMKa.
Stawiam piwo, bardzo mi pomogłeś. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|