Jaki olej do VW ?? |
Autor |
Wiadomość |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-11-14, 18:16
|
|
|
No i wlałem - Mobil super 2000 x1 Diesel 10W40. Udało mi się kupić 2 bańki 4litrowe po 60 PLN/szt. Nie było oleju, który chciałem kupić - sprzedawca zaproponował mi ten z alternatywą.
Przy okazji zakres cenowy olejów 10W40 na jesień 2010 - może ktoś skorzysta...
Mobil Super 2000 x1 - 60-70 PLN/4l
Shell helix PLus Diesel - 75PLN /4l
Castrol Magnatec Diesel - 80-85 /4l
Elf Competition STI 80-100 PLN / 4l
Valvoline MaxLife diesel 125 PLN/5l
Orlen Platinum 60 PLN/ 4,5 litra
Lotos Semi synthetic 80 PLN/4l
Dość ciekawa wydaje się propozycja hipermarketu Leclerc - K2 Texar Turbo diesel - 68 PLN/5 litrów.
W tej samej cenie również olej do zwykłego diesla.
Omijać Real i Carrefour - ci mają ceny olejów wzięte z kosmosu - tylko dla desperatów.
Oleje mineralne 15W40 z reguły są tańsze ok 10-15 pln |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
cook35
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: T4 REIMO
Nazwa załogi: Kasia i Darek
Dołączył: 16 Cze 2013 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 2013-11-03, 17:13
|
|
|
Witam....
W kwesti oleju ....mam ogromną prośbę ! totalnie odrzućcie temat olei mineralnych w prosty sposób dobierzcie wartości z książki pojazdu , jeśli chodzi o markę oleju ...to kwestia własnego wyboru i wiedzy to jest serce waszych pupilków on ma was wozić po świecie....bez awarii...... |
|
|
|
|
darboch
Kombatant KMW_SILESIA
Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lip 2009 Piwa: 68/48 Skąd: Górny Śląsk
|
|
|
|
|
cook35
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: T4 REIMO
Nazwa załogi: Kasia i Darek
Dołączył: 16 Cze 2013 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 2013-11-04, 07:16
|
|
|
A ja wlewam niemieckiego Fuchs-a, tani a w niemczech na pierwszy montaż do bm-ek i merca...skrzynie biegów zalałem Millers naprawił skrzynię....hee hee, do paliwa leje dodatek , i w końcu mój 2.4 jeżdzi !!, nie trzeba zakładać turbiny.....zupełnie inne wozidełko...pozdro dla grupy, ... |
|
|
|
|
darboch
Kombatant KMW_SILESIA
Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lip 2009 Piwa: 68/48 Skąd: Górny Śląsk
|
|
|
|
|
cook35
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: T4 REIMO
Nazwa załogi: Kasia i Darek
Dołączył: 16 Cze 2013 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 2014-02-01, 07:59
|
|
|
Zalecenia, co 30tys..... |
|
|
|
|
darboch
Kombatant KMW_SILESIA
Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lip 2009 Piwa: 68/48 Skąd: Górny Śląsk
|
|
|
|
|
cook35
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: T4 REIMO
Nazwa załogi: Kasia i Darek
Dołączył: 16 Cze 2013 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 2014-02-01, 13:31
|
|
|
Zainteresuj się firma amsoil lub Millers , dodasz troszkę kaski a będziesz miał w dyfrach i skrzyni Rollsroysa....polecam bo wartoooooo!! |
|
|
|
|
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2014-02-01, 17:18
|
|
|
mój sprinter z 1996 roku z przebiegiem 1500000km jezdził zawsze odkąd go mam ok. 300 000km na mobilu 10-40 ale zaczął łykać ok 1l - 5000km. Zacząłem lać olej opla i zżerał 1l na 10 000km . Teraz wlałem jakiś ventol i zżera najwięcej.
Dużo zależy jak się jezdzi. Jak załadowany i się jedzie 140km-h to idzie tego oleju dużo a jak 100km-h to mniej. |
_________________ Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony |
|
|
|
|
cook35
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: T4 REIMO
Nazwa załogi: Kasia i Darek
Dołączył: 16 Cze 2013 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 2014-02-01, 17:27
|
|
|
Noo to piękny przebieg .....można powiedzieć ze silnik nic nie bierze, bo pewnie ganiasz nim solidnie , szacun dla gwiazdy....on i dla drivera... |
|
|
|
|
Ahmed
Kombatant Burak
Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2014-02-01, 17:35
|
|
|
cook35 napisał/a: | Noo to piękny przebieg .....można powiedzieć ze silnik nic nie bierze, bo pewnie ganiasz nim solidnie , szacun dla gwiazdy....on i dla drivera... |
silnik pali na tyka. Chodzi jakby miał 100.000 km
A robię ok.8 tys.km miesiąc.
Auto potrafi pół roku jezdzić bezawaryjnie. Potem jakieś 1000zł w naprawy i znowu pół roku jazda. To druga maja 312-tka i się nie zawiodłem. W tamtym roku z poważniejszych napraw to wtrysk sterujący. |
_________________ Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony |
|
|
|
|
Cykada
weteran
Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lip 2009 Piwa: 12/9 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 2014-02-01, 17:38
|
|
|
ten oplowski tańszy. Dla tego przebiegu to chyba trzeba byłoby lać 15-40 |
_________________ Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony |
|
|
|
|
cook35
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: T4 REIMO
Nazwa załogi: Kasia i Darek
Dołączył: 16 Cze 2013 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 2014-02-01, 18:39
|
|
|
Szkoda lać 15W40....czy będzie 5 czy 10 W40 będzie dokładnie to samo, tylko w parametrach niższych temperatur będzie lepiej na korzyść tych drugich oczywiście, to nie jest tak ze jak pierwsza cyfra niższa tooooo olej rzadszy!!!!!....najważniejsze patrzcie cooo zaleca producent czyli jaki parametr, a jeśli mówimy o niższych parametrach to mamyyyyyyy na myśli oleje typu woda....czyli chłam i dziadostwo....ooooo i tyle... |
|
|
|
|
eeMeeL
trochę już popisał
Twój sprzęt: o mało co, VW T3 ale jeszcze nie...
Dołączył: 04 Paź 2012 Postawił 1 piw(a) Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-02-01, 20:34
|
|
|
i tak i nie...
baza olejowa jest raczej ta sama. Natomiast każdy producent używa różnych dodatków wspomagających pracę silnika dotyczących warunków pracy, okresów przebiegu, jak i odkładania się nagarów pod czas pracy.
Nie zalecałbym zmiany producenta oleju jeśli okoliczności tego nie wymagają.
Podam przykład: kupują samochód używany poprzedni właściciel używał ojeju X, nowy właściciel zaczął używać oleju Y o tej samej lepkości. Po jakimś czas silnik zaczął brać olej. Z czego to wynika: inne własności myjące. Nowy silnik mógł rozpuścić stare nagary.
Była taka zasada: zawsze można zmienić olej z syntetyka na pól syntetyk, z półsyntetyka na mineralny. Nie odwrotnie.
Marcin |
|
|
|
|
|