Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do VW ??
Autor Wiadomość
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-11-14, 18:16   

No i wlałem - Mobil super 2000 x1 Diesel 10W40. Udało mi się kupić 2 bańki 4litrowe po 60 PLN/szt. Nie było oleju, który chciałem kupić - sprzedawca zaproponował mi ten z alternatywą.
Przy okazji zakres cenowy olejów 10W40 na jesień 2010 - może ktoś skorzysta...
Mobil Super 2000 x1 - 60-70 PLN/4l
Shell helix PLus Diesel - 75PLN /4l
Castrol Magnatec Diesel - 80-85 /4l
Elf Competition STI 80-100 PLN / 4l
Valvoline MaxLife diesel 125 PLN/5l
Orlen Platinum 60 PLN/ 4,5 litra
Lotos Semi synthetic 80 PLN/4l
Dość ciekawa wydaje się propozycja hipermarketu Leclerc - K2 Texar Turbo diesel - 68 PLN/5 litrów.
W tej samej cenie również olej do zwykłego diesla.

Omijać Real i Carrefour - ci mają ceny olejów wzięte z kosmosu - tylko dla desperatów.

Oleje mineralne 15W40 z reguły są tańsze ok 10-15 pln :)
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
cook35 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: T4 REIMO
Nazwa załogi: Kasia i Darek
Dołączył: 16 Cze 2013
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2013-11-03, 17:13   

Witam....
W kwesti oleju ....mam ogromną prośbę ! totalnie odrzućcie temat olei mineralnych w prosty sposób dobierzcie wartości z książki pojazdu , jeśli chodzi o markę oleju ...to kwestia własnego wyboru i wiedzy to jest serce waszych pupilków on ma was wozić po świecie....bez awarii......
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2013-11-03, 17:45   

dokładnie...dlatego używam MOTUL Specific 505 01/502 00 5W40 i jestem super zadowolony...ani grama mi nie zabrał a trochę żyłowania było w Norwegii w sezonie w 2012 i 2013 roku. Silnik spisywał się rewelacyjnie....generalnie w osobówkach też używam Motul'a
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
cook35 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: T4 REIMO
Nazwa załogi: Kasia i Darek
Dołączył: 16 Cze 2013
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2013-11-04, 07:16   

A ja wlewam niemieckiego Fuchs-a, tani a w niemczech na pierwszy montaż do bm-ek i merca...skrzynie biegów zalałem Millers naprawił skrzynię....hee hee, do paliwa leje dodatek , i w końcu mój 2.4 jeżdzi !!, nie trzeba zakładać turbiny.....zupełnie inne wozidełko...pozdro dla grupy, ... :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2014-02-01, 07:36   

cook35 napisał/a:
skrzynie biegów zalałem Millers naprawił skrzynię


generalnie co ile wymienia się olej w skrzyni ?
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
cook35 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: T4 REIMO
Nazwa załogi: Kasia i Darek
Dołączył: 16 Cze 2013
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2014-02-01, 07:59   

Zalecenia, co 30tys.....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2014-02-01, 09:02   

No to już chyba czas wymienić ...
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
cook35 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: T4 REIMO
Nazwa załogi: Kasia i Darek
Dołączył: 16 Cze 2013
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2014-02-01, 13:31   

Zainteresuj się firma amsoil lub Millers , dodasz troszkę kaski a będziesz miał w dyfrach i skrzyni Rollsroysa....polecam bo wartoooooo!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2014-02-01, 17:18   

mój sprinter z 1996 roku z przebiegiem 1500000km jezdził zawsze odkąd go mam ok. 300 000km na mobilu 10-40 ale zaczął łykać ok 1l - 5000km. Zacząłem lać olej opla i zżerał 1l na 10 000km . Teraz wlałem jakiś ventol i zżera najwięcej.
Dużo zależy jak się jezdzi. Jak załadowany i się jedzie 140km-h to idzie tego oleju dużo a jak 100km-h to mniej.
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
cook35 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: T4 REIMO
Nazwa załogi: Kasia i Darek
Dołączył: 16 Cze 2013
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2014-02-01, 17:27   

Noo to piękny przebieg .....można powiedzieć ze silnik nic nie bierze, bo pewnie ganiasz nim solidnie , szacun dla gwiazdy....on i dla drivera...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-02-01, 17:35   

Zalej olejem Valvoline MaxLife , zużycie oleju powinno spaść :spoko

http://www.valvolinepolsk...wy_maxlife.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2014-02-01, 17:35   

cook35 napisał/a:
Noo to piękny przebieg .....można powiedzieć ze silnik nic nie bierze, bo pewnie ganiasz nim solidnie , szacun dla gwiazdy....on i dla drivera...

silnik pali na tyka. Chodzi jakby miał 100.000 km
A robię ok.8 tys.km miesiąc.
Auto potrafi pół roku jezdzić bezawaryjnie. Potem jakieś 1000zł w naprawy i znowu pół roku jazda. To druga maja 312-tka i się nie zawiodłem. W tamtym roku z poważniejszych napraw to wtrysk sterujący.
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2014-02-01, 17:38   

oskp napisał/a:
Zalej olejem Valvoline MaxLife , zużycie oleju powinno spaść :spoko

http://www.valvolinepolsk...wy_maxlife.html

ten oplowski tańszy. Dla tego przebiegu to chyba trzeba byłoby lać 15-40
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
cook35 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: T4 REIMO
Nazwa załogi: Kasia i Darek
Dołączył: 16 Cze 2013
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2014-02-01, 18:39   

Szkoda lać 15W40....czy będzie 5 czy 10 W40 będzie dokładnie to samo, tylko w parametrach niższych temperatur będzie lepiej na korzyść tych drugich oczywiście, to nie jest tak ze jak pierwsza cyfra niższa tooooo olej rzadszy!!!!!....najważniejsze patrzcie cooo zaleca producent czyli jaki parametr, a jeśli mówimy o niższych parametrach to mamyyyyyyy na myśli oleje typu woda....czyli chłam i dziadostwo....ooooo i tyle...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eeMeeL 
trochę już popisał


Twój sprzęt: o mało co, VW T3 ale jeszcze nie...
Dołączył: 04 Paź 2012
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-01, 20:34   

i tak i nie...
baza olejowa jest raczej ta sama. Natomiast każdy producent używa różnych dodatków wspomagających pracę silnika dotyczących warunków pracy, okresów przebiegu, jak i odkładania się nagarów pod czas pracy.
Nie zalecałbym zmiany producenta oleju jeśli okoliczności tego nie wymagają.
Podam przykład: kupują samochód używany poprzedni właściciel używał ojeju X, nowy właściciel zaczął używać oleju Y o tej samej lepkości. Po jakimś czas silnik zaczął brać olej. Z czego to wynika: inne własności myjące. Nowy silnik mógł rozpuścić stare nagary.

Była taka zasada: zawsze można zmienić olej z syntetyka na pól syntetyk, z półsyntetyka na mineralny. Nie odwrotnie.

Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***