Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
rozmiar pasków klinowych
Autor Wiadomość
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2010-07-06, 08:47   rozmiar pasków klinowych

czy ktoś orientuje się jakie rozmiary pasków klinowych należy zakupic do peugota j5 silnik 2,5 d z 90 roku są 2 na pompę wody ,1 alternator i 1 wakumpompa
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-06, 11:13   

Pompa wodna 10 X 825
Vacuum pompa 10 X 600(może się trafić 10 X 613,co prawda rzadko)
Alternator 10 X 700
Pompa wspomagania 10 X 785

Pozdrowionka :ok
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2010-07-06, 22:04   

i o to własnie chodziło zkupię takie rozmiary pasków i będę miał na wszelki wypadek w niezbedniku 20 latka
dziękuję
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-07-06, 23:02   

Przed ostatnim moim wyjazdem przed tygodniem camperem do Kotliny Kłodzkiej też sobie załatwiłem / na wszelki wypadek od razu dwa/paski od alternatora . Pech chciał , że w drodze powrotnej w Kłodzku strzelił mi pasek :gwm Myślę .......... spoko mam dwa zapasowe.... pół godzinki roboty / bo silnik gorący/ i po sprawie
O jakżem był wtedy daleki od prawdy............. :evil: :evil: :evil:
Paski załatwiałem do typowego alternatora silnika 1,9D ............ a mój okazał się alternatorem o większym kole pasowym :gwm :gwm :gwm
I tym sposobem jeden pasek okazał się za krótki drugi............ za długi :evil:
Sytuacja nie nastrajała optymistycznie........... póżne popołudnie w nieznanym mieście ........ na trzech znalezionych stacjach benzynowych pasków nie sprzedają / wódki i papierochów do wyboru i koloru / ........... w końcu udałem się na postój taksówek .Tam z taksówkarzem objeżdziliśmy chyba z dziesięciu mechaników i właścicieli sklepów z art.motoryzacyjnymi.I kicha!Taksówkarz podniósł nawet maskę swojego merca sprawdzając czy u siebie w silniku nie ma podobnej długości paska.W końcu wyciągneliśmy z suto zakrapianego grila jakiegoś właściciela sklepu z częściami ........ zabrał parę pasków i dawaj przymierzać . W końcu się udało :mrgreen: Taksówkarz wziął symboliczną kasę za dwie godziny jeżdżenia ze mna a ja miałem możliwy powrót do domu.Piszę o tym dlatego ,że paski które miałem były do tego typu silnika który mam ale nie sprawdziłem przed wyjazdem namacalnie - wzrokowo rzeczywistej długości użytego paska .
PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2010-07-06, 23:29   

Miluś masz rację- oprócz zakupu trzeba jeszcze sprawdzić czy zakupione paski będa pasowały do naszego silnika- szczególnie długości, Czasami katalogi podaja inne wymiary jak jest w rzeczywistości w silniku. Wystarczy, że ktoś kiedyś zamienił alternator na większy lub zmienił nietypowe koło pasowe i wtedy zaczynaja się problemy. Sam tak miałem kiedys podczas podróży!! :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-07, 07:40   

StasioiJola napisał/a:
Wystarczy, że ktoś kiedyś zamienił alternator na większy lub zmienił nietypowe koło pasowe i wtedy zaczynaja się problem


Co racja to racja,przy wiekowym autku zawsze może coś się nie zgadzać :spoko
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-07-07, 16:47   

W moim przypadku ....... wystarczyło by żebym się przed wyjazdem położył pod silnikiem i sprawdził :oops: :evil:
Uczę się na błędach :gwm

:spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
łoś 
Kombatant
szary stary łoś

Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Piwa: 79/24
Wysłany: 2010-07-07, 18:57   

Wiadomo, że najlepiej okresowo wymieniać paski, ale bywa, że kupimy zleżały pasek i on nie pochodzi. Lepiej mieć zeszyt i pisać rozmiary niż kupować na zapas. Mnie do fiata ducato za trzecim razem dopasowali i wszystko w/g katalogu. Wszystkiego nie da się przewidzieć, a wozić różne zapasy, lub trzymać w garażu to się kończy magazynem rzeczy już nie potrzebnych. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aroo59 
zaawansowany
602517332


Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2011-02-20, 10:03   

Witam,
trzeba jeszcze pamiętać, że paski kinowe dzielą się na gładkie i zębate. Długość paska producent ustala według wymiaru liczonego po wewnętrznym i zewnętrznym obwodzie. Dlatego też trzeba pamiętać że, dobór pasków do J5 2,5D z 1989r. przysporzy wiele trudu. Jeżeli zakupimy pasek po rozmiarze np. 13x825 nie zwracając uwagi na literki ( La - długość zewnętrzna, Ld - długość podziałowa i Li - długość wewnętrzna ) to będziemy rozczarowani. Polecam zakup pasków do tego modelu pojazdu po nr. Vin. w serwisie. Cena jest "normalna" i mamy pewność co do rozmiaru. Oby mieli na stanie ja miałem takie szczęście.
Pozdrawiam.
_________________
Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-20, 12:55   

aroo59 napisał/a:
paski kinowe dzielą się na gładkie i zębat


Zęby od wewnętrznej strony paska klinowego służą tylko i wyłącznie podniesieniu odporności paska na pękanie.W samochodach już mało kto stosuje paski bez zębów :wyszczerzony:
Szczerze mówiąc nie spotkałem się nigdy podczas doboru paska klinowego z długością wewnętrzną.
Zawsze podawana jest długość po zewnętrznym obdwodzie.
Na przykładzie auta o którym mowa powyżej,Peugeot J5 1989,pasek alternatora ma wymiar 10x900 gdzie 10 to szerokość paska w milimetrach a 900 jego długość.
Oczywiście istnieją także paski pompy podcisnieniowej,pompy wspomagania,pompy wodnej.
Uważam,że w przypadku kupna paska klinowego nie ma sensu kupować w serwisie,to niepotrzebny wydatek....no,chyba,że ktoś naprawdę tam chce kupić :spoko
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aroo59 
zaawansowany
602517332


Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2011-02-21, 10:11   

:wyszczerzony: ...można ludzi uczyć ale nie zawsze nauczyć... :wyszczerzony:
Polecam poczytać... http://pasyklinowe.pl/pomoc-techniczna/... na naukę nigdy nie jest za późno...
Pozdrawiam.
_________________
Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-21, 10:52   

aroo59 napisał/a:
można ludzi uczyć ale nie zawsze nauczyć...


daleki jestem od uczenia kogokolwiek... :szeroki_usmiech
Tylko informuję,być może przyda się komuś w potrzebie :ok
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
matejko 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 30 Gru 2010
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-03-09, 20:23   

Przed sezonem postanowiłem sprawdzić stan pasków klinowych w peugeocie j5 25D /91 (wcześniej tam nie zaglądałem i jest to nowy nabytek)) i zaskoczył mnie sposób naciągu obu pasków pompy wodnej 10/825 (6213 MC ) poprzez rolkę napinającą płaską ale założoną od wewnętrznej bieżni pasków klinowych - uznałem to za błędny montaż poprzedniego właściciela przełożyłem paski pod rolkę napinającą tak aby rolka dociskała zewnętrzną , płaską stronę pasków ale regulacja się skończyła a paski są lużne- wyglądają na całkiem świeże- może któryś z doświadczonych kolegów spotkał się z takim problemem?
Pozdrawiam Adam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-03-09, 20:38   

Taki montaż rolki jest jak najbardziej prawidłowy, od wewnętrznej strony pasków, wymusza to jednak stosowanie pasków które nie maja ząbków po wewnętrznej stronie, ale i takie widziałem montowane, które bardzo długo pracowały bez śladów wiekszeo zuzycia.
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
matejko 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 30 Gru 2010
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-03-09, 20:54   

Domniemywam że masz założoną rolkę napinającą od wewnątrz i działa (moje obawy spowodowane są brakiem doświadczenia), obejrzałem jednego J5 w naturze i też tak miał założoną rolkę- natomiast w książce Fiat ducato peugeot boxer citroen jumper autor H.R. Etzold strona70 jest opis (ale brak schematu czy zdjęcia)że rolka naciska z zewnątrz., ale wychodzę z założenia że jak działa w praktyce to nie ma co kombinować :szeroki_usmiech -dziękuję i stawiam piwko za szybką pomoc
Adam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***