Samodzielna wymiana oleju w skrzyni biegów . |
Autor |
Wiadomość |
swierzak
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-08-25, 15:16 Samodzielna wymiana oleju w skrzyni biegów .
|
|
|
Jak samemu wymienic olej w skrzyni biegów ?
W jednym warsztacie do którego dzwonilem ( autoryzowany serwis peugeota ) powiedzieli mi ze nie moga tego zrobic bo nie maja dosyc duzo miejsca w warsztacie zeby podnisc kampera i pod niego wlezc W innym serwisie ze najlepiej wymienic wszystkie lozyska w skrzyni , uszczelki i tak dalej , czyli rozebrac i zlozyc skrzynie
Czy to prawda ze nowy olej wlewamy przez ta dziurke w której jest bagnecik od mierzenia pozimu oleju w skrzyni ? ( rozmawialem z mechanikiem zlota raczka i powiedzial mi ze mozna to zrobic wlasnie w ten sposób na parkingu nie podnoszac kampera ) |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-08-25, 15:19
|
|
|
Bo można ...... lae podliczmy olej i tak musisz kupic ....nalac go musisz .....zakładam ze nie kupisz nalewaka bo po co ci on ....ale z pewnoscią potrzebujesz lejek i 1,5m igielitu 10 .... pol litra wylejesz ze o wypapranej trawie i reszcie nie wspomne jedx do warsztatu i wymień jak kupisz u nich olej wymienia gratis bo to chwila a ty sie bedziesz gimnastykował.... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-08-25, 15:38
|
|
|
od przodu skrzyni jest ampulowa sruba..
wykrecasz i lejesz.. |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-08-25, 15:41
|
|
|
gino napisał/a: | wykrecasz i lejesz.. |
Jasne napisz mu jeszcze że prosto z butelki ...... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
swierzak
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-08-25, 17:37
|
|
|
gino napisał/a: | od przodu skrzyni jest ampulowa sruba..
wykrecasz i lejesz.. |
dziekuje bardzo za dosyc istotna informacje
Masz Gino moze jakis rysuneczek pogladowy ( lub fotkę ) gdzie dokladnie i jak wyglada ta sruba ?
pozdrawiam ta od dolu do spuszczania chyba juz zlokalizowalem
Ponadto dowiedziałem sie ze tego oleju miesci sie w skrzyni 1,6 litra ( tyle trzeba wlac )
Olej który kupiłem to - semi synthetic o specyfikacji GL -5 75W-80 ( mam nadzieje ze taki jest odpowiedni )
Czy kiedy usuwam stary olej to musze tez odkrecic ta srube przez która sie wlewa nowy olej ?
(tak sobie kombinuje ze przez to stary olej swobodnie bedzie mógł opuscic skrzynie przez otwór na spodzie )
roger napisał/a: |
Jasne napisz mu jeszcze że prosto z butelki ...... |
jasne spokojna Twoja rozczochrana ...... kupilem olej w butelce z nalewakiem ( czyli specjalnym wysuwanym weżykiem i miarką ) |
Ostatnio zmieniony przez swierzak 2010-08-25, 19:29, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-08-25, 19:25
|
|
|
nie...mam warsztat..gdzie robie takie ''naprawy'' |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-08-25, 19:39
|
|
|
oj chlopaku ogarnij sie..
zaprzeczasz sam sobie....
swierzak napisał/a: |
Ponadto dowiedziałem sie ze tego oleju miesci sie w skrzyni 1,6 litra ( tyle trzeba wlac )
|
swierzak napisał/a: | teraz np wiem że mam starszą wersje bagnecika z zieloną rączką
|
bagnecik z zielona roczka jest do skrzyni ktora ma 1.25l oleju..
1.6litra..leje sie do skrzyn z czerwonym bagnetem..
jak nalejesz za duzo..bedzie sie lalo smieringami...
POZA TYM..DO SATREGO TYPU SKRZYNI tymbardziej po duzym przebiegu,NIE LEJE SIE SYTNETYKOW..jest za rzadki..pluczacy..NIC NIE POPRAWIA ..skrzynia bedzie glosniejsza..
leje sie gesty mineralny...
swierzak napisał/a: | Czy kiedy usuwam stary olej to musze tez odkrecic ta srube przez która sie wlewa nowy olej ?
(tak sobie kombinuje ze przez to stary olej swobodnie bedzie mógł opuscic skrzynie przez otwór na spodzie )
|
a co za roznica..masz odpwietrznik w skrzyni...
poza tym..jak sobie wyorbazasz nalac olej..bez odkrecenia..wiec..i tak musisz odkrecic...a nie ''kombinowac kolejnosci odkrecania''
JESZCZE RAZ MOWIE..DAJ DO WARSZTATU.. |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
swierzak
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-08-25, 19:57
|
|
|
gino napisał/a: | oj chlopaku ogarnij sie..
zaprzeczasz sam sobie....
bagnecik z zielona roczka jest do skrzyni ktora ma 1.25l oleju..
1.6litra..leje sie do skrzyn z czerwonym bagnetem.. |
tak mi powiedzial sprzedawca w sklepie , ale skoro lepiej wiesz to ok ..... hehe "ogarnij się" - nie czerwonym bagnetem tylko żółtym ... tak napisali w książce gdzie podali wymiary i okazalo sie ze jednak mam nowa skrznie ( wydawalo mi sie ze ta rdza na raczce bagnetu jest zielonkawa )
gino napisał/a: |
jak nalejesz za duzo..bedzie sie lalo smieringami... |
jak widzisz teraz wiem ile nalac ( 1.6 l ) i nie naleje za duzo , poza tym jak naleje to sprawdze ile jest na bagneciku )
gino napisał/a: |
POZA TYM..DO SATREGO TYPU SKRZYNI tymbardziej po duzym przebiegu,NIE LEJE SIE SYTNETYKOW..jest za rzadki..pluczacy..NIC NIE POPRAWIA ..skrzynia bedzie glosniejsza..
leje sie gesty mineralny... |
a kto powiedzial ze mam duzy przebieg w peugeocie ? mam tylko 115000 km , poza tym to olej pół syntetyczny , sprzedawca sprawdzil w necie , zapytal jaki mam silnik , jaka skrzynie itd i polecil wlasnie ten .
skoro robisz takie zeczy w warsztacie to skad Twoja wiedza ? zaglądasz mechnikowi przez ramie ?
gino napisał/a: |
a co za roznica..masz odpwietrznik w skrzyni...
poza tym..jak sobie wyorbazasz nalac olej..bez odkrecenia..wiec..i tak musisz odkrecic...a nie ''kombinowac kolejnosci odkrecania''
|
jak jest odpowietrznik w skrzyni to ok .
chyba mnie nie zrozumiales bo chodzilo mi nie o nalanie a wylanie oleju . błeeeeee |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-08-25, 21:28
|
|
|
zgadles...zagladam mechanikom przez ramie... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-08-25, 22:15
|
|
|
Grzesiu on wie lepiej ..... dajmy chłopakowi szanse niech działa potem bedzie szukanie skrzyni ..... syntetyk jest dobry bo nowy ....a najlepszy do starych motorów i skrzyń wypłucze to co stare i brudne ....a wtedy ......... JEST CZYSTO ... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
swierzak
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-08-25, 22:42
|
|
|
To w takim razie jaki dokładnie olej mozecie polecić do tej nowszej wersjii z " zółtym bagnecikiem " ? prosze podajcie jego specyfikacjie ... bo jak narazie to dowiedziałem sie z tego tematu ze "leje się gęsty mineralny " jutro skocze do sklepu i wymienie ten pół syntetyk co juz kupiłem ale musze wiedziec na jaki mam wymienic I co mam powiedzieć w sklepie ? - poproszę gęsty mineralny
I przypomne ze nie mam duzego przebiegu a ktos tu wczesniej napisal w tym temacie ze " jak jest duzy przebieg to leje sie mineralny " gh |
Ostatnio zmieniony przez swierzak 2010-08-25, 22:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-08-25, 22:46
|
|
|
No przecież kolega Ci napisał że gesty mineralny olej przekładniowy ....a ja dodam ze im gęstszy tym lepszy ...... ja u siebie mam zalany specjalny olej przekładniowy stosowany w TIR-ach z dodatkiem grafitu ..... drogi jak cholera ale na wieki ....jak nie ma wycieków co w tych samochodach jest raczej nie spotykane
Ty lepiej znasz dostępnośc takich specyfików na wyspach jak wyartykułujesz w sklepie o co Ci chodzi dadzą Ci kilka do wyboru. |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
swierzak
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-08-26, 01:21
|
|
|
Jakich wyspach ? o czym ty piszesz bo już zupełnie nie rozumiem
I co .... mam zapytać w sklepie : gebaren minerale transmissieolie alstublieft
Taki olej ma na pewno jakąś specyfikacje , może coś więcej mi o tym napiszesz , chyba że Twój mechanik powiedział Ci tylko że wlał Ci gesty mineralny olej przekładniowy z grafitowego tira
potrzebuje konkretów o odpowiedniej lepkości itp ... |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-08-26, 07:17
|
|
|
ja odpuszczam...
dawno nie spotkalem tak...niereformowalnego klienta...
masz racje Rogerku..kolega WIE LEPIEJ..
ma w warsztatach ''wymieniaczy'' co mu doradzaja i to jest SWIETE ..a ze maja zero doswiadczenia w naprawach...a nawet nie wiedza jak skrzynia wyglada w srodku...to NIE WAZNE...
WAZNE ze dobrze stukaja w komputer SERWISOWY...
to sa FACHOWCY.. i tyle...
jak chcesz ''swoich'' fachowcow ZAPOWIETRZYC zapytaj o najprostsza rzecz- np;.jak dziala synchronizator w skrzyni ... ciekawe czy tez to pokaza na rysunkach
ps. czytaj chlopaku ze zrozumieniem..
gino napisał/a: |
DO STAREGO TYPU SKRZYNI tymbardziej po duzym przebiegu,NIE LEJE SIE SYTNETYKOW..jest za rzadki..pluczacy..NIC NIE POPRAWIA ..skrzynia bedzie glosniejsza..
leje sie gesty mineralny... |
napisalem do jakich skrzyn..
czy Ty majac ''tylko'' 115tys km masz dzieki przebiegowi NOWEGO TYPU skrzynie?..czy dalej STAREGO tyle ze z przebiegiem 115tys km...?/
co wcale nie jest tak malo..wystarczy aby skrzynie zajezdzic...
tak jak napisalem..ODPUSZCZAM... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
swierzak
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-08-26, 09:10
|
|
|
Inny uzytkownik juz udzielil mi potrzebnej odpowiedzi o tym oleju , wiec Panu gino juz podziekujemy
gino napisał/a: |
tak jak napisalem..ODPUSZCZAM... |
nareszcie jakies konkrety z Twojej strony |
|
|
|
 |
|