|
Czujnik temperatury silnika |
| Autor |
Wiadomość |
toledo
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Heku 530
Nazwa załogi: toledo
Dołączył: 09 Cze 2011 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-06-24, 10:32 Czujnik temperatury silnika
|
|
|
| Czytałem tematy związane z temperaturą w silniku ducato 2,5 D rocznik 1987 ale wszystkie miały odwrotny problem do mojego. U mnie wskaźnik temperatury pokazuje poniżej 90 stopni, wentylatory nie muszą się włączyć, a zapala mi się kontrolka temperatury silnika. Płyn w układzie chłodniczym (w zbiorniku wyrównawczym ma rzeczywiście około 90 stopni) Co może być powodem wskazania przegrzania się silnika (tylko czujnik w bloku silnika ?) Proszę o porady |
| Ostatnio zmieniony przez toledo 2013-06-24, 20:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 279/1351 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-06-24, 10:51
|
|
|
| Powinny być dwa czujniki jeden odpowiedzialny za wskazania zegara a drugi za wlaczenie wentylatora chlodnicy |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
toledo
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Heku 530
Nazwa załogi: toledo
Dołączył: 09 Cze 2011 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-06-24, 11:07
|
|
|
| Myślę, że są dwa czujniki temperatury - jeden w chłodnicy i on pokazuje temperaturę na wskaźniku temperatury i drugi w bloku silnika i on wskazuje tylko na kontrolce. Temperatura cieczy chłodzącej jest poniżej 100 stopni a kontrolka zapala się - i to jest dla mnie właśnie zaskakujące |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 279/1351 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-06-24, 11:10
|
|
|
| Wedlug mnie uszkodzony jest czujnik temp. sproboj polaczyc wenty na krotko czy zadziała i czy zchlodzi plyn w instalacji. W najgorszym przypadku może ale nie musi to skonczyc się płukaniem układu może być zamulony |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
toledo
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Heku 530
Nazwa załogi: toledo
Dołączył: 09 Cze 2011 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-06-24, 20:33
|
|
|
Dziękuję za informacje. Opiszę dokładniej co miało miejsce bo to nie jest problem wentylatorów. W trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka temperatury silnika, w tym czasie wskaźnik temperatury pokazywał poniżej 90 stopni. Po zatrzymani pojazdu stwierdziłem, że wentylatory przy chłodnicy nie pracują (ale z tego co kojarzę to termostat jest około 88 stopni więc nie musiały pracować). Po odkręceniu korka na zbiorniku wyrównawczym płyn chłodniczy mógł mieć te niecałe 90 stopni. Po odczekaniu kilkunastu minut silnik wychłodził się i po ponownym uruchomieni kontrolka nie świeciła się. Na drugi dzień sytuacja powtórzyła się. Z tego wnioskuję, że oba czujniki temperatury są sprawne lub ten w bloku silnika sygnalizuje przekroczenie temperatury zbyt wcześnie. Moje pytanie jest co może być powodem przegrzewania silnika przy normalnej (poprawnej) temperaturze płynu chłodzącego.?
Dodam jeszcze, że sytuacja miała miejsce po przejechaniu jakiś 120 km w ostatni upalny weekend. |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2013-06-25, 05:55
|
|
|
U mnie jak jadę w gorące lato (Chorwacja) temperatura oscyluje w okolicy 75 stopni. jak jest korek, ew. pod górkę i wspinam się na 3 biegu to potrafi dojść do połowy wskaźnika 90. Wentylator pierwszy włącza się poniżej 90 jakieś 85.
Podejrzewam że masz przypchany układ chłodniczy, spuść płyn, wypłakuj ze dwa razy tylko wodą (na razie bez środka czyszczącgo) potem zalej płynem, odpowietrz.
powinno pomóc |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2013-06-25, 07:00
|
|
|
| toledo napisał/a: | | wentylatory przy chłodnicy nie pracują (ale z tego co kojarzę to termostat jest około 88 stopni więc nie musiały pracować) |
o pracy wentylatora decyduje czujnik temperatury wkręcony w chłodnice...nie termostat..
więc, zgodnie z sugestia skorpionka, sprawdź ten czujnik/wentylatory..
lub zwyczajnie jak człowiek ''nie mechanikowaty'' podjedz do fachowca....
będzie Cię to mniej kosztować, niż rozwalenie głowicy/czy całego silnika |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
MajTeam
trochę już popisał

Twój sprzęt: Tymczasowo nic ale ....... coś na rzeczy jest
Nazwa załogi: MajTeam z kamperem Stefano ;-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lip 2008 Piwa: 13/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-03-10, 21:18
|
|
|
| Witam. Mam podobny problem jak toledo i pytanie czy problem został rozwiązany ? |
_________________ "Remember, happiness is a way of travel not a destination" pamiętaj, radością jest podróż, a nie dojechanie do celu. |
|
|
|
 |
toledo
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Heku 530
Nazwa załogi: toledo
Dołączył: 09 Cze 2011 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-03-10, 22:35
|
|
|
| Problemem okazał się ślizgający się pasek od pompy wody po wymianie rozrządu. A jeśli chodzi o czujniki to ten w chłodnicy daje wskazanie na wskaźnik temperatury, a ten w bloku silnika jest od strony pasażera przy zbiorniku wyrównawczym i on daje sygnał na kontrolkę. Przez brak obiegu płynu chłodnica była chłodna a w silniku wysoka temperatura |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 242/612 Skąd: z głębokiego buszu

|
Wysłany: 2014-03-10, 22:38
|
|
|
| toledo napisał/a: | | A jeśli chodzi o czujniki to ten w chłodnicy daje wskazanie na wskaźnik temperatury, |
Pewny jesteś tej informacji ? |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
toledo
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Heku 530
Nazwa załogi: toledo
Dołączył: 09 Cze 2011 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-03-11, 21:18
|
|
|
| Raczej tak |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
toledo
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Heku 530
Nazwa załogi: toledo
Dołączył: 09 Cze 2011 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-03-12, 17:23
|
|
|
| To który na co daje sygnał? |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 242/612 Skąd: z głębokiego buszu

|
Wysłany: 2014-03-12, 17:47
|
|
|
| toledo napisał/a: | | To który na co daje sygnał? |
| gino napisał/a: | | o pracy wentylatora decyduje czujnik temperatury wkręcony w chłodnice...nie termostat. |
|
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-03-16, 15:15
|
|
|
Mogę podłączyć się do tego tematu z pytaniem?
Ok, thx.
Niedawno wymieniałem u siebie chłodnicę. Mając w rękach czujnik wentylatorów nie sprawdziłem go (we wrzątku) czy działa poprawnie. Obecnie układ jest zalany, gotowy do podróży i za żadne skarby nie mogę auta rozgrzać do granicy włączenia się wentylatora/ów.
Nasuwa się wniosek że albo nie osiąga tak wysokiej temperatury (na dworze chłodno) albo czujnik jest uszkodzony.
Jest jakiś sposób by bez spuszczania płynu i wykręcenia czujnika sprawdzić jego sprawność?
Nie chcę czekać do upałów bo może być za późno. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
|
|