Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik temperatury silnika
Autor Wiadomość
toledo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Heku 530
Nazwa załogi: toledo
Dołączył: 09 Cze 2011
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-06-24, 10:32   Czujnik temperatury silnika

Czytałem tematy związane z temperaturą w silniku ducato 2,5 D rocznik 1987 ale wszystkie miały odwrotny problem do mojego. U mnie wskaźnik temperatury pokazuje poniżej 90 stopni, wentylatory nie muszą się włączyć, a zapala mi się kontrolka temperatury silnika. Płyn w układzie chłodniczym (w zbiorniku wyrównawczym ma rzeczywiście około 90 stopni) Co może być powodem wskazania przegrzania się silnika (tylko czujnik w bloku silnika ?) Proszę o porady
Ostatnio zmieniony przez toledo 2013-06-24, 20:34, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 279/1351
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-24, 10:51   

Powinny być dwa czujniki jeden odpowiedzialny za wskazania zegara a drugi za wlaczenie wentylatora chlodnicy
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toledo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Heku 530
Nazwa załogi: toledo
Dołączył: 09 Cze 2011
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-06-24, 11:07   

Myślę, że są dwa czujniki temperatury - jeden w chłodnicy i on pokazuje temperaturę na wskaźniku temperatury i drugi w bloku silnika i on wskazuje tylko na kontrolce. Temperatura cieczy chłodzącej jest poniżej 100 stopni a kontrolka zapala się - i to jest dla mnie właśnie zaskakujące
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 279/1351
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-24, 11:10   

Wedlug mnie uszkodzony jest czujnik temp. sproboj polaczyc wenty na krotko czy zadziała i czy zchlodzi plyn w instalacji. W najgorszym przypadku może ale nie musi to skonczyc się płukaniem układu może być zamulony
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toledo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Heku 530
Nazwa załogi: toledo
Dołączył: 09 Cze 2011
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-06-24, 20:33   

Dziękuję za informacje. Opiszę dokładniej co miało miejsce bo to nie jest problem wentylatorów. W trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka temperatury silnika, w tym czasie wskaźnik temperatury pokazywał poniżej 90 stopni. Po zatrzymani pojazdu stwierdziłem, że wentylatory przy chłodnicy nie pracują (ale z tego co kojarzę to termostat jest około 88 stopni więc nie musiały pracować). Po odkręceniu korka na zbiorniku wyrównawczym płyn chłodniczy mógł mieć te niecałe 90 stopni. Po odczekaniu kilkunastu minut silnik wychłodził się i po ponownym uruchomieni kontrolka nie świeciła się. Na drugi dzień sytuacja powtórzyła się. Z tego wnioskuję, że oba czujniki temperatury są sprawne lub ten w bloku silnika sygnalizuje przekroczenie temperatury zbyt wcześnie. Moje pytanie jest co może być powodem przegrzewania silnika przy normalnej (poprawnej) temperaturze płynu chłodzącego.?
Dodam jeszcze, że sytuacja miała miejsce po przejechaniu jakiś 120 km w ostatni upalny weekend.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2013-06-25, 05:55   

U mnie jak jadę w gorące lato (Chorwacja) temperatura oscyluje w okolicy 75 stopni. jak jest korek, ew. pod górkę i wspinam się na 3 biegu to potrafi dojść do połowy wskaźnika 90. Wentylator pierwszy włącza się poniżej 90 jakieś 85.
Podejrzewam że masz przypchany układ chłodniczy, spuść płyn, wypłakuj ze dwa razy tylko wodą (na razie bez środka czyszczącgo) potem zalej płynem, odpowietrz.
powinno pomóc
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2013-06-25, 07:00   

toledo napisał/a:
wentylatory przy chłodnicy nie pracują (ale z tego co kojarzę to termostat jest około 88 stopni więc nie musiały pracować)

o pracy wentylatora decyduje czujnik temperatury wkręcony w chłodnice...nie termostat..

więc, zgodnie z sugestia skorpionka, sprawdź ten czujnik/wentylatory..
lub zwyczajnie jak człowiek ''nie mechanikowaty'' podjedz do fachowca....
będzie Cię to mniej kosztować, niż rozwalenie głowicy/czy całego silnika :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MajTeam 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Tymczasowo nic ale ....... coś na rzeczy jest
Nazwa załogi: MajTeam z kamperem Stefano ;-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lip 2008
Piwa: 13/2
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-03-10, 21:18   

Witam. Mam podobny problem jak toledo i pytanie czy problem został rozwiązany ?
_________________
"Remember, happiness is a way of travel not a destination" pamiętaj, radością jest podróż, a nie dojechanie do celu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toledo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Heku 530
Nazwa załogi: toledo
Dołączył: 09 Cze 2011
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-03-10, 22:35   

Problemem okazał się ślizgający się pasek od pompy wody po wymianie rozrządu. A jeśli chodzi o czujniki to ten w chłodnicy daje wskazanie na wskaźnik temperatury, a ten w bloku silnika jest od strony pasażera przy zbiorniku wyrównawczym i on daje sygnał na kontrolkę. Przez brak obiegu płynu chłodnica była chłodna a w silniku wysoka temperatura
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 242/612
Skąd: z głębokiego buszu

Wysłany: 2014-03-10, 22:38   

toledo napisał/a:
A jeśli chodzi o czujniki to ten w chłodnicy daje wskazanie na wskaźnik temperatury,

Pewny jesteś tej informacji ? :shock:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toledo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Heku 530
Nazwa załogi: toledo
Dołączył: 09 Cze 2011
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-03-11, 21:18   

Raczej tak
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-03-11, 21:27   

Ja bym nie byl ;)
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toledo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato Heku 530
Nazwa załogi: toledo
Dołączył: 09 Cze 2011
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-03-12, 17:23   

To który na co daje sygnał?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 242/612
Skąd: z głębokiego buszu

Wysłany: 2014-03-12, 17:47   

toledo napisał/a:
To który na co daje sygnał?

gino napisał/a:
o pracy wentylatora decyduje czujnik temperatury wkręcony w chłodnice...nie termostat.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-03-16, 15:15   

Mogę podłączyć się do tego tematu z pytaniem?
Ok, thx.
Niedawno wymieniałem u siebie chłodnicę. Mając w rękach czujnik wentylatorów nie sprawdziłem go (we wrzątku) czy działa poprawnie. Obecnie układ jest zalany, gotowy do podróży i za żadne skarby nie mogę auta rozgrzać do granicy włączenia się wentylatora/ów.
Nasuwa się wniosek że albo nie osiąga tak wysokiej temperatury (na dworze chłodno) albo czujnik jest uszkodzony.
Jest jakiś sposób by bez spuszczania płynu i wykręcenia czujnika sprawdzić jego sprawność?
Nie chcę czekać do upałów bo może być za późno.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***