Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Lodowka w VW T3?
Autor Wiadomość
adamer 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: T3 Westfalia Joker, Renault Possl Roadmaster
Dołączył: 14 Lis 2007
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-10, 18:46   Lodowka w VW T3?

Witam. W koncu prace stolarskie prawie skonczone i zabralem sie za sprawdzanie pracy lodowki w moim nowym nabytku.
W zwiazku z tym ze temp. za oknem i tak lodowkowe za podstawe uznalem zamrozenie malego pojemniczka z lodem postawinego bezposrednio na radiatorze. Nie jetem pewien jak uzywa sie tego systemu,ale na obrazku przy rysunku wtyczki termostat powinien byc na zero,wiec tak stawilem. Po 3 h efektu zadnego. Przekrecilem wiec na maxa i po kolejnych 2h mialem lod ;-) Teraz przyszla kolej na 12V , i tu klapa :-? ani w polozeniu termostatu na zero ani na maxa nic sie nie dzialo. Dodam ze auto bylo na postoju. Mam taka prosta niemiecka instrukcje do Westfalii, nie znam niemieckiego ale pisze tam ze "Der 12v Stromkreis ist nicht thermostatisch regelbar"( ma ktos moze taka instrukcje po angielsku, lub po polsku?) Rozumiem ze chyba przy pracy na 12V termostat nie dziala, czy to moze byc powodem niezamarzania wody?
Jakies pomysly gdzie szukac poblemu? Zarowno przy 12, jak i 220 V nie palila sie kontrolka, czy jest ona tylko na gaz? Na gaz jeszcze nie sprawdzalem, bo jeszcze nie mam zbiornika. Moze macie kogos godnego polecenia w okolicach Lublina?

DSC00065-'.jpg
Moja lodoweczka
Plik ściągnięto 150 raz(y) 63,36 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-02-10, 19:34   

Może tak być że aby działało na 12 V musi być włączony zapłon albo nawet czasami uruchomiony silnik.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adamer 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: T3 Westfalia Joker, Renault Possl Roadmaster
Dołączył: 14 Lis 2007
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-10, 19:59   

Byc moze ale jak to sprawdzic? Zreszta moim zdaniem nie powinno tak byc. Lodowka jest zasilana z drugiego aku, wiec po co mialoby to miec zwiazek z zaplonem? Jest jakis posiadacz T3 Westfalia na forum?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2008-02-10, 20:44   

adamer napisał/a:
Lodowka jest zasilana z drugiego aku,

jesteś pewien ?
u mnie 12V w lodówce pojawia się dopiero w czasie pracujacego silnika, tak jak Janusz zauważył
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekM 
weteran
Piękny inaczej


Twój sprzęt: Bürstner Quadro IT674G
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lis 2007
Piwa: 17/9
Skąd: Stettin
Wysłany: 2008-02-10, 21:37   

papamila napisał/a:
adamer napisał/a:
Lodowka jest zasilana z drugiego aku,

jesteś pewien ?
u mnie 12V w lodówce pojawia się dopiero w czasie pracujacego silnika, tak jak Janusz zauważył


U mnie z kolei w kamperze podłączenie 12V lodówki jest opcjonalne. Są dwie pary styków. Albo bezwzględne ciągłe zasilanie lodówki, albo uzależnione od pracujęcego silnika. W tej chwili mam zasilanie ciągłe. Chyba, że często będę zapominał o ręcznym przełączeniu albo wyłączeniu doprowadzając do rozładowania aku, to wtedy przełączę spowrotem na zasilanie zależne od silnika.
_________________
Mirek ze Szczecina
I znowu jeden post więcej
Nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swego poziomu, a później pokona doświadczeniem.
www.shippol.pl www.uszczelki-cnc.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adamer 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: T3 Westfalia Joker, Renault Possl Roadmaster
Dołączył: 14 Lis 2007
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-02-10, 22:59   

Mozliwe ze macie racje, choc z cala pewnoscia przewody ida z dodatkowego aku do lodowki.
Musze jeszcze poeksperymentowaac w czasie jazdy.W nadchodzacym tygodniu bede mial w koncu gaz, mam nadzije ze lodoweczka na nim zaskoczy.
Inny problem to legalnosc instalacji. Wyczytalem na tutejszym forum ze moga byc problemy na promach. Jednak w watku, ktory znalazlem nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
W koncu nie wiem gdzie sie udac aby zalegalizowac wykonana instalacje tak aby nie miec problemu na promie- wybieram sie do Norwegii

[ Dodano: 2008-04-15, 23:00 ]
Wyglada na to ze jednak macie racje i lodowka dziala na 12V tylko gdy silnik chodzi. Wg. instrukcji tak ma byc. Nie podoba mi sie takie rozwiazanie. Chce to przrobic tak aby nawet bez wlaczonego zaplonu mozna bylo zasilac lodowke na 12V. W najgorszym wypadku zdechnie mi dodatkowy aku. Mam pytanie czy ktos juz to przerabial i moze cos podpowiedziec? Niestety w sprawach elektrycznych kiepsko sobie radze

[ Dodano: 2008-04-29, 23:07 ]
W koncu udalo mi sie zalatwic butle z homologacja i ja zamontowac. Lodowka o dziwo odpalila na gazie, ale jakos kiepsko chlodzi w porownaniu do pradu. W instrukcji jest napisne zeby odpalac na min. ( jest nawet ikonka przy pokretle)nie wiem jednak czy potem moge podkrecic na maksa? Kontrolka nie pali sie przy zadnej z opcji zasilanie, miga jedynie w czasie rozruchu na gaz, czuy to normalne?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HenDryk4 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW T3 WESTFALIA Joker Club 3
Nazwa załogi: Załoga Lulusia
Dołączył: 02 Sie 2010
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-08-09, 19:36   

Witam
Jesli chodzi o te czerwona kontrolke ,to powinna ona blyskac tylko w momecie dzialania zapalarki, po zaplonie gazu przestaje blyskac, natomiast sam plomien mozna obejrzec przez okienko wielkosci 1gr monety, usytuowane w dolnym lewym rogu wewnatrz lodwki. Prawde mowiac widac go jedynie w nocy, przy wylaczonym oswietleniu. Jesli chodzi o pokretlo termostatu widoczne na panelu sterowania, to ma ono wylacznie zastosowanie przy zasilaniu 230~V, na innych zasilaniach nie ma znaczenia. Natomiast na zasilaniu z dodatkowego aku powinna chodzic bez kluczyka w stacyjce. Przynajmniej w mojej Westfalii jest tak, ze zasilanie z dodtkowego aku jest zebezpieczone dodatkowym bezpiecznikiem na slupku za siedzeniem kierowcy, a pozniej juz prosto do odbiornikow w czesci campingowej. W razie potrzeby podaj maila to podesle Ci schemat instalacji lodowki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HenDryk4 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: VW T3 WESTFALIA Joker Club 3
Nazwa załogi: Załoga Lulusia
Dołączył: 02 Sie 2010
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-08-09, 19:51   

Male sprostowanie; termostat pracuje z zasilaniem 230~V i z gazem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***