 |
|
ducato 2,5d vs 1,9 td |
Autor |
Wiadomość |
tojfel
trochę już popisał
Twój sprzęt: chwilowo jeep cheroke i namiot
Dołączył: 24 Sie 2010 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: bagniewo
|
Wysłany: 2010-11-15, 08:25 ducato 2,5d vs 1,9 td
|
|
|
Witam wszystkich.
Nie wiem czy dobrze umieszczam temat ( moze powinien byc w dziale kupujacych ) ale do rzeczy - najwyzej przeniose
Mam dylemat co do silnika. Padlo juz na ducato w alkowie z lat 80-90 na 5-6 osob-dlugosc 5,5 do 6 max. Silniki 2,5 d - 75KM - 162Nm przy 2200 obr/min a druga opcja to 1,9 TD - no i ten niby lepsze parametry bo 82KM i 181Nm/2500 obr/min. Jeszcze jest trzeci motor ale tych jest bardzo malo w ofercie 2,5TD 95KM - 216Nm/2000 .
Rozne sa opinie ale jak to wychodzi tak w rzeczywistym swiecie.
1,9D raczej odradzacie bo slaby na gorkach. Najwiekszy dylemat to ten 1,9TD i 2,5 D
Auta z turbina sa zawsze wiecej awaryjne ( tak mi sie wydaje ) i ewetualne koszty w naprawie. To prawda czy zle myslenie ??
Nie jest to latwy wybor, tym bardziej ze szukanie auta z dobra zabudowa jest trudne...jak juz cos ladnego to dylemat z silnikiem.
Prosze Was o jakies opinie, porady czy spostrzezenia.
pozdrawiam
pawel |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-11-15, 08:30
|
|
|
jesli chodzi o ''jazde'' ...2,5D nie ma szansy w przyspieszeniu , szybkosci,czy wjazdach pod górki w stosunku do 1,9td ...
jezdzilem ostatnio hymerkiem ''500 cos tam'' z 92r z silniczkiem 1.9td
wymienialem w nim turbo na ''regenerowane''...i powiem szczerze..zaskakujaco mocne i szybkie autko... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
tojfel
trochę już popisał
Twój sprzęt: chwilowo jeep cheroke i namiot
Dołączył: 24 Sie 2010 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: bagniewo
|
Wysłany: 2010-11-15, 08:36
|
|
|
czyli jak na razie to 3 punkty na korzysc 1,9TD |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2010-11-15, 09:38
|
|
|
2,5 D też ma swoje plusy
( trwałość, bezawaryjność)
wg mnie to buda ( jej stan i układ wnętrza) determinują wybór
i na tym się skup,
zarówno z silnikiem 1,9TD jak i 2,5D dojedziesz na miejsce |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2010-11-15, 09:47
|
|
|
Mój 2.5D demonem szybkości nie jest ale nie o to tu chodzi, natomiast stwierdzam bezawaryjność, dość niskie spalanie (9-10 l/100), tanie materiały eksploatacyjne (filtry, rozrząd itd...) no i przede wszystkim prostota budowy, ma przejechane 202 tyś a oleju grama nie weźmie, może niewiele kilometrów zrobiłem bo około 4500 ale te zalety mogę stwierdzić.
Mam delikatne zapocenia olejowe przy korku miski olejowej i troszkę przy filtrze ale nie są to wycieki kropelkowe tylko zapocenia jak to bywa przy dieslach.
Ja polecam 2.5 D |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2010-11-15, 09:48
|
|
|
papamila napisał/a: | wg mnie to buda ( jej stan i układ wnętrza) determinują wybór
i na tym się skup |
to jest najważniejsze !! |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
tojfel
trochę już popisał
Twój sprzęt: chwilowo jeep cheroke i namiot
Dołączył: 24 Sie 2010 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: bagniewo
|
Wysłany: 2010-11-15, 10:10
|
|
|
wlasnie ta bezawaryjnosc i prosta konstrukcja jak i tanie materialy tez sie licza - robocizna lezy po mojej stronie
w sumie wlasciwy wybor padnie po podsumowaniu wszystkich za i przeciw, mocnych i slabych stron waszych doswiadczen i spostrzezen
a jak jest z tymi 1.9 TD i ich awaryjnoscia, w szczegolnosci turbinka bo jak to padnie to ciezko jechac, no i ewetualne koszta - czt drozszy z racji swojego nieco wiekszego zaawansowania czy porownywalnie?
mam wrazenie ze takim starym klekotem bez turbo zajade dalej... |
|
|
|
 |
MariuszB
zaawansowany

Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2008 Piwa: 5/5 Skąd: Warszawa/Bayern :)
|
Wysłany: 2010-11-15, 10:44
|
|
|
Z mojej posiadanej wiedzy widziałem więcej "motorschaden"/ uszkodzeń silnika w przypadku 1.9td aniżeli 2.5d. Te drugie, nawet jeśli "skrzypią" i dymią to na ogół ... jadą . W 1.9td potrafi częściej paść rozrząd czy głowica oraz sam układ doładowania... co nie zmienia faktu, że oba silniki są godne polecenia pod warunkiem, że są w należytym stanie.
Faktem jest, że 1.9td zbiera się lepiej od 2.5d... ale nie są to różnice, które powinno się zbytnio brać pod uwagę. Wszystko zależy od kodycji danego egzemplarza.
Kolejną sprawą jest róźnica między 2.5d J5 vs Ducato... ten w J5 pracuje jakby bardziej miękko i subiektywnie, ma ciut lepsze osiągi od Fiatowskiego.
Reasumując: są to motory dość wiekowe i nie skupiałbym się nad tym 2.5d vs 1.9td tylko który trafi się w lepszym stanie.
Osobiście wybierając motor do, bądź co bądź, wiekowego kampera, gdzie mniej ważne są osiągi a ważniejsza jest bezawaryjność i prostota, wybrałbym 2.5d. |
_________________ Pozdrawiam
MariuszB |
Ostatnio zmieniony przez MariuszB 2010-11-15, 10:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2010-11-15, 10:47
|
|
|
tojfel napisał/a: | w szczegolnosci turbinka bo jak to padnie to ciezko jechac, no i ewetualne koszta |
Wydaje mi się że nie możesz tak z góry zakładać że coś się zepsuje, piszesz że robota po Twojej stronie wiec wnioskuje że znasz się na samochodach i mechanice więc przy poszukiwaniach sam ocenisz stan turbiny i innych podzespołów, od leciwych samochodów też nie możesz oczekiwać cudów, ja mojego szukałem ponad pół roku obejrzałem dziesiątki sztuk, zjechałem całą Polskę N-S-W-E.
Bądź też świadomy że mało jest takich ludzi którzy sprzedają od tak, zawsze takie stare autko ma coś "za uszami" i zawsze będziesz musiał coś włożyć, mało kto sprzedaje samochód bez wkładu finansowego. |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
tojfel
trochę już popisał
Twój sprzęt: chwilowo jeep cheroke i namiot
Dołączył: 24 Sie 2010 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: bagniewo
|
Wysłany: 2010-11-15, 11:19
|
|
|
MariuszB napisał/a: |
Osobiście wybierając motor do, bądź co bądź, wiekowego kampera, gdzie mniej ważne są osiągi a ważniejsza jest bezawaryjność i prostota, wybrałbym 2.5d. |
no i tu szala przechodzi coraz bardziej na tego 2,5
martini44 napisał/a: |
Bądź też świadomy że mało jest takich ludzi którzy sprzedają od tak, zawsze takie stare autko ma coś "za uszami" i zawsze będziesz musiał coś włożyć, mało kto sprzedaje samochód bez wkładu finansowego. |
swiadom tego jestem, silnik idzie latwiej zrobic niz reszte ... ale mieszkamy w polsce i "za uszami " to pewnie ma kazde sprzedawane auto, tym bardziej od handlarza, no ale to juz inny temat |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2010-11-15, 12:55
|
|
|
Nasz pierwszy miał silnik 2.5d więc do niego mogę sie odnieść, Bardzo dobrze sie zbierał , z tym ,że był to półintegral i miał małe spalanie!!!! Kiedyś miałem blaszaka tez 2.5 D silnik fiatowski z przebiegiem 250tys km- chodził bez zarzutu nie brał oleju!!!No i prostota budowy!! Ja bym wybrał 2.5D.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bogusław i Ewa
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato HYMER PREMIUM 678 TRAMP
Nazwa załogi: EB
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Kwi 2010 Piwa: 75/27 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2010-11-15, 15:27
|
|
|
Mam Ducato 2,5D 90r 135tys.km.Silnik 75KM .Bez wygłupów przelotowa wynosi 75km/godzinę.Zużycie-10l.Nie słyszałem nic złego o tym silniku.Moc wystarczająca do typowego kamperowania. |
|
|
|
 |
maniek68
trochę już popisał

Twój sprzęt: PEUGEOT J5 90r 2.5D
Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 2/1 Skąd: Włocławek&Ateny
|
Wysłany: 2010-11-15, 16:33
|
|
|
Mam J5 2,5D 90r .Silnik 75KM ,chodzi super
Na podjazdach trochę sapie ale daje rade,a na trasie
ważniejsze spalanie(9L-10L) niż większa prędkość o pare Km.
i bez turbiny ,mniej awaryjny |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2010-11-15, 20:08
|
|
|
Jeśli kupisz kampera z zagranicy akcyza 1.9 td 3,1%- 2.5d, 18,6% |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2010-11-15, 20:10
|
|
|
Ja miałem podobny problem kiedyś ,Wybrałem 2,5D wolnossący z 1996roku ,moc porównywalna ,spalanie podobne ale za to,bezawaryjny.Przy zakupie za granicą bulisz dużą akcyzę,a za 1,9 małą.Mimo to 2,5D GÓRĄ. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|