Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ducato 2,5d vs 1,9 td
Autor Wiadomość
tojfel 
trochę już popisał

Twój sprzęt: chwilowo jeep cheroke i namiot
Dołączył: 24 Sie 2010
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: bagniewo
Wysłany: 2010-11-15, 08:25   ducato 2,5d vs 1,9 td

Witam wszystkich.

Nie wiem czy dobrze umieszczam temat ( moze powinien byc w dziale kupujacych ) ale do rzeczy - najwyzej przeniose :)
Mam dylemat co do silnika. Padlo juz na ducato w alkowie z lat 80-90 na 5-6 osob-dlugosc 5,5 do 6 max. Silniki 2,5 d - 75KM - 162Nm przy 2200 obr/min a druga opcja to 1,9 TD - no i ten niby lepsze parametry bo 82KM i 181Nm/2500 obr/min. Jeszcze jest trzeci motor ale tych jest bardzo malo w ofercie 2,5TD 95KM - 216Nm/2000 .
Rozne sa opinie ale jak to wychodzi tak w rzeczywistym swiecie.
1,9D raczej odradzacie bo slaby na gorkach. Najwiekszy dylemat to ten 1,9TD i 2,5 D
Auta z turbina sa zawsze wiecej awaryjne ( tak mi sie wydaje ) i ewetualne koszty w naprawie. To prawda czy zle myslenie ??
Nie jest to latwy wybor, tym bardziej ze szukanie auta z dobra zabudowa jest trudne...jak juz cos ladnego to dylemat z silnikiem.
Prosze Was o jakies opinie, porady czy spostrzezenia.
pozdrawiam
pawel
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-11-15, 08:30   

jesli chodzi o ''jazde'' ...2,5D nie ma szansy w przyspieszeniu , szybkosci,czy wjazdach pod górki w stosunku do 1,9td ...

jezdzilem ostatnio hymerkiem ''500 cos tam'' z 92r z silniczkiem 1.9td
wymienialem w nim turbo na ''regenerowane''...i powiem szczerze..zaskakujaco mocne i szybkie autko...
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tojfel 
trochę już popisał

Twój sprzęt: chwilowo jeep cheroke i namiot
Dołączył: 24 Sie 2010
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: bagniewo
Wysłany: 2010-11-15, 08:36   

czyli jak na razie to 3 punkty na korzysc 1,9TD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2010-11-15, 09:38   

2,5 D też ma swoje plusy
( trwałość, bezawaryjność)
wg mnie to buda ( jej stan i układ wnętrza) determinują wybór
i na tym się skup,
zarówno z silnikiem 1,9TD jak i 2,5D dojedziesz na miejsce
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-11-15, 09:47   

Mój 2.5D demonem szybkości nie jest ale nie o to tu chodzi, natomiast stwierdzam bezawaryjność, dość niskie spalanie (9-10 l/100), tanie materiały eksploatacyjne (filtry, rozrząd itd...) no i przede wszystkim prostota budowy, ma przejechane 202 tyś a oleju grama nie weźmie, może niewiele kilometrów zrobiłem bo około 4500 ale te zalety mogę stwierdzić.
Mam delikatne zapocenia olejowe przy korku miski olejowej i troszkę przy filtrze ale nie są to wycieki kropelkowe tylko zapocenia jak to bywa przy dieslach.
Ja polecam 2.5 D :szeroki_usmiech
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-11-15, 09:48   

Cytat:
papamila napisał/a:
wg mnie to buda ( jej stan i układ wnętrza) determinują wybór
i na tym się skup


to jest najważniejsze !!
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tojfel 
trochę już popisał

Twój sprzęt: chwilowo jeep cheroke i namiot
Dołączył: 24 Sie 2010
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: bagniewo
Wysłany: 2010-11-15, 10:10   

wlasnie ta bezawaryjnosc i prosta konstrukcja jak i tanie materialy tez sie licza - robocizna lezy po mojej stronie
w sumie wlasciwy wybor padnie po podsumowaniu wszystkich za i przeciw, mocnych i slabych stron waszych doswiadczen i spostrzezen :)
a jak jest z tymi 1.9 TD i ich awaryjnoscia, w szczegolnosci turbinka bo jak to padnie to ciezko jechac, no i ewetualne koszta - czt drozszy z racji swojego nieco wiekszego zaawansowania czy porownywalnie?
mam wrazenie ze takim starym klekotem bez turbo zajade dalej...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MariuszB 
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2008
Piwa: 5/5
Skąd: Warszawa/Bayern :)
Wysłany: 2010-11-15, 10:44   

Z mojej posiadanej wiedzy widziałem więcej "motorschaden"/ uszkodzeń silnika w przypadku 1.9td aniżeli 2.5d. Te drugie, nawet jeśli "skrzypią" i dymią to na ogół ... jadą :) . W 1.9td potrafi częściej paść rozrząd czy głowica oraz sam układ doładowania... co nie zmienia faktu, że oba silniki są godne polecenia pod warunkiem, że są w należytym stanie.

Faktem jest, że 1.9td zbiera się lepiej od 2.5d... ale nie są to różnice, które powinno się zbytnio brać pod uwagę. Wszystko zależy od kodycji danego egzemplarza.

Kolejną sprawą jest róźnica między 2.5d J5 vs Ducato... ten w J5 pracuje jakby bardziej miękko i subiektywnie, ma ciut lepsze osiągi od Fiatowskiego.

Reasumując: są to motory dość wiekowe i nie skupiałbym się nad tym 2.5d vs 1.9td tylko który trafi się w lepszym stanie.

Osobiście wybierając motor do, bądź co bądź, wiekowego kampera, gdzie mniej ważne są osiągi a ważniejsza jest bezawaryjność i prostota, wybrałbym 2.5d.
_________________
Pozdrawiam
MariuszB
Ostatnio zmieniony przez MariuszB 2010-11-15, 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-11-15, 10:47   

tojfel napisał/a:
w szczegolnosci turbinka bo jak to padnie to ciezko jechac, no i ewetualne koszta

Wydaje mi się że nie możesz tak z góry zakładać że coś się zepsuje, piszesz że robota po Twojej stronie wiec wnioskuje że znasz się na samochodach i mechanice więc przy poszukiwaniach sam ocenisz stan turbiny i innych podzespołów, od leciwych samochodów też nie możesz oczekiwać cudów, ja mojego szukałem ponad pół roku obejrzałem dziesiątki sztuk, zjechałem całą Polskę N-S-W-E.
Bądź też świadomy że mało jest takich ludzi którzy sprzedają od tak, zawsze takie stare autko ma coś "za uszami" i zawsze będziesz musiał coś włożyć, mało kto sprzedaje samochód bez wkładu finansowego.
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tojfel 
trochę już popisał

Twój sprzęt: chwilowo jeep cheroke i namiot
Dołączył: 24 Sie 2010
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: bagniewo
Wysłany: 2010-11-15, 11:19   

MariuszB napisał/a:

Osobiście wybierając motor do, bądź co bądź, wiekowego kampera, gdzie mniej ważne są osiągi a ważniejsza jest bezawaryjność i prostota, wybrałbym 2.5d.

no i tu szala przechodzi coraz bardziej na tego 2,5
martini44 napisał/a:

Bądź też świadomy że mało jest takich ludzi którzy sprzedają od tak, zawsze takie stare autko ma coś "za uszami" i zawsze będziesz musiał coś włożyć, mało kto sprzedaje samochód bez wkładu finansowego.

swiadom tego jestem, silnik idzie latwiej zrobic niz reszte ... ale mieszkamy w polsce i "za uszami " to pewnie ma kazde sprzedawane auto, tym bardziej od handlarza, no ale to juz inny temat :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2010-11-15, 12:55   

Nasz pierwszy miał silnik 2.5d więc do niego mogę sie odnieść, Bardzo dobrze sie zbierał , z tym ,że był to półintegral i miał małe spalanie!!!! Kiedyś miałem blaszaka tez 2.5 D silnik fiatowski z przebiegiem 250tys km- chodził bez zarzutu nie brał oleju!!!No i prostota budowy!! Ja bym wybrał 2.5D.. :szeroki_usmiech :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bogusław i Ewa 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato HYMER PREMIUM 678 TRAMP
Nazwa załogi: EB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Piwa: 75/27
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-11-15, 15:27   

Mam Ducato 2,5D 90r 135tys.km.Silnik 75KM .Bez wygłupów przelotowa wynosi 75km/godzinę.Zużycie-10l.Nie słyszałem nic złego o tym silniku.Moc wystarczająca do typowego kamperowania.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maniek68 
trochę już popisał


Twój sprzęt: PEUGEOT J5 90r 2.5D
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 2/1
Skąd: Włocławek&Ateny
Wysłany: 2010-11-15, 16:33   

Mam J5 2,5D 90r .Silnik 75KM ,chodzi super
Na podjazdach trochę sapie ale daje rade,a na trasie
ważniejsze spalanie(9L-10L) niż większa prędkość o pare Km.
i bez turbiny ,mniej awaryjny :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2010-11-15, 20:08   

Jeśli kupisz kampera z zagranicy akcyza 1.9 td 3,1%- 2.5d, 18,6% :shock:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2010-11-15, 20:10   

Ja miałem podobny problem kiedyś ,Wybrałem 2,5D wolnossący z 1996roku ,moc porównywalna ,spalanie podobne ale za to,bezawaryjny.Przy zakupie za granicą bulisz dużą akcyzę,a za 1,9 małą.Mimo to 2,5D GÓRĄ.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***