Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana osłony przegubu.
Autor Wiadomość
njoy 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Chwilowo brak
Nazwa załogi: njoy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 1/3
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-08-22, 14:17   Wymiana osłony przegubu.

Szanowni koledzy.
Po letnich wyjazdach zauważyłem peknięta osłonę przegubu (strona kierowcy od skrzyni biegów) - zawaliło mi smarem cały spód. Trzeba się z tym rozprawić przed następnym wyjazdem żeby nie narabiło się gorzej. Ma ktoś może doświadczenie z tego typu zabiegiem - krótko mówiąc jak się za to zabrac aby sprawnie i bez niespodzianek wymienić? Czy przegób z półośką (tak to chyba fachowo się nazywa) swobodnie wyjmę ze skrzyni?
Pozdrawiam z Suwalszczyzny
Kamil.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-22, 14:31   

Przegub wyjdzie bez problemu,ale jeżeli tego nigdy nie robiłeś to lepiej skorzystać z pomocy kogoś kto to robił.Przy okazji wymienił bym uszczelniacz w skrzyni.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
njoy 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Chwilowo brak
Nazwa załogi: njoy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 1/3
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-08-22, 14:42   

Dzięki za szybką podpowiedź. Chciałem się tylko upewnić, że nie ma żadnych patentów z tym związanych. Rozumiem, że po wysunięciu ze skrzyni nic w niej nie spadnie opadnie itp. i nie będe miał problemów ze złożeniem. Słuszna uwaga z tym uszczelnieniem - jedna robota.
Pozdrawiam.
Kamil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-08-22, 15:29   

njoy napisał/a:
Dzięki za szybką podpowiedź. Chciałem się tylko upewnić, że nie ma żadnych patentów z tym związanych. Rozumiem, że po wysunięciu ze skrzyni nic w niej nie spadnie opadnie itp. i nie będe miał problemów ze złożeniem. Słuszna uwaga z tym uszczelnieniem - jedna robota.
Pozdrawiam.
Kamil


Z tym wyciąganiem to nie tak hop i siup :chytry
Trzeba połowę zawieszenia zdemontowac z jednej strony a i na lejący się olej ze skrzyni przygotować .Najlepiej przed demontażem półosi go zlać.
PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
czupur 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Mitsubishi L300
Nazwa załogi: Rodzinka
Dołączył: 12 Sie 2009
Wysłany: 2010-08-23, 12:16   

tak jak pisze Miluś, jest trochę roboty, a najgorsze że musisz zdjąć przegub z półosi, bo inaczej nie zmienisz gumy, posłuchaj czy nie strzela bo jeśli guma była długo pęknięta to dostał się piasek i mógł uszkodzić przegub
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-08-23, 13:25   

PO PIERWSZE-napraw to odrazu..BO PO KILKUSET km BEDZIESZ MIAL JESZCZE PRZEGUB DO WYMIANY
po drugie-odlaczasz koncowke drazka i wachacz dolny,odkrecasz nakretke porzegubu, odciagasz zawieszenie tak, aby przegub wyskoczyly z piasty, odciagasz go na bok..i mlotkiem zbijasz z poloski..
nakladasz nowa gume,napelniona nowym smarem do przegubow, zakladasz na poloske zapinke..ktora trzyma przegub i..mlotkiem go spowrotem nabijasz..dalej..robisz to samo co wczesniej.tylko w odwrotnej kolejnosci..
po 3cie..po tej lekturze popdjedz do warsztatu..niech Ci to zrobia :bigok
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2010-08-23, 21:04   

gino
Cytat:
po 3cie..po tej lekturze popdjedz do warsztatu..niech Ci to zrobia

Jeżeli nie zastosujesz się do punktu 3 to przynajmniej postaraj się o nowe nakrętki na czopy osi. Przypadkiem mam zdjęcia to możesz zobaczyć jak to wygląda.

Skrzynia biegów bez półosi. Pomarańczowy simmerig do wymiany po odkręceniu 4-ch śrub


Prawa strona zawieszenia po wymontowaniu półosi. Przy okazji warto pomalować nadkola farbą antykorozyjną.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
njoy 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Chwilowo brak
Nazwa załogi: njoy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 1/3
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-08-28, 21:35   

Dziękuję koledzy za dotychczasowe cenne wskazówki. Dzisiaj korzystając z chwili wolnego czasu na wsi zabrałem się za demontaż przegubu. W planie było wyjęcie wszystkiego tak aby dostać się do uszczelnienia (pomiędzy skrzynią a półosią), o którym pisaliście i Lepciak pięknie pokazał na zdjęciach. Wszystko szło jak po maśle - no może poza odkręceniem nakrętki półosi przy piaście - zabrakło klucza o rozmiarze 40. Z tym jednak poradziłem sobie inaczej. Wszystko z górki a poległem na elemencie na załączonym zdjęciu - jak to cholerstwo zdjąć, wyjąć ze skrzyni aby dostać się do obudowy uszczelniacza ? Próbowałem delikatnie czy wyjdzie ale nic z tego. Lepciak pewnie wie jak zdemontować skoro zrobił zdjęcia, Z góry dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam
Kamil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
czupur 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Mitsubishi L300
Nazwa załogi: Rodzinka
Dołączył: 12 Sie 2009
Wysłany: 2010-08-30, 12:17   

kolego jeśli nie masz wycieku oleju pomiędzy tym elementem ze zdjęcia a skrzynią to nie ruszaj go
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
czupur 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Mitsubishi L300
Nazwa załogi: Rodzinka
Dołączył: 12 Sie 2009
Wysłany: 2010-08-30, 12:21   

najprawdopodobniej ta końcówka półosi jest przykręcona do skrzyni, a nie wysuwana z pierścieniem zabezpieczającym
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
czupur 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Mitsubishi L300
Nazwa załogi: Rodzinka
Dołączył: 12 Sie 2009
Wysłany: 2010-08-30, 12:34   

i jeszcze jedno, wymień lepiej cały przegub, niewiele droższy od gumy, a w komplecie z gumą pierścieniami i smarem, bo jak założysz samą gumę , a po jakimś czasie usłyszysz trzaskanie, to czeka cie ta sama praca, przegub ok 75 zł
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2010-08-30, 15:12   

nic na siłę lekko młotkiem
zaprzyj z prawej i lewej srubokętem slusarskim ciągnij na zewnątrz a od tyłu w ten element uderz młotkiem lub jakiś mały łom ciągnij do siebie i puknij młotkiem
nic się nie posypie w skrzyni na 100%
na końcówce jest rowek i pierścień rozprężny którego opór musisz pokonac zaprzyj i ciągnij a wieczorem pokarze ci fotkę z instrukcji obsługi jak to robić
pod tym są 4 śruby i zimering uszczelniający tak jak z prawej strony
nic nie wysypie się w skrzyni nie bój się
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2010-08-30, 16:06   

zdjęcie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
njoy 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Chwilowo brak
Nazwa załogi: njoy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 1/3
Skąd: Białystok
  Wysłany: 2010-08-30, 18:54   

Wszystkim dziękuję jeszcze raz za rozjaśnienie sprawy, a w szczególności Irkowi. Bez okładów młotkowo - łapowych się nie obejdzie - a ja chciałem delikatnie - po francusku - hehehehe :haha: :haha: .
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez njoy 2010-08-31, 11:43, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2010-08-30, 20:26   

wydaje mi się ze na tym krzyżaku czegoś brakuje tam powinły byc takie tulejki i łozyska a ich tam nie widzę
ten krzyżak to sciągaczem na zimno można zdjąc
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***