Przesunięty przez: janusz 2009-01-24, 19:52 |
Zużycie paliwa czyli ile pali kamper |
Autor |
Wiadomość |
Mazur
weteran Robert Mazur
Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Piwa: 84/105 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-07-26, 16:31
|
|
|
Alkowa to więcej spali. W moim 2.8JTD do 160km/h nie dojdę, ale spalanie przy 100 to jakieś 11litrów, a przy 120-130 to 16 litrów, to wyższe spalanie mierzone na A4 metodą przejedź i zatankuj do pełna. Waży sporo bo w garażu dodatkowo ponton+silnik spalinowy to jakieś 130kg , skuter 50cm3 i standardowe wyposażenie. To chyba norma, tak mi się wydaje. |
_________________ Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu' |
|
|
|
|
|
stivo.lodz
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ford Transit Safariways
Dołączył: 23 Kwi 2016 Piwa: 3/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-07-26, 17:24
|
|
|
Spalanie potrafi być bardzo różne nawet w tych samych modelach aut z takim samym wyposażeniem. Oprócz stylu jazdy zależy również od stanu silnika. Osobiście się o tym przekonałem w swoim staruszku Transit 2.5D - wcześniej przy prędkości ok 90km/h spalał 10 l. Po wymianie wtrysków na nowe i regulacji pompy nie dość, że dostał drugie życie to jeszcze spalanie spadło do 8 l. To samo auto, taki sam styl jazdy i zbliżone obciążenia. |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-07-26, 21:01
|
|
|
Wracając z urlopu po raz kolejny wskazania i liczenie wskazuje na lepszą jakość zachodniego/Austriackiego paliwa. Niemieckie nie gorsze ale mniej go tankowałem.
Od 2 tygodni i już chyba na stałe będę się tankował na Niemieckich stacjach.
Dziś w Guben (Niemcy) Diesel normal 118,9 centów/litr. W grosikach różnic istotnych nie ma bo w Gubinie (PL) i tak jakaś zmowa cenowa i ceny w kosmosie wobec np zielonej Góry.
Mam dosyć dawania głupich szans i durnej nadziei, że nasze Polskie...
Za drogie mam auta by je narażać.
Nie mam już wątpliwości bo tym kamperem jak żadnym poprzednim, 2 razy na urlopie byłem i potrafi na tempomacie 95 wg navi/100 licznikowo zejść znacznie niżej niż na paliwie w PL na naszych autostradach.
Cena bierze się z jakości, nie będę lał niewydolnego syfu. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1173 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-26, 21:09
|
|
|
SPALANIE - ANALIZA KOSZTÓW
VIN: WDB6023131819XXXX
Typ: T1 podwozie (602) 307 D 2.4
Marka: MERCEDES-BENZ T1
Samochód kempingowy w zabudowie:
FFB motocaravains Wohnmobil TABBERT MC83
Producent: DAIMLER BENZ T1
Model: 307 D
Opony letnie i zimowe (205 R 14 C/N)
Długość pojazdu: 632 cm
Szerokość pojazdu: 219 cm
Wysokość pojazdu: 270 cm
Olej napędowy: ON
Twój pojazd przejechał 29 711 km i zużył 2 665 l paliwa o wartości 12 951 pln
Koszt paliwa: 43.61 PLN/100km 12 608.92 PLN na 28 914.0 km
Spalanie: 9.00 l/100km 2 602.84 l na 28 914.0 km
Rodzaj opon: 9.00 l/100km 2 602.84 l na 28 914.0 km
Szczegóły: 9.05 l/100km 584.50 l na 6 459.5 km
Drogi: 8.99 l/100km 2 018.34 l na 22 454.6 km
Styl jazdy: 9.00 l/100km 2 602.84 l na 28 914.0 km
Rodzaje paliwa:
Diesel 9.00 l/100km 2 602.84 l na 28 914.00 km
Stacja paliw:
Aral: 8.74 l/100km 52.00 l na 595.00 km
Esso: 9.13 l/100km 87.00 l na 953.00 km
Orlen: 9.07 l/100km 2 114.69 l na 23 320.00 km
Lotos: 8.93 l/100km 34.82 l na 390.00 km
Slovnaft: 8.19 l/100km 42.20 l na 515.00 km
Agip: 8.77 l/100km 34.82 l na 397.00 km
Lukoil: 8.92 l/100km 72.40 l na 812.00 km
Petrol: 8.48 l/100km 10.68 l na 126.00 km
BP: 8.33 l/100km 126.23 l na 1 515.00 km
Shell: 9.62 l/100km 28.00 l na 291.00 km |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1173 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-07-26, 21:10
|
|
|
Typ: T1 podwozie (602) 307 D 2.4
VIN: WDB6023131819XXXX
Typ: T1 podwozie (602) 307 D 2.4
Marka: MERCEDES-BENZ T1
Rok produkcji: 1981.09.12 Düsseldorf
Producent: DAIMLER BENZ T1
Model: 307 D
Rodzaj: podwozie
Samochód kempingowy w zabudowie:
FFB motocaravains Wohnmobil TABBERT MC83
Kraj Producent: Düsseldorf
Typ paliwa: ON
Rodzaj silnika: olej napędowy
Paliwo: olej napędowy
Liczba cylindrów: 4
Pojemność w dane techniczne [ccm]: 2350
Pojemność silnika: [cm3] 2404
Moc silnika: 48 KW
Moc silnika: 65 KM
Średnie spalanie [l/100 km]: 9.00 l/100 km
Kod silnika: OM 616.937
Typ skrzyni biegów:
Manualna 4 cztery biegi plus tylny bieg
Rodzaj napędu:
Napęd tylnych kół
System hamulcowy: Hydrauliczny
Hamulce: ABS/ASR: NIE
System hamulcowy: hydrauliczny
Rodzaj napędu:
Napęd tylnych kół.
KBA: 2193
Opony letnie i zimowe (205 R 14 C/N)
Na wyposażeniu fabryczna kuchenka dwupalnikowa.
Lodówka z dużym zamrażalnikiem,
Zbiornik wody czystej o pojemności 120 l,
Zbiornik wody szarej o pojemności 100 l,
Bojler Truma BL10,
Dwie butle gazowe 11 kg,
Antena TV na wysięgniku,
Telewizor CELLO 20 LCD TV DVD Combo12V,
Zlewozmywak, umywalka, prysznic,
Toaleta kasetowa C- 400.
Dodatkowe wyposażenie: markiza, rozkładany stolik, cztery krzesełka turystyczna, zewnętrzne przyłącze gazowe, zewnętrzna kuchenka dwupalnikowa z grillem wraz ze stolikiem pod nią.
Wymieniona cztery okna dachowe,
Zamontowana kamera cofania wraz z monitorem,
Długość pojazdu: 632 cm
Szerokość pojazdu: 219 cm
Wysokość pojazdu: 270 cm |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2018-07-26, 21:11
|
|
|
Po podniesieniu mocy na hamowni do prawie 200 KM i niemal 500 NM zrobiłem 1.5 tyś km i dokładne pomiary od pełnego do pełnego- 12 litrów , +- 0,5 l , prędkości stałe ok 110-120 chwilę tu i tam 130 , maksymalne oszczędzanie hamulców , wyprzedzanie dynamicznie i zdecydowanie.
Moc lepsza niż w większości osobowych , jestem nieprzeciętnie zadowolony |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2018-07-26, 21:54
|
|
|
Po uzbrojeniu dachu w markizę,antenę,klimę i solary,Spalanie wzrosło o 1L/100 km. |
|
|
|
|
salek
zaawansowany
Twój sprzęt: Globe Traveller Voyager X
Nazwa załogi: Salki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Cze 2013 Piwa: 20/22 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: 2018-08-09, 11:15
|
|
|
A ja się martwiłem, że mój dużo pali.
Transit 2.2 tdci z alkową - autostrada A4 - tempomat na 120 (momentami 130 kiedy wyprzedzałem tiry) - spalanie wyszło 13,2 L/100 |
_________________ https://www.camperteam.pl...p=778461#778461 - Nasz Globe Traveller Voyager X |
|
|
|
|
forhend
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 3.0
Dołączył: 11 Gru 2013 Piwa: 2/3 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2018-08-09, 11:31
|
|
|
Citroen C25. 1990r.p. 2.0 benzyna/gaz 75 KM. -17litrów gazu ,prędkość 90-100 km/h |
_________________ forhend |
|
|
|
|
McGali
stary wyga
Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2018-08-09, 17:24
|
|
|
forhend napisał/a: | Citroen C25. 1990r.p. 2.0 benzyna/gaz 75 KM. -17litrów gazu ,prędkość 90-100 km/h |
Jaką masz instalację lpg? Ja mam 2 gen - spalanie o 2l mniejsze |
|
|
|
|
forhend
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 3.0
Dołączył: 11 Gru 2013 Piwa: 2/3 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2018-08-09, 19:16
|
|
|
McGali napisał/a: | forhend napisał/a: | Citroen C25. 1990r.p. 2.0 benzyna/gaz 75 KM. -17litrów gazu ,prędkość 90-100 km/h |
Jaką masz instalację lpg? Ja mam 2 gen - spalanie o 2l mniejsze |
Chyba I -szej generacji,tam jest gaznik zwykły ,parownik,sruba regulacyjna dopływ gazu i mikser w wężu doprowadzającym dopływ powietrza. |
_________________ forhend |
|
|
|
|
McGali
stary wyga
Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2018-08-09, 20:05
|
|
|
forhend napisał/a: | McGali napisał/a: | forhend napisał/a: | Citroen C25. 1990r.p. 2.0 benzyna/gaz 75 KM. -17litrów gazu ,prędkość 90-100 km/h |
Jaką masz instalację lpg? Ja mam 2 gen - spalanie o 2l mniejsze |
Chyba I -szej generacji,tam jest gaznik zwykły ,parownik,sruba regulacyjna dopływ gazu i mikser w wężu doprowadzającym dopływ powietrza. |
Też mam gaźnik ale także wspawaną sondę lambda i na gaźniku zamontowany czujnik położenia przepustnicy. Zamiast pompy przeponowej - pompa elektryczna wyłączana po przejściu na gaz. Gaz przełączany obrotami silnika. https://www.youtube.com/watch?v=jn2-C47l_K4 |
|
|
|
|
forhend
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato 3.0
Dołączył: 11 Gru 2013 Piwa: 2/3 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2018-08-09, 21:00
|
|
|
McGali napisał/a: | forhend napisał/a: | McGali napisał/a: | forhend napisał/a: | Citroen C25. 1990r.p. 2.0 benzyna/gaz 75 KM. -17litrów gazu ,prędkość 90-100 km/h |
Jaką masz instalację lpg? Ja mam 2 gen - spalanie o 2l mniejsze |
Chyba I -szej generacji,tam jest gaznik zwykły ,parownik,sruba regulacyjna dopływ gazu i mikser w wężu doprowadzającym dopływ powietrza. |
Też mam gaźnik ale także wspawaną sondę lambda i na gaźniku zamontowany czujnik położenia przepustnicy. Zamiast pompy przeponowej - pompa elektryczna wyłączana po przejściu na gaz. Gaz przełączany obrotami silnika. https://www.youtube.com/watch?v=jn2-C47l_K4 |
możesz napisac od czego zastosowałes te wszystkie dodatki? |
_________________ forhend |
|
|
|
|
McGali
stary wyga
Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2018-08-09, 21:41
|
|
|
forhend napisał/a: | McGali napisał/a: | forhend napisał/a: | McGali napisał/a: | forhend napisał/a: | Citroen C25. 1990r.p. 2.0 benzyna/gaz 75 KM. -17litrów gazu ,prędkość 90-100 km/h |
Jaką masz instalację lpg? Ja mam 2 gen - spalanie o 2l mniejsze |
Chyba I -szej generacji,tam jest gaznik zwykły ,parownik,sruba regulacyjna dopływ gazu i mikser w wężu doprowadzającym dopływ powietrza. |
Też mam gaźnik ale także wspawaną sondę lambda i na gaźniku zamontowany czujnik położenia przepustnicy. Zamiast pompy przeponowej - pompa elektryczna wyłączana po przejściu na gaz. Gaz przełączany obrotami silnika. https://www.youtube.com/watch?v=jn2-C47l_K4 |
możesz napisac od czego zastosowałes te wszystkie dodatki? |
Modyfikacje są bardzo duże i nie wszystko pamiętam z czego było. Sonda jest fiatowska z podgrzewaniem wstępnym, tps chyba od poloneza, instalacja Bingo M (konfigurowalna interfejsem), pompa z alledrogo .... Do wykonania był zasilacz 5V do tps. Elektrozawór 12V do spuszczania paliwa z komory pływakowej w chwili przełączenia na gaz. Wykonano powrót/przelew paliwa z gaźnika do zbiornika. Pełne wskazanie ilości lpg w desce itp itd |
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-08-09, 22:31
|
|
|
Mi wychodzi ponad 10l ale ciągle autostradami jeżdżę ~90km/h i coś czuję że pompa jest źle ustawiona.
Zauważyłem natomiast jedną dziwną rzecz, spora różnica jest po zastosowaniu innego paliwa lub dodatku do paliwa czyli reakcji na to starego diesla.
Jechałem z Polski zatankowałem w Austrii było lepiej ale to jest nic bo jak dodam dodatku do diesla to jest dopiero różnica.
Rożnica jest namacalna, obroty są wyższe na luzie to jest mierzalne kamper praktycznie nie kopci wcale parę dni temu robiłem przegląd i spaliny czyste jak te z katalizatorem i euro3.
Wcześniej miałem w aucie diesla z kompem i bezpośrednim wtryskiem i też stosowałem dodatki ale różnicy żadnej nie było a tu jest to widoczne wyraźnie, myślałem że będzie odwrotnie bo ten na wszystkim pojedzie na mazucie czy oleju po frytkach. |
|
|
|
|
|
|