 |
|
Porady zakupowe |
Autor |
Wiadomość |
perfex
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Teraz: Rimor Katamarano 3
Nazwa załogi: WielkaPiątka
Dołączył: 24 Kwi 2010
|
Wysłany: 2010-08-31, 12:46 Porady zakupowe
|
|
|
Hello,
W związku ze zbliżającym się (mam nadzieję, że szybkimi krokami ) zakupem kampera mam parę pytań ogólnych:
1. Jaki napęd jest lepszy - na przód czy tył ? (4x4 nie rozważajmy ) Wiadomo, że napęd tylny można spotkać głównie w Transitach - ale gdybyście mieli do wybory dwa takie same auta to który napęd jest lepszy do kampera i dlaczego ?
I tu dodatkowa kwestia napędowa - czy przy kołach-bliźniakach z tyłu są automatycznie wyższe opłaty autostradowe ?
2. Hałas wewnątrz. Które samochody są cichsze a które głośniejsze ? Rozpatrując np. najpopularniejszą trójkę Ducato/Transit/LT-Sprinter to jak wygląda sprawa z głośnością wewnątrz w czasie jazdy ? Która kabina lepiej jest wyciszona ?
Czy zabudowy w zależności od producenta mocno różnią się poziomem hałasu wewnątrz w czasie jazdy ?
3. Ogrzewanie - czy są jakieś istotne różnice w systemach grzewczych kamperów ? Pytam o takie produkowane powiedzmy po roku 2000.
4. Klimatyzacja - czy gdy klimatyzacja silnikowa w czasie jazdy ustawiona jest na dosyć mocne dmuchanie to pasażerowie siedzący na kanapie w części mieszkalnej coś z tego chłodu czują ?
5. Jak rozwiązane jest zawieszenie tylnej osi ? Czy częściej to resory czy miechy powietrzne, czy jedno i drugie ? I czy ta pneumatyka jeżeli jest - to jest fajna i mało zawodna ?
6. Jak poznać "na oko" czy auto jest w wersji "zimowej"- ocieplanej ? I czy to ocieplenie faktycznia spełania swoją rolę oraz czy w lato powoduje mniejsze nagrzewanie wnętrza ?
Pozdrawiam
Miquel |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2010-08-31, 14:56
|
|
|
podstawą sukcesu i zadowolenia
w wypadku zakupu uzywanego auta
w/g mnie priorytety są w następujacej kolejnosci:
- stan techniczny zabudowy
- układ wnętrza
- wyposażenie dodatkowe
- cena
kwestia napędu- przód/tył/ ew blizniaki uważam za drugorzędną
halas (jesli nie od silnika) to będziesz mial i tak od przewożonego dobrodziejstwa
jeśli nie będziesz jeżdził zimową porą na regularne narty to nie będzie miało to dla Was znaczenia-wersją letnią też w chłody mozna, jeno wydatek gazu większy
po czym poznać- grubsza badż podwójna podłoga a w niej schowane zbiorniki na szarą wodę- ściany i dach to to samo co wersja niezimowa
w tylnym zawieszeniu podstawa to resory, miechy powietrzne to miły dodatek
może też być oś AL-KO- również z kategorii extrasów |
|
|
|
 |
Andrzej_M
trochę już popisał

Twój sprzęt: Roller Team, Transit
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-08-31, 15:08 ad. opłaty autostradowe
|
|
|
Jedyne miejsce, gdzie płaciłem więcej za bliźniaki to Autostrada Wielkopolska (2x w stosunku do sam. osobowych). Na innych płatnych autostradach w Polsce nim nie jeździłem. W Europie jeździliśmy po Francji (via Holandia, Belgia), Włoszech (via Czechy, Słowacja, Austria, Słowenia, Szwajcaria). Wszędzie albo mieliśmy winiety do 3,5t albo płaciliśmy opłaty autostradowe osobowy/kamper i bez znaczenia były bliźniaki na tylnej osi- nie zawsze są rysunki na cenniku, ale tam gdzie były nie było rozróżnienia czy kamper jest na bliźniakach, czy nie; tam gdzie nie było rysunków to cena i oznaczenie kategorii pojazdu na bilecie sugerowały, że jesteśmy traktowani jak samochód osobowy, a nie jak lekka ciężrówka (vide płatna A2). |
|
|
|
 |
perfex
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Teraz: Rimor Katamarano 3
Nazwa załogi: WielkaPiątka
Dołączył: 24 Kwi 2010
|
Wysłany: 2010-08-31, 15:58
|
|
|
w/g mnie priorytety są w następujacej kolejnosci:
- stan techniczny zabudowy
Tu mam największy zgryz - bo stan techniczny auta umiem poznać- z zabudową gorzej. Myślę że podjadę na jakiś kamper-serwis i tam posprawdzają czujnikiem wilgoci itp.
- układ wnętrza
To akurat wiem doskonale. 6 osobowy, alkowa, na środku stolik z 4 miejscami z pasami, z tyłu podwójne łóżko - pod nim "garaż"
- wyposażenie dodatkowe
Klima kabinowa, przyzwoita tapicerka, spora lodówka - a reszta to już standart.
- cena
To najłatwiejsze Wiadomo, że najtaniej - choć "okazji" nie mam zamiaru kupować - to się nie opłaca
- może też być oś AL-KO- również z kategorii extrasów
Jak to poznać że to ALKO ? ma napis ?
Pozdrawiam,
Miquel |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2010-08-31, 16:03
|
|
|
perfex napisał/a: | Jak to poznać że to ALKO ? |
przede wszystkim będzie szerszy rozstaw kół niż przód |
|
|
|
 |
KrzysF
zaawansowany

Twój sprzęt: "Hyniek" - Hymermobil 540 1978r
Dołączył: 22 Wrz 2009 Piwa: 6/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2010-09-02, 22:56 Re: ad. opłaty autostradowe
|
|
|
Andrzej_M napisał/a: | Jedyne miejsce, gdzie płaciłem więcej za bliźniaki to Autostrada Wielkopolska |
Tak samo jest na autostradzie A4 Katowice-Kraków. |
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
...milczenie jest głupie, jeśli jesteśmy mądrzy, ale mądre, jeśli jesteśmy głupi...(Charles Caleb Colton)
 |
|
|
|
 |
perfex
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Teraz: Rimor Katamarano 3
Nazwa załogi: WielkaPiątka
Dołączył: 24 Kwi 2010
|
Wysłany: 2010-09-15, 12:28 A hałas ?
|
|
|
papamila napisał/a: | perfex napisał/a: | Jak to poznać że to ALKO ? |
przede wszystkim będzie szerszy rozstaw kół niż przód |
A jak wygląda sprawa z odczuwaniem hałasem w kabinie kierowcy ? Jak to wygląda w przypadku aut z roczników 2003-2005 trójki Ducato/Transit/VW LT ? Macie jakieś spostrzeżenia, doświadczenia ? |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|