Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik w kamperze
Autor Wiadomość
Campmar 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2010-09-20, 12:02   silnik w kamperze

Witam,

W naszych planach jest kupno kampera (pierwszego).Pomijając sprawę wyposażenia,jak się mają silniki 1,9TD (fiat Ducato) w krótkich kamperach? Większość oferowanych kamperów 1995+ posiada te silniki. Nie ukrywam,że sprowadzając takiego, wszystkie dodatkowe koszty byłyby niższe.Ale...czy nie będę jeździł mułem,pewnie żywotność takiego silnika jest krótsza?
Trochę skaczę między półkami zakupowymi (raz kilkulatek potem kilkunastolatek),ale zakup starszego jak na pierwszy raz wydaje mi się bezpieczniejszy...
Proszę o uwagi,z góry dziękuję.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 207/165
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-09-20, 18:34   

Jako ,ze mowa o krótkich camperkach czuję się wywołany do tablicy .Mam chyba najkrótszego campera Ducato na forum. Jest tak........ :gwm :gwm :gwm :gwm
Pytasz o 1,9 TD ............ ja mam 1,9D ~ 71KM w porywach z górki na normalnym dobrym , niechrzczonym paliwie jadę 90-100 km/h / autostrada /.Wir w baku ~ 10l/100km
Bez pośpiechu tj.70-80 km/h spalanie ~ 8,5 l/100km.Przy BIO spada prędkość , moc , śmierdzi z rury wydechowej a spalanie wzrasta w astronomicznym tempie :gwm :gwm :gwm
Nie wiem co mnie czeka w górach pewnie camperek je poczuje zanim ja zobaczę :gwm :gwm :gwm .
Przy 1,9 TD pewnie jest większa moc , przyspieszenie , mniejsze spalanie itd. czyli wszystko czego mi teraz brak :evil:

PZDR> MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-09-20, 18:46   

ale Milus..Ty nie masz alkowy...
a to zupelnie zmienia ''obliczenia'' oraz dynamike jazdy..na Twoj PLUS oczywiscie..a dla ALKOWY ...na minus..

ale..mam teraz na warsztatcie HYMERKA 1,9td ducato z 92r-ALKOWA ..i powiem szczerze..jestem bardzo zaskoczony dynamika, i szybkoscia maxymalna jaka daje ta niewielka jednostka napedowa...przy tak duzym autku z alkowa...
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 207/165
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2010-09-20, 18:52   

ale gino............ :niewiem: :bajer

Campmar pytał o krótkie.......... a nie wysokie i takie którym coś z przodku wisi :haha: :haha: :haha:
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-09-20, 19:06   

HEHEHEHE...
Milus...KROTKIE to nie zawsze znaczy NISKIE..
np HYMER TADEUSZA..
krotki jak Twoj..a wysoki jak moj.. :ok a alkowa to raczej STERCZY DO GORY..a nie wisi z przodu... :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 245/615
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2010-09-20, 19:18   

Campmar napisał/a:
jak się mają silniki 1,9TD (fiat Ducato) w krótkich kamperach?

Fendt 1.9TD- dł. 5.25m. Da się jeżdzić. W górach w tym roku w Chorwacji tylko raz był problem z podjazdem, ale to było 14% na dl, ok. 3 km. Teraz wymieniona chłodnica i termostat. W minioną sobotę i niedzielę pomyślne przeszedł test na malej pętli w Bieszczadach.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chris 
zaawansowany


Twój sprzęt: aktualnie namiot
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Gru 2008
Piwa: 3/1
Skąd: Otwock
Wysłany: 2010-09-20, 19:22   

Campmar, kamperek jest specyficznym pojazdem i jeździ się nim z założenia powoli. Moim podrózowałem 100 km/h po autostradzie jak musiałem. Ale największą frajdę miałem jak jechałem 50-60 km/h. Nawet jak jedziesz na wakacje to w momencie kiedy siadasz za kierownicą kamperka już na nich jesteś mimo że ujechałeś kilometr od domu. I pośpiech jest niewskazany. Także nie przywiązywałbym dużej wagi do mocy silnika. Lepiej kupić z mniejszym silnikiem, uniknąć wyższej akcyzy a mieć sprzęt w lepszym stanie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Campmar 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2010-09-20, 19:28   

MILUŚ napisał/a:
ale gino............ :niewiem: :bajer

Campmar pytał o krótkie.......... a nie wysokie i takie którym coś z przodku wisi :haha: :haha: :haha:


Niestety krótkie ale też wysokie (3,10m).Widzę,że z 1,9TD może być problem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Campmar 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2010-09-20, 19:31   

Slawek Dehler napisał/a:
Campmar napisał/a:
jak się mają silniki 1,9TD (fiat Ducato) w krótkich kamperach?

Fendt 1.9TD- dł. 5.25m. Da się jeżdzić. W górach w tym roku w Chorwacji tylko raz był problem z podjazdem, ale to było 14% na dl, ok. 3 km. Teraz wymieniona chłodnica i termostat. W minioną sobotę i niedzielę pomyślne przeszedł test na malej pętli w Bieszczadach.


Takiego 5,25m i 3,1m w górę mam na oku.Widzę,że możne być problem z tym 1,9TD.W tym roku wypożyczałem 2,3JTD i na niektórych wzniesieniach redukowałem bieg do 2.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dziabong 
weteran


Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Piwa: 16/90
Skąd: Dziabongowo
Wysłany: 2010-09-20, 19:44   

Znam takiego jednego 1,9 td co za nim w górach był tylko siwy dym, a był długi i z alkową. W niczym nie ustępował tym co maja 2,8 jtd.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 245/615
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2010-09-20, 19:50   

Campmar napisał/a:
Takiego 5,25m i 3,1m w górę mam na oku.Widzę,że możne być problem z tym 1,9TD

Jaki :roll:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Campmar 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2010-09-20, 20:50   

Slawek Dehler napisał/a:
Campmar napisał/a:
Takiego 5,25m i 3,1m w górę mam na oku.Widzę,że możne być problem z tym 1,9TD

Jaki :roll:


Silnik 90KM

!!svOgOwEW0~$(KGrHqMOKkUE)O!kH,bpBMfOsCDOtQ~~_19.JPG
Plik ściągnięto 7568 raz(y) 21,54 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 245/615
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2010-09-20, 20:53   

Dobrze oglądaj i bierz, a o silnik się nie martw. da radę :spoko
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camper Diem 
Kombatant


Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Piwa: 59/73
Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
Wysłany: 2010-09-20, 21:33   

Campmar, 90KM to silnik peugeot- mówią, że lepszy :spoko

jestem zwolennikiem mocnych silników, ale niezbyt ciężki kamper z takim silnikiem może być- silnik mojego busa z taką samą pojemnością ma moc 68KM i to już jest porażka :gwm
_________________
Camper Diem!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Campmar 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2010-09-22, 09:29   przesądzona decyzja

Po wielu przemyśleniach zdecyduję się na początek na starszego kampera (1996+).W związku z tym,że odradzano mi kupowanie w Polsce,poszukam go w Niemczech.
Przeznaczyć na to chcę 50tys PLN,a to ogranicza mnie do zakupu samochodu z silnikiem 1,9TD
(mniejsza akcyza).Jak będzie przekonam się po ewentualnej eksploatacji
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***