|
silnik w kamperze |
| Autor |
Wiadomość |
Campmar
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010 Skąd: Okolice Trójmiasta
|
Wysłany: 2010-09-20, 12:02 silnik w kamperze
|
|
|
Witam,
W naszych planach jest kupno kampera (pierwszego).Pomijając sprawę wyposażenia,jak się mają silniki 1,9TD (fiat Ducato) w krótkich kamperach? Większość oferowanych kamperów 1995+ posiada te silniki. Nie ukrywam,że sprowadzając takiego, wszystkie dodatkowe koszty byłyby niższe.Ale...czy nie będę jeździł mułem,pewnie żywotność takiego silnika jest krótsza?
Trochę skaczę między półkami zakupowymi (raz kilkulatek potem kilkunastolatek),ale zakup starszego jak na pierwszy raz wydaje mi się bezpieczniejszy...
Proszę o uwagi,z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 207/165 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-09-20, 18:34
|
|
|
Jako ,ze mowa o krótkich camperkach czuję się wywołany do tablicy .Mam chyba najkrótszego campera Ducato na forum. Jest tak........
Pytasz o 1,9 TD ............ ja mam 1,9D ~ 71KM w porywach z górki na normalnym dobrym , niechrzczonym paliwie jadę 90-100 km/h / autostrada /.Wir w baku ~ 10l/100km
Bez pośpiechu tj.70-80 km/h spalanie ~ 8,5 l/100km.Przy BIO spada prędkość , moc , śmierdzi z rury wydechowej a spalanie wzrasta w astronomicznym tempie
Nie wiem co mnie czeka w górach pewnie camperek je poczuje zanim ja zobaczę .
Przy 1,9 TD pewnie jest większa moc , przyspieszenie , mniejsze spalanie itd. czyli wszystko czego mi teraz brak
PZDR> MILUŚ |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-09-20, 18:46
|
|
|
ale Milus..Ty nie masz alkowy...
a to zupelnie zmienia ''obliczenia'' oraz dynamike jazdy..na Twoj PLUS oczywiscie..a dla ALKOWY ...na minus..
ale..mam teraz na warsztatcie HYMERKA 1,9td ducato z 92r-ALKOWA ..i powiem szczerze..jestem bardzo zaskoczony dynamika, i szybkoscia maxymalna jaka daje ta niewielka jednostka napedowa...przy tak duzym autku z alkowa... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 207/165 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2010-09-20, 18:52
|
|
|
ale gino............
Campmar pytał o krótkie.......... a nie wysokie i takie którym coś z przodku wisi |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-09-20, 19:06
|
|
|
HEHEHEHE...
Milus...KROTKIE to nie zawsze znaczy NISKIE..
np HYMER TADEUSZA..
krotki jak Twoj..a wysoki jak moj.. a alkowa to raczej STERCZY DO GORY..a nie wisi z przodu... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 245/615 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2010-09-20, 19:18
|
|
|
| Campmar napisał/a: | | jak się mają silniki 1,9TD (fiat Ducato) w krótkich kamperach? |
Fendt 1.9TD- dł. 5.25m. Da się jeżdzić. W górach w tym roku w Chorwacji tylko raz był problem z podjazdem, ale to było 14% na dl, ok. 3 km. Teraz wymieniona chłodnica i termostat. W minioną sobotę i niedzielę pomyślne przeszedł test na malej pętli w Bieszczadach. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
chris
zaawansowany

Twój sprzęt: aktualnie namiot
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Gru 2008 Piwa: 3/1 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2010-09-20, 19:22
|
|
|
| Campmar, kamperek jest specyficznym pojazdem i jeździ się nim z założenia powoli. Moim podrózowałem 100 km/h po autostradzie jak musiałem. Ale największą frajdę miałem jak jechałem 50-60 km/h. Nawet jak jedziesz na wakacje to w momencie kiedy siadasz za kierownicą kamperka już na nich jesteś mimo że ujechałeś kilometr od domu. I pośpiech jest niewskazany. Także nie przywiązywałbym dużej wagi do mocy silnika. Lepiej kupić z mniejszym silnikiem, uniknąć wyższej akcyzy a mieć sprzęt w lepszym stanie. |
|
|
|
 |
Campmar
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010 Skąd: Okolice Trójmiasta
|
Wysłany: 2010-09-20, 19:28
|
|
|
| MILUŚ napisał/a: | ale gino............
Campmar pytał o krótkie.......... a nie wysokie i takie którym coś z przodku wisi |
Niestety krótkie ale też wysokie (3,10m).Widzę,że z 1,9TD może być problem. |
|
|
|
 |
Campmar
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010 Skąd: Okolice Trójmiasta
|
Wysłany: 2010-09-20, 19:31
|
|
|
| Slawek Dehler napisał/a: | | Campmar napisał/a: | | jak się mają silniki 1,9TD (fiat Ducato) w krótkich kamperach? |
Fendt 1.9TD- dł. 5.25m. Da się jeżdzić. W górach w tym roku w Chorwacji tylko raz był problem z podjazdem, ale to było 14% na dl, ok. 3 km. Teraz wymieniona chłodnica i termostat. W minioną sobotę i niedzielę pomyślne przeszedł test na malej pętli w Bieszczadach. |
Takiego 5,25m i 3,1m w górę mam na oku.Widzę,że możne być problem z tym 1,9TD.W tym roku wypożyczałem 2,3JTD i na niektórych wzniesieniach redukowałem bieg do 2. |
|
|
|
 |
Dziabong
weteran

Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/90 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2010-09-20, 19:44
|
|
|
| Znam takiego jednego 1,9 td co za nim w górach był tylko siwy dym, a był długi i z alkową. W niczym nie ustępował tym co maja 2,8 jtd. |
_________________
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 245/615 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2010-09-20, 19:50
|
|
|
| Campmar napisał/a: | | Takiego 5,25m i 3,1m w górę mam na oku.Widzę,że możne być problem z tym 1,9TD |
Jaki |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Campmar
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010 Skąd: Okolice Trójmiasta
|
Wysłany: 2010-09-20, 20:50
|
|
|
| Slawek Dehler napisał/a: | | Campmar napisał/a: | | Takiego 5,25m i 3,1m w górę mam na oku.Widzę,że możne być problem z tym 1,9TD |
Jaki |
Silnik 90KM
!!svOgOwEW0~$(KGrHqMOKkUE)O!kH,bpBMfOsCDOtQ~~_19.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 7568 raz(y) 21,54 KB |
|
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 245/615 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2010-09-20, 20:53
|
|
|
Dobrze oglądaj i bierz, a o silnik się nie martw. da radę |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Camper Diem
Kombatant

Twój sprzęt: Eura Mobil
Nazwa załogi: Camper Diem!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Wrz 2007 Piwa: 59/73 Skąd: Gdańsk-Wrzeszcz
|
Wysłany: 2010-09-20, 21:33
|
|
|
Campmar, 90KM to silnik peugeot- mówią, że lepszy
jestem zwolennikiem mocnych silników, ale niezbyt ciężki kamper z takim silnikiem może być- silnik mojego busa z taką samą pojemnością ma moc 68KM i to już jest porażka |
_________________ Camper Diem! |
|
|
|
 |
Campmar
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: FENDT 510
Nazwa załogi: Campmarki
Dołączył: 04 Sie 2010 Skąd: Okolice Trójmiasta
|
Wysłany: 2010-09-22, 09:29 przesądzona decyzja
|
|
|
Po wielu przemyśleniach zdecyduję się na początek na starszego kampera (1996+).W związku z tym,że odradzano mi kupowanie w Polsce,poszukam go w Niemczech.
Przeznaczyć na to chcę 50tys PLN,a to ogranicza mnie do zakupu samochodu z silnikiem 1,9TD
(mniejsza akcyza).Jak będzie przekonam się po ewentualnej eksploatacji |
|
|
|
 |
|
|