rozruch silnika tdi |
Autor |
Wiadomość |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-10-07, 12:28 rozruch silnika tdi
|
|
|
pytanie dla znawców
podczas temperatury zewnętrznej ok 8 *c mam utrudniony rozruch silnika 2,5tdi kręci ale nie zapla z rury wydechowej leci bialy dym
w tamtym roku wymienione były swiece żarowe napięcie do nich dochodzi
2 lata temu robiona pompa w specjalistycznym zakładzie
jaka może byc przyczyna takiego zachownia
jak odpali wszystko jest ok nie dymi w jakiś specjalny sposób jak nieraz dodam energicznie gazu podczas jazdy to przez chwile zadymi na czarno ale potem to mu mija
gdzie szykac przyczyny silnik oleju nie bierze tylko to zapalanie trochę mnie denerwuje
jak odpali i pchodzi troche to mozna go zgasic i odpala normalnie ale to chyba już kwestia rozgrzania silnika |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-10-07, 12:35
|
|
|
W J5 masz TDI ..... ? czy 2.5 TD bo to różnica i kolejne pytanie jak go odpalasz ( przekecam stacyjke ....czekam XXXX etc...)
PS
TDI - zastrzeżony znak towarowy grupy VAG (skrót z ang. Turbodiesel Direct Injection (Diesel Motor)) - dieslowska wysokoprężna turbodoładowana jednostka silnikowa, zazwyczaj wyposażona w intercooler, zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, stosowana w samochodach należących do Koncernu Volkswagena: Volkswagen, Audi, Seat, Škoda.
Silniki TDI umownie można podzielić na trzy kategorie:
1.
* zasilane pompą rozdzielaczową (najstarsze)
* zasilane pompowtryskiwaczami (TDI-PD)
* zasilane Common rail (TDI-CR)
|
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-10-07, 12:41
|
|
|
nie jest to silnik w kamperze
jest to 2,5 tdi pedał gazu elektryczny wtryski zwykłe nie pompowtryski mam go 4 lata i zawsze jak jest zimno to robi sobie jaja jak przyjdą mrozy to już całkiem brak słów
swiece grzeje nawet 3 razy i nic |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-10-07, 12:48
|
|
|
Irek napisał/a: | nie jest to silnik w kamperze |
OK to może troszkę więcej informacji ..... co to za silnik z jakiego auta i jaki typ wtrysku ....
czy sieje defektami jakimiś .... czy świeci kontrolkę silnika .....
Irek napisał/a: | 2 lata temu robiona pompa w specjalistycznym zakładzie |
Czy ten objaw występuje od tej naprawy .... ? |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-10-07, 22:28
|
|
|
Coś tu nie gra. Jeżeli jest to J5, to nie masz elektrycznego pedału gazu.J5 produkowany był do 1994 r.Po 94 to Boxer .
Generalnie jeżeli to zwykły D a nie Common rail (wspólna szyna) to trudności z zapalaniem i biały dym może świadczyć o lejących wtryskach lub źle ustawionym wtrysku (za późny,jeżeli sie nie mylę).Można jeszcze domniemać ze pasek przeskoczył o 1 ząbek i też będziesz miał kłopoty tego typu ale to już filozofowanie,powinieneś jechać do "pompiarza" |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-10-07, 22:54
|
|
|
No ok nie zauważyłem,ale niech napisze w czym to chodzi i rocznik |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
StasioiJola
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2010-10-08, 00:03
|
|
|
Jeśli chodzi o silniki to uściślijmy: silnik 2.5 TDi wystepował dopiero w Boxerze od01.1997r. i miał 107 KM, natomiast najsilniejszy silnik w J5 to silnik 2.5 TD o mocy 90KM . W kamperkach na podwoziu Ducato był tez montowany silnik 2.5 TDi o mocy 115KM od 03.1994r, jak równiez silnik 2.8 TDI o mocy 122KM zakładany od 10.1997r. Nie wiem o który silnik koledze chodzi - może to napisze dokładnie , wtedy bedzie można coś doradzić!!!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Yans
weteran wielbiciel pieczonych pyrek, grilla i wędzenia

Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Piwa: 106/1696 Skąd: Pobiedziska
|
Wysłany: 2010-10-08, 08:09
|
|
|
KOGUT napisał/a: | StasioiJola napisał/a: | natomiast najsilniejszy silnik w J5 to silnik 2.5 TD o mocy 90KM . |
... a nie 95 KM ??? |
Tak jest standardowo. A u Ciebie dochodzi załoga . Nawet piesokura wliczono... |
_________________ Praca jest najgorszą formą spędzania wolnego czasu....
A każdy dzień jest raz w życiu...
Każdy, kto porzuci kota w następnym wcieleniu jest myszą.
Tomek
 |
|
|
|
 |
MariuszB
zaawansowany

Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Mar 2008 Piwa: 5/5 Skąd: Warszawa/Bayern :)
|
Wysłany: 2010-10-08, 08:31
|
|
|
Jaki masz dokładnie motor/kod? Jaki masz ori przebieg?
Piszesz, że świece żarowe były wymieniane ... jednak...
Najczęstszą przyczyną problemów z odpalenie motorów TDI z grupy VAG jest właśnie świeca żarowa. Nie wiedzieć czemu w nowych motorach PD kontrolka świec na zegarach nie służy do określenia czy świece faktycznie grzeją (bądź kiedy przestają grzać) tylko do sygnalizacji błędów w elektryce... np. migająca kontrolka w Passacie czy SuperB może oznaczać przepaloną żarówkę tylnej lampy .
W starszych na zwykłej pompie (VP) jest tak, że możesz mieć wszystkie świece niesprawne a kontrolka nie będzie tego sygnalizować, tzn będzie gasnąć po kilku sek... i problemy zawsze pojawiają się przy niskich temperaturach... tzw. nierównomierny rozruch.
Wieć moja sugestia jest taka: sprawdź dokładnie świece żarowe a jeśli to będzie na 100% OK to można szukać przyczyn gdzie indziej. |
_________________ Pozdrawiam
MariuszB |
|
|
|
 |
Student
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hymercamp 57 Ducato 92' 2,5TD
Dołączył: 28 Lip 2010 Piwa: 1/1 Skąd: Leszno/Trzebiny
|
Wysłany: 2010-10-08, 09:47
|
|
|
Irek napisał/a: | w tamtym roku wymienione były swiece żarowe | Sprawdz świece mimo że były wymieniane ,często jest tak że są marnej jakości i szybko padają.Wykręć i podłącz bezpośrednio do aku w kilka sekund muszą być czerwone jeśli nie to masz powód problemu... Jeśli swiece będą ok to możliwe że masz za wczesny zapłon i bez pompiarza i ustawienia kąta wtrysku się nie obędzie... |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-10-08, 11:03
|
|
|
przyznaję się nie jest to tdi tylko 2,5 td z intercooler
pompa zwykła rotacyjna boscha ,pedał elektryczny
wynalazek to silnik vm z grand voyagera
pompa po remoncie ,swiece zarowe wymienione ,rozrząd wymieniony w tym roku ale objawy te występowały wczesniej w ubiegłą zimę równierz
po odpleniu z rury nie kopci ani na biało ani na czrno jak energicznie dodam gazu w czasie jazdy to przydymi na chwile na czrno ale po chwili jest już ok ,jak odpali to mogę już zapalac normarnie aż do następnego dnia aż będzie zimny i wtedy brak reakcji dymi na biało ale nie chce załapac
uszczelka pod głowicą ok po zdjęciu pokrywy rozrządu brak jakiegokolwiek podejrzenia co do płynu w oleju korek oleju suchy czarny płyn w zbiorniku wyrównawczym nie brakuje nie bulgocze
chyba pozostaje sprawdzic ciśnienie na cylindrach i wtryski i myślec co dalej |
|
|
|
 |
Student
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hymercamp 57 Ducato 92' 2,5TD
Dołączył: 28 Lip 2010 Piwa: 1/1 Skąd: Leszno/Trzebiny
|
Wysłany: 2010-10-08, 14:01
|
|
|
Swego czasu miałem problem z odpalaniem w osobówce i okazało się że na zimno miał za wczesny kąt wtrysku i wyskakiwał poza zakres podczas pomiaru .Po korekcji problem się rozwiązał i przy -25 palił na strzał a nie jak wcześniej to mogłem kręcić do upadłego przy lekkim minusie... |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-10-08, 14:05
|
|
|
No to masz Irku potwierdzenie togo co Ci napisałem na PW ...... zacznij od świec ...potem pompa ..... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-10-08, 20:15
|
|
|
sprawdziłem swiece niby napięcie dochodzi ale
no własnie nie odchodzi dwie swiece wymieniane w tamtym roku padły jedna opór w mega omach druga 6,5 koma wymieniłem i zobacze co jutro będzie się działo
i chyba dam na sprawdzenie ciśnienia i wtrysków zobacze co będzie się działo
za wszystkie dobre rady z góry dziękuje
pozdrawiam |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-10-08, 20:29
|
|
|
wymienilem wszystkie ale te dwie jakies cieńkie były i padły po roku |
|
|
|
 |
|