Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
rozruch silnika tdi
Autor Wiadomość
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2010-10-07, 12:28   rozruch silnika tdi

pytanie dla znawców
podczas temperatury zewnętrznej ok 8 *c mam utrudniony rozruch silnika 2,5tdi kręci ale nie zapla z rury wydechowej leci bialy dym
w tamtym roku wymienione były swiece żarowe napięcie do nich dochodzi
2 lata temu robiona pompa w specjalistycznym zakładzie
jaka może byc przyczyna takiego zachownia
jak odpali wszystko jest ok nie dymi w jakiś specjalny sposób jak nieraz dodam energicznie gazu podczas jazdy to przez chwile zadymi na czarno ale potem to mu mija
gdzie szykac przyczyny silnik oleju nie bierze tylko to zapalanie trochę mnie denerwuje
jak odpali i pchodzi troche to mozna go zgasic i odpala normalnie ale to chyba już kwestia rozgrzania silnika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-10-07, 12:35   

W J5 masz TDI ..... ? czy 2.5 TD bo to różnica i kolejne pytanie jak go odpalasz ( przekecam stacyjke ....czekam XXXX etc...)

PS
TDI - zastrzeżony znak towarowy grupy VAG (skrót z ang. Turbodiesel Direct Injection (Diesel Motor)) - dieslowska wysokoprężna turbodoładowana jednostka silnikowa, zazwyczaj wyposażona w intercooler, zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, stosowana w samochodach należących do Koncernu Volkswagena: Volkswagen, Audi, Seat, Škoda.

Silniki TDI umownie można podzielić na trzy kategorie:

1.
* zasilane pompą rozdzielaczową (najstarsze)
* zasilane pompowtryskiwaczami (TDI-PD)
* zasilane Common rail (TDI-CR)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2010-10-07, 12:41   

nie jest to silnik w kamperze
jest to 2,5 tdi pedał gazu elektryczny wtryski zwykłe nie pompowtryski mam go 4 lata i zawsze jak jest zimno to robi sobie jaja jak przyjdą mrozy to już całkiem brak słów
swiece grzeje nawet 3 razy i nic
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-10-07, 12:48   

Irek napisał/a:
nie jest to silnik w kamperze


OK to może troszkę więcej informacji ..... co to za silnik z jakiego auta i jaki typ wtrysku ....
czy sieje defektami jakimiś .... czy świeci kontrolkę silnika .....

Irek napisał/a:
2 lata temu robiona pompa w specjalistycznym zakładzie


Czy ten objaw występuje od tej naprawy .... ?
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-10-07, 22:28   

Coś tu nie gra. Jeżeli jest to J5, to nie masz elektrycznego pedału gazu.J5 produkowany był do 1994 r.Po 94 to Boxer .
Generalnie jeżeli to zwykły D a nie Common rail (wspólna szyna) to trudności z zapalaniem i biały dym może świadczyć o lejących wtryskach lub źle ustawionym wtrysku (za późny,jeżeli sie nie mylę).Można jeszcze domniemać ze pasek przeskoczył o 1 ząbek i też będziesz miał kłopoty tego typu ale to już filozofowanie,powinieneś jechać do "pompiarza"
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-10-07, 22:54   

No ok :roll: nie zauważyłem,ale niech napisze w czym to chodzi i rocznik :bigok
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
StasioiJola 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Piwa: 81/283
Skąd: Gąbin
Wysłany: 2010-10-08, 00:03   

Jeśli chodzi o silniki to uściślijmy: silnik 2.5 TDi wystepował dopiero w Boxerze od01.1997r. i miał 107 KM, natomiast najsilniejszy silnik w J5 to silnik 2.5 TD o mocy 90KM . W kamperkach na podwoziu Ducato był tez montowany silnik 2.5 TDi o mocy 115KM od 03.1994r, jak równiez silnik 2.8 TDI o mocy 122KM zakładany od 10.1997r. Nie wiem o który silnik koledze chodzi - może to napisze dokładnie , wtedy bedzie można coś doradzić!!!! :szeroki_usmiech :spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Yans 
weteran
wielbiciel pieczonych pyrek, grilla i wędzenia


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Piwa: 106/1696
Skąd: Pobiedziska
Wysłany: 2010-10-08, 08:09   

KOGUT napisał/a:
StasioiJola napisał/a:
natomiast najsilniejszy silnik w J5 to silnik 2.5 TD o mocy 90KM .


... a nie 95 KM ???

Tak jest standardowo. A u Ciebie dochodzi załoga . Nawet piesokura wliczono... :haha: :haha: :haha:
_________________
Praca jest najgorszą formą spędzania wolnego czasu....
A każdy dzień jest raz w życiu...

Każdy, kto porzuci kota w następnym wcieleniu jest myszą.

Tomek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MariuszB 
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Mar 2008
Piwa: 5/5
Skąd: Warszawa/Bayern :)
Wysłany: 2010-10-08, 08:31   

Jaki masz dokładnie motor/kod? Jaki masz ori przebieg?

Piszesz, że świece żarowe były wymieniane ... jednak...
Najczęstszą przyczyną problemów z odpalenie motorów TDI z grupy VAG jest właśnie świeca żarowa. Nie wiedzieć czemu w nowych motorach PD kontrolka świec na zegarach nie służy do określenia czy świece faktycznie grzeją (bądź kiedy przestają grzać) tylko do sygnalizacji błędów w elektryce... np. migająca kontrolka w Passacie czy SuperB może oznaczać przepaloną żarówkę tylnej lampy :shock: .
W starszych na zwykłej pompie (VP) jest tak, że możesz mieć wszystkie świece niesprawne a kontrolka nie będzie tego sygnalizować, tzn będzie gasnąć po kilku sek... i problemy zawsze pojawiają się przy niskich temperaturach... tzw. nierównomierny rozruch.

Wieć moja sugestia jest taka: sprawdź dokładnie świece żarowe a jeśli to będzie na 100% OK to można szukać przyczyn gdzie indziej.
_________________
Pozdrawiam
MariuszB
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Student 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Hymercamp 57 Ducato 92' 2,5TD
Dołączył: 28 Lip 2010
Piwa: 1/1
Skąd: Leszno/Trzebiny
Wysłany: 2010-10-08, 09:47   

Irek napisał/a:
w tamtym roku wymienione były swiece żarowe
Sprawdz świece mimo że były wymieniane ,często jest tak że są marnej jakości i szybko padają.Wykręć i podłącz bezpośrednio do aku w kilka sekund muszą być czerwone jeśli nie to masz powód problemu... Jeśli swiece będą ok to możliwe że masz za wczesny zapłon i bez pompiarza i ustawienia kąta wtrysku się nie obędzie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2010-10-08, 11:03   

przyznaję się nie jest to tdi tylko 2,5 td z intercooler
pompa zwykła rotacyjna boscha ,pedał elektryczny
wynalazek to silnik vm z grand voyagera
pompa po remoncie ,swiece zarowe wymienione ,rozrząd wymieniony w tym roku ale objawy te występowały wczesniej w ubiegłą zimę równierz
po odpleniu z rury nie kopci ani na biało ani na czrno jak energicznie dodam gazu w czasie jazdy to przydymi na chwile na czrno ale po chwili jest już ok ,jak odpali to mogę już zapalac normarnie aż do następnego dnia aż będzie zimny i wtedy brak reakcji dymi na biało ale nie chce załapac
uszczelka pod głowicą ok po zdjęciu pokrywy rozrządu brak jakiegokolwiek podejrzenia co do płynu w oleju korek oleju suchy czarny płyn w zbiorniku wyrównawczym nie brakuje nie bulgocze
chyba pozostaje sprawdzic ciśnienie na cylindrach i wtryski i myślec co dalej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Student 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Hymercamp 57 Ducato 92' 2,5TD
Dołączył: 28 Lip 2010
Piwa: 1/1
Skąd: Leszno/Trzebiny
Wysłany: 2010-10-08, 14:01   

Swego czasu miałem problem z odpalaniem w osobówce i okazało się że na zimno miał za wczesny kąt wtrysku i wyskakiwał poza zakres podczas pomiaru .Po korekcji problem się rozwiązał i przy -25 palił na strzał a nie jak wcześniej to mogłem kręcić do upadłego przy lekkim minusie... :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-10-08, 14:05   

No to masz Irku potwierdzenie togo co Ci napisałem na PW ...... ;) zacznij od świec ...potem pompa ..... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2010-10-08, 20:15   

sprawdziłem swiece niby napięcie dochodzi ale
no własnie nie odchodzi dwie swiece wymieniane w tamtym roku padły jedna opór w mega omach druga 6,5 koma wymieniłem i zobacze co jutro będzie się działo
i chyba dam na sprawdzenie ciśnienia i wtrysków zobacze co będzie się działo
za wszystkie dobre rady z góry dziękuje
pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2010-10-08, 20:29   

wymienilem wszystkie ale te dwie jakies cieńkie były i padły po roku
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***