Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Boiler Truma 50mbar i 30 mbar
Autor Wiadomość
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2009-02-01, 23:18   Boiler Truma 50mbar i 30 mbar

Witam.
Mam kłopot i potrzebuję opini znawców tematu.
W moim kamperku brak jest boilera ,bo umarł przez lód i przez poprzednich właścicieli został usuniety trwale :(
Autko ma całą instalację gazową z reduktorem 50mbarów czyli starą. Teraz niestety można kupić nowy boiler na ciśnienie 30mbar.
Nie chce przerabiać instalacji bo ani kuchenka ani piecyk ogrzewania nie będą grały.
Czy ma ktoś pomysł jak wybrnąć z tej kałabangi? Szukam boilera używanego na 50mbar od kilku miesięcy, znalazłem gościa ale w drugim końcu polski i jeszcze musiabym osobiście przyjechać bo musi mi pokazać że działa co jest w obecnej sytuacji rodzinnej niewykonalne.
Moja małżonka jest w ciąży i jak do wiosny tego problemu nie rozwiąże to kamper chyba w tym roku nie będzie miał wzięcia, a tak bardzo chciałem aby miała namiastkę i komfort domu. A tak bez ciepłej wody to klapa.
Czy ktoś może mi pomóc? Jakieś pomysły?
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ARCADARKA 
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Piwa: 85/99
Skąd: STOLYCA
Wysłany: 2009-02-01, 23:26   ARCADARKA

ja ci pomogę :kwiatki:
zajmij się żoną bo tego potrzebuje :bigok :bigok :bigok :bigok
_________________
Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2009-02-01, 23:36   

Dzięki Darku.
Jutro zadzwonię.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
matejko 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 30 Gru 2010
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-05-06, 20:57   

Podłaczam się z pytaniem, bo temat wydaję mi się pochodny;
mam boiler trumy, który czsami działa bardzo dobrze a niekiedy odpala (zawsze bez problemu) ale gaśnie po jakimś czasie -resetuję go i znowu startuje (gaśnie płomień słychać trzask świecy przez parę sekund-brak odpalenia-kliknięcie elektrozaworu).Poprzedni właściciel wymieniał reduktor i elektrozawór, ale jak obejrzałem etykiety doszedłem do wniosku że;
-ogólną instalacje mam 50mbar
-bojler 50 mbar
- reduktor przy boilerze ???? 30 mbar- czy to może być przyczyną czasami kulawego działania boilera; może żle odczytałem wartości na w/w- redukuje z 50 mbar na 30 mbar, czy dodatkowy reduktor jest potrzebny?
Adam

truma.jpg
boiler
Plik ściągnięto 7097 raz(y) 37,55 KB

reduktor boilera.jpg
reduktor przy boilerze
Plik ściągnięto 7097 raz(y) 38,59 KB

reduktor główny-przy butli.jpg
reduktor calej instalacji gazowej przy butli 11 kg
Plik ściągnięto 7097 raz(y) 41,27 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 208/165
Skąd: Gliwice w przelocie

Wysłany: 2011-05-06, 22:14   

matejko napisał/a:
Podłaczam się z pytaniem, bo temat wydaję mi się pochodny;
mam boiler trumy, który czsami działa bardzo dobrze a niekiedy odpala (zawsze bez problemu) ale gaśnie po jakimś czasie -resetuję go i znowu startuje (gaśnie płomień słychać trzask świecy przez parę sekund-brak odpalenia-kliknięcie elektrozaworu).Poprzedni właściciel wymieniał reduktor i elektrozawór, ale jak obejrzałem etykiety doszedłem do wniosku że;
-ogólną instalacje mam 50mbar
-bojler 50 mbar
- reduktor przy boilerze ???? 30 mbar- czy to może być przyczyną czasami kulawego działania boilera; może żle odczytałem wartości na w/w- redukuje z 50 mbar na 30 mbar, czy dodatkowy reduktor jest potrzebny?
Adam


Wg. mnie poprzedni właściciel żle wymienił reduktor przy bojlerze . Ten przez Ciebie pokazany redukuje z 50 mbar na 30 mbar a cała instalacja i bojler jak wspomniałeś jest na 50 mbar . Wg.mnie masz za tym reduktorem za małe ciśnienie do pracy bojlera i stąd problemy .

:spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-05-07, 05:45   

Wywal ten reduktor na 30mbar. W tej konfiguracji jest on nie potrzebny i to jest przyczyna swirowania boilera. Reduktor przy butli daje takie ciśnienie jakie potrzebuje boiler. Prawdopodobnie poprzedni właściciel miał zamontowany nowszy boiler na 30mbar i stąd ta redukcja potem dopadł starszy model ale na właściwe ciśnienie i zamontował. Ale reduktor zostawił - niepotrzebnie. :shock:
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
matejko 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 30 Gru 2010
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-05-07, 09:24   

Żeby było pikantniej dodam, że jednym z warunków przy kupnie kampera na jesieni ub. roku było uruchomienie boilera- bo nie startował.Poprzedni właściciel oddał go do serwisu Trumy, wymienili elektrozawór i tenże reduktor (nie wiem co w tym miejscu było poprzednio) i mam na to rachunek i gwarancję :-/
- co wstawić w miejsce reduktora?- może jakiś kruciec
- czy w tym reduktorze jest jakiś zawór zwrotny, czy inny element niezbędny do właściwej pracy boilera.
Z pozdrowieniami Adam
P.S. Airgaston, Miluś -stawiam Wam wirtualne piwo, bo miałem podobny tok myślenia :diabelski_usmiech , ale ta niepewność...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 208/165
Skąd: Gliwice w przelocie

Wysłany: 2011-05-07, 11:39   

matejko napisał/a:

P.S. Airgaston, Miluś -stawiam Wam wirtualne piwo, bo miałem podobny tok myślenia :diabelski_usmiech , ale ta niepewność...


Dzięki za piwko................ :mrgreen: przyjmę je pod jednym warunkiem :wyszczerzony: ............. wypijemy je / i następne /w Pajęcznie OK ? :ok
Co do pomocy ........ od tego jest to forum i koledzy na nim :bigok

:spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-05-07, 14:14   

Ja również dziękuję za piwko. To co teraz napisałeś dało mi do myślenia. Nie sądze aby serwis Trumy robił palantelkę. Może stary palnik na 50mbar umarł i serwis władował na to miejsce palnik od nowszego boilera na 30mbar. Aby prawidłowo działał musieli założyć reduktor. Trzeba by porównać dysze ale jak to zrobić? Objawy wskazują że jest małe ciśnienie gazu. Jeźeli boiler dobrze chodził a teraz zaczął świrować to może byc przytkana dysza. Niestety Polak potrafi nakaszanić i domyśl się co autor miał na myśli. :?: Ja mam boiler 30-50mbar uniwersalny.

boiler tabliczka.JPG
Plik ściągnięto 178 raz(y) 58,94 KB

_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
matejko 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 30 Gru 2010
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-05-07, 14:26   

piwa jak najbardziej się należą i to realne, nie mogę się doczekać zlotu :szeroki_usmiech
zdemontowałem reduktor, testuję, nie mówię nic- oby nie zapeszyć :shock:
Adam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-05-07, 14:44   

Zobacz tylko czy podczas pracy boilera z kratki spalinowej nie czuć swądu przypalanego silikonu. Kociąłek jest uszczelniony z obudową takim oringiem przypominającym pierścień Zegera w miejscu gdzie jest wejście i wyjście króćców wodnych. Pod kociołkiem jest palnik. Jeżeli masz palnik na 30mbar a dasz mu 50mbar płomień może być ciut większy i może być podpiekany ten uszczelniacz. Ale moj jest na 30-50mbar i nic się nie smaży.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2011-05-07, 20:29   

Postaraj się zdemontować bojler - wbrew pozorom jest to czynność wyjątkowo prosta. Oprócz śrub rozkręć tylko złącze gazowe, niczego nie przestawiaj. Spod zbiornika wyjmij palnik a całą komorę spalania wyczyść dokładnie z nagromadzonego tam piachu i kurzu. Palnik przedmuchaj sprężonym powietrzem. Złóż do kupy i zapomnisz, ze miałeś problemy z podgrzewaniem wody.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
matejko 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 30 Gru 2010
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-05-09, 20:25   

umieram przy trumie' :-P
- wyrzuciłem dodatkowy reduktor-brak efektów
-rozebrałem całośc - wyczyściłem- trochę lepiej-przecietnie na dziesięć uruchomień, dwa razy musiałem zresetować; objaw jest taki, że podczas pracy palnika słyszę startujący iskrownik a następnie trzask elektrozaworu odcinającego gaz, restart- odpalanie za każdym razem bez problemu.
myslę sobie- może świeca jonizująca (powtarzam bo tak już przeczytałem na CT) lub jej obwód, bo wprowadza iskrownik i elektrozawór w stan jakby nie miał gazu (jak pisałem wyżej podczas pracy palnika)
-jaka powinna być szczelina między świecą a palnkiem?
-czy wszystkie baniaki sa takie pękate- czy ten może kiedyś zamarzł? :mikolaj
Koledzy pomóżcie, nie znacie mojej żony- bez ciepłej wody to ja piwa legalnie się nie napiję :wyszczerzony:
Adam

palnik.jpg
Plik ściągnięto 6873 raz(y) 45,67 KB

baniak.jpg
Plik ściągnięto 6873 raz(y) 37,67 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
matejko 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Bavaria T73
Dołączył: 30 Gru 2010
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-05-09, 20:40   

wspominałem wcześniej o elektrozaworze jakoby wymienionym - oto on w realu- chyba nie ma 6 miesięcy i to poza sezonem grzewczym :diabelski_usmiech
ogladałem palnik, dyszę- jak rozpoznać na jakie ciśnienie jest przystosowany- brak jakichkolwiek oznaczeń ?
-może na zlocie w Pajęcznie będzie fachowiec w tej materii :lol:

elektrozawór.jpg
Plik ściągnięto 6866 raz(y) 39,97 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2011-05-10, 07:20   

Na zlocie ma być Mirekmat.
Skontaktuj się z Nim na pw żeby wiedział co i jak.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***