Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka benzyna do wiekowego silnika
Autor Wiadomość
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-02-11, 21:01   Jaka benzyna do wiekowego silnika

Co stare silniki benzynowe teraz pijają? Dawno nie miałem autka z silnikiem benzynowym. Jak ostatnio posiadałem weterana to na stacji była benzyna niebieska 78 a potem U86.
Wypadłem z obiegu i potrzebuję porady. W instrukcji mercedesa jest napisane Normalbenzin 92 (ROZ 92) której już nie ma. Gniazda zaworowe nie za bardzo lubia bleifrei. Co dolać do paliwka aby motorek był zadowolony?
Pytanie szczególnie do tych co posiadaja weterany szos i są praktykami. plissss :hallo:
PS Kupię czteroetylek ołowiu w dużych ilościach :diabelski_usmiech
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Srebrzanka 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW T3 Karman Gipsy'88 1,9 TD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Sopot
Wysłany: 2011-02-11, 21:51   

Teraz na każdej większej stacji dostaniesz dodatek (chyba krzemowy - ołowiu już nie kupisz) w małych buteleczkach, dolewasz taką na 50 litrów benzyny. Ja dolewam do golfa mk1 '76 i motocykla BMW 100 RT '79. Ma zapobiegać wypalaniu się gniazd zaworowych.
_________________
Piotr i Katarzyna
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2011-02-11, 21:52   

wydaje mi się że 95 bo raczej niczym oktanów nie zbijesz. dolewając coś do paliwa możesz uszkodzić silnik albo zapchać układ paliwowy.
ja mam osobowego bus chevroleta express - amerykaniec,
powinien jezdzić na benzynie poniżej 95 ale nie ma więc leje co jest, no i gaz mu założyłem
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-02-12, 11:18   

Nie chodzi mi o liczbę oktanów, tylko o brak w obecnym paliwie czteroetylku ołowiu który smarował i chłodził gniazda zaworowe. Bezolowiowa nie mając tych dodatków nie radzi sobie ze starymi gniazdami i na skutek wyższej temperatury wypalają się owe. Nie chcę rozgrzebywać silnika po to by wymieniać gniazda, są dodatki do paliw tylko właśnie jakie? Chodzi mi o szczegóły.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-02-12, 12:34   

Co się martwisz o benzynę jak chodzi on chwilę i na gaz przełączysz a tam jest dopiero temperatura i susza :spoko
Są specjalne środki na każdej stacji benzynowej. Co prawda jak zlikwidowano kilka lat temu E95 w moich benzyniakach typu star 660 oraz gaz66 nic drastycznego się nie działo od tamtego czasu a nic nie dolewam. :spoko
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-02-12, 16:38   

No tak ale gazu za chwilę nie będzie. Od wąchania gazu to go głowa boli :ok
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BODEK 
zaawansowany


Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Piwa: 23/3
Skąd: Wesoła
Wysłany: 2011-02-12, 19:03   

Witaj
Od 3 lat jeżdzę Peugotem i leję 95 bezołowiową i nic się dotychczas nie dzieje. Czasami na dłuższe trasy dolewam dodatek MILENIUM firmy SHELL /na 50 litrów/, ale efektów wyrażnych nie widac.
Pozdrawiam
_________________
BODEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-02-12, 23:27   

O wreszcie coś konkretnego, jakaś nazwa itp. Któraś już z kolei osoba zwraca mi uwagę na dbanie o luz zaworowy i czeste regulowanie, mam silnik M115 taki jak w mercedesie W115, W123. Jakiś podstęp ze strony silnika?
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-02-13, 08:07   

Ale na prawdę na każdej stacji benzynowej dostaniesz dodatek do paliwa przeznaczony do silników starszej generacji. Ja często taki kupuję, przeważnie na Orlenie, (choć nie pamiętam nazwy :( ) kiedy tankuję Maluszka z 1978 roku. Nie ma z tym żadnego problemu, no może poza tym, że trzeba uważnie dozować bo choć buteleczka malutka to do zbiornika malucha i tak trzeba dzielić :?
_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-02-13, 08:19   

airgaston napisał/a:
Któraś już z kolei osoba zwraca mi uwagę na dbanie o luz zaworowy i czeste regulowanie
no to ja tez Ci na to zwróce uwage....
a zabawa z tym niezła...

konkretnie w Twoim autku robiłem to OSOBISCIE na mini zlociku MK w Uniejowie... :ok
gdy Martesikowi autko całkiem przestało jechac...po regulacji..znowu smigało aż miło.. :bigok


dodatek do paliwka..kupisz na każdej stacji ...jak bedziesz płacił za paliwko..popros ''dodatek do benzynki'' i zawsze dostaniesz...

firma/producent nie ma tu znaczenia...
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2011-02-13, 10:56   

Wiem wiem Grzesiu, Marcin mi mówił jak się naklołęś. Sprawność ginekologa masz przyznaną :szeroki_usmiech ,tylko dlaczego tak jest z tymi zaworami. Ten typ tak ma, wada rozwiązania konstrukcyjnego, ten silnik lubi pieszczoty, inna wersja wydarzeń? Coile zaglądać 10 czy 20tyśkm?
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***