Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Licznik z obrotomierzem do ducato z 1998r
Autor Wiadomość
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/482
Skąd: Biłgoraj

Wysłany: 2010-12-17, 19:10   

KOGUT napisał/a:
wskazuję Ci alternator , tam masz gotowy sygnał do obrotościomierza ...

Dodatkowy przewód będzie potrzebny z alternatora.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2010-12-17, 21:57   

Z sygnałem do obrotomierza to nie jest taka prosta sprawa w przypadku licznika Ducato po 98 roku.
Sygnał musi być o odpowiedniej ilości impulsów na obrót wału korbowego silnika.
Ten z alternatora raczej się nie nada. W obrotomierzu brak jakiejkolwiek regulacji. Podobno można dopasować wskazania wymieniając oscylator kwarcowy.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camp77 
zaawansowany


Twój sprzęt: PILOTE Fiat Ducato 1,9 TD, 2000r.
Dołączył: 31 Paź 2010
Piwa: 6/1
Skąd: Warszawa i Białystok
Wysłany: 2010-12-19, 17:27   

kaimar napisał/a:
Z sygnałem do obrotomierza to nie jest taka prosta sprawa w przypadku licznika Ducato po 98 roku.
Sygnał musi być o odpowiedniej ilości impulsów na obrót wału korbowego silnika.
Ten z alternatora raczej się nie nada. W obrotomierzu brak jakiejkolwiek regulacji. Podobno można dopasować wskazania wymieniając oscylator kwarcowy.


Hej! jesteś pewien, że tego rodzaju obrotościomierz pobiera sygnał obrotu wału karbowego a nie z alternatora wyjście "W"? :-P

1. Zegary Fiat Siena Palio D.jpg
Plik ściągnięto 395 raz(y) 122,46 KB

_________________
Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camp77 
zaawansowany


Twój sprzęt: PILOTE Fiat Ducato 1,9 TD, 2000r.
Dołączył: 31 Paź 2010
Piwa: 6/1
Skąd: Warszawa i Białystok
Wysłany: 2010-12-19, 17:33   

Czy ten obrotościomierz (Fiat Ducato 1999r) nie pobiera sygnału z alternatora??? :shock:

3. Zegary Fiat Ducato 1999r.jpg
Plik ściągnięto 16073 raz(y) 173,77 KB

_________________
Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/482
Skąd: Biłgoraj

Wysłany: 2010-12-19, 17:52   

W czerwonym kółku widzę tylko jedną ze śrub skręcających obie połówki alternatora :shock:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camp77 
zaawansowany


Twój sprzęt: PILOTE Fiat Ducato 1,9 TD, 2000r.
Dołączył: 31 Paź 2010
Piwa: 6/1
Skąd: Warszawa i Białystok
Wysłany: 2010-12-19, 20:18   

Czy nikt z kolegów nie wymieniał tych zegarów na nowsze z obrotomierzem??? :shock:
Proszę o zabranie głosu i dyskusja skończyłaby się. :lol:
_________________
Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gudmar 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 2,8 idTD
Dołączył: 12 Gru 2010
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-19, 22:10   

A ja jednak myśle że trzeba po prostu przetrzepać instalacje z lat 1999-2002 przecież tam te obrotomierze już śmigały, więc da się, tylko trzeba podejrzeć jak to jest zrobione.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/482
Skąd: Biłgoraj

Wysłany: 2010-12-20, 19:00   

KOGUT napisał/a:
masz rację Sławek , rozpędziłem się , literka W obok szpary na wpięcie kabelka ...

Teraz to się zgadza :mryellow , tablicę ze wskażnikami pozostawię orginalną tylko z boku kokpitu dołożę obrotomierz, powinien być z niego pożytek :mrgreen:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gudmar 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 2,8 idTD
Dołączył: 12 Gru 2010
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-20, 20:37   

Znalazłem taki oto obrotomierz na allegro:

http://allegro.pl/ea-obro...1366893698.html

Sam on jest lipny ale opis podłączenia mnie bardzo zaciekawił.

"Podłączenie do samochodu jest sprawą dość prostą gdzie trzeba podłączyć napięcie zasilania plus i minus oraz przewód sygnałowy obrotomierza do zacisku alternatora opisanego najczęściej jako "W" (wyjście obrotomierza)
W razie braku takiego wyprowadzenia "W" podłączenie do obrotomierza łączy się ze zdjęciem pokrywy tylnej alternatora i podpięciu się w mostek diodowy (szczegóły w instrukcji obsługi). Wskazane jest jednak skorzystanie z fachowych usług zakładu elektrycznego."

Sądzicie że to by wystarczyło aby zadziałał obrotomierz w zegarach ducato??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dominik 
stary wyga


Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2008
Piwa: 12/18
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2010-12-20, 22:25   

wszystkie auta z silnikami wysokoprężnymi mają sygnał do obrotomierza brany z alternatora z zacisku W, czy to FIAT, czy VW np w VW jest to niebieski przewód, można też sygnał pobrać z zacisku sterownika (komputera) zrządzającego pracą silnika, ale to już w autach posiadających taki sterownik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gudmar 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 2,8 idTD
Dołączył: 12 Gru 2010
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-21, 11:07   

dominik napisał/a:
wszystkie auta z silnikami wysokoprężnymi mają sygnał do obrotomierza brany z alternatora z zacisku W, czy to FIAT, czy VW np w VW jest to niebieski przewód, można też sygnał pobrać z zacisku sterownika (komputera) zrządzającego pracą silnika, ale to już w autach posiadających taki sterownik


Tak, ale bardziej mnie interesuje kwestia tego, że w moim alternatorze nie ma zacisku "W". Interesuje mnie dokładnie ten fragment z podłączania obrotomierza który podałem wcześniej:
Cytat:
"W razie braku takiego wyprowadzenia "W" podłączenie do obrotomierza łączy się ze zdjęciem pokrywy tylnej alternatora i podpięciu się w mostek diodowy (szczegóły w instrukcji obsługi). Wskazane jest jednak skorzystanie z fachowych usług zakładu elektrycznego."


Cy ktoś to przerabiał i wie gdzie się wpiąć dokładnie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2010-12-21, 15:10   

Na schemacie widać gdzie się włączyć. Ale na 90% obrotomierz który masz w liczniku nie ruszy, a nawet jesli ruszy to wskazania będą przekłamane.

alternator.JPG
Plik ściągnięto 16038 raz(y) 25,87 KB

_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gudmar 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 2,8 idTD
Dołączył: 12 Gru 2010
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-21, 20:45   

kaimar napisał/a:
Na schemacie widać gdzie się włączyć. Ale na 90% obrotomierz który masz w liczniku nie ruszy, a nawet jesli ruszy to wskazania będą przekłamane.


Dlaczego tak sądzisz? Czym się różni obrotomierz ducato od tych akcesoryjnych? Musi być jakiś sposób skoro one jednak były montowane w tych samochodach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-12-21, 20:48   

Rezonatorem kwarcowym się różni .... ;)
Nawet te wyposażone w indukcyjny czujnik obrotów na wale mają różną ilość impulsów na obrót wału .... ;) nikt nie twierdzi że nie będzie działał ale co będzie pokazywał i czy ruszy to już oddzielny temat ....
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gudmar 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 2,8 idTD
Dołączył: 12 Gru 2010
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-21, 20:52   

roger napisał/a:
Rezonatorem kwarcowym się różni .... ;)
Nawet te wyposażone w indukcyjny czujnik obrotów na wale mają różną ilość impulsów na obrót wału .... ;) nikt nie twierdzi że nie będzie działał ale co będzie pokazywał i czy ruszy to już oddzielny temat ....


A co o za ustrojstwo? Gdzie to jest zlokalizowane? Jest możliwość wymiany tego? Coś czuję że przy licznikach to Francuzi grzebali ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***