Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
rozmiar felg
Autor Wiadomość
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2010-12-19, 21:40   rozmiar felg

prosze o odpowiedz
czy koła 14 cali z peugota z 1986 r można przełożyc bezproblemu na peugota z 1988r z kołami 16 calowymi czy będą pasowac roztawy otworów na piastach czy nie
chciałbym zdjąc 16 calowe i w to miejsce przykręcic 14 calowe( z zimówkami na przywiezienie auta z niemiec ) pasują czy nie
jaki wymiar mają koła 14 cali pomiędzy srubami może będa pasowac jakies np 15 cali z vw
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-12-19, 22:20   

14 calówki mają rozstaw 5 x 118 i 16 od maxa też taki sam. Różnią się tylko ET. Większe 16mają szerszy rozstaw o ile pamiętam ze 20mm (mniejsze odsadzenie) Mówię oczywiście od modelu do 94roku. Wiem że do modelu z 14calowymi kołami można założyć 16. Czy w drugą stronę się da? Oto jest pytanie. Może pożycz jedno kółko i sprawdź.
sprawdziłem
16calówka to felga 5,5J 16H1 5x118 x 72,2 ET50
14calówka to felga 6J 14H1 5 x 118 x 71,1 ET ?? nie mogę przeczytać
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Ostatnio zmieniony przez airgaston 2010-12-20, 21:44, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2010-12-19, 22:24   

Zdaje się że modele z 16 mialy większe zaciski i 14 może nie wejść. Ale głowy nie dam. Ja mam 14calowe i 16 zakladam bez problemu. Moze ktoś kto ma 16 będzie pewien. Tylko teraz część kamperów zimuje i może być kopot z organoleptycznym sprawdzeniem.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
aroo59 
zaawansowany
602517332


Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2011-04-24, 23:33   

Polecam poczytać a obawa zniknie. http://www.alcar.pl/6672_PL.0
_________________
Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Mutek 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato Riva
Nazwa załogi: Zibi i Dona
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2010
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2011-04-25, 06:01   

Peugeot 16"ma na pewno wieksze zaciski hamulcowe i 15" a tym bardziej 14" nie wejdą [przrabiałem ten temat ]

Zibi
_________________
Misiaczek jest jak życie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/84
Skąd: Krakow
Wysłany: 2011-04-25, 13:49   

A odwrotnie mając koła 14" rozstaw śrub pasuje przy 16"?
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-04-25, 15:28   

Wszystkie modele do 94 mają taki sam rozstaw śrub, ale jak wcześniej koledzy pisali sa dwa rodzaje zacisków. Duże zaciski miał tylko model 18 tzw.maxi . Maxi to znaczy maxi ładowność, nie mylić z gabarytami.
duże zaciski
18 to 18 q ładowności (1800 kg) w papierach zaniżone do dmc 3500
małe zaciski
14 to 14 q ładowności
10 to 10 q ładowności
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
aroo59 
zaawansowany
602517332


Twój sprzęt: Peugeot J5 Eura Mobil
Nazwa załogi: aroo & doris
Dołączył: 13 Kwi 2009
Piwa: 2/4
Skąd: Sokołów Podlaski
Wysłany: 2011-08-21, 10:30   

Trzeba też widzieć, że auto na fabrycznych kołach 14" ma skrzynię biegów z innymi przełożeniami.
_________________
Pozdrawiam Arkadiusz.
www.ardox.pl
-------------------------------------------------------
Życie jest jak płatek śniegu ... piękne ale krótko trwa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Aimeiz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010
Piwa: 5/3
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2011-10-29, 07:57   

Hej.
Jakie rozmiary felg powinien mieć Peugeot 290 z 1991r - Adria o DMZ 3100Kg?
Czy Peugeot 290 to to samo co J5?
Na kołach które ma założone jest napisane:
FA6 France GT C 24 CL 1 2988 MICHELIN 6JK14H
Z tego 6JK14H widać że szerokość 6 cali, profil typu J, średnica 14 CALI, Ale skąd wziąć EI i rozstaw śrub, średnica otworu centrującego, położenie szpilek?
Jak się to nie zgadza to felga nie będzie pasować.

Gdzie to można znaleźć?

Felgi o podobnym oznaczeniu mam w Ducato z 1989r, tylko to mniejszy samochów o DMZ 2990kg tam widzę na felgach 6JKx14H1, ale również nie widzę pozostałych, dosyć jednak ważnych wymiarów?

Znalazłem w internecie felgi za przystępną cenę, z wyglądu wyglądają na dobre i ponoić zdjęte z J5, tylko że oznaczenie mają ponoć 61423 i nie wiem czy będą dobre.
Chcę sobie złożyć zimowe koła.

Podobno na podstawie numeru nadwozia, na jakiejś stronie internetowej można określić dokładnie rodzaj felg.

Proszę o pomoc.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Marek_Kacz 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Poczciwy, "pełnoletni" J5 Pilote
Nazwa załogi: Latający Potwór
Dołączył: 13 Paź 2012
Skąd: Olecko
Wysłany: 2012-12-21, 17:00   

Przymierzam się do przejścia z felg 14" na 16".
Proszę praktyków o poradę - jaka wielkość opon będzie optymalna dla wolnossącego silnika 2,5D?
Konkretnie chodzi mi o to, że na oponach 185/80R14 przy prędkości już rzędu 80km/h silnik pracuje na nieprzyjemnie w uchu brzmiących wysokich obrotach.
Myślę o zwiększeniu obwodu opony o 10 - 15% by znacząco obniżyć obroty silnika uzyskując tę samą prędkość podróżną.
Obucie posiadanych 14" nawet w pełny profil 205 takiego wzrostu obwodu - a co za tym idzie przyrostu predkosci - nie daje.
No i jeszcze nie przymierzałem, więc nie wiem jakiej wielkości gumy 14" zmieszczą się pod nadkolami.
Z pewnością ktoś już ten temat przerabiał więc mogę chyba liczyć na konkretną poradę.

Zaznaczam, że nigdy i nigdzie mi się nie spieszy, ale czasem utrudnianie przez swą powolność życia tym zapracowanym chłopakom z TIR-ów powoduje pewien dyskomfort...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2012-12-21, 19:42   

Marek_Kacz napisał/a:
Myślę o zwiększeniu obwodu opony o 10 - 15% by znacząco obniżyć obroty silnika uzyskując tę samą prędkość podróżną.

po takim zabiegu błędne wskazania licznika to drobiazg
gorzej będzie z mocą silnika- auto nie bedzie sprawnie ruszać,
bedzie mu brakowało mocy, nie bedzie przyspieszać
taki zabieg jest mozliwy, owszem ale trzeba by się podeprzeć czipem
co w Twoim aucie jest niemożliwe

A tak poza tematem, wspomniałeś że zamierzasz trochę oszczędzić na samodzielnym montażu poduszek a za oszczędnosci nabyć solar- dobry skuteczny solar (min 100W) z regulatorem i zestawem montażowym to wydatek min 1200zl, mniejszych solarków się nie kalkuluje zakladać, to musi byś wydajne.
I jak juz tak majsterkujesz sobie i modernizujesz to weż wagę i ołówek do ręki
i zbilansuj ile auto waży (faktycznie), ile waży załoga, co zamierzasz wozić
i jak to się ma do DMC auta
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BODEK 
zaawansowany


Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Piwa: 23/3
Skąd: Wesoła
Wysłany: 2012-12-22, 00:13   

Papamila ma w pełni rację, ponadto większe koła nie wchodzą na miejsce zapasu.
Wymiana opon 14" na powyżej 185, również nie mieści się w orginalnym luku.
_________________
BODEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marek_Kacz 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Poczciwy, "pełnoletni" J5 Pilote
Nazwa załogi: Latający Potwór
Dołączył: 13 Paź 2012
Skąd: Olecko
Wysłany: 2012-12-22, 02:21   

papamila napisał/a:
(...)gorzej będzie z mocą silnika- auto nie bedzie sprawnie ruszać,
bedzie mu brakowało mocy, nie bedzie przyspieszać

No właśnie...
Mam nadzieję, że ktoś już to testował i doradzi na jakie gumy można przejść by przyspieszyć (zmniejszyć choć cokolwiek obroty silnika a co za tym idzie ryk w kabinie) a jednocześnie mieć jakieś tam w miarę zadowalające właściwości trakcyjne. Niestety, tego motoru podkręcić się nie da :gwm .
Może bez zmian felg wystarczy "przezuć" auto na pełnoprofilowe (80) 205?
To byłoby jakby nie patrzeć już o dwa skoki w górę...

BODEK napisał/a:
Wymiana opon 14" na powyżej 185, również nie mieści się w orginalnym luku.

Myślę, że to akurat nie byłoby największym problemem, bo na dojazd w razie awarii te nawet kilkadziesiąt km. do serwisu oponiarskiego można pozostawić w schowku 14" z oponą 185. Przechył tyłu o te kilka cm. to nic wielkiego a i mechanizm różnicowy na skrzyni te pare kilometrów raz na kilka lat też chyba wytrzyma.

papamila napisał/a:
(...)dobry skuteczny solar (min 100W) z regulatorem i zestawem montażowym to wydatek min 1200zl, mniejszych solarków się nie kalkuluje zakladać, to musi byś wydajne.

Z solarami miałem już trochę do czynienia, bo do jednej łódki w pokład wmontowałem solarny szyberdach od Audi (40W) w w drugiej łódce umieściłem 2x15W i ładują mi akumulatory do silniczka elektrycznego aż miło.
Solar na kempinga myślę, że nadałby się chociazby taki:
http://allegro.pl/panel-s...2890055241.html
Do niego regulator napięcia chociażby w tym stylu:
http://allegro.pl/regulat...2869783088.html
i musi funkcjonować stosunkowo tanim kosztem.
Oczywiście, trzeba by od spodu wzmocnić płytkę światłoczułą chociażby wklejając usztywniającą wszystko sklejkę i zamontować na dachu w ten sposób by porócz mocowań na obrzeżach także dodatkowo podeprzeć środek.

papamila napisał/a:
(...)weż wagę i ołówek do ręki
i zbilansuj ile auto waży (faktycznie), ile waży załoga, co zamierzasz wozić
i jak to się ma do DMC auta

W papierach jest, że masa własna to 2565 a DMC to tylko 2810.
Tym bardziej, że jest zarejestrowany na 6 osób.
A tak na marginesie - masa własna to ciężar gotowego do trasy auta + pasażerowie?

Może uda mi się w ramach teraz przerejestrowywania "podciągnąć" DMC do rozsądnej liczby?
Chociażby po to, żeby mieć solidny margines i w sytuacji wyjątkowego "dociążenia"
Pozdrawiam. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2012-12-22, 09:33   

Marek_Kacz,
ruszyłeś na forum kilka tematow,
od foteli, przez poduszki,solary, wygłuszenie i zmianę felg
Zadałeś pytania jak mniemam z uwagi na chęć otrzymania dobrych uwag
więc staramy się pomóc
jeśli użytkownik radzi o "wygłuszeniu" to przyjmij to do wiadomosci bo jak sam prosiłeś
o uwagi od praktyków, często wielokrotnych, a nie atakuj czy miał taki samochód- miał
A tego solara to chcesz mieć do pracy czy do mania? Może atrapę kup- będzie taniej
pokazujesz 130W - ale nie zwracasz uwagi że to polikryształ o dużo mniejszej sprawności.
Zmienisz koła i nie ruszysz bez przypalenia sprzęgła, złapiesz kapcia i zanim dojedziesz do stacji to mech różnicowy się rozleci- naprawdę chcesz to sprwdzać na własnej skórze?
Wyśmiewasz wagę foteli a w następnym zdaniu wyłazi szydło z worka
Marek_Kacz napisał/a:
masa własna to 2565 a DMC to tylko 2810.
jest zarejestrowany na 6 osób.

I tu jest Twój największy problem -RÓŻNICA =245kg
ile ważysz? ...bo ja grubo ubrany połowę tego :chytry

może bieglejsi koledzy podrzucą linki do tematów co Cię interesują
albo przeleć forum w poszukiwaniu odpowiedzi bo dyskusji i faktów było na forum mnóstwo i na każdy z wskazanych tematów
:mikolaj
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2012-12-22, 12:32   

Marek_Kacz napisał/a:
Może uda mi się w ramach teraz przerejestrowywania "podciągnąć" DMC do rozsądnej liczby?

Zapomnij.

Jedź najpierw na wagę po zatankowaniu paliwa i wody.
Obawiam się ,że kuż przekroczysz te 2810.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***