Energoblok |
Autor |
Wiadomość |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-12-10, 23:59 Energoblok
|
|
|
Czy ktoś może fachowym okiem spojrzeć i skomentowac poniższą ofertę ?
http://www.allegro.pl/ite..._automatic.html
czy to się nadaje do kontroli solara, Ile źródeł zasilania może kontrolować i co może być warte ?
z góry dzięki za opinię.
energoblok_839181127.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 245 raz(y) 160,24 KB |
|
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 473/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2009-12-11, 00:58
|
|
|
Jest to prostownik buforowy z kontrolą napięcia akumulatora. Nie ma nic wspólnego z solarem. Jako dodatek ma wbudowane kontrolki do wskaźnika, ale są to zwykłe diody i nic poza tym. . Maksymalny prąd ładowania to około 10 - 12 A. Nie wiem co za element zamontowany jest na radiatorze - jeśli tranzystor w układzie szeregowym - będzie sporo ciepła, jeśli tyrystor lub triak - w radiu będzie słychać buczenie. Jeśli szybki tranzystor kluczujący nowej generacji będzie fajnie (PWM) ale czy to będzie nowej generacji? Jak na Twoje uwarunkowania dość duże gabaryty i konieczność zapewnienia dobrej wentylacji.
Jeżeli ukłąd jest wyciągnięty z kampera może posiadać pomiar napięcia instalacji samochodowej i w wypadku wzrostu napięcia w tejże instalacji uruchamia się ładowanie aku nadwoziowego z instalacji samochodowej. Może taki układa posiadać, nie powiedziałem że posiada.
Podsumowując - niczego się nie dowiemy póki urządzenia nie ma w rękach... Cena jak za prostownik o tych parametrach umiarkowanie wysoka, ale jeśli zapewni pozostałe funkcje wymagane od tego typu urządzeń - cena do przyjęcia. Tyle że to cena wywoławcza.... |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 473/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2009-12-11, 00:59
|
|
|
A może taki ciekawy prostownik?
http://www.allegro.pl/ite...osc_zobacz.html |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-12-13, 22:24
|
|
|
" NO Ładne cacko ..." świetnie się czyta cały ten opis, dopiero po 10 minutach wpadłem na to że ma tylko zasilanie z sieci. ale niezła zabawka.
Dzieki za informacje, mysle ze na wywoławczej sie skonczy... |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 473/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2009-12-13, 22:34
|
|
|
Szukam więcej informacji i mam zamiar wpompować trochę logiki w jakiegoś atmelka który ze zwykłego prostownika czy też zasilacza impulsowego zrobi prawdziwy wielofunkcyjny energoblok. Ja potrzebuję na 24V więc na znalezienie fabrycznego nie mam szans, a gdy będzie na 24 wpisze się drugą opcję na 12V i gotowe. Już męczę ojca o fragmenty kodu które opracował. Pisze w assemblerze więc nie dość że bardzo oszczędnie to w dodatku niesamowicie dokładnie i bez ciągłego przerzucania rejestrów na stos. Do tego wyświetlacz graficzny od nokii i energoblok jak w autach za 500,000,- + VAT!!! |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2009-12-14, 23:52
|
|
|
Świstak ubiegłeś mnie po przeczytaniu twojego posta pomyślałem o tym samym...
Bardzo dużo informacji jest w linku który mi podesłałeś - charakterystyki proste jak baranie rogi co prawda ale da się to rozpykać, potrzebna tylko wiedza o punktach zmiany . Mój ojciec robi elektronikę do latarek Ex - włącznie z ładowarkami...
Takie stare z nas byki ale ojcowie są niezastąpieni ... |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 473/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2009-12-15, 02:05
|
|
|
Żebyś wiedział. Mają dziadki cierpliwość. Oj mają.
Co do danych - wciąż brakuje kilku detali a charakterystyki są ciut zbyt pobieżne. |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
romgol
trochę już popisał
Twój sprzęt: Jumper blaszak
Dołączył: 30 Wrz 2009 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2010-02-21, 21:23
|
|
|
Witam Koleżeństwo
Dołączę sie do tematu z swoim problemem
Mam dużą prośbę,może mi ktoś doradzić?. Kupiłem w grudniu Dethleffsa 91r na Ducato ,niestety z uszkodzonym energoblokiem ( Calira Elektroversorgungs EVS 15/12 automatic) .
Ponieważ przed 30 laty bawiłem się amatorsko elektroniką ,więc próbuję samodzielnie
zlokalizować uszkodzenie:
-Uszkodzone tyrystory 2N6507 szt 2 -znajdują się w stanie stałego przewodzienia
-Napięcie ,nastawa miernika prąd stały 11,5 V ,zmienny 22V - jest to normalne ??
Pytania;
-wygląda na brak sterowania bramek -jakie powinny być parametry?
-energoblok mam wymontowany ,odłączony od panela sterowania -czy powinien dzałać samodzielnie?
-gdzie szukać schematu elektroniki automatyki -na stronie producenta nieosiągalna ,
Google też nie pomogło.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Pozdrawiam Romek
- |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2010-02-21, 22:15
|
|
|
tu masz parametry tyrystorów
Zastosowanie tyrystorów wskazuje ,że mozesz mieć do czynienia z przebiegiem po jednopołókowym wyprostowaniu lub czymś w tym rodzaju, dlatego miernik pokazuje cuda.
EVS 15/12 nie ruszy jak mu nie podasz plusa na styk 22 (złącze do panela). Jest to sygnał z wyłącznika na panelu. |
Ostatnio zmieniony przez kaimar 2010-02-25, 23:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
romgol
trochę już popisał
Twój sprzęt: Jumper blaszak
Dołączył: 30 Wrz 2009 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2010-02-22, 20:31
|
|
|
Dzięki Kaimar.
Czekam na zamówione tyrystory. Istotnie uszkodzony był jeden tyrystor ,i ładowarka podawała 5,5 V stałego napięcia a 11,5 zmiennego.
Natomiast drugi nie przewodził , więc próbowałem( widać zbyt nachalnie) go zmusić i w efekcie uległ uszkodzeniu i aktualnie jest na wyjściu 11.5 V .
Oczywiście automatyka nie działa.
Zastanawia mnie dlaczego napięcie jest zbyt niskie , nawet po zastąpieniu tyrystorów diodami-czy to o czymś świadczy?
Mam obawy że wymiana tyrystorów nie załatwi problemu,ale chyba muszę cierpliwie poczekać.
Pozdrawiam Romek |
|
|
|
 |
romgol
trochę już popisał
Twój sprzęt: Jumper blaszak
Dołączył: 30 Wrz 2009 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2010-02-25, 20:53
|
|
|
Bogu dzięki - Wymiana tyrystorów rozwiązała problem ,energoblok działa ,wskażniki
naładowania baterii i zapełnienia zbiorników również .
Mam jeszcze pytanie -kilkakrotnie na forum czytałem że nie wolno uruchamiać silnika w trakcie działania energobloku -czyżby ( Calira Elektroversorgungs EVS 15/12 automatic )
nie była zabezpieczona przed przypadkowym włączeniem ???.
Teraz jeszcze problemy z ogrzewaniem i lodówką - a może tylko wystarczy się nauczyć?
Pozdrawiam Romek |
|
|
|
 |
Jerzy
weteran
Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2007 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2010-02-25, 22:09
|
|
|
romgol napisał/a: |
Mam jeszcze pytanie -kilkakrotnie na forum czytałem że nie wolno uruchamiać silnika w trakcie działania energobloku -czyżby ( Calira Elektroversorgungs EVS 15/12 automatic )
nie była zabezpieczona przed przypadkowym włączeniem ???. |
W moim jest taki EVS. Kilka razy manewrowałem po placu ciągnąc podłączony kabel 230V i nic się nie wydarzyło... |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-02-25, 22:12
|
|
|
romgol napisał/a: | Teraz jeszcze problemy z ogrzewaniem i lodówką - a może tylko wystarczy się nauczyć?
Pozdrawiam Romek |
Poszukaj Romku na forum tematów obsługi tych urządzeń wszystko jest łopatologicznie opisane ... jak odpalić i co sprawdzać .... i odnośnie lodówki i pieca |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
Baal
trochę już popisał

Twój sprzęt: Tabbert 570
Dołączył: 22 Maj 2009 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2010-02-25, 22:27
|
|
|
U mnie jest zamontowany przekaźnik sla40 czy jakoś tak i jak odpale silnik a energoblok jest włączony do 230v to natychmiast wywala bezpiecznik.Co ciekawe. Mam prostownik impulsowy którym zimą podładowywałem akumulatory w innych samochodach przez gniazdo zapalniczki.W kamperku przez zapalniczke nie ładuje. Czary jakieś? |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-02-25, 22:35
|
|
|
Baal napisał/a: | Mam prostownik impulsowy którym zimą podładowywałem akumulatory w innych samochodach przez gniazdo zapalniczki.W kamperku przez zapalniczke nie ładuje. Czary jakieś? |
I co działało w innych ..?. ... to troszke ryzykowne , może i szybkie może wygodne ale ..... to złącze nie jest do takich celów przeznaczone ...
W kampie nie działało na aku pokładowy znając życie na główny powinno ... no przynajmniej teoretycznie |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
|