Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Energoblok
Autor Wiadomość
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-12-10, 23:59   Energoblok

Czy ktoś może fachowym okiem spojrzeć i skomentowac poniższą ofertę ?
http://www.allegro.pl/ite..._automatic.html
czy to się nadaje do kontroli solara, Ile źródeł zasilania może kontrolować i co może być warte ?
z góry dzięki za opinię.

energoblok_839181127.jpg
Plik ściągnięto 245 raz(y) 160,24 KB

_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 473/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-12-11, 00:58   

Jest to prostownik buforowy z kontrolą napięcia akumulatora. Nie ma nic wspólnego z solarem. Jako dodatek ma wbudowane kontrolki do wskaźnika, ale są to zwykłe diody i nic poza tym. . Maksymalny prąd ładowania to około 10 - 12 A. Nie wiem co za element zamontowany jest na radiatorze - jeśli tranzystor w układzie szeregowym - będzie sporo ciepła, jeśli tyrystor lub triak - w radiu będzie słychać buczenie. Jeśli szybki tranzystor kluczujący nowej generacji będzie fajnie (PWM) ale czy to będzie nowej generacji? Jak na Twoje uwarunkowania dość duże gabaryty i konieczność zapewnienia dobrej wentylacji.

Jeżeli ukłąd jest wyciągnięty z kampera może posiadać pomiar napięcia instalacji samochodowej i w wypadku wzrostu napięcia w tejże instalacji uruchamia się ładowanie aku nadwoziowego z instalacji samochodowej. Może taki układa posiadać, nie powiedziałem że posiada.

Podsumowując - niczego się nie dowiemy póki urządzenia nie ma w rękach... Cena jak za prostownik o tych parametrach umiarkowanie wysoka, ale jeśli zapewni pozostałe funkcje wymagane od tego typu urządzeń - cena do przyjęcia. Tyle że to cena wywoławcza....
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 473/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-12-11, 00:59   

A może taki ciekawy prostownik?
http://www.allegro.pl/ite...osc_zobacz.html
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-12-13, 22:24   

" NO Ładne cacko ..." świetnie się czyta cały ten opis, dopiero po 10 minutach wpadłem na to że ma tylko zasilanie z sieci. ale niezła zabawka.
Dzieki za informacje, mysle ze na wywoławczej sie skonczy...
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 473/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-12-13, 22:34   

Szukam więcej informacji i mam zamiar wpompować trochę logiki w jakiegoś atmelka który ze zwykłego prostownika czy też zasilacza impulsowego zrobi prawdziwy wielofunkcyjny energoblok. Ja potrzebuję na 24V więc na znalezienie fabrycznego nie mam szans, a gdy będzie na 24 wpisze się drugą opcję na 12V i gotowe. Już męczę ojca o fragmenty kodu które opracował. Pisze w assemblerze więc nie dość że bardzo oszczędnie to w dodatku niesamowicie dokładnie i bez ciągłego przerzucania rejestrów na stos. Do tego wyświetlacz graficzny od nokii i energoblok jak w autach za 500,000,- + VAT!!!
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-12-14, 23:52   

Świstak ubiegłeś mnie po przeczytaniu twojego posta pomyślałem o tym samym...
Bardzo dużo informacji jest w linku który mi podesłałeś - charakterystyki proste jak baranie rogi co prawda ale da się to rozpykać, potrzebna tylko wiedza o punktach zmiany :) . Mój ojciec robi elektronikę do latarek Ex - włącznie z ładowarkami...
Takie stare z nas byki ale ojcowie są niezastąpieni ... :ok
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 473/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2009-12-15, 02:05   

Żebyś wiedział. Mają dziadki cierpliwość. Oj mają.

Co do danych - wciąż brakuje kilku detali a charakterystyki są ciut zbyt pobieżne.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
romgol 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Jumper blaszak
Dołączył: 30 Wrz 2009
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2010-02-21, 21:23   

Witam Koleżeństwo :spoko


Dołączę sie do tematu z swoim problemem
Mam dużą prośbę,może mi ktoś doradzić?. Kupiłem w grudniu Dethleffsa 91r na Ducato ,niestety z uszkodzonym energoblokiem ( Calira Elektroversorgungs EVS 15/12 automatic) .

Ponieważ przed 30 laty bawiłem się amatorsko elektroniką ,więc próbuję samodzielnie
zlokalizować uszkodzenie:
-Uszkodzone tyrystory 2N6507 szt 2 -znajdują się w stanie stałego przewodzienia
-Napięcie ,nastawa miernika prąd stały 11,5 V ,zmienny 22V - jest to normalne ??
Pytania;
-wygląda na brak sterowania bramek -jakie powinny być parametry?
-energoblok mam wymontowany ,odłączony od panela sterowania -czy powinien dzałać samodzielnie?
-gdzie szukać schematu elektroniki automatyki -na stronie producenta nieosiągalna ,
Google też nie pomogło.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
Pozdrawiam Romek
-
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2010-02-21, 22:15   

tu masz parametry tyrystorów

Zastosowanie tyrystorów wskazuje ,że mozesz mieć do czynienia z przebiegiem po jednopołókowym wyprostowaniu lub czymś w tym rodzaju, dlatego miernik pokazuje cuda.

EVS 15/12 nie ruszy jak mu nie podasz plusa na styk 22 (złącze do panela). Jest to sygnał z wyłącznika na panelu.
Ostatnio zmieniony przez kaimar 2010-02-25, 23:37, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
romgol 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Jumper blaszak
Dołączył: 30 Wrz 2009
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2010-02-22, 20:31   

Dzięki Kaimar.
Czekam na zamówione tyrystory. Istotnie uszkodzony był jeden tyrystor ,i ładowarka podawała 5,5 V stałego napięcia a 11,5 zmiennego.
Natomiast drugi nie przewodził , więc próbowałem( widać zbyt nachalnie) go zmusić i w efekcie uległ uszkodzeniu i aktualnie jest na wyjściu 11.5 V .
Oczywiście automatyka nie działa.
Zastanawia mnie dlaczego napięcie jest zbyt niskie , nawet po zastąpieniu tyrystorów diodami-czy to o czymś świadczy?
Mam obawy że wymiana tyrystorów nie załatwi problemu,ale chyba muszę cierpliwie poczekać.
Pozdrawiam Romek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
romgol 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Jumper blaszak
Dołączył: 30 Wrz 2009
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2010-02-25, 20:53   

Bogu dzięki - Wymiana tyrystorów rozwiązała problem ,energoblok działa ,wskażniki
naładowania baterii i zapełnienia zbiorników również .

Mam jeszcze pytanie -kilkakrotnie na forum czytałem że nie wolno uruchamiać silnika w trakcie działania energobloku -czyżby ( Calira Elektroversorgungs EVS 15/12 automatic )
nie była zabezpieczona przed przypadkowym włączeniem ???.

Teraz jeszcze problemy z ogrzewaniem i lodówką - a może tylko wystarczy się nauczyć?
Pozdrawiam Romek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jerzy 
weteran

Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2007
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2010-02-25, 22:09   

romgol napisał/a:

Mam jeszcze pytanie -kilkakrotnie na forum czytałem że nie wolno uruchamiać silnika w trakcie działania energobloku -czyżby ( Calira Elektroversorgungs EVS 15/12 automatic )
nie była zabezpieczona przed przypadkowym włączeniem ???.


W moim jest taki EVS. Kilka razy manewrowałem po placu ciągnąc podłączony kabel 230V i nic się nie wydarzyło...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-02-25, 22:12   

romgol napisał/a:
Teraz jeszcze problemy z ogrzewaniem i lodówką - a może tylko wystarczy się nauczyć?
Pozdrawiam Romek


Poszukaj Romku na forum tematów obsługi tych urządzeń wszystko jest łopatologicznie opisane ... jak odpalić i co sprawdzać .... i odnośnie lodówki i pieca
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Baal 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Tabbert 570
Dołączył: 22 Maj 2009
Skąd: Piła
Wysłany: 2010-02-25, 22:27   

U mnie jest zamontowany przekaźnik sla40 czy jakoś tak i jak odpale silnik a energoblok jest włączony do 230v to natychmiast wywala bezpiecznik.Co ciekawe. Mam prostownik impulsowy którym zimą podładowywałem akumulatory w innych samochodach przez gniazdo zapalniczki.W kamperku przez zapalniczke nie ładuje. Czary jakieś?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-02-25, 22:35   

Baal napisał/a:
Mam prostownik impulsowy którym zimą podładowywałem akumulatory w innych samochodach przez gniazdo zapalniczki.W kamperku przez zapalniczke nie ładuje. Czary jakieś?


I co działało w innych ..?. ;) ... to troszke ryzykowne , może i szybkie może wygodne ale ..... to złącze nie jest do takich celów przeznaczone ... ;)
W kampie nie działało na aku pokładowy znając życie na główny powinno ... ;) no przynajmniej teoretycznie
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***