Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
nacisk na osie w kamperze ?
Autor Wiadomość
mondeo
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: adria coral sport
Dołączył: 17 Sie 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2011-02-18, 09:01   nacisk na osie w kamperze ?

Mam pytanie ,czy ktoś ważył swojego kampera np .z podziałem na osie ?
:roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2011-02-18, 09:11   

nie stanowi,
auto w miarę nowe, a takie posiadasz, ma homologację popartą badaniami
i jesli tylko załadujesz dozwoloną ilośc osób i bagażu,
czyli do 3500kg to parametrów nie przekroczysz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mondeo
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: adria coral sport
Dołączył: 17 Sie 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2011-02-18, 10:32   

a czy ktoś sprawdzał jak sie waga takiego kampera rozkłada ? np waga mojego kampera alkowy to 2945 kg .
Wydaje mi się ze cała główna masa jest na tyle więc tylnia oś np 2000 kg a przód 945 kg :spoko :spoko
Dlaczego o to pytam ? bo zamówiłem opony zimowe w serwisie , jakiś gamoń sprowadził mi opony bez wzmocnienia brak C , opona ma nośność do 750 Kg .Oczywiście przeproszona mnie ale to nie zmienia faktu że innych zimówek w moim rozmiarze nie mają i tu jest problem .
Tak się zastanawiam bo chciałem zrobić wypad z dzieciakami zimowy do Tropikalnej Wyspy . :roll: .
Czy można to założyć na przód . :spoko .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Edmund 
początkujący forumowicz

Dołączył: 16 Lut 2009
Wysłany: 2011-02-18, 10:48   

Zapakowałem 4 worki puszek (żeby nie było pustych przegiegów) i pojechałem dzisiaj na składnicę złomu. Ciekaw byłem jak mi sie to rozkłada.
Przód 1230
Tył 1230
:shock:
Dwa razy sprawdzałem i nie chciało być inaczej !
Auto z gazem, bez wody.
Zapas do 3500 kg spory, tone kartofli mogę zabrać w drogę, że o browarkach nie wspomnę. :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2011-02-18, 10:50   

Nie wiem dlaczego te zimówki odebrałeś skoro zamawiałeś z C.
Oddaj i kup dobre.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Miłosz 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs
Dołączył: 04 Wrz 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rzuchowa k.Tarnowa
Wysłany: 2011-02-18, 10:50   

Na pewno nie. Sama alkowa sporo waży.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mondeo
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: adria coral sport
Dołączył: 17 Sie 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2011-02-18, 10:54   

Nie ma stresu :bajer opon oczywiście nie odebrałem ,przeproszono mnie ale co z tego jak nie ma innych zimówek.Chyba polecę na letnich :haha: 40 km /h :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-02-18, 12:24   

mondeo napisał/a:
innych zimówek w moim rozmiarze nie mają i tu jest problem .
a jaki masz rozmiar ? ja np. kupiłem rozmiar szersze 225 a oryginały 215 lub zamiast wys.70 można 75 tylko trzeba przeliczyć jaka różnica będzie w skazaniu licznika. W moim przypadku chyba było niecałe 3%. Tylko patrz na nośność i oczywiście C

Na letnich kamperkiem bym się nie odważył a tym bardziej do Niemiec przy kolizji twoja wina, a przy kontroli w trudnych warunkach laweta :gwm
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-01, 10:50   

w moim nacisk wynosi (tylko kierowca,a zarejestrowany na 6 osób)
przód 1400
tył 1450
DMC 2800 :gwm

na tabliczce znamionowej napisane jest
2800 kg
1- 1600 kg
2- 1700 kg
nie wiem czy wolno mi obciążyć tak osie,czy moje auto wcale nie powinno jeździć.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2011-03-01, 13:31   

Witam
Co do zimówek...to skończyły się w Europie na początku grudnia.
Auta dostawcze w Niemczech, stały na parkingach z powodu ich braku./ a przepis jest przepisem /
Zabrakło ok 150 mln sztuk.
W Polsce praktycznie nie osiągalne nowe. Nawet salony wypuszczały auta na oponach letnich lub uniwersalnych / piszę o autach dostawczych , odbieraliśmy citroena pod koniec grudnia , właśnie na letnich /
Jeżeli już to opona za którą wcześniej płaciło się ok 300zł teraz kosztowała od 1200-1700zł / szt .
Ja próbowałem gdzieś znaleźć , niestety awykonalne. A płacić 5 razy drożej nie zamierzam .
Opona zimowa powinna być węższa ,od opony letniej lub uniwersalnej/ to tak na marginesie /
To do opon ...
Do nacisku....
DMC nie ma nic do nacisku.
Nacisk na osie mówi tylko o max wytrzymałości danej osi ./ łożyska , materiał ,hamulce itp /
Może być tak że nacisk na oś będzie po 2500 kg na oś a DMC i tak max 3500 .
Tak samo z oponami . w zależności jakie C czy 102, 112 itp...wytrzymałość
opony pod kątem ładunku , czyli kg na sztukę .
W zależności od ładowności stosuje się inne C ....im większe tym wytrzymałość większa ./ też boczna /
Pozdrawiam
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-03-01, 13:39   

tolo61 napisał/a:
Co do zimówek...to skończyły się w Europie na początku grudnia.

....nie skonczyły..tylko bardzo podrożały..
w b.wysokiej cenie, były dostepne ... :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-03-01, 18:44   

tolo61 napisał/a:
Opona zimowa powinna być węższa ,od opony letniej lub uniwersalnej/ to tak na marginesie /
w przypadku kampera bym w tym kierunku nie szedł mocno spada wytrzymałość kiedyś tak próbowałem kupić ale wolałem nie ryzykować wystrzałem , a takie przypadki miały miejsce i potrafią rozwalić nadkole zabudowy a nawet osłonę boczną / myślę szczególnie o tylniej osi /
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-03-01, 18:46   

tolo61 napisał/a:
Co do zimówek...to skończyły się w Europie na początku grudnia.
A mi się udało w połowie grudnia kupić TOYO - Japan trochę droższe ok.50zł /szt. NOWE a tańsze niż Matdorki w tym samym okresie i jestem zadowolony :wyszczerzony: a że rozmiar szersze to szczegół 3% wolniej na prędkościomierzu
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2011-03-01, 22:02   

Robert,
miałeś fart :bajer
Toyo jest oponą z dużo wyższej półki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Agostini 
weteran


Twój sprzęt: Hymer ML-T 580
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Sty 2011
Piwa: 245/112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-08, 20:07   

Ogumienie to jedna z ważniejszych rzeczy mająca wpływ na bezpieczeństwo podróżowania, szczególnie w kamperze. Użytkowane jest ono często w bardzo trudnych dla siebie warunkach . Jest to długotrwała praca, maksymalne obciążenie, wysoka temperatura otoczenia i stykającego się z nim asfaltu. Można powiedzieć, że właśnie od tego ono jest. Tak, ale pod warunkiem, że jest odpowiednie, sprawne, nie stare i nie uszkodzone.
MICHELIN CAMPING (chyba jedyna) preferowana do kamperów jest wzmocniona głównie pod kątem nie odkształcania się podczas długiego postoju pod obciążeniem. Ciśnienie w tej oponie może też być wyższe do 5,5 atm, (w normalnej „C” to 4,5) . Auto może mieć mniejsze opory toczenia, a brak ugiętego bocznego profilu nie będzie powodował dodatkowego jej rozgrzewanie się.

Poniższymi zdjęciami CHCIAŁBYM KOLEGÓW PRZESTRZEC przed zbyt dużym obciążeniem kamperka i przekraczającym normę ciśnieniem w oponach.

Wystrzał opony spowodował całkowicie rozbicie nadkola, a trochę dalej dziurę na wylot w podłodze. Cała reszta wygląda jak widzicie.

ocieplenie + nadkole wew..JPG
nadkole od wewnątrz
Plik ściągnięto 71 raz(y) 151,85 KB

Obraz 196.jpg
okolice Splitu
Plik ściągnięto 58 raz(y) 247,91 KB

Obraz 192.jpg
okolice Splitu
Plik ściągnięto 59 raz(y) 161,7 KB

_________________
Basia i Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***