nacisk na osie w kamperze ? |
Autor |
Wiadomość |
mondeo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: adria coral sport
Dołączył: 17 Sie 2009 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2011-02-18, 09:01 nacisk na osie w kamperze ?
|
|
|
Mam pytanie ,czy ktoś ważył swojego kampera np .z podziałem na osie ?
|
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2011-02-18, 09:11
|
|
|
nie stanowi,
auto w miarę nowe, a takie posiadasz, ma homologację popartą badaniami
i jesli tylko załadujesz dozwoloną ilośc osób i bagażu,
czyli do 3500kg to parametrów nie przekroczysz |
|
|
|
|
mondeo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: adria coral sport
Dołączył: 17 Sie 2009 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2011-02-18, 10:32
|
|
|
a czy ktoś sprawdzał jak sie waga takiego kampera rozkłada ? np waga mojego kampera alkowy to 2945 kg .
Wydaje mi się ze cała główna masa jest na tyle więc tylnia oś np 2000 kg a przód 945 kg
Dlaczego o to pytam ? bo zamówiłem opony zimowe w serwisie , jakiś gamoń sprowadził mi opony bez wzmocnienia brak C , opona ma nośność do 750 Kg .Oczywiście przeproszona mnie ale to nie zmienia faktu że innych zimówek w moim rozmiarze nie mają i tu jest problem .
Tak się zastanawiam bo chciałem zrobić wypad z dzieciakami zimowy do Tropikalnej Wyspy . .
Czy można to założyć na przód . . |
|
|
|
|
Edmund
początkujący forumowicz
Dołączył: 16 Lut 2009
|
Wysłany: 2011-02-18, 10:48
|
|
|
Zapakowałem 4 worki puszek (żeby nie było pustych przegiegów) i pojechałem dzisiaj na składnicę złomu. Ciekaw byłem jak mi sie to rozkłada.
Przód 1230
Tył 1230
Dwa razy sprawdzałem i nie chciało być inaczej !
Auto z gazem, bez wody.
Zapas do 3500 kg spory, tone kartofli mogę zabrać w drogę, że o browarkach nie wspomnę. |
|
|
|
|
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2011-02-18, 10:50
|
|
|
Nie wiem dlaczego te zimówki odebrałeś skoro zamawiałeś z C.
Oddaj i kup dobre. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
Miłosz
trochę już popisał
Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs
Dołączył: 04 Wrz 2008 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Rzuchowa k.Tarnowa
|
Wysłany: 2011-02-18, 10:50
|
|
|
Na pewno nie. Sama alkowa sporo waży. |
|
|
|
|
mondeo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: adria coral sport
Dołączył: 17 Sie 2009 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2011-02-18, 10:54
|
|
|
Nie ma stresu opon oczywiście nie odebrałem ,przeproszono mnie ale co z tego jak nie ma innych zimówek.Chyba polecę na letnich 40 km /h |
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-02-18, 12:24
|
|
|
mondeo napisał/a: | innych zimówek w moim rozmiarze nie mają i tu jest problem . | a jaki masz rozmiar ? ja np. kupiłem rozmiar szersze 225 a oryginały 215 lub zamiast wys.70 można 75 tylko trzeba przeliczyć jaka różnica będzie w skazaniu licznika. W moim przypadku chyba było niecałe 3%. Tylko patrz na nośność i oczywiście C
Na letnich kamperkiem bym się nie odważył a tym bardziej do Niemiec przy kolizji twoja wina, a przy kontroli w trudnych warunkach laweta |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-03-01, 10:50
|
|
|
w moim nacisk wynosi (tylko kierowca,a zarejestrowany na 6 osób)
przód 1400
tył 1450
DMC 2800
na tabliczce znamionowej napisane jest
2800 kg
1- 1600 kg
2- 1700 kg
nie wiem czy wolno mi obciążyć tak osie,czy moje auto wcale nie powinno jeździć. |
_________________
|
|
|
|
|
tolo61
Kombatant DUDI
Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2011-03-01, 13:31
|
|
|
Witam
Co do zimówek...to skończyły się w Europie na początku grudnia.
Auta dostawcze w Niemczech, stały na parkingach z powodu ich braku./ a przepis jest przepisem /
Zabrakło ok 150 mln sztuk.
W Polsce praktycznie nie osiągalne nowe. Nawet salony wypuszczały auta na oponach letnich lub uniwersalnych / piszę o autach dostawczych , odbieraliśmy citroena pod koniec grudnia , właśnie na letnich /
Jeżeli już to opona za którą wcześniej płaciło się ok 300zł teraz kosztowała od 1200-1700zł / szt .
Ja próbowałem gdzieś znaleźć , niestety awykonalne. A płacić 5 razy drożej nie zamierzam .
Opona zimowa powinna być węższa ,od opony letniej lub uniwersalnej/ to tak na marginesie /
To do opon ...
Do nacisku....
DMC nie ma nic do nacisku.
Nacisk na osie mówi tylko o max wytrzymałości danej osi ./ łożyska , materiał ,hamulce itp /
Może być tak że nacisk na oś będzie po 2500 kg na oś a DMC i tak max 3500 .
Tak samo z oponami . w zależności jakie C czy 102, 112 itp...wytrzymałość
opony pod kątem ładunku , czyli kg na sztukę .
W zależności od ładowności stosuje się inne C ....im większe tym wytrzymałość większa ./ też boczna /
Pozdrawiam
|
_________________ Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
|
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-03-01, 13:39
|
|
|
tolo61 napisał/a: | Co do zimówek...to skończyły się w Europie na początku grudnia. |
....nie skonczyły..tylko bardzo podrożały..
w b.wysokiej cenie, były dostepne ... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-01, 18:44
|
|
|
tolo61 napisał/a: | Opona zimowa powinna być węższa ,od opony letniej lub uniwersalnej/ to tak na marginesie / | w przypadku kampera bym w tym kierunku nie szedł mocno spada wytrzymałość kiedyś tak próbowałem kupić ale wolałem nie ryzykować wystrzałem , a takie przypadki miały miejsce i potrafią rozwalić nadkole zabudowy a nawet osłonę boczną / myślę szczególnie o tylniej osi / |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
eler1
Kombatant
Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-01, 18:46
|
|
|
tolo61 napisał/a: | Co do zimówek...to skończyły się w Europie na początku grudnia. | A mi się udało w połowie grudnia kupić TOYO - Japan trochę droższe ok.50zł /szt. NOWE a tańsze niż Matdorki w tym samym okresie i jestem zadowolony a że rozmiar szersze to szczegół 3% wolniej na prędkościomierzu |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
|
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2011-03-01, 22:02
|
|
|
Robert,
miałeś fart
Toyo jest oponą z dużo wyższej półki. |
|
|
|
|
Agostini
weteran
Twój sprzęt: Hymer ML-T 580
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Sty 2011 Piwa: 245/112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-03-08, 20:07
|
|
|
Ogumienie to jedna z ważniejszych rzeczy mająca wpływ na bezpieczeństwo podróżowania, szczególnie w kamperze. Użytkowane jest ono często w bardzo trudnych dla siebie warunkach . Jest to długotrwała praca, maksymalne obciążenie, wysoka temperatura otoczenia i stykającego się z nim asfaltu. Można powiedzieć, że właśnie od tego ono jest. Tak, ale pod warunkiem, że jest odpowiednie, sprawne, nie stare i nie uszkodzone.
MICHELIN CAMPING (chyba jedyna) preferowana do kamperów jest wzmocniona głównie pod kątem nie odkształcania się podczas długiego postoju pod obciążeniem. Ciśnienie w tej oponie może też być wyższe do 5,5 atm, (w normalnej „C” to 4,5) . Auto może mieć mniejsze opory toczenia, a brak ugiętego bocznego profilu nie będzie powodował dodatkowego jej rozgrzewanie się.
Poniższymi zdjęciami CHCIAŁBYM KOLEGÓW PRZESTRZEC przed zbyt dużym obciążeniem kamperka i przekraczającym normę ciśnieniem w oponach.
Wystrzał opony spowodował całkowicie rozbicie nadkola, a trochę dalej dziurę na wylot w podłodze. Cała reszta wygląda jak widzicie.
ocieplenie + nadkole wew..JPG nadkole od wewnątrz |
|
Plik ściągnięto 71 raz(y) 151,85 KB |
Obraz 196.jpg okolice Splitu |
|
Plik ściągnięto 58 raz(y) 247,91 KB |
Obraz 192.jpg okolice Splitu |
|
Plik ściągnięto 59 raz(y) 161,7 KB |
|
_________________ Basia i Andrzej
|
|
|
|
|
|