Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
nacisk na osie w kamperze ?
Autor Wiadomość
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Duży, ciężki i kochany
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/6
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2011-03-09, 06:30   

No, no to Kolega musiał odczuć wzrost ciśnienia?
Napisz coś o samej chwili wystrzału, jak się auto wówczas zachowuje i jak powinno się postępować aby bezpiecznie zatrzymać pojazd.
Z dwojga złego dobrze że to tylna opona.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andreas p 
Kombatant


Twój sprzęt: Bürstner Nexxo t690G
Nazwa załogi: ARKA:
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2008
Piwa: 15/43
Skąd: Bad Driburg
Wysłany: 2011-03-09, 17:12   

Kolego miales wiele szczescia, ciesze sie ze nic Wam sie nie stalo, autko zawsze mozna naprawic. :spoko
_________________
Nadszedl czas .
zabawy i wypoczynku

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-30, 02:56   

darek 61 napisał/a:
w moim nacisk wynosi (tylko kierowca,a zarejestrowany na 6 osób)
przód 1400
tył 1450
DMC 2800 :gwm

na tabliczce znamionowej napisane jest
2800 kg
1- 1600 kg
2- 1700 kg
nie wiem czy wolno mi obciążyć tak osie,czy moje auto wcale nie powinno jeździć.


Coś musi być nie tak, albo ma wodę w ścianach albo źle zważyli. Pojedź na skup złomu albo inne miejsce z waga dla tirów i jeszcze raz sprawdź wagę.
_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-30, 03:01   

Agostini napisał/a:
Ogumienie to jedna z ważniejszych rzeczy mająca wpływ na bezpieczeństwo podróżowania, szczególnie w kamperze. Użytkowane jest ono często w bardzo trudnych dla siebie warunkach . Jest to długotrwała praca, maksymalne obciążenie, wysoka temperatura otoczenia i stykającego się z nim asfaltu. Można powiedzieć, że właśnie od tego ono jest. Tak, ale pod warunkiem, że jest odpowiednie, sprawne, nie stare i nie uszkodzone.
MICHELIN CAMPING (chyba jedyna) preferowana do kamperów jest wzmocniona głównie pod kątem nie odkształcania się podczas długiego postoju pod obciążeniem. Ciśnienie w tej oponie może też być wyższe do 5,5 atm, (w normalnej „C” to 4,5) . Auto może mieć mniejsze opory toczenia, a brak ugiętego bocznego profilu nie będzie powodował dodatkowego jej rozgrzewanie się.

Poniższymi zdjęciami CHCIAŁBYM KOLEGÓW PRZESTRZEC przed zbyt dużym obciążeniem kamperka i przekraczającym normę ciśnieniem w oponach.

Wystrzał opony spowodował całkowicie rozbicie nadkola, a trochę dalej dziurę na wylot w podłodze. Cała reszta wygląda jak widzicie.


Miałem dokładnie podobną sytuacje, chyba z powodu przepompowania.
Zmieniłem opony na większe bo co za tym idzie zwiększyła się ich nośność.
Udało mi się nadkole odbudować przy pomocy żywicy i włókna.
Mam nadzieję że to nigdy mi się nie powtórzy bo była to mordenga.
Opony "camper" są niestety bardzo drogie i zostałem przy "C"
z tym że teraz mam indeks nośności 112 a wcześniej było poniżej 100
_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
julian22s
[Usunięty]

Wysłany: 2018-05-20, 12:11   

Mam taki sam problem z ważeniem jak autor tego posta.
Mógłby mi ktoś punktowo napisać co mam zrobić.


____________________________________________________
testy na prawo jazdy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***