Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zdradliwe radia z pilotami
Autor Wiadomość
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-08-18, 09:45   Zdradliwe radia z pilotami

Temat ten może pasować zarówno do działu zabudowy jak i do silnikowego, zależy gdzie kto podłączy radio.
Zauważyłem, że coś mi ciągnie prąd mimo, że wszystko jest wyłączone.
Winowajcą okazało się radio samochodowe, które można wyłączyć tylko pozornie, gdyż nawet w stanie wyłączenia przewidzianym do tego wyłącznikiem i tak pozostaje w stanie standby i czeka na sygnał z pilota używając do tego prądu. Aby je całkowicie wyłączyć należy zdjąć panel, lub odciąć zasilanie.
Problem ten dotyczy też radyjek bez pilotów, gdyż w wielu przypadkach model bez pilota rożni się od tego z pilotem jedynie brakiem pilota. Pilot opisany może być wtedy (aczkolwiek nie musi) w instrukcji jako wyposażenie opcjonalne.
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Johny_Walker 
Kombatant


Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Piwa: 45/20
Skąd: zielonogórskie
Wysłany: 2014-08-18, 09:55   

Moje też tak ma. Czuwa oczekując na sygnał z innych urządzeń po bluetooth. Jest lekko ciepłe. Na dłuższy postój pewnie powinienem podłączyć kampera do 230V lub zdjąć klemy z akumulatorów. Na razie nie jest to problemem.
Zrób sobie wyłącznik, jeśli to problem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-09-02, 08:11   

Przyszła do mnie wczoraj cęgówka halotronowa, więc robiłem trochę pomiarów.

Radio NS411BT w stanie czuwania pobiera 0.02A (20mA). Przy włączonym ekranie w stanie czuwania (wyświetla zegar) już niestety 0.27A (270mA). HTH.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-09-02, 11:00   

mi radio LG ciągnie 0,04 A (zmierzone amperomierzem podłączonym w szereg między aku, a klemą,
czyli przy akumulatorze zabudowy 40Ah całkowite rozładowanie nastąpi teoretycznie po 1000 h czyli 41 dniach, praktyka jest jednak nieco inna, gdyż akumulator rozładowany do 70 % już się raczej nie nadaje.

Wiele samochodów ma radia z pilotami, BT i innymi cudami, a akumulatory standardowe ok 40 Ah.
Wystarczy taki samochód odstawić na 3 tygodnie, a już się go nie zapali. Jak radio nie ma zdejmowanego panela, to często jedynym rozwiązaniem na czas takiego postoju jest wyjęcie bezpiecznika, ale można wtedy stracić zaprogramowane stacje.

Czasami właściciel nie zdaje sobie sprawy, że ma radio dostosowane do pilota, bo je kupił bez i wtedy tylko przez przypadek (lub czytając to forum) może się dowiedzieć, że radio tak naprawdę nie jest wyłączone i ciągnie prąd w standby
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-09-02, 11:33   

Ja sobie panel zdejmuję, ale ze względów bezpieczeństwa. A na campingu to nie ma problemu, bo zawsze w razie wtopy jest prąd + prostownik pod ręką. A zwykle solar daje więcej, niż auto ciągnie.

PS. Grające normalnie radio bierze ~2A.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
HarryLey4x4 
weteran


Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011
Piwa: 29/24
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-03, 22:32   

Słuchajcie, czy jak mam szczękowy amperomierz i wezmę w cęgi kilka przewodów, to powinienem uzyskać odczyt sumy pobieranych amperów na wszystkich przewodach razem ? :-/
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2014-09-06, 15:04   

Harry , bez problemu maly pobor pradu zmierzysz zwyklym miernikiem do 10 A. Tylko na male pobory pradu ale o to chodzi zeby wykryc niepotrzebny uplyw energi
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***