Alu butle gazowe |
Autor |
Wiadomość |
Dembomen
weteran

Twój sprzęt: KOMEDIA Fiat-Detleffs Globetrotter 2,5D 1989
Nazwa załogi: Dembomenki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2008 Piwa: 23/24 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2011-03-10, 12:28 Alu butle gazowe
|
|
|
Hej!
Po trzech latach sięgnąłem po swoją zapasową butle gazową - 11kg. zaskoczyła mnie waga /tara 5,4kg /, lekka jak kompozytowa z BP.
Czy ktoś używał takiej ,na boku homologacja do 2011 r.
Czy można tankować do niej propan-butan
Hej!
Zdjęcie0146 [DVD (PAL)].jpg
|
 |
Plik ściągnięto 7369 raz(y) 83,89 KB |
Zdjęcie0147 [DVD (PAL)].jpg
|
 |
Plik ściągnięto 7369 raz(y) 82,48 KB |
|
_________________ Misiek
Świat jest piękny,tylko my go psujemy!
 |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-03-10, 18:28
|
|
|
Kto to zatankuje?
Jest to butla Niemiecka |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
Mirekmat
doświadczony pisarz
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Piwa: 11/2
|
Wysłany: 2011-03-10, 20:49
|
|
|
witaj.
Możesz tankować mieszankę jak też czysty propan w ilości 11kg mieszanki icóś tam 10 koma kg czystego propanu.Musiałbyś podmienić ją u towarzyszy z zachoduaby przedłużyć homologację.Trzym się Mirek |
|
|
|
 |
Dembomen
weteran

Twój sprzęt: KOMEDIA Fiat-Detleffs Globetrotter 2,5D 1989
Nazwa załogi: Dembomenki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2008 Piwa: 23/24 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2011-03-10, 23:22
|
|
|
Hej!
koko napisał/a: | Kto to zatankuje?
Jest to butla Niemiecka |
Wiem i z zatankowaniem nie mam problemów
Hej! |
_________________ Misiek
Świat jest piękny,tylko my go psujemy!
 |
|
|
|
 |
Dembomen
weteran

Twój sprzęt: KOMEDIA Fiat-Detleffs Globetrotter 2,5D 1989
Nazwa załogi: Dembomenki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2008 Piwa: 23/24 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2011-03-10, 23:24
|
|
|
Hej!
Mirekmat, Dzięki za podpowiedź, nie wiesz ile kosztuje homologacja za miedzą
Hej! |
_________________ Misiek
Świat jest piękny,tylko my go psujemy!
 |
|
|
|
 |
Tadeusz
Administrator CamperPapa

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1602/2335 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2011-03-11, 07:22
|
|
|
Dembomen napisał/a: | Wiem i z zatankowaniem nie mam problemów |
Oczywiście! Gwint ma identyczny jak butle polskie i jej napełnienie to żaden problem, zakładając, że ma się w pobliżu punkt napełniania butli gazowych.
Ja regularnie napełniam dwie pięciolitrówki niemieckie z takim samym gwintem, jak ta aluminiowa.
Co do homologacji - Andrzejku, wystarczy u sąsiadów wymienić tę butlę na pełną i ona będzie miała aktualną homologację. |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
 |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2011-03-11, 09:06
|
|
|
gwint to może i ma identyczny ale czy napewno ma też otwór wylotu gazu odpowiedniej średnicy
polska butla i reduktor do niej wchodzi w śrorek zaworu kawałek rurki z reduktora i dociska to wszystko nakrętka do uszczelki
w niemieckich butlach wydaje mi się że jest ciut inna budowa tego przyłącz przy reduktorze
zawodowo naprawiam wózki widłowe niemieckiego producenta i tam przyłącza butli w orginale są inne niż w polsce wszystko niby pasuje ale jednak ma inną budowę i tak naprawdę uszczelnia rurka króra nachodzi w naszej butli na częśc wewnętrzną zaworu tą rurkę wewnątrz uszczelki i obejmuje ją od zewnątrz
w efekcie po kilkukrotnej wymianie butli z przyłącza robi się grzybek
dajcie proszę zdjęcie zaworu takiej butli od strony przyłącza reduktora
mogę się mylic
na fotce przyłącze butli niemieckiej to czerwone ma inną budowę niż u nas
przył butli.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 7206 raz(y) 31,83 KB |
|
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2011-03-11, 09:13
|
|
|
Przeważnie nasze samochody są niemieckie a na pewno reduktory tak że pasują i te i te |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2011-03-11, 09:23
|
|
|
Koko masz racje ja mogę się mylic nie mam butli gazowej w swoim aucie mam butlę na stałe nie moge porównac teraz
choc auto jest niemieckie to chyba masz butle polską |
|
|
|
 |
Tadeusz
Administrator CamperPapa

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1602/2335 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2011-03-11, 09:26
|
|
|
Irek napisał/a: | choc auto jest niemieckie to chyba masz butle polską |
Irek, ja używam butli niemieckich bezproblemowo. Używam również polskich. Mam po prostu wymienne, nakręcane końcówki.
To nie jest żaden problem. |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
 |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2011-03-11, 09:32
|
|
|
Tadeusz pisze że ma wymienne końcówki nakręcane zapewne na reduktor od strony zaworu gzau czy tak
możesz wstawic fotkę
i pytanie czy wszyscy co tak robią maja takie końcówki czy nie zdają sobie sprawy o tym |
|
|
|
 |
Tadeusz
Administrator CamperPapa

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1602/2335 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2011-03-11, 10:22
|
|
|
Irek napisał/a: | Tadeusz pisze że ma wymienne końcówki nakręcane zapewne na reduktor od strony zaworu gzau czy tak |
Tak. Reduktor jest dopasowany do butli niemieckiej. Na reduktor nakręcam wężyk , na którego drugim końcu jest końcówka do polskiej butki turystycznej 5-ciolitrowej. Całość doskonale się sprawdza. Dzięki temu mogę w dalekie podróże zabierać butle i polskie i niemieckie. U mnie mieszczą się tylko butle pięciokilogramowe.
Pamiętajmy, że niemieckie pięciokilogramówki mają gwint identyczny jak 11-kilówki.
Zdjęcia teraz nie pokażę, bo musiałbym jechać do kampera. Gotowego niestety nie mam. |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
 |
|
|
|
 |
Dembomen
weteran

Twój sprzęt: KOMEDIA Fiat-Detleffs Globetrotter 2,5D 1989
Nazwa załogi: Dembomenki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2008 Piwa: 23/24 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2011-03-11, 11:11
|
|
|
Hej!
Irek nie tylko gwinty są ok. ale i reszta
Używam w domy bez żadnych problemów natury technicznej, dla porównania załączam fotki dla Ciebie
Hej!
Zdjęcie0149 [DVD (PAL)].jpg Niemka |
 |
Plik ściągnięto 7156 raz(y) 67,04 KB |
Zdjęcie0150 [DVD (PAL)].jpg Nasza |
 |
Plik ściągnięto 7156 raz(y) 31,93 KB |
|
_________________ Misiek
Świat jest piękny,tylko my go psujemy!
 |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-03-11, 12:22
|
|
|
O rany co kraj to co innego. A jak ja mam dwa kampery i w każdym co innego to za chwile wiaderko redukcji będę woził |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
cooper
zaawansowany BALTIC SAIL 2011

Twój sprzęt: COOPERMOBIL ek... benzynka- 210 KM :3 AUTOMAT
Nazwa załogi: COOPERKI
Dołączył: 17 Maj 2009 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: 11 km do 3 CESARZY
|
Wysłany: 2011-03-11, 12:41
|
|
|
airgaston napisał/a: | to za chwile wiaderko redukcji będę woził |
EEEEE... Dwa kampery = dwa wiadra |
_________________ „Pełnia szczęścia dana jest tylko imbecylom. Nawet najbardziej niepoprawny optymista nie uśmiecha się bez przerwy”
 |
|
|
|
 |
|