Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Podłączenie radia, wcale nie takie proste!

Socale - 2017-10-06, 21:32
Temat postu: Podłączenie radia, wcale nie takie proste!
Vitaycie.
Zdobyłem oryginalne radio na wysoki połysk, które teoretycznie powinno działać.
Niestety pojawia się komunikat Code Error. Jest to spowodowane brakiem komunikacji po szynie CAN.
Durne inżynierki z Dethleffsa wymyślili sobie że będą wstawiali obce radia a monitor będzie zasilany z wiązki która idzie do radia w postaci kostek ISO.
Niby banalne, ale w moich kostkach ISO nie ma wpiętych kabli od CAN, za to są 2 kable odcięte.
Jeden z nich (na foto niebiesko-żółty, bądź niebiesko seledynowy) zasila monitor po włączeniu stacyjki i pojawia się na nim wskazane napięcie.
Drugi był specjalistycznie zawinięty w wiązkę i fabrycznie ładnie zaizolowany (czerwono-żółty), ujawnił się jak rozprułem 10cm wiązki. Ponadto zmostkowali dwa czerwone żeby obce radio* mogło grać bez włączonej stacyjki - niby racja i tak to wyszło z fabryki!!! :shock:
.
Szperam w tym durnym internecie, jakie kolory kabli i skąd przychodzą do wtyczki w piny oznaczone Can A i Can B lub tylko A lub tylko B.
Znalazłem tylko jedno zdjęcie wtyczek od tyłu gdzie ten cienki niebiesko żółty jest w pinie A , lecz pewności nie mam.
(Być może na foto Can A i B są zamienione opisem miejscami - to nie ważne.)
.
Czego oczekuję: Zobaczyć jakie kabelki/kolory są u Was, a w pustych u mnie punktach Can A, Can B
Może ktoś wyjmie swoje radio z Ducato po roku 2011 i pstryknie foto wtyczek od tyłu z kablami a może ma ktoś rozpiskę?
.
.
.
* W moim przypadku Pioneer, ale wstawiali też Sony, reszta konfiguracji identyczna.

amples - 2017-10-06, 22:07

Socale napisał/a:
które teoretycznie powinno działać.
Niestety pojawia się komunikat Code Error. Jest to spowodowane brakiem komunikacji po szynie CAN.
Nie wiem jak w twoim przypadku , ale często nowsze fabryczne radia są przypisane do auta (nr. win)
i po włączeniu komunikuje się ze sterownikiem sprawdzając czy jest taki sam jak zapisany w pamięci radia .
Pozostaje wyłączyć sprawdzanie , lub podłączyć can i z ^parować^ z autem.

McGali - 2017-10-06, 22:18
Temat postu: Re: Podłączenie radia, wcale nie takie proste!
Możliwości jest kilka:
-zostawić radio włączone i po jakimś czasie pojawi się code -> wpisać pin jak znasz
-Jakimś kalkulatorem uzyskać pin
-spreparować eprom

Socale - 2017-10-06, 22:22

Nie doczytałeś dokładnie :idea
Nie ma łączności Can i tylko w tym problem. Brak kabelka we wtyczce, są kabelki luzem. Gdzie, który, jaki - i radio zadziała. Mam kod, radio legal.

McGali - 2017-10-06, 22:49

Socale napisał/a:
Nie doczytałeś dokładnie :idea
Nie ma łączności Can i tylko w tym problem. Brak kabelka we wtyczce, są kabelki luzem. Gdzie, który, jaki - i radio zadziała. Mam kod, radio legal.

Czy w konfiguracje body wklepałeś radio? Can będzie ten sam co w gnieździe obd2.

Socale - 2017-10-06, 23:25

Radzisz tak, jakby Can było. Nie ma Can. Fizole bezmózgi w Dethleffsie wycieli to co chcę odtworzyć.
Spójrz na foto, moje autentyczne, rysunkowa wersja problemu: brak kabli we wtyczce w punktach CanA i B + 2 kable luzem. Gdzie który wpiąć? - tu mam problem.

McGali - 2017-10-06, 23:41

Socale napisał/a:
Radzisz tak, jakby Can było. Nie ma Can. Fizole bezmózgi w Dethleffsie wycieli to co chcę odtworzyć.
Spójrz na foto, moje autentyczne, rysunkowa wersja problemu: brak kabli we wtyczce w punktach CanA i B + 2 kable luzem. Gdzie który wpiąć? - tu mam problem.


Ja bym przy zdjętej klemie przedzwonił te dwa kable z gniazdem OBD2. Rozpiskę pinów OBD2 pewnie masz.

amples - 2017-10-06, 23:47

Socale napisał/a:
Radzisz tak, jakby Can było. Nie ma Can

Masz wolne cięte kabelki to sprawdzasz który jest który w punktach CanA i B (jakiś multimetr)
McGali napisał/a:
Can będzie ten sam co w gnieździe obd2

A rozpiskę pinologi gniazda radia jak również gniazda obd (piny can h - L ) znajdziesz w necie .
Nie masz can a-b tylko : CAN High i CAN Low .Wszystkie moduły i obd są połączone dwoma kablami .

Socale - 2017-10-06, 23:56

amples napisał/a:

Masz wolne cięte kabelki to sprawdzasz który jest który w punktach CanA i B (jakiś multimetr)

W jaki sposób?
amples napisał/a:

Nie masz can a-b
...

Mam. :) (foto)
Nie ważne, problem w tym który kabelek jest który i gdzie na być we wtyczce.

amples - 2017-10-07, 00:30

Socale napisał/a:
W jaki sposób?

Przedzwaniasz: cięty kabelek i który pin w obd .
Twój z pierwszego zdjęcia bo na naklejce masz na odwrót can a to CAN High (6 w obd) a can b to CAN Low (14w obd)

Socale - 2017-10-07, 09:12

Hm... no tak. Na skróty się nie da, wychodzi najwyraźniej że będę musiał pociągnąć nowe kable z OBD do radia. Te które wiszą poza wtyczką, pewno roli magistrali nie pełniły.
Dzięki chłopaki za chęci, na zdrowie napijcie się :)
.
.
.
Kolejna zagadka-absurd.
Zerknijcie na foto z opisem pinów.
Trzecia wtyczka, szersza, biała, posiada wpięte 3 kabelki. Są one w punktach NC, masa oraz NC
Pytanie: Co inżynierek miał na myśli puszczając kable w puste piny?
Wieczorem zapodam real foto tego absurdu.

Roberto - 2017-10-07, 09:48

Socale napisał/a:
Kolejna zagadka-absurd.


A może to jakieś sterowanie masą :?: - Wyjście na urządzenie załączane masą lub wejście z czujnika masy (jak np. zapalanie lampki przy otwarciu drzwi...).
Nie wiem. Gdybam.... :confused

Aczkolwiek, ja w starym Blaupunkcie miałem tam chyba wejście mikrofonu :bajer jednakże to zupełnie inne radyjko....

amples - 2017-10-07, 11:43

Socale napisał/a:
Co inżynierek miał na myśli puszczając kable w puste piny?

Tam możesz mieć kabelki do sterowania radiem w-przy kierownicy .
A może podaj dokładnie model-symbol tego radia .

Socale - 2017-10-07, 12:50

Tak może być, ale te kabelki dochodzą do "No Connect" :)
Mało tego, nie mam sterowania z kierownicy.
Radio to Delphi F250FL
https://www.google.pl/sea...32UdcozwwPyPGM:

mrsulki - 2017-10-07, 13:03

Socale napisał/a:
Co inżynierek miał na myśli puszczając kable w puste piny?
Wiązki do samochodaów produkowane są w kilku (2-3 wersjach) natomiast wersji wyposażenia jest nawet kilkanaście stąd wiszące wtyczki czy niepodłączone do niczego piny we wtyczkach.
Socale - 2017-10-07, 20:23

:dupa blada.
Uciete kabelki nie pochodzą z OBD ani z magistrali. Pełnią inną rolę. Kabelków Can we wiązce jednak nie ma, nie wiem czemu.
Podpiąłem się bezpośrednio pod OBD do 6 i 14 a nawet na odwrót.
W obu kombinacjach radio nie ruszyło, nie pozwoliło wpisać kodu a po 10 minutach bezczynności samo się wyłączało.
Po odpaleniu silnika i kilka sekund po włączeniu radia pojawiły się 2 komunikaty, że ESP i coś tam jeszcze nie jest w dyspozycji i zaświeciły odpowiednie kontrolki na zegarach że te 2 systemy aktualnie nie działają.
Rozłączyłem radio od OBD, zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie, komunikatów już nie było.
McGali, coś wspominałeś o wpisaniu radia w komputerze czy o co kaman? Może tu pies się pogrzebał.
Puki co, genialny wygląd ale bez działającego radia i nieszczęśliwy pomysł inżynierków co puścili kable donikąd wbrew zaleceniom księgowego.
Na foto.
Nie mam już pomysłu co dalej z tym zrobić, mam już... 2 radia oryginalne na wysoki połysk, serio i dalej jestem w :dupa

McGali - 2017-10-07, 20:50

Socale napisał/a:
:dupa blada.
Uciete kabelki nie pochodzą z OBD ani z magistrali. Pełnią inną rolę. Kabelków Can we wiązce jednak nie ma, nie wiem czemu.
Podpiąłem się bezpośrednio pod OBD do 6 i 14 a nawet na odwrót.
W obu kombinacjach radio nie ruszyło, nie pozwoliło wpisać kodu a po 10 minutach bezczynności samo się wyłączało.
Po odpaleniu silnika i kilka sekund po włączeniu radia pojawiły się 2 komunikaty, że ESP i coś tam jeszcze nie jest w dyspozycji i zaświeciły odpowiednie kontrolki na zegarach że te 2 systemy aktualnie nie działają.
Rozłączyłem radio od OBD, zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie, komunikatów już nie było.
McGali, coś wspominałeś o wpisaniu radia w komputerze czy o co kaman? Może tu pies się pogrzebał.
Puki co, genialny wygląd ale bez działającego radia i nieszczęśliwy pomysł inżynierków co puścili kable donikąd wbrew zaleceniom księgowego.
Na foto.
Nie mam już pomysłu co dalej z tym zrobić, mam już... 2 radia oryginalne na wysoki połysk, serio i dalej jestem w :dupa

Ja tylko sugerowałem, że komputer powinien wiedzieć że w sieci CAN znajduje się radio i dlatego powinno się uaktywnić je w body komputera.

Socale - 2017-10-07, 21:18

Tylko jak to zrobić?
Spodziewam się, że jak Fiat robił widły pod zamówienie Detha, to ten aspekt radiowy był uwzględniony i w body radio nie istnieje bo zgłaszałby błąd. Logicznie pasuje.
Po zabudowie Deth montował sam swoje gówniane radyjka które nijak nie są designerskie.
Oryginał wygląda genialnie dlatego mi zależy.

izola - 2017-10-07, 21:53

oddychaj... oddychaj spokojnie ;) ale oddychaj ...jak ci się jeszcze akumulator nie zagotował , jest wszystko w porządku ;)

Z radiem to i specjaliści mają problemy, mnie do auta nówki , dieler wstawił moje radio...przyjechałam do domu ucieszona , ciach do garażu ...w nocy śni mi się następna jazda ...pełny szpan :mrgreen:

Następnego dnia wsiadam do autka , kluczyk ...bzyk , bzyk a tu zzonk ...otwieram maskę , a tu wszystko zalane kwasem z akumulatora...→→laweta i do swidanja ... :spoko

McGali - 2017-10-07, 22:06

Socale napisał/a:
Tylko jak to zrobić?
Spodziewam się, że jak Fiat robił widły pod zamówienie Detha, to ten aspekt radiowy był uwzględniony i w body radio nie istnieje bo zgłaszałby błąd. Logicznie pasuje.
Po zabudowie Deth montował sam swoje gówniane radyjka które nijak nie są designerskie.
Oryginał wygląda genialnie dlatego mi zależy.

Gdzieś na internetach czytałem o Pandzie co bez radia wychodziła i pomimo włożenia radia fabrycznego w body komputerze nie można było go aktywować. Nie wiem jak jest z Ducato. Trzeba byłoby mieć jakiś interface.

Socale - 2017-10-08, 10:24

McGali napisał/a:

Gdzieś na internetach czytałem o Pandzie co bez radia wychodziła i pomimo włożenia radia fabrycznego w body komputerze nie można było go aktywować.
...

To wygląda jak kara dla oszczędnego zamawiającego, który za rezygnację z radia miał na oryginalne wieczystą blokadę :?

mrsulki - 2017-10-08, 16:59

Socale napisał/a:
To wygląda jak kara dla oszczędnego zamawiającego

Nie kara tylko podejście biznesowe. Dlaczego masz mieć za darmo to za co ktoś zapłacił.

Witek G - 2018-01-15, 18:08

A gdzie jest antena w Ducato III ???
Bronek - 2018-01-15, 18:14

Witek G napisał/a:
A gdzie jest antena w Ducato III ???

U mnie była lewym słupku pod plastikiem przy przedniej szybie a trójkątnym okienkiem

Gewehr - 2018-01-15, 18:50

Żeby ruszyło radio, trzeba zaprogramować PROXY. Do tego potrzebny komputer z odpowiednim softem. Pewnie jak nie działały Ci te systemy(pewnie esp i hill holder), to i migał przebieg w liczniku. Miałeś wtedy problem z magistralą CAN ;) Radio może również wymagać modułu Blue&Me.
Socale - 2018-01-15, 22:12

Ja tego nie ogarniam, to zupełnie inna materia od tej co mogę sobie podyskutować.
Wysłać Ci radio/radia, mam 2 już. Poradzisz coś?

Gewehr - 2018-01-15, 22:19

Ja jedynie mogę zaprogramować jak już je podłączysz. Z samym radiem nic nie zrobię :-/
Socale - 2018-01-15, 22:42

Czyli musi być wpięte zasilanie ISO w moim kamperze w to radio a Ty...
No właśnie jaka jest potem Twoja rola, bierzesz komputer, kabel, podpinasz się pod obd?
.
Wiesz co zrobiłem?
Przeprosiłem SONY CDX-M630 i go naprawiłem. Wstawiłem, gra, jest wysoki połysk ale to ciągle nie jest ten wygląd co oryginał :(
Mam na półkach jeszcze ze 20 radyjek samochodowych, tylko firmowe i nawet wysokiej klasy kilka.

wirefree - 2018-01-15, 22:52

Z tego co mi wiadomo trzeba do radia wpisac nr VIN nadwozia , albo jakis dobry mechanik albo ASO.
Gewehr - 2018-01-15, 23:21

Vin nie wpisujesz. Tak jak pisałem wcześniej, robisz osiowanie PROXY.
Socale - 2018-01-15, 23:36

Zerknij stronę wstecz https://www.camperteam.pl...p=674848#674848
foto, biała wtyczka, 3 kabelki, w tym biały i biało-zielony.
To to?
Radio mam 2 rodzaje oryginał ale bez wodotrysków blue&me

Gewehr - 2018-01-15, 23:41

Po fotkach nie widzę. Łatwo poznać te przewody, dalej idą w czarnym przewodzie, lub skręcone ze sobą.
Socale - 2018-01-15, 23:47

20cm dalej wszystkie idą jedną wiązką w otulinie szmacianej. Stan fabryczny.
Access450 - 2018-01-17, 07:51

Miałem ten sam problem z radiem - rozwiązał go dopiero szpec z Tych firma Kocar - specjaliści tylko w dziedzinie fiata - zajęło mu to dosłownie kilka minut podaje tel do nich 602731630
Socale - 2018-01-17, 10:38

Piwo leci na zdrowie.
Zadzwoniłem. Niemal wszystkie info jakie uzyskałem pokrywają się z tym co podpowiadał Gewehr
Pierwsza rzecz to muszę odszukać magistrale CAN więc teraz szukam schematu bo nie może to być pierwsza z brzegu bo jedne CAN "latają" w szeregu z poduchami, ABS itp, a inne równolegle np radio - bynajmniej tak zrozumiałem co w pośpiechu fach do mnie mówił.
Zapewnił że jak radio zobaczy CAN to musi zagadać!!! ale kolejne z tym problemy trzeba rozwiązać samemu, chodzi o opóźniacz dla czarnego body w tym roczniku bo w nim nie da się dopisać radia wiec trzeba go oszukiwać - tu też doskonale zrozumiałem o co chodzi.
Ogólnie światełko w tunelu zaświeciło się ponownie.
Ok, pracuję ale do soboty nie śpię. Szperam :)

LukF - 2018-01-17, 13:14

Mam ten sam rocznik kampera, też chciałem zamontować oryginalne fabryczne radio z alledrogo, na razie się poddałem. Napisz proszę na koniec co udało Ci się osiągnąć i czy zamontowałeś oraz uruchomiłeś fabryczne radio. Powodzenia :spoko
amples - 2018-01-17, 14:40

Socale napisał/a:
Pierwsza rzecz to muszę odszukać magistrale CAN więc teraz szukam schematu
Najprościej podłączyć się do złącza diagnostycznego,
CAN A podłączamy do pinu nr 9
CAN B do pinu nr 1.
Najlepiej odszukać odpowiednie kable z tyłu złącza i użyć szybko-złączek albo użyć lutownicy.
W nowych autach rozdzielają Can ,
w przypadku fiata masz can multi-media pod pin. 1, - 9,
reszta - 6, - 14,
masa - 5,-6,
zasilanie - 16.

Socale - 2018-01-17, 20:01

O to to to... zaczyna się pokrywać bo ja też to znalazłem dziś.
<piwo> leci.
Uparty jak osioł wertowałem interwiedzę i znalazłem różnicę/poprawkę wobec wcześniejszych punktów w OBD 6 i 14. Po roku 2011 to w 1 i 9 tak jak podajesz.
Nie wytrzymałem, wziąłem radio, kable, pojechałem do szwagrowej stodoły, podpiąłem na krótko i... wróciłem. A do 9, B do 1
ZONK :(
Chyba rodzaj kabla nie ma znaczenia? 2 żyły luźne 1mm2 wetknąłem prosto w piny OBD.
Nic pozytywnego, no jedynie to że nie fisiował błędami tak jak wcześniej przy 6 i 14.
Znowu jestem tam gdzie jest ciemno.
Teraz jeszcze przez myśl mi przeszło, może radio odlicza czas karny za błędy?
Jutro podepnę jeszcze raz i zostawię włączone w bezruchu.

Socale - 2018-01-20, 10:59

Chłopaki PRZEŁOM !!!
Ja uparty jak grecki osioł jestem. Nie wiem co zrobiłem, nic nie zrobiłem a właściwie to jednak coś zrobiłem. Po kolei.
Upośledzone inżynierki z Detleffsa wymyślili sobie , że zasilanie dla monitora kamery wezmą sobie z niepotrzebnego zasilania radia "po stacyjce" bo i tak syf radio wstawiali pod prądem z aku pokładowego.
Odtworzyłem instalację do stanu Fiatowskiego fabrycznego, a dokładnie, wlutowałem cienki niebieski kabelek z żółtym/jasnozielonym paskiem na swoje pierwotne miejsce, patrz edytowane foto. Poprawiłem też fotobłąd CAN A i B - teraz jest poprawnie.
Radio odezwało się. Teraz mam kolejną zagadkę. Kupowałem od gościa i dostałem kartę z kodem. Ale nie jest to kod do radia tylko kod do klucza elektronicznego. Zatem mam zonk ale światło w tunelu już wskazuje drogę.
Kto mi to rozkoduje?

Socale - 2018-02-07, 21:39

UWAGA KOLEDZY. KONIEC MOJEGO TORU PRZESZKÓD!!!

................... RADIO JUŻ GRA....................

Zostało zdalnie rozkodowane. ZDALNIE!!! Z doskonałą ceną finalną.
Nie wiem jaką kosmiczną technologię mają chłopaki z Firmy Komtel Serwis z Sochaczewa, ale pewno mają wtyczki w NASA.
Jak wiecie pragnienie posiadania oryginalnego radia na wysoki połysk pasujące do mojego klimatronika co jest też na wysoki połysk - było tak silne, że mam obecnie 2 radia.
Do wczoraj nie grało żadne.
Dziś nowsze Continental Fiat 250VP1 już gra, starsze Delphi F250FL (na foto post wyżej) wyślę fizycznie do rozkodowania bo nie da się zdalnie, ale też do niego kod będzie.
Jak ochłonę, napiszę więcej albo założę nowy temat, coby potomnym był łatwiej odnajdywalny.
.
Z trudem udało się "przekonać" by radio dało szansę wpisania kodu, bo nie dogadywało się z komputerem auta. Jak już się odnaleźli i dogadali to potrzebny był kod, który w niewiarygodny sposób uzyskałem.
.
Pół roku zmagań, ugniatania szarych komórek :gwm zakończone pełnym sukcesem.
A to wszystko przez inżynierków od siedmiu boleści z Dethleffsa.
Foto niżej.

Socale - 2019-09-08, 21:10

tomek3232 napisał/a:
Witam
Własnie planuje wymienić w ducato radio na radio z CAN.
Z twojego wątku na forum wywnioskowałem że muszę podłączyć CAN-y z OBD do Radia (A do 9, B do 1) oraz posiadać kod do radia oraz opóźniacz dla czarnego body.
Do końca nie wiem o co chodzi z opóźniaczem dla czarnego body.
Czy możesz mi przybliżyć temat w czym problem (czy radio ma być uruchamiana z małym opóźnieniem w stosunku do Body ?) oraz czy dobrze interpretuje twoje podłączenie ;)

Z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam
Tomek

Dobrze interpretujesz a to oznacza że potrafię pisać zrozumiale.
Zależności są takie, jak radio nie łączy się z body kompem, to nie ma możliwości wpisania kodu.
Jak się już połączy (o CAN mowa) wówczas możliwe jest wpisanie kodu po czym radio już poprawnie działa.
Ale...
Ów opóźniacz, to mikroprzekaźnikowy rozłączacz i załączacz magistrali CAN A,B 1,9 z radiem. Chodzi o to, że komputer w body zauważa radio, widzi je ale nie wie co to za urządzenie bo nie zostało ono mu "powiedziane".
Po włączeniu kluczyka do kontrolek, następuje błyskawiczna kontrola stanu urządzeń po czym wywala błędy lub nie - jeśli ich nie ma. Radio jest mu nieznane, więc akceptuje obecność bo w niczym nie szkodzi, ale nie wie co i jak ma w nim kontrolować i tą niewiedzę body sygnalizuje mruganiem stanem przebiegu pojazdu. Opóźniacz ma za zadania załączyć magistralę CAN z radiem, dopiero po odpaleniu silnika, gdy jest już po kontroli całej "sieci" wówczas radio połączone z body normalnie się uruchamia a licznik już nie mruga.
Tą komplikację można pominąć ale w serwisie lub u magika który potrafi wykonać osiowanie Proxy - Fiat.

Skapo88 - 2019-10-13, 22:35

Witam,
dziękuję ci Socale u mnie wszystko działa po twoim instruktarzu,
teraz po zakupionym i odpalonym radiu Continental Fiat 250 VP2 ECE przydało by się podłączyć kamerę cofania, czy już ktoś borykał się z tym problemem? przy włączeniu wstecznego biegu włącza się szaro niebieski obraz czyli tylko kamery brak, obecnie używam innej z innym monitorem i myślę o zgraniu tego wszystkiego jak w oryginale by działało jak należy, po sparowaniu tel. też działa lecz brak mikrofonu podłączonego dla tego pewnie nie słychać mnie pod czas rozmowy, kabel USB też mam lecz męska końcówka i nie wiem czy to do rozgałęzienia?

Fiat Ducato 2012
Radio Continental Fiat 250 VP2 ECE z 2015 roku

Socale - 2019-10-14, 23:21

Niebieski ekran oznacza brak obrazu do wyświetlenia.
Komunikat informuje o tym co się dzieje, a poprawnie powinno być 'Pokazuję'
Obraz z kamery można dzielić, da się. O mikrofonie nie skumałem o co kaman więc nie napiszę nic.
.
.
Edit.
Obraz z kamery jak i sygnał z mikrofonu, zapewne mają swoje piny w tym dużym wielozłączu. Trzeba znaleźć rozpiskę tych drobnych pinów

Skapo88 - 2019-10-16, 13:10

Dziękuję za odpowiedź, teraz pozostaly mi poszukiwania rozpiski z tymi małymi pinami jak wspomniałeś, jeśli ktoś takową posiada poproszę o pomoc, nie wiem jaki mikrofon dokupić i ewentualnie nową kamerę na tył, czy one w jakiś sposób różnią się ilością przewodów do podłaczenia?
Socale - 2019-10-16, 20:20

Skapo88 napisał/a:
Dziękuję za odpowiedź, teraz pozostaly mi poszukiwania rozpiski z tymi małymi pinami jak wspomniałeś, jeśli ktoś takową posiada poproszę o pomoc, nie wiem jaki mikrofon dokupić i ewentualnie nową kamerę na tył, czy one w jakiś sposób różnią się ilością przewodów do podłaczenia?

Bez obaw. Kamerki mają proste okablowanie, intuicyjne i zazwyczaj pasujące.
Radia czasami mają wbudowany mikrofon.
Najpierw zdobądź rozpiskę, potem zakupy.

LukF - 2019-11-14, 17:44

Skapo88 napisał/a:
Dziękuję za odpowiedź, teraz pozostaly mi poszukiwania rozpiski z tymi małymi pinami jak wspomniałeś, jeśli ktoś takową posiada poproszę o pomoc, nie wiem jaki mikrofon dokupić i ewentualnie nową kamerę na tył, czy one w jakiś sposób różnią się ilością przewodów do podłaczenia?


Czy udało się już rozwiązać problem podłączenia akcesoryjnej kamery do tego fabrycznego radia? Chcę zrobić dokładnie to samo i dlatego proszę o pomoc.

Socale, opóźniacz do body komputera o którym piszesz. Gdzie to kupić lub jak wyprodukować? Inaczej mówiąc : co to ma konkretnie być?

Socale - 2019-11-14, 22:37

LukF napisał/a:
...
Socale, opóźniacz do body komputera o którym piszesz. Gdzie to kupić lub jak wyprodukować? Inaczej mówiąc : co to ma konkretnie być?

Zapewne czytałeś ten post: https://www.camperteam.pl...p=788112#788112 ale możemy dalej ciągnąć niezrozumiałe wyrażenia.
W sprzedaży takich rzeczy raczej nie ma, ja rozumiejąc o co chodzi, prędzej sam bym sobie ustrojstwo skonstruował niż znalazł w ofercie chińczyków. Ale... to mruganie wcale nie jest upierdliwe, bardzo szybko się przyzwyczaiłem na tyle, że odechciało mi się konstruować układ opóźniający.
Leń jestem, serwis Fiat załatwi to raz-dwa. Ceny nie znam.

LukF - 2019-11-15, 12:56

Czytałem. Miganie mi przeszkadza. A jak będę sprzedawał to kupującemu będzie baaaaardzo...
Osiowanie proxy, wiem kto mi to ogarnie. Dzięki

Co do połączenia kamery akcesoryjnej do fabrycznego radia to ciekaw jestem czy ktoś już to ogarnął?

Skapo88 - 2019-11-15, 20:55

LukF napisał/a:
Czytałem. Miganie mi przeszkadza. A jak będę sprzedawał to kupującemu będzie baaaaardzo...
Osiowanie proxy, wiem kto mi to ogarnie. Dzięki

Co do połączenia kamery akcesoryjnej do fabrycznego radia to ciekaw jestem czy ktoś już to ogarnął?



Hej, mi udało się wszystko podłączyć łącznie z kamerą, nowym mikrofonem do zestawu głośnomówiącego, USB, AUXy, nic nie miga, wszystko jest ok, kody również mogę uzyskać zdalnie, w razie pytań służę pomocą na ile będzie to możliwe

pozdrawiam
Andrzej

Socale - 2019-11-15, 21:16

No... jak sprzedawałem swojego Detha, zwiedzając fotel władzy omówiłem sprawę radia i migającego rzędu cyferek. Wytłumaczyłem zależności i nawet zaproponowałem dla potwierdzenia, w 15 sekund że przestanie mrugać, ale za to radio się nie odezwie.
Przemówiłem i zostało to zaakceptowane. I to jest ta różnica, gdy ktoś sprzedaje swoją własność którą zna na wylot a handlarzyny którzy nic nie wiedzą o oferowanym przedmiocie ale dumnie piszą stan idealny bo pali, jeździ, skręca i trąbi, no q... perełka wręcz.
.
Szczerze? Nawet zazdroszczę nowemu userowi mojego byłego Detha. Miał farta i chciałbym każdemu takiej okazji życzyć.

LukF - 2019-12-04, 17:57

[/quote]


Hej, mi udało się wszystko podłączyć łącznie z kamerą, nowym mikrofonem do zestawu głośnomówiącego, USB, AUXy, nic nie miga, wszystko jest ok, kody również mogę uzyskać zdalnie, w razie pytań służę pomocą na ile będzie to możliwe

pozdrawiam
Andrzej[/quote]




Ludzie!!! Pomocy!!!!

Chcę podłączyć kamerę cofania do radia Continental VP2. A nie mam rozpiski pinow. Gdzie mam kamerę do którego pina podpiąć???? Bo już nie wiem jak zapytać by był odzew ..... proszę :bukiet:

Skapo88 - 2019-12-04, 20:24

Ludzie!!! Pomocy!!!!

Chcę podłączyć kamerę cofania do radia Continental VP2. A nie mam rozpiski pinow. Gdzie mam kamerę do którego pina podpiąć???? Bo już nie wiem jak zapytać by był odzew ..... proszę :bukiet: [/quote]



Hej, jeśli masz taki model

https://zapodaj.net/1781151af7c7b.jpg.html

to u mnie piny 7 i 17 są odpowiedzialne za kamerę i działa bez zarzutu, podłącz powinno być ok

LukF - 2019-12-04, 21:13

Właśnie takie mam radio. I takiej informacji potrzebowałem.
Bardzo Tobie dziękuję!!!

:bukiet: :pifko

LukF - 2019-12-06, 20:25

Porażka!!!
Sygnał podany z kamery na piny 7 i 17 przełącza radio na przyjęcie źródła dźwięku z AUX... :gwm
Sąsiednie piny 6 i 16 też nie reagują.
Pytanie: czy radio Continental VP2 obsługuje sygnal/obraz/widok z kamery cofania??? Ma taką funkcję?
Zakładam, że ma, ale CZY słusznie?
Jeśli tak, to co wzbudza radio by przełączyło się z grania muzyki na obraz z kamery? Wiem, że włączenie biegu wstecznego, ale CZY RADIO dostaje jakiś dodatkowy sygnał np. z +12V , że teraz ma obsługiwać kamerę??? Czy radiu wystarczy, że na pinach pojawi się sygnał przychodzący z kamery ?
Bo już sam nie wiem... :(
Pomóżcie proszę...
Mam nadzieję, że jasno wyraziłem swe wątpliwości i pytania :roll:

SlawekEwa - 2019-12-06, 20:33

LukF napisał/a:
Czy radiu wystarczy, że na pinach pojawi się sygnał przychodzący z kamery ?

ma pojawić się sygnał ze wstecznego światła

LukF - 2019-12-06, 20:36

Czyli +12V. Ale gdzie????? Na którym pinie????
amples - 2019-12-06, 21:09

LukF napisał/a:
Na którym pinie????

Z tego co poniżej na foto to kamera cofania piny 31-32-33

Socale - 2019-12-06, 23:26

LukF napisał/a:
...
co wzbudza radio by przełączyło się z grania muzyki na obraz z kamery? Wiem, że włączenie biegu wstecznego, ale CZY RADIO dostaje jakiś dodatkowy sygnał np. z +12V , że teraz ma obsługiwać kamerę??? Czy radiu wystarczy, że na pinach pojawi się sygnał przychodzący z kamery ?
Bo już sam nie wiem...

Informacja poprzez CAN.
We współczesnej technologii z CAN, nie ma sensu doprowadzania do radyjka osobnym kabelkiem sygnału/napięcia 12V po włączeniu biegu wstecznego.
Po to jest CAN by przekazywał informacje od-do* i tu nadawca przesyła info do konkretnego adresata po jednej linii w całej pajęczynie.
*To działa na zasadzie:
"Ja Wisła, nadaję info dla Topoli" I ta informacja jest widziana przez Sosny, Dęby, Dunaje, Niagary - ale ich to nie dotyczy bo Wisła nadaje do Topoli. Więc Topola reaguje zgodnie z programem. Od Wisły dla Topoli oznacza to odpowiednie przełączenie się.
.
Sygnał wideo/obecność obrazu na kabelku, nie przełącza statusu ani ekranu, ani dźwięku.
To jeśli chodzi o fabryczną automatykę, pozostaje jeszcze opcja wyboru manualnego, zapewne istnieje ale ja tu nie mam wiedzy.

amples - 2019-12-07, 00:52

Socale napisał/a:
Informacja poprzez CAN.
Dodam ,
jeżeli auto nie miało fabrycznie kamery cofania .
to prawdopodobnie trzeba będzie mu ta funkcję uruchomić w body (czy jak go to tam zwał)

LukF - 2019-12-07, 06:06

Aaaa, w body? To dlatego nie chce ruszyć obraz z kamery w tym radiu...
Zrobię jeszcze ostatnią próbę z pinami które napisał Amples. Jak nie zadziała, to na alledrogo kupię osobny monitorek 7 cali za 100PLN do kamery i tyle. WIELKIE DZIĘKI!!!

Socale - 2019-12-07, 09:25

Zdjęcie Amplesa wyżej zawiera CAN, a podpisane jest "bez can bus" więc nie trać nadziei.
Jeżeli fabryczną kamerę włącza za pomocą CAN, to pozostałe zapewne manualnie i tu decyduje użytkownik bo nie ma ustalonych priorytetów tak jak np automatyczny wybór zasilania lodówki.

suzu4x4 - 2019-12-08, 23:29

podepnę się pod temat i zadam pytanie z trochę innej beczki ;)
posiadam stację multimedialną na androidzie dedykowana do Ducato i ogólnie jestem bardzo zadowolony, działa kamera, zestaw głośnomówiący, mapy googla itd.
ale wymyśliłem sobie żeby np. w krytycznych sytuacjach jak dzieciaki mają już dosyć puścić im jakąś bajkę z YT czy DVD i pytanie jest takie czy ktoś się orientuje czy taka stacja może mieć wyjście sygnału AV lub HDMI ?
pomyślałem że pociągnął bym kabel sygnałowy do telewizora i miał bym pełną kontrolę co i kiedy dzieciaki będą oglądać w czasie jazdy :roll:

amples - 2019-12-09, 01:02

suzu4x4 napisał/a:
dedykowana do Ducato i
Dedykowana to nie marka model ,
Tak naprawdę nie wiadomo co masz .
Zazwyczaj takie radia maja wyjście AVI na dodatkowy niezależny ekran ,
Ale co twoje możne kto to wie :?:

Socale - 2019-12-09, 11:47

suzu4x4 napisał/a:
...
czy taka stacja może mieć wyjście sygnału AV lub HDMI ?
pomyślałem że pociągnął bym kabel sygnałowy do telewizora i miał bym pełną kontrolę...

Wyjście sygnału Video realizowane jest na żółtym czinczu opisany jako "video out" lub podobnie. Nie znam Twojej konstrukcji, ale upewnij się czy w czasie jazdy nie jest odcinany razem z ekranem w radiu.
.
Amples, kawka? :kawka:

suzu4x4 - 2019-12-11, 10:37

wybebeszyłem radio w celu sprawdzenia , faktycznie ma dwa wyjścia Video :
suzu4x4 - 2019-12-11, 10:40

ale pomysł porzucam , po pierwsze przeciągnięcie kabla AV było by problematyczne (możliwe do zrobienia ale trochę zabawy) po drugie po przemyśleniu jednak chyba wolę żeby dzieciaki nie oglądały TV w czasie jazdy :mrgreen:
LukF - 2019-12-11, 17:24

Decyzja dot.TV +dzieciaków+ jazdy = bardzo słuszna. Znaczy by nie oglądały podczas jazdy :spoko
Socale - 2019-12-11, 21:02

suzu4x4 napisał/a:
ale pomysł porzucam , po pierwsze przeciągnięcie kabla AV było by problematyczne (możliwe do zrobienia ale trochę zabawy) po drugie po przemyśleniu jednak chyba wolę żeby dzieciaki nie oglądały TV w czasie jazdy :mrgreen:

Wiesz, opcja istnieje, decyzja w Twoich przemyśleniach.
Dzieci im więcej mają tym szybciej im się nudzi, nawet patrzenie w ekran.

matgor23 - 2021-01-06, 19:51

Czy możecie coś poradzić i mi? Kupiłem Ducato z 2014 (nowe światła) i gość dokupił do niego takie radio jak niżej ale wyskakuje problem "code error". Mogę też podesłać zdjęcia kabelków jeśli coś pomoże
LukF - 2021-01-07, 10:30

Tak jak pisałem do Ciebie na priv.
To radio trzeba u elektronika wgrać do BSI. Jeśli tego nie zrobisz to ono nie ruszy. Chodzi o oryginalne fabryczne radio do Ducato. Jeśli zastosujesz coś uniwersalnego a w aucie NIE BYŁO NIGDY radia fabrycznego to będzie działać bez żadnego wgrywania.

seku - 2024-01-28, 15:34

Witam wszystkich

trafiłem przez szukanie i trafiłem do WAS :-) nie mam kampera ale Fiata Ducato 2019r. 2.3 180km ostatni wypust bez AdBlue auto to mój 2gi dom :-) bo jeżdżę nim codziennie

fabrycznie auto nie ma radia... pusta dziura 2x kostki ISO + 3cia biała z 3x kablami.

przerobiłem androidy tańsze i droższe i są nic nie warte.

kupiłem ori 2DIN Fiat 250 FL VP2 posiadam kod posiadam swojego Mutiecuscana aby zrobić proxy ale po podpięciu pod przejściówkę nie da się wpisać kodu.

przeczytałem cały wątek trzeba podpiąć CAN z OBD 1 i 9 do adaptera 2 i 12

podpowie ktoś jak mają iść kable z CAN 1 ---> adapter PIN2
CAN 9 ---> adapter PIN12 ?


pytanko do @Socale czy ta 3cia wtyczka to CAN czy całkowicie co innego..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group