Przesunięty przez: janusz 2009-11-03, 20:50 |
Zakup kampera |
Autor |
Wiadomość |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-07-22, 17:29
|
|
|
Na stronie http://www.reisemobil-discount.de/ znalazłem dwa samochody
A 640 i Sirio 599.
Obydwa w podobnym układzie.
Co sądzicie o tych samochodach.
Swoją drogą przy próbie sprzedaży swojego auta i poszukiwaniach nowego zadziwiło mnie że za używanego kampera z początku lat 90 trzeba zapłacić około 30 tyś złotych a podobnego nowego da się kupić poniżej 150 tyś a w Niemczech to za niewiele więcej niż 100 tyś. po piętnastu latach cena jeszcze jakieś 25-30% nowego. Kupując auto osobowe średniej klasy za około 60 tyś podobne auto 15 - letnie kosztuje poniżej 6 tyś a więc mniej niż 10 %.
Popatrzcie jaka różnica w utracie wartości. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Jerzy
weteran
Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2007 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2007-07-22, 23:59
|
|
|
Jeżeli, posiada solidną, fabryczną gwararancję, to ta propozycja jest jedną z rozsądniejszych: http://www.otomoto.pl/ind...show&id=T356586 |
Ostatnio zmieniony przez Jerzy 2007-07-24, 05:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 95/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2007-07-23, 00:28
|
|
|
janusz napisał/a: | Popatrzcie jaka różnica w utracie wartości. |
Nie ma w tym niczego dziwnego jeśli zważymy, że podstawowym składnikiem wartości kampera jest zabudowa kempingowa wraz z całym wyposażeniem, a to wszystko jest na ogół trwalsze i dłużej zachowuje wartość użytkową niż zwykły samochód. Kamper 15 letni jeśli się o niego odpowiednio dbało w pełni zachowuje swoje podstawowe funkcje jako "domek na kołach" a 15 letnie auto osobowe zaczyna już pachnieć starym rzęchem. |
|
|
|
 |
sasquatch
weteran CamperPark.pl

Twój sprzęt: Riva Mobil City540 Ducato 1,9td
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2007 Piwa: 5/1 Skąd: Przedzeń
|
Wysłany: 2007-07-23, 09:21
|
|
|
Ja w temacie A640. Układ jest rewelacyjny - jak dla mnie - z tyłu dwa łóżka dla dzieci.
Zwróciłem też uwagę na pewien szczegół. Porównując A600 i A640 na rysunkach jest dużo większa alkowa - w sensie szersza. Gdybyś oglądał lub dopytywał o ten model u producenta to dopytaj jakie są wymiary alkowy w A600 i A640. Jest to temat wazny dla osób z małymi dziećmi - wtedy mozna spać razem w alkowie.
Ja mam rozkładaną i obecnie śpimy we czwórkę - ale czas leci wiec i Alek niedługo będzie chciał sam spać i wtedy wystarczy mniejsza alkowa (na 2+1).
I jeszcze jedno w Sirio bardziej mi się podoba układ przedniego stoliczka - tzn. bez kanapy tytłem do jazdy tylko obrotowe fotele (wykorzystuje się przestrzeń szoferki jak w integralu). Ta kanapa tyłem do jazdy wg. mnie jest zbędna (co prawda zawsze tam jest zbiornik na wodę ale mysle że inne miejsca też się znajdą).
I pamietaj o jeszcze jednym - na transitach część mieszkalna jest niższa niż na dukato (wał napędowy) ale i do alkowy mozna wejść bez drabinki (co raczej nie jest mozliwe w dukato). |
_________________ "Jeśli chcesz - szukasz sposobów. Jeśli nie chcesz - szukasz powodów"
www.CamperPark.pl
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-07-23, 18:52
|
|
|
Tak na 100% to nie jestem pewien ale chyba ten Transit ma przedni napęd.
W reklamówce napisane jest Drive - Front.
SIRIO%20-%200607%20-%20EN_FR_IT.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 11445 raz(y) 566,36 KB |
|
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Jerzy
weteran
Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2007 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2007-07-23, 20:46
|
|
|
janusz napisał/a: | nie jestem pewien ale chyba ten Transit ma przedni napęd |
Nowy Transit jest produkowany w następujących klasach: 2600kg, 2800kg, 3000kg, 3300kg, 3500kg dopuszczalnej masy całkowitej. Niestety nie wiem, które z klas są wykorzystywane, jako bazy do zabudowy kamperowej.
Samochód z przednim napędem może mieć od 2600kg do 3000kg DMC, a tylny napęd stosuje się od 3000kg do 3500kg DMC. |
|
|
|
 |
Marcin T
zaawansowany

Twój sprzęt: Hobby
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2007 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2007-07-23, 21:52
|
|
|
A model A640, o którym mowa w/g informacji na stronie ma 3300kg za dopłatą 3500kg więc sprawa napędu chyba się wyjaśnia ;-) |
_________________ Pozdrawiam
Marcin |
|
|
|
 |
Mirekmat
doświadczony pisarz
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Piwa: 11/2
|
Wysłany: 2007-07-24, 00:08
|
|
|
Witam.
W temacie napędu fordowskiego.Fordy z silnikami ok.140KM mają napęd na tylne koła np.nowy model Fortego natomiast te z silnikami mniejszej mocy mają napęd przedni.np z zabudową Hobby trzyosobowy.Ciężar dmc dla fortego jest fabryczny 3500-3850 kg natomiast hobbita ma coś ok.3300kg.Mirek |
|
|
|
 |
Jerzy
weteran
Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2007 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2007-07-24, 04:58
|
|
|
janusz napisał/a: | Co sądzicie o tych samochodach. |
Jeżeli auto posiada solidną, fabryczną gwarancję, to ta propozycja: http://www.otomoto.pl/ind...show&id=T356586
jest jedną z rozsądniejszych. |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-08-05, 19:49
|
|
|
Wczoraj byłem u Bodzia_Ł. Bardzo miły człowiek a jakiego miłego ma kamperka
Porozmawialiśmy sobie pooglądałem i spodobał mi się znaczy kamper - Sirio 599 -Roller Team.
Moje pierwsze wrażenia to, że kamperek jest ładny, sprawia wrażenie lekkiego, zgrabnego samochodu. Podwozie i kabina Forda dobrze komponuje się z nadbudową. W wypadku podwozia Fiata kabina ze swoimi liniami nadwozia takimi nowoczesnymi i opływowymi troszkę kłóci się z kanciatymi kształtami nadbudowy (to tylko moja opinia) tutaj ford jakoś tak bardziej pasuje stylistycznie. Autko ma przedni napęd i dosyć fajnie wyposażone podwozie, 2 poduszki, tempomat, radio z guzikami w kierownicy, kilkanaście schowków w kokpicie, nawet drewnopodobne wstawki w desce rozdzielczej.
Trochę gorzej jest z wyposażeniem wnętrza kempingowego. Zrobione jest ładne, zrobione z jasnych drewnopodobnych materiałów, kolor taki jakiś buk, albo olcha. Trochę widać że auto w założeniach ma być tanie. Wszystko zrobione jak najprościej bez takiego głębszego przemyślenia. Praktycznie wszystko jest w środku a nie pod samochodem. Zbiornik wody zajmuje skrzynkę pod siedzeniem - bagażu się nie włoży, Bojler w szafce pod kuchnią - zostaje tylko szczelina na szufelkę i zmiotkę. Pod zlewem mała szafka u góry ograniczona miską zlewu u dołu nadkolem i do tego bez półeczki, w ogóle w szafkach generalnie brak półeczek. Pod drugim siedzeniem akumulator pokładowy i sejf. Też wiele miejsca na bagaż nie ma. Sytuacje rozwiązuje tylny bagażnik. Normalnie dosyć duży, po złożeniu dolnego łózka bagażnik staje się ogromny tylko otwarty do wnętrza samochodu. Płyta na której leży materac dolnego łózka składa się na tylną ścianę samochodu i w miejscu z którego jest dostęp do dolnego łózką jest dostęp do bagażnika zasłaniany tylko zasłonką.
Te mankamenty jednak są do przyjęcia patrząc na cenę samochodu w Niemczech. Jak ktoś lubi sobie coś pogrzebać przy samochodzie to bez problemu wprowadzi swoje modyfikacje i dostosuje do swoich potrzeb. W Polsce, auto można kupić za 28160 Euro netto + 22%VAT + 13,6 akcyza |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-08-13, 22:15
|
|
|
Cytat: | OOOOO Janusz się wydał, że już definitywnie wybrał kampera - i wręcz można powiedzieć że zadatkował :-) |
Na 90% będzie to Sirio 599 chyba że by był inny, nie zadatkowałem chcę to zrobić na targach w Duseldorfie. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2007-08-13, 22:44 zakup kampera
|
|
|
no to życzymy pomyślnych łowów na targach,
może udałoby się cosik taniej jakieś autko powystawowe wyrwać,
bądż co bądż to i tak po opłatach wyjdzie fura pieniędzy,
a jeszcze ubezpieczenie zaboli :cry:
powodzonka |
|
|
|
 |
stefan
weteran

Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Wrz 2007 Piwa: 2/4 Skąd: okolice Duesseldorfu
|
Wysłany: 2007-09-26, 01:21
|
|
|
Witam! Przeczytalem caly watek i niestety nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie.Jestem zainteresowany zakupem jakiegos auta z lat 90 tych lub konca 80 tych.Poniewaz nie mam rozeznania na co trzeba zwracac uwage przy zakupie prosze o wszelkie rady i sugestie.Pozdrawiam.Stefan. |
_________________ Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
 |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2007-09-26, 07:10
|
|
|
stefan napisał/a: | Przeczytalem caly watek i niestety nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie |
witam kolego
nie znalazłeś bezpośredniej odpowiedzi bo ta nie jest prosta. Najpierw określ swoje potrzeby bytowe, na ile osób?, jak długie wyjazdy? preferencje gimnastyczne-(alkowa?integral?)
Weż pod uwagę różne wielkościi aut i rozplanowanie wnętrza-wiek auta nie ma tu znaczenia.
Poproś sprzedającego o fizyczną demonstrację sprawności wszelkich urządzń.
Zwróć uwagę na zapachy, nieszczelności, próby i sposób naprawy uszkodzeń.
Nie bez znaczenia jest wyposażenie ponad standartowe- solary, markiza, mebelki,itp;
W celu szerszej kontemplacji tematu sugeruję udanie się na jakieś spotkanie karawaningowców i wymianę poglądów
Masz to szczęście kolego że najpierw znalazłeś to forum, jego rady i uwagi a potem kupisz kampera- oczywiście najlepszego i bez wad |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-09-26, 07:55
|
|
|
Ja jeszcze dodam od siebie. Nie ma takiego kampera który spełniał by wszystkie pokładane w nim nadzieje. Jak ma mieć osobne miejsce do spania zawsze gotowe bez rozkładania to pozostała część będzie ciasna, jak nie ma być ciasno to auto będzie musiało być wielkie, jak będzie wielkie to będzie miało za słaby silnik. Jak wybierzemy duży silnik to będzie dużo paliło.
Trzeba sobie zdać sprawę że zawsze będzie to jakiś kompromis. Poprzedni mój samochód mimo że miał tylko 6m długości, to we wnętrzu był jakiś taki przestronny. Mieściło się w nim pół karawany i jeszcze można było grać na gitarze. Uciążliwe natomiast było to żę do spania to albo alkowa z codzienną gimnastyką wieczorną i poranną lub rozkładanie spania na dole. To na dole wygodniejsze ale trzeba codziennie składać i rozkładać. Co by nie mówić to jest tylko 10-15 m kwadratowych do pomieszczenia całej rodziny, jaki samochód by nie był zawsze coś będzie miał nie tak. Ważne żeby nie przeciekał, nie miał grzyba - zapach, generalnie nie był bardzo wyeksploatowany. Da się wszystko naprawić tylko naprawy bardzo podnoszą koszty zakupu. Takie drobiazgi jak zawiaski, klameczki, są dosyć drogie i trudno dostać z odzysku z używanych.
Chyba jednak dobrze jest rozpocząć od wypożyczenia auta i sprawdzenia czy taki czy inny układ nam odpowiada.
Ważne jest też Twoje podejście do techniki. Czy potrafisz (masz warunki) by dokonać jakichś napraw, przeróbek. Czy wszystko trzeba zlecić fachowcom. Myślę że trzeba zwrócićź uwagę bardziej na stan techniczy, zużycie części mieszkalnej, podwozie w 90 % to typowy dostawczak i z ewentualnymi naprawami podwozia raczej kłopotu nie będzie. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
|