Przesunięty przez: Jerzy 2007-12-17, 19:46 |
przyczepka do kampera |
Autor |
Wiadomość |
martes
weteran "Miła Karawana"
Twój sprzęt: baz campera
Dołączył: 28 Mar 2007 Piwa: 7/4 Skąd: z Warki/Warszawki
|
Wysłany: 2008-01-02, 20:56
|
|
|
Tadeusz napisał/a: | A ja tak się zastanawiam, zastanawiam i nijak nie mogę zrozumieć sensu holowania camperem drugiego auta. |
A ja chcę tak ciągać .... Bo? chcę i już... |
_________________ MARTESIK...
 |
|
|
|
 |
Tadeusz
Administrator CamperPapa

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1602/2335 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-01-02, 21:16
|
|
|
martes napisał/a: | Tadeusz napisał/a:
A ja tak się zastanawiam, zastanawiam i nijak nie mogę zrozumieć sensu holowania camperem drugiego auta.
A ja chcę tak ciągać .... Bo? chcę i już... |
Co to znaczy siła argumentacji !!! :-D Czuję się absolutnie przekonany i wycofuję z dyskusji raczkiem. |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
 |
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2010-08-12, 20:40
|
|
|
Odgrzebuje troszeczke temacik.. Czy jest na forum osobka, ktora poslugiwala sie trojkatem holowniczym do ciagniecia pojazdu za kamperkiem?
Generalnie chodzi mi o praktyke i ewntualne miejsce zakupu/budowy trojkata. Znajac zycie w przepisach niewiele drgnelo... |
|
|
|
 |
wmaker
stary wyga

Twój sprzęt: bezdomny :|
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Piwa: 5/20 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 2010-08-13, 09:54
|
|
|
Pawcio napisał/a: | chodzi mi o praktyke i ewntualne miejsce zakupu/budowy trojkata |
Jak pisałem na pierwszej stronie praktycznie korzystałem z trójkąta ale w wersji PRL tj. przykręcanego zamiast zderzaka do malucha i golfa a wiązka elektryczna była wpięta w gniazdo przy haku pojazdu holowanego i holownika oczywiście. Ciekawa dyskusja jest tu http://www.tuning.opole.p...opic.php?t=7914 |
_________________ Non omne licitum honestum |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-08-13, 10:05
|
|
|
Art. 31.
1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:
1. prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem;
2. pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności;
3. w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim;
4. pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie;
5. pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu;
6. w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy;
7. odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej.
2. Zabrania się holowania:
1. pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia;
2. pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony;
3. więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego;
4. pojazdem z przyczepą (naczepą);
5. na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.
3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.
ZAZNACZONY NA GRUBO pkt 3 ..
jest wiazacy do Twojego pytania...
gdyz stosowanie ''trojkata'' wyklucza potrzebe kierowania...
jak wiesz....ciagalem tak swoja rajdowke..przez 4lata..po calej Polsce..a nawet raz do bulgarii na ''zlote piaski''
obawiam sie tylko, ze po wykonaniu takiego trojkata, trzeba go bedzie ''zarejstrowac/zalegalizowac'' .... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-08-13, 10:12
|
|
|
No i nie będzie przekraczała bo przecież drugiego kampera nie będzie ciagnął ..... Swoją droga myslę że dyskusji ostrych z policją nalezy się spodziewać ..... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-08-13, 12:21
|
|
|
Czy posiadając prawko B można ciągnąć przyczepkę lekką w przypadku gdy DMC zestawu przekroczy3500 kg.Pytam bo słyszałem głosy na TAK i na NIE. |
_________________
 |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-08-13, 12:33
|
|
|
Nie ...... nie można .... chyba że masz B+E wtedy możesz .... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
Srebrzanka
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW T3 Karman Gipsy'88 1,9 TD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2010-08-13, 13:28
|
|
|
Roger ma rację. Kat. B wystarcza, gdy DMC zestawu nie przekracza 3.5 tony, a przyczepa jest lekka (do 750 kg DMC, jedna oś, bez hamulca najazdowego).
Pokazałem zdjęcia z pierwszej strony tematu zaprzyjaźnionemu funkcjonariuszowi z drogówki. Jego zdaniem taki zaprzęg nie może poruszać się po Polsce, bo nie spełnia pkt 6. art. 31 - chyba, że istnieje hydrauliczne połączenie z hamulcami smarta (w co osobiście wątpię i czego na zdjęciach nie widać).
Ale przesłałem mu zdjęcia mail-em ,bo zapyta swojego szefa. Na dziś zabroniłby poruszania się takim zestawem.
Puki co - omijajcie powiat Kartuski.
Gdy dowiem się czegoś więcej od policji, odpiszę w tym temacie.
Pozdro |
_________________ Piotr i Katarzyna
 |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-08-13, 15:40
|
|
|
Adi, za czas stracony na odszukanie przepisów DUŻE PIWO |
_________________
 |
|
|
|
 |
RadekNet
weteran

Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 26/74 Skąd: Sligo IE
|
Wysłany: 2010-08-13, 17:12
|
|
|
darek krupa napisał/a: | Czy posiadając prawko B można ciągnąć przyczepkę lekką w przypadku gdy DMC zestawu przekroczy3500 kg.Pytam bo słyszałem głosy na TAK i na NIE. |
Kategoria B uprawnia do kierowania:
- zestawem o lacznej DMC do 3,5 t, gdzie DMC przyczepy jest nie wieksza niz MW pojazdu
- pojazdem o DMC do 3,5 t z przyczepa lekka, czyli przekraczamy o 750kg magoczne 3,5t
Poczytajcie przepisy - tam jest czarno na bialym.
ups...kolega to juz ladnie wyjasnil przepraszam za dubel. |
|
|
|
 |
TomekW
weteran

Twój sprzęt: bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Piwa: 29/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-08-14, 12:03
|
|
|
RadekNet napisał/a: |
Kategoria B uprawnia do kierowania:
...
- pojazdem o DMC do 3,5 t z przyczepa lekka, czyli przekraczamy o 750kg magoczne 3,5t |
I to jest pomysł dla właścicieli kamperków z "naciąganym" DMC (czytaj: przeładowanych): zapiąć na hak jak najlżejszą przyczepkę i ewentualnie przepakować do niej część bagażu |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-08-14, 13:59
|
|
|
Minusem tego rozwiązania na pewno jest;
problem przy parkowaniu
utrudnione manewry
opłaty na autostradach i cempingach
|
_________________
 |
|
|
|
 |
Marek i Dorota
trochę już popisał
Twój sprzęt: DUCATO 08r Dethleffs Adventage
Nazwa załogi: GROSZKI
Dołączył: 10 Lip 2009 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2011-04-14, 09:58
|
|
|
Ponawia, temat dla zainteresowanych dokładnie czegoś takiego szukam i uwazam że jest to bardzo dobre rozwiaznie a wszczególnosci dla kamperków powyżej 3,5 DMC
http://www.youtube.com/watch?v=fp0c3BpC98o |
|
|
|
 |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 473/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2011-04-14, 10:25
|
|
|
Pomysł podoba mi się coraz bardziej. Szkoda że mam osobówki z automatyczną skrzynią biegów.... Chyba żeby dokupić na wyjazdy takie auto. Kosztuje taniej niż trójkątny hol.... http://allegro.pl/trabi-okazja-i1558950970.html oczywiście dołożyć żółte tablice. Jest szansa że dzięki takiemu autku uniknie się za granicą mandatów.... Sentyment.... A w sumie jako przyczepka bagażowa też się świetnie sprawdzi..... |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
 |
|